navomodel cu un motor termic se poate realiza?
#1
Postat 17 March 2006 - 08:49 PM
Intrebarea mea este daca se poate realiza un navomodel al carei motorizare sa fie un motor termic (precizez ca motorul este de la o drujba ruseasca A4 din cate am reusit sa-mi dau seama si din auzite). Problemele ar fi urmatoarele: cuplul pe care il dezvolta nu ar fi prea mare, vibratiile deasemenea cum pot fi inlaturate, coca vasului din ce materiale ar fi mai recomandat sa se confectioneze....., intrebari ar mai fi dar acum nu imi vin in minte poate pe parcurs vor veni si raspunsurile....
Sper ca acest subiect sa nu deranjeze pe nimeni, sau daca a mai fost discutata o astfel de tema imi cer scuze pentru neatentie. Din cate am observat pe forum o astfel de dicutie parca a mai fost dar raspunsurile nu au fost chiar asa de concludente.
In speranta ca mai sunt si alti modelisti care au testat o astfel de motorizare astept cu nerabdare cateva solutii care sa ma linisteasca in privinta posibilitatilor de realizare al unui astfel de model.
Multumesc mult pentru timpul acordat!!!
ps: o astfel de motorizare la ce fel de vas ar fi mai indicat, tinand cont ca dimensiunile gabaritice vor fi pe masura greutatii motorului...
#5
Postat 21 March 2006 - 12:18 PM
#7
Postat 21 March 2006 - 02:49 PM
Liniile verticale iti arata ude trebuie plasata fiacare coasta, pentru a obtine forma corpului. Vederea de sus iti da liniile de apa. Ia o rigla si incearca sa faci corespomdenta intre vederea laterala, de sus si coaste si vei intelege sper.
#10
Postat 11 April 2006 - 08:43 PM
ma gandeam la o vedeta torpiloare sau la un impingator ori un vas de razboi ceva care sa atinga o lungime de 1m sa fie mai impozanta. de aceea m-am gandit sa folosesc un motor de la o drujba care este mai eficient dpdv al meu unul ar fi ca foloseste benzina (ceea ce face ca timpul de "joaca" sa fie mai indelungat ) altul ar fi ca dezvolta o putete de impingere maricica
#12
Postat 20 April 2006 - 06:16 PM
M-ar interesa niste dimensiuni .. ! Poze ..
Daca se fac din al .. tin ?
#13
Postat 20 April 2006 - 10:46 PM
si evacuare.Poate mari puterea motorului cu 30-40%.Din aluminiu e mai dificil ca se sudeaza mai greu dar cred ca merge tabla de fier obisnuit de 0,5mm.
Si motoarele navo au toate racire cu apa si pornire la snur de aceea sint mai scumpe ca si cele aero.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#14
Postat 21 April 2006 - 06:16 AM
Skyspy, la 20 Apr 2006, 22:46, a spus:
si evacuare.Poate mari puterea motorului cu 30-40%
salut. ai idee,exista vre-un tabel,vre-o schema de constructie ?ma gindesc sa -mi fac singur rezonatorul pentru un hb de 10 cc.bafta
user vechi:stamy
#15
Postat 21 April 2006 - 07:01 AM
O curea pt demaror , pt a porni motorul ca la masina ..( cureaua de transmisie )
Si racirea pe apa am inteles ca un tub de silicon de 1.2m cu un cap scos intre elice si carma .. si mers cu el infasurand motorul de 2 ori si sa ieasa prin lateral !
Voi incerca cu o raduga ca sa nu pierd prea mult daca se intampla ceva !
#17
Postat 22 April 2006 - 08:41 AM
#18
Postat 22 April 2006 - 11:46 AM
Si treaba cu racirea cu tub de silicon eu inca n-am auzit.O fi siliconul bun conducator de caldura?De obicei motoarele de navo au o camasa in jurul cilindrului prin care
circula apa.S-au mai adaptat si motoarele aero pe apa prin strunjirea aripilor de racire exceptind pe cea de sus si cea de jos in lurul careai s-a montat camasa.
Vezi avatarul lui piciu70 cam asa arata un motor navo.
Eu zic ca la un motor de drujba ar fi bine sa lasi racirea fortata cum e construita ea din fabrica si sa-i faci niste canale de admisie si refulare pentru aer in corpul navei.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#19
Postat 23 April 2006 - 09:31 AM
Ma refer la furtun transparent care il gasesti la rezervoare ! dar de 1m .. 1.2m ! Unu din capete pus intre elice si carma, dupa aceea tras cat ma drept si fara cotituri urcusuri . .. invartit pe langa motor de 2- 3 ori si pe urma iesit cu el in lateral.
Datorita puterii elicei , va impinge apa pe furtun si va putea raci motorul.
O intrebare !
Daca se poate pune motor de aero .. ce caracteristici treb sa aibe ..?
Aceasta postare a fost editata de LooSeR: 25 April 2006 - 10:24 AM
#20
Postat 25 April 2006 - 10:58 AM
Metode cu motor electric ?
Nu vreau competitie vreau sa merga cat de cat repejor .. 40 kmh ?
Aceasta postare a fost editata de LooSeR: 25 April 2006 - 11:01 AM
#21
Postat 25 April 2006 - 04:04 PM
#22
Postat 25 April 2006 - 04:16 PM
racketistu, la 25 Apr 2006, 16:04, a spus:
Hai bre ca le ai cu astea ca un om mare. :o Si motorul cu abur vrei sa-l construiesti tu sau sa-l cumperi.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#23
Postat 25 April 2006 - 04:24 PM
Aceasta postare a fost editata de racketistu: 25 April 2006 - 04:24 PM
#24
Postat 25 April 2006 - 04:27 PM
Imagini atasate
#25
Postat 25 April 2006 - 04:28 PM
Imagini atasate
#26
Postat 25 April 2006 - 04:30 PM
Imagini atasate
#27
Postat 25 April 2006 - 04:33 PM
Aceasta postare a fost editata de racketistu: 25 April 2006 - 04:33 PM
#28
Postat 25 April 2006 - 04:33 PM
Imagini atasate
#29
Postat 25 April 2006 - 04:37 PM
Barca este facuta pt 10 -15 cc !
Un motor aero are vro 16.000 RPM iar un Motor Navo mai performant din cate am vazut eu .. ( adica singurul care l-am gasit pe towerhobbies ) avea 23.000 RPM
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LC3988&P=1
#30
Postat 25 April 2006 - 04:48 PM
LooSeR, la 25 Apr 2006, 16:27, a spus:
nu,ti-am mai spus.doar cu modificari majore si oricum nu scoti performantele unia dedicat de navo.eu zic sa mai stringi banuti si sa-ti iei unul de navo.
ps. din cite-mi dau eu seama de proportiile barcii ,merge si unul mai mic.bafta
user vechi:stamy