Modificare jucarii chinezesti servo ....
#1
Postat 13 March 2006 - 02:17 PM
#2
Postat 13 March 2006 - 05:57 PM
Citeaza
Comanda servourilor folosite frecvent in modelism se face cu un impuls a carui latime este variabila intre 1...2ms (in functie de pozitia dorita a servoului) si cu perioada de repetitie de aproximativ 20ms. Servoul se aseaza pe pozitia mediana atunci cand impulsul are 1.5ms.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#4
Postat 14 March 2006 - 10:52 AM
#5
Postat 14 March 2006 - 11:41 AM
- 1,5 ms pentru pozitia de ZERO
- 2 ms pentru o pozitie extrema
- 1 ms pentru cealalta pozite extrema.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#8
Postat 14 March 2006 - 01:04 PM
melsoft, la 14 Mar 2006, 10:52, a spus:
Daca Tx-ul genereaza semnal de tip tot sau nimic, prin doo contacte, care corespund, pozitiilor extreme, ar trebui vazut si cate canale are pe Tx si Rx si daca inlocuind contactele alea din Tx, cu un potmetru de cca. 1-2 Kohmi, nu cumva se obtine la Rx un impuls cu durata variabila cuprinsa intre 1 si 2 ms cu 1,5 ms la mijloc, in functie de pozitia stickului !
Daca se poate treaba asta, trecerea de la schimbarea actuala a directiei prin alimentarea diferentiala a motoarelor, la actionarea prop a directiei, va fi ca trecerea de la roata ... patrata, la roata ROTUNDA ! :wacko: :unsure:
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#9
Postat 14 March 2006 - 04:11 PM
e studiata de mine treaba :D
practic emitatorul este compus din 3-4 oscilatoare de frecventa fixa care sunt alimentate independent de contactele manetelor iar receptorul este compus din 3-4 filtre de audiofrecventa cu AO pentru a nu se "amesteca" comenzile ...
deci ...
se poate face ceva totusi , prin adaugarea de canale proportionale cu 4017 dar asta presupune si modificarea mecanicii emitatorului
Aceasta postare a fost editata de incepator rau: 14 March 2006 - 04:13 PM
http://modelmania.110mb.com/home.html
#10
Postat 14 March 2006 - 05:46 PM
Sub ce forma se transmit comenzile la barca? Eu am o masinuta cu comenzi de tip on/off (neproportionale) care primeste niste trenuri de impulsuri, dar care nu au nici o legatura cu PPMul traditional din telecomenzile proportionale. incepator rau mentioneaza varianta cu filtre de AF. Cred ca o posibila solutie se poate imagina numai dupa ce avem mai multe detalii despre tipul transmisiei.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#11
Postat 14 March 2006 - 07:20 PM
incepator rau, la 14 Mar 2006, 16:11, a spus:
practic emitatorul este compus din 3-4 oscilatoare de frecventa fixa care sunt alimentate independent de contactele manetelor iar receptorul este compus din 3-4 filtre de audiofrecventa cu AO pentru a nu se "amesteca" comenzile ...
@Ciripone, se pare ca solutia Tx-ului e cea a modulatiei cu oscilatoare armonice. Am crezut ca e varianta cu CI generator de tren de impulsuri, la care comenzile se dau prin ON/OFF pe porturile de intrare prop.
Deci, daca @melsoft vrea sa faca o manevra, cred ca singura cale e sa genereze un implus de 1,5 ms +/-0,5 ms si sa moduleze purtatoarea Tx-ului, iar in Rx sa faca demodularea si decoadarea impulsului ca el sa fie recunoscut de servo.
In rest, spor la treaba !
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#12
Postat 14 March 2006 - 08:32 PM
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#13
Postat 14 March 2006 - 09:40 PM
#15
Postat 14 March 2006 - 10:00 PM
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#16
Postat 15 March 2006 - 05:19 AM
Cirip, la 14 Mar 2006, 17:46, a spus:
Sub ce forma se transmit comenzile la barca? Eu am o masinuta cu comenzi de tip on/off (neproportionale) care primeste niste trenuri de impulsuri, dar care nu au nici o legatura cu PPMul traditional din telecomenzile proportionale. incepator rau mentioneaza varianta cu filtre de AF. Cred ca o posibila solutie se poate imagina numai dupa ce avem mai multe detalii despre tipul transmisiei.
Cirip
mentionez pentru ca am demolat un avionas din ala din carrefour cu 2 motoare pe aripi
pentru a vira stanga dreapta se modifica turatia motoarelor
emisia si receptia este construita asa cum am explicat mai devreme :lol:
http://modelmania.110mb.com/home.html
#17
Postat 15 March 2006 - 08:02 AM
Cirip, la 14 Mar 2006, 20:32, a spus:
Oscilator armonic = oscilator sinusoidal ;) , adica vesiunea aia de comenzi cu filtre AF acordate, cu oale de ferita si microrelee, care era in doo vesiuni:
1. cu UN oscilator si mai multe circuite RC, care generau diferite frecvente, NESIMULTANE, care permiteau o singura comanda la un moment dat.
2. cu doo sau mai multe oscilatoare, care pemiteau doo sau mai multe comenzi simultan, de tip tot sau nimic.
Versiunile actuale ale multor chinezarii sunt niste solutii derivate din cipanele destinate generarii semnalelor de comanda prop-profi, cu diferenta ca in loc de potmetru, pe intrarile de comanda se pun niste contacte care comanda ON/OFF, si care au ca efect modificarea duratei implusului aferent intrarii respective la 1 ms sau la 2 ms, care in Rx genereaza doo comenzi distincte;
1. de exemplu cu mansa pe mijloc, pe iesirea decoderului din Rx este tensiune ZERO
2. cu mansa intr-o extrema se obtine tensiune de o polaritate, ca efect al scurtcircuitarii unei intrari de comanda
3. cu mansa in extrema cealalta se obtine o tensiune de polaritate opusa, care se aplica pe acelasi terminal, ca efect al scurtcircuitarii altei intrari de comanda. Partea de comanda de forta a motorasului, este comanda combinationala cu o punte "H".
Deci cu alte cuvinte o astfel de utilizare reduce la jumate si chiar mai mult posibilitatile oferite de chipurile codificatoare de semnale prop, PPM.
Pentru amatorii de manufacturi home made chipurile pereche, de care am zis mai sus, coder/decoder, permit generarea a 6 canale prop, PPM.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#18
Postat 15 March 2006 - 10:11 AM
#19
Postat 15 March 2006 - 10:21 AM
Cu stima,
Costel
#20
Postat 15 March 2006 - 10:57 AM
Problema pusa in discutie (si rezolvarea ei) este foarte simpla.
Dificultatea consta in faptul ca medicii sint rugati sa-i indice pacientului cum sa se opereze singur,dialogul intre pacient si medic,tinandu-se prin forum. ;)
Imi cer scuze daca am suparat pe cineva,nu asta a fost intentia mea.E doar o parere personala.
Cu stima
Dan P
#21
Postat 15 March 2006 - 12:04 PM
@pavcotel: cartea o sa incerc sa o gasesc la biblioteca...
@all: o sa incerc sa conectez direct servoul GWS la cele 3 fire de la motoare: negru masa, rosu si alb la celalalt fir de la motoarele barcii...ce se poate intampla in afara de ceva fum??? finger crossed... ;)
#22
Postat 15 March 2006 - 12:18 PM
melsoft, la 15 Mar 2006, 10:11, a spus:
"servo'u" acela nu e de modelism ci de la jucarii . Se foloseste in general la masinute jucarii mai evoluate. Contactii de care zici au rol de a intrerupe alimentarea motorului in acel sens sa nu forteze angrenajele si sa intrerupa alimentarea motorului cand acesta este blocat (la capat de cursa ). In acelasi timp permit alimentarea motorului in sens invers , operatie necesara pentru revenire. Se pastreaza simetria pentru ambele sensuri (stanga-dreapta).Deci schema este simpla , se vede direct dupa cablaju imprimat cu ajutorul caruia sunt realizati contactii. Nu ar fi necesar acest contact daca poti compensa in alt mod fortarea motorului sau angrenajului la capatul cursei (De ex cu o curea sau ceva sistem de ambreaj )
#23
Postat 15 March 2006 - 12:28 PM
melsoft, la 13 Mar 2006, 14:17, a spus:
Daca faci poze clare cu cablaju si partea plantata , atat de la receptor cat si de la emitator , te-as putea ajuta . Am motive sa cred ca ai 5 comenzi la RC (deci comenzi nu canale proportionale sau secventiale cum a mai pomenit cineva mai sus ). De fapt ideea e sa folosesti o comanda la ambele motoare simultan si comanda celuilalt motor sa folosesti la directie. Acuma nu stiu daca electronica permite si schimbare de sens , ca nu le am cu barcile. Sincer , nu stiu daca au si marsalier :D
#24
Postat 15 March 2006 - 12:54 PM
melsoft, la 15 Mar 2006, 12:04, a spus:
..asta spune tot.
@melsoft,cu tot respectul,noi am incercat sa te ajutam.
Te rog sa ma crezi ca tu ai acolo o jucarie foarte simpla,care poate fi modificata de orice electronist (nu neaparat mare specialist).
Din pacate,tu nu poti sa ne dai niste detalii elementare de functionare a schemei originale de pe barca,fara de care nu se poate concepe modificarea.
E o idee buna sa citesti ceva carti de electronica (si pe cea a lui Sergiu Florica).Asta in cazul ca vrei sa inveti pentru viitor.Dar numai pentru aceasta barca,nu prea merita :D
Sa ne tii la curent cu "experientele" (in cazul in care nu renunti la idea "inutila" de a cupla direct servoul).
Cu stima
Dan P
#25
Postat 15 March 2006 - 03:08 PM
Crede-ma ca nu e o investitie rea caci aceste articole le poti folosi oricind pe alt model. Inca un sfat: ia-ti emitator tip pistol ca e mai potrivit la barci de viteza si la auto. Eu tocmai am modificat astfel un BMW X5 4X4 chinezesc care avea o "telecomanda" cum ai si tu acum si e alta viata.
Am uitat sa-ti atrag atentia la tensiunea maxim admisa a variatorului, cit si asupra faptului ca trebuie sa-l izolezi bine impotriva apei. Cele speciale ptr navo sint insa destul de scumpe.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 15 March 2006 - 03:13 PM
#26
Postat 15 March 2006 - 05:19 PM
#27
Postat 15 March 2006 - 05:21 PM
#28
Postat 15 March 2006 - 06:02 PM
Eu as face asa: Intai si intai nu as conecta servoul ala GWS la intamplare ptr ca in cel mai bun caz nu va merge, dar exista si riscul sa il strici. De asemenea, tensiunea pe servo trebuie sa fie in jur de 5V. Daca e mai mare, e posibil sa iasa fumul original de fabrica, din ele :D
Pentru comanda servoului cred ca e complicatie sa faci placuta aia cu contacte; de fapt cred ca nici nu merge ptr ca GWS vrea impulsuri. Eu as face asa: as face un stab de 5v de la care as alimenta servoul GWS si un circuit NE555 care sa dea impulsuri de comanda a caror latime este de 1.5ms si perioada de 20ms, asa cum e necesar unui servo ca sa stea pe pozitia mediana.
Apoi, faptul ca receptorul trimite tensiune fie pe un motor, fie pe celalalt, se poate folosi pentru alterarea latimii impulsului de 1.5ms astfel incat cand comanda vine ptr un motor, impulsul sa fie de 2ms, iar cand vine ptr celalalt motor, impulsul sa se faca de 1ms. Treaba cred ca se rezolva cu o retea rezistiva conectata la pinul control al lui 555.
Ca sa mearga simultam ambele motoare, le pui in paralel si le conectezi printr-un circuit "sau" cu diode, de la cele doua alimentari +. Oricare dintre alimentari e pornita, va trimite tensiune la ambele motoare imparalelite. Trebuie sa verifici, totusi, ca tranz de comanda pot duce doua motoare.
Bafta!
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 15 March 2006 - 06:06 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#29
Postat 15 March 2006 - 08:30 PM
#30
Postat 15 March 2006 - 09:45 PM
Deci in legatura cu barcuta lui , el vrea ca viraju sa nu faca prin diferentierea turatiei motoarelor , ci cu o carma probabil, in asa fel incat la viraje motoarele sa mearga in continuare la maxim (la modelu original unu reducea turatia ). I-am dat ideea in posturile de mai sus , acuma nu stiu cat de receptiv a fost.