Probleme emisie-receptie in 2,4Ghz Statie e-fly 100B in 2,4
#1
Postat 05 October 2009 - 02:52 PM
Dupa cum spun si in titlu este vorba de statia E-fly 100B in 2,4 ...cea care face parte din kit-ul de la cessna 182bl.
Duminica in timp ce fratemiu facea o vrie imi spune "nu mai am comanda"....si evident cessna isi continue spiralele pana face poc.
Ajungem langa epava ...nu misca nimic chiar daca dadeam de stick-uri...dar directia era bracata complet dreapta.
Deconectez accu si conectez la loc. Servourile vin pe mijloc....si totul pare a fi normal, dar daca duc statia langa avion intr-o anumita pozitie servoul de directie se bracheaza complet si se face liniste. Cum modific pozitia statiei, a antenei de la statie sau a antenei de la receptor servourile vin pe mijloc si regulatorul isi face setarea de start.
Pur si simplu se comporta ca si cum as cupla accu cu statia inchisa. Acum am urmatoarele intrebari:
1. Ce sa intamplat?
2. receptorul are doar o antena de 3-4cm....o pot lungi dubla...sau modifica in vreun fel?
3. Stiu ca teoretic la 35 si 40Mhz apar interferente la un anumit unghi intre statie si receptor...dar la 2,4 e normala aceasta comportare?
Astept pareri si sfaturi...pt. ca nu stiu mai nimic despre 2,4.
Bafta!
#2
Postat 05 October 2009 - 02:59 PM
#3
Postat 05 October 2009 - 03:03 PM
Ce face receptorul cand nu mai are semnal, asta e altceva... la o statie ca aia nu te astepti sa aiba fail-safe, cred...
#4
Postat 05 October 2009 - 03:10 PM
Cred ca asta s-a intamplat si in aer pt ca directia era complet bracata.
Stiu ca statia e una ieftina...dar totusi cu cred ca pierderea semnalului e normala ...avand in vedere ca in aceiasi zi am dus avionul mult mai departe fara probleme.
Vreau sa desfac statia si sa verific firul care duce spre antena (are antena scurta).
si vreau sa verific lipitura de la firul receptorului...ala de 3cm. Ideea e ..am voie sa modific acel fir?...sa il fa o idee mai lung...sau sa pun 2 cum e la receptoarele "de firma"?
Bafta!
#5
Postat 05 October 2009 - 03:16 PM
am citit intr-un manual de la futaba ca nu trebuie sa indrepti antena catre receptor.
"NEVER point at the model when flying! See page 9 for detail."
si la pagina 9 avem asa:
"Transmitter Antenna
1. The transmitter antenna is adjustable so please make sure that the antenna is never
pointed directly at the model when flying as this creates a weak signal for the receiver.
2. Keep the antenna perpendicular to the transmitter's face to create a better RF condition
for the receiver. Of course this depends on how you hold the transmitter, but in most
cases, adjusting the transmitter antenna so that it is perpendicular to the face will give the
best results. Please adjust the transmitter antenna to the way you hold the transmitter.
3. NEVER grip the antenna when flying as this degrades RF quality."
sursa: http://manuals.hobbi...4ghz-manual.pdf
cred ca se aplica si aici.
#6
Postat 05 October 2009 - 03:18 PM
Cat despre modificarea antenei... nu cred ca are rost. Ai insa grija sa nu te departezi la distante prea mari.
Porumbeu a patit ceva asemanator cu un Spektrum si se pare ca i s-a datorat unui contact imperfect al antenei receptorului.
Apropos, receptorul ala a mai suferit ceva socuri...?
#7
Postat 05 October 2009 - 03:19 PM
Mai lung va merge mai prost, dezacordezi antena, doua nu ai cum sa pui, pentru ca acelea sunt practic doua receptoare intr-unul, fiecare cu antena lui. http://en.wikipedia....eiver_diversity
Da, pierderea semnalului este * normala * in 2.4Ghz daca receptorul nu are prevazuta o schema de diversity. Probabil ai vrut sa zici anormala :) dar ti-a iesit cum e bine.
@Abburo: cum poate o lipitura rece sa provoace un comportament diferit in functie de pozitionarea Tx - Rx ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 October 2009 - 03:32 PM
#8
Postat 05 October 2009 - 03:46 PM
De altfel sunt de acord cu schema diversity, insa asa cum punctezi ... pierderea de semnal pare obligatorie:D ceea ce nu e chiar adevarat mai ales la distantele acelea mici. Ar insemna ca absolut toti ce au statii ieftine in 2.4 sa se planga de acelasi lucru... ceea ce sincer eu nu am auzit.
O alta intrebare care-mi vine acum in cap... si poate parea la fel de stupida ca si contactele reci: au fost acumulatorii incarcati corespunzator pentru ambele capete? S-au folosit acumulatori "sanatosi" la TX sau din aceia comerciali de genul GP 2000mAh sau alta natie?
#9
Postat 05 October 2009 - 04:22 PM
Antena se afla in pozitie orizontala spre dreapta cum tii statia normal in mana...si era paralela cu firul de la receptor..
in zbor antena fusese perfect dreapta...spre inainte cum tii statia in mana...deci teoretic orientata spre model. (in nici un caz nu orientata in sus).
O sa verific lipiturile si va anunt daca gasesc ceva ciudat..
edit...acu citesc ce s-a mai spus si completez:
1. in momentul pierderii controlului avionul se afla cam la 50m inaltime si tot cam atat distanta fata de noi.
2. statia avea ledul verde (tensiune normala) si era "echipata" cu 8 baterii alcaline duracell care erau ca si noi (sa zic 10-15 min de utilizare). La statia mea tot un e-fly 100B dar in 40Mhz am accu nimh memorex de 2700 si ii incarc din reflex lunar...dar niciodata nu am avut probleme sa se faca ledul rosu sau sa pierd semnalul. Cumva in 2,4 statia e mai "flamanda" ??
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 05 October 2009 - 04:35 PM
#10
Postat 05 October 2009 - 04:56 PM
yr-zbg, la Oct 5 2009, 05:22 PM, a spus:
...Cumva in 2,4 statia e mai "flamanda" ??
Atentie, in 2.4G lipiturile nu sunt ca ... vara :)
Probabil ca vei gasi pe cablaj conectori ultra mini Hirose, ca acestia:
http://www.hirose.co...p/e32119372.pdf
Cam asa sunt la toate statiile de firma, sau in laptop la placa de wifi.
Atentie mare ca acolo nu e de bagat pistolul cu care lipesti in mod normal!
E posibil sa fie si mufa cu fir "usor" sarita din conectorul de pe cablaj. Incearca sa o deplasezi gentil, (cu o scobitoare) ca sa te asiguri ca nu e iesita de acolo, si eventual preseaz-o la loc.
Statiile in 2.4GHz nu sunt consuma mult, pentru ca puterea este max 100mW, fata de FM unde ete 200-500mW.
#11
Postat 05 October 2009 - 09:15 PM
Iar firul de la antena vine cu o mufa pe placa...deci aia e..montat la loc.
termin maine de lipit avionul si iar la zbor...pica pica asta e..nu inteleg ce s-a intamplat...pur si simplu nu inteleg.
Am facut acum o proba...un pic de motor si am inchis statia...
servo directie se duce complet dreapta...dar motorul ramane la turatia la cere se afla in momentul inchiderii statiei.
Bafta!
#12
Postat 06 October 2009 - 07:17 AM
yr-zbg, la Oct 5 2009, 05:22 PM, a spus:
Asta i-a cam fost fatal. Motivul pentru care e bine ca NICIODATA sa nu indrepti o antena CATRE receptor este simplu: campul electromagnetic este radiat de antena IN JURUL sau, si niciodata IN LUNG. (Daca desenezi putin si-ti mai amintesti chestiile alea cu curentul alternativ, de la fizica din... liceu, parca, o sa intelegi imediat de ce.) Cu atat mai mult in cazul dispozitivelor in 2,4 GHz unde mai ai si putere relativ mica (dar alte avantaje).
Deci faptul ca antena era orientata SPRE MODEL a contribuit intr-o foarte mare masura la fenomenul pe care l-ai descris. In manualul statiei nu scrie cum trebuie pozitionata antena?
#13
Postat 06 October 2009 - 08:04 AM
Si m-am ocupat de tinuta de zbor si verificarile de rutina ale furcilor servo etc. In rest nu prea am intrat in amanunte, pt ca eu zbor acest aeromodel ocazional...pt. cate un trimaj sau o proba ceva...in rest la omul sa zboare ca d'aia l-a luat.
Dar cu toate astea nu imi amintesc sa fi vazut in manual vreo referire la pozitionarea antenei.
Oricum de aici inainte o sa tin cont si o sa il avertizez sa tina antena in sus....si ar trebui sa fie evitat aceast tip de incident pe viitor....cel putin teoretic.... daca respecta regula care zice sa nu treci aeromodelul pe deasupra capului.
Bafta si multam de sfaturi.
#14
Postat 07 October 2009 - 05:44 AM
#15
Postat 07 October 2009 - 07:21 AM
yr-zbg, la Oct 6 2009, 09:04 AM, a spus:
Mda, manuale si... manuale. :)
Citeaza
Sau mai bine, s-o tina in plan vertical si inclinata . In conditiile in care se intoarce in asa fel incat sa stea mai mult sau mai putin permanent cu fata (si statia) spre avion, o poate tine si orizontal beneficiind astfel de un semnal ceva mai puternic la receptie (se reflecta si din pamant, daca antena e pozitionata orizontal). Eu asa o tin la Spektrum si pana acum n-am avut nici macar un glitch.
#16
Postat 07 October 2009 - 07:51 AM
on_off road, la Oct 7 2009, 06:44 AM, a spus:
Despre asta stiu eu cate ceva. Stie exact ce stie si T6x...doar ca nu e "firma"...si in plus e "stoc zero". ba mai mult o urmaresc de ceva vreme si incidentul asta cu e-fly-ul lui fratemiu m-a pus rau pe ganduri...
Dar ca idee am sapat si am manualul de la ETC62. Are 2,43 mb si nu pot sa il atasez...dar ma gasesti pe mess daca vrei in mod explicit.
Bafta!
#17
Postat 07 October 2009 - 10:36 AM
Daca vorbim de spume micute poate nu conteaza, dar cand trecem la avioane "mai serioase" poate face diferenta intre a te intoarce cu el acasa sau nu <_<!
Spor!
#18
Postat 07 October 2009 - 11:33 AM
pentru ca manualul de la t6 este usor de gasit, am facut acesta paralele...functiile fiind aceleasi....fiabilitatea si siguranta....e cu totul altceva....vezi inclusiv subiectul acestui topic...unde vorbim despre o e-fly in 2,4.
Nu cred ca cele cateva functii si computerul integrat in ETC62 schimba cu ceva fiabilitatea statiei...ca sa nu mai vb de receptor care cel mai probabil este identic.
Bafta!
ps. cessna e gata si asteapta sa zboare iar....va tin la curent cu comportamentul ei in zbor.
#19
Postat 07 October 2009 - 12:10 PM