Modelism - RHC Forum: Cand,cum si cui imprumutam aeromodelul? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cand,cum si cui imprumutam aeromodelul? split de la jurnal de zbor septembrie 2009

#1 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 September 2009 - 07:53 PM

Duminica superba pe "portavion"la Sacele.Ne-am sporovait cu Avi despre Suchoaiele noastre.Fierbem amindoi sa le vedem gata.E nemaipomenit sa ai linga tine un tip care sa gandeste la fel ca tine!
Terenul minunat,vremea la fel.Am facut primele 3 zboruri cu Giles 202 68" de la Krick.(ASP91Fs impecabil reglat)Bravo Csongy! Zbor elegant,bine calculat,reglat in zbor pentru performanta!O incantare!
Din pacate am cedat sa imprumut, la rugaminte de nerefuzat ,modelul unui alt pilot talentat insa catastrofal la experienta.A urmat un zbor violent ,periculos de tare,treceri cu 140-150km/h la 0,5 m.N-am apucat sa stopez dementa.N-am intuit ca una e sa te dai cu o Bossanova ,care sta in motor unde o pui, si alta cu un acrobat clasic pursange excelent reglat.Probabil ca un trifoi cu patru foi a agatat profundorul .Ce a urmat ? 1700 de roni imprastiati pe 10 metri.Pacat ca nu am apucat sa-l zbor si eu.E prima oara cand ma OFTIC !!!Daca reuseam sa pun camera zdrobeam you tube-ul!
Nu cunosc indeaproape legile scrise sau nescrise ale model-zborului .Intrebare: se cuvine sa impartim costurile refacerii modelului(sa cumparam altul)?
Bine ca zboara si....insectele !
0

#2 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 21 September 2009 - 08:08 PM

Vezi postareaflypol, la Sep 21 2009, 08:53 PM, a spus:

Intrebare: se cuvine sa impartim costurile refacerii modelului(sa cumparam altul)?


Eu as zice chiar mai mult... insistentele au fost sa-i imprumuti jucaria...
Daca cel care a preluat jucaria nu a stiut pe ce pune mana dar a insistat, as zice chiar sa suporte integral daunele :)
Zborul violent ma duce cu gandul la un zburator exclusiv de "shockuri" sau la un neavizat!!!

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 21 September 2009 - 08:10 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#3 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 21 September 2009 - 08:12 PM

da si nu. depinde. daca omul a insistat sa zboare cu modelul, da,normal ar fi sa suporte integral. daca el a vrut modelul si tu ai fost de acord, 2/3 el, 1/3 tu.

eu as vad lucrurile.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#4 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 21 September 2009 - 08:17 PM

Pai si daca s-ar fi impotrivit 100%? Teoretic "agresorul" n-ar fi zburat si dezastrul nu s-ar fi produs :) !!!

Imi mentin parerea si as mai avea un comentariu. Putem ca atunci cand imprumutam un model sa anuntam de dinainte: suporti consecintele integral :)

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 21 September 2009 - 08:19 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#5 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 21 September 2009 - 08:21 PM

aici iti dau dreptate. asa ar fi normal, daca dai ceva, sa-i spui din start ce il asteapta in caz de ...

bine in general, se aplica vorba aia "femeia si masina (modelul) nu se dau..."
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#6 Useril este offline   adyc 

  • Fly-Free DreamTeam
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 764
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 September 2009 - 09:48 PM

Domnilor, intram in polemici, pe proprietarul bosanovei l-am cunoscut personal si pot afirma ca este un baiat cu caracter chiar daca experienta in pilotaj ii lipseste . Sunt legi nescrise care tin de bun simt ca atunci cand imprumuti un bun de la cineva si il strici sa suporti in intregime costurile . Imi amintesc vorbele bunului nostru prieten( Motzu) "f.ti, platesti" :) .... pe el l-a "mancat" sa se dea cu gilesul si a exagerat putin vrand sa arate cat e de bun ... asta e l-a rupt, acum sa se scarpine sa scape de mancarimi !
0

#7 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 21 September 2009 - 09:55 PM

Nu adyc, nu intram in polemici, pentru ca si eu vorbesc in oarecare cunostinta de cauza. Il stiu pe baiatul cu pricina pentru ca m-am intrecut cu el cu masinuta la Brasov :D. Si da, e un tip cu bun simt si toate cele. De asemenea l-am vazut si pilotand. Mai mult, am si eu un Giles... Imi dau seama ce ar iesi din acest avion aplicand stilul de pe Bossanova :D. OK gata, promit ca nu mai zic nimic :)
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#8 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 21 September 2009 - 10:27 PM

Vezi postareaflypol, la Sep 21 2009, 07:53 PM, a spus:

Am facut primele 3 zboruri cu Giles 202 68" de la Krick.(ASP91Fs impecabil reglat)..O incantare!.....Din pacate am cedat sa imprumut, la rugaminte de nerefuzat ,modelul unui alt pilot talentat insa catastrofal la experienta.Pacat ca nu am apucat sa-l zbor si eu.E prima oara cand ma OFTIC !!!



Deci l-ai zburat sau nu? Ca din text se intelege c-ai facut 3 zboruri dar pacat ca nu l-ai zburat :)
0

#9 Useril este offline   pistolaSHNIKOV 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Gender:Male

Postat 21 September 2009 - 11:03 PM

Nu sunt 2 cazuri la fel
(din text se înţelege că tu nu l-ai zburat deloc, deci cum ar fi fost să-l rupă chiar cel pe care l-ai rugat să facă maidenul ???)

Dar dacă au existat insistenţe şi totuşi contractul prenupţial "f.ţi, plăteşti" nu s-a "semnat", atunci chiar şi 50%-50% la "divorţ" e OK.
"Misiunea mea este sa imi omor timpul, a lui - sa ma omoare pe mine. Ne intelegem bine, ca intre asasini."
Emil Cioran

0

#10 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 September 2009 - 06:04 PM

Multumesc domnilor pentru seriozitatea tratarii fenomenului.Am apelat la voi intrucat situatia este complexa.De ce? "Pustiul"este mort dupa zbor si are sigur talent,mare talent! Stiu ca viseaza la performanta lui Florin "sute la sute";are acum un Extra 260 80" Hangar 9 cu CRRC 50cmc si fierbe sa-l zboare.Face parte din noul val de talente care vor dovedi sigur performanta.Noi cei mai in varsta
mai calmi cu un pic de temperare,(Adrian Paunescu:" niste oameni si ei,care stiu dureros ce e suta de lei")crescuti de un invatamant formativ-practic si eficient( nu informativ cu bine zice Giro) trebuie
sa lasam cu oarecare indulgenta "pasarea sa zboare "insa trebuie sa resadim simtul responsabilitatii la cei mai tineri. Krick are pe stoc Giles 202 60 ARF la 180 euro adus acasa.Echipamentul distrus
servouri digi,Ubec,receptor 617,ax motor ASP91FS le supurt eu.Trebuie reconstituita scena cu aceeasi actori;prea au fost de vis primele doua zboruri.Juniorul va face "maiden new fly"-ul -filmat!
Judec bine sau nu ? Credeti ca daca apucam sa-l zbor ma mai ofticam ?Multumesc.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#11 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 September 2009 - 06:34 PM

Dom' Dorin

Sa mor daca am inteles o iota din ce ati scris mai devreme

Sincer

Reiau topicul de la capat ca poate sunt eu prost si stau prost cu topica
0

#12 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 September 2009 - 06:51 PM

Sters prima parte ca am inteles alambicareala

Dom' Dorin

Daca apucam sa-l zbor nu ca ma ofticam - ii bagam resturile pe gat !

Fiecare stie ce face si cum face - presupun ca a fost un calcul fifty-fifty ce ati facut .

In ceea ce priveste responsabilitatea si faza cu cazmaua si re-saditul suna cam ca la parintii aia, care, cand copilul are un accident cu masina ii iau alta - ca asa 'invata' ce-i aia banul

Ca asa se poarta in zilele noastre intre parinti si copii - e mai simplu sa platesti intelegerea si toleranta copilului fata de tine

O spune unul care nu are - din pacate - inca - copii.

Sper ca nu am fost prea rau... :rolleyes:
0

#13 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 September 2009 - 07:24 PM

Motule bine ca m-ai trezit ! Chestia cu morala cade!Treaba este ca ai dreptate!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#14 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 September 2009 - 07:32 PM

N-am apucat!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#15 Useril este offline   adyc 

  • Fly-Free DreamTeam
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 764
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 September 2009 - 08:31 PM

Domnule flypol, ceva imi suna rau si am impresia ca esti putin vagabond din punct de vedere al pretentiilor ...parca nu imi vine sa cred ca au avut de suferit chiar toate componentele ...iar in ceea ce priveste axul la motor ...ma mir sa se fi indoit (crede-ma am avut crashuri in picaj cu motorul in blana si axul n-a patit nimic) acum vre-o doua saptamani am facut o vrie cu piperul si nu l-am mai scos din picaj si singura problema pe care am constatat-o la motor sunt 2 stuturi de la toba care s-au rupt.
Nu vreau sa pun parte baiatului , asa cum am spus cand te mananca trebuie sa te scarpini si cu siguranta asta va fi o lectie pentru el insa nu mi se pare corect sa ii incarci nota de plata baiatului...ia-i banii pe model si uita-te cu atentie la celelalte accesorii..sunt sigur ca au scapat !

Niste poze ar fi edificatoare !

Aceasta postare a fost editata de adyc: 22 September 2009 - 08:36 PM

0

#16 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 23 September 2009 - 05:01 PM

Ai dreptate.Din graba am gresit editarea.Filetul cap ax motor este indoit,S-a gasit solutia,s-a refiletat si este bine.ASP 91Fs este o piesa de lauda.Iubesc mult acest motor si-l recomand oridecate ori cineva cere sfat.Oricum inca nu am emis nici o pretentie legata de incident.Sunt un tip altruist si prefer sa pierd niste lei decat sa-mi stric niste relatii(va rog sa nu credeti ca ma infig in incident ca sa-mi recuperez niste bani.Problema era de fond: cum sa procedam cinstit in atari incidente.Multumesc de atentionare! Uneori ne scapa fineturi importante si actionam la nervi.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#17 Useril este offline   adyc 

  • Fly-Free DreamTeam
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 764
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 September 2009 - 07:48 PM

Inteleg perfect, incidentul e de tot rahatul....bine ar fi ca pustiul sa invete ceva din asta si data viitoare sa fie mult mai atent cand e vorba de lucrul altuia , indiferent ca e vorba de aeromodele sau altceva.
0

#18 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 24 September 2009 - 08:18 AM

Vezi postareaflypol, la Sep 21 2009, 08:53 PM, a spus:

Duminica superba pe "portavion"la Sacele.Ne-am sporovait cu Avi despre Suchoaiele noastre.Fierbem amindoi sa le vedem gata.E nemaipomenit sa ai linga tine un tip care sa gandeste la fel ca tine!
Terenul minunat,vremea la fel.Am facut primele 3 zboruri cu Giles 202 68" de la Krick.(ASP91Fs impecabil reglat)Bravo Csongy! Zbor elegant,bine calculat,reglat in zbor pentru performanta!O incantare!
Din pacate am cedat sa imprumut, la rugaminte de nerefuzat ,modelul unui alt pilot talentat insa catastrofal la experienta.A urmat un zbor violent ,periculos de tare,treceri cu 140-150km/h la 0,5 m.N-am apucat sa stopez dementa.N-am intuit ca una e sa te dai cu o Bossanova ,care sta in motor unde o pui, si alta cu un acrobat clasic pursange excelent reglat.Probabil ca un trifoi cu patru foi a agatat profundorul .Ce a urmat ? 1700 de roni imprastiati pe 10 metri.Pacat ca nu am apucat sa-l zbor si eu.E prima oara cand ma OFTIC !!!Daca reuseam sa pun camera zdrobeam you tube-ul!
Nu cunosc indeaproape legile scrise sau nescrise ale model-zborului .Intrebare: se cuvine sa impartim costurile refacerii modelului(sa cumparam altul)?

Am fost si eu de fata la crashul Gilesului iar despre pilot pot spune ca este talentat dar vina prabusirii nu este in totalitate a celui de la mansa, in timpul zborului profundorul s-a desprins din balamale (balamalele erau din hartie si au fost lipite insuficient cu ciano , eu as fi ales A+B de 30 minute).
Pilotul are vina s-a, nu a verificat temeinic modelul inainte de zbor iar singura parte buna a fost ca nu au existat raniti .
Cu privire la despagubie, pilotul chiar s-a oferit sa suporte o parte din daune si ar fi frumos de rezolvat aceasta poveste intre cei doi si nu pe forum.
Ar fi indicat ca modelele sa fie temeinic verificate inainte de primul zbor si inca odata dupa 1-2 zboruri. Multi nu dam atentie detaliilor minore care din pacate duc la dezatre majore.

Aceasta postare a fost editata de dece: 24 September 2009 - 08:23 AM

0

#19 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 24 September 2009 - 10:27 AM

Vezi postareaflypol, la Sep 21 2009, 08:53 PM, a spus:

Intrebare: se cuvine sa impartim costurile refacerii modelului(sa cumparam altul)?


Vezi postareadece, la Sep 24 2009, 09:18 AM, a spus:

Am fost si eu de fata la crashul Gilesului iar despre pilot pot spune ca este talentat dar vina prabusirii nu este in totalitate a celui de la mansa, in timpul zborului profundorul s-a desprins din balamale (balamalele erau din hartie si au fost lipite insuficient cu ciano , eu as fi ales A+B de 30 minute).



Daca modelul s-a defectat in aer (cum rezulta din postul lui Dece) > pilotul e exonerat de orice vina.

Sint doua cazuri: M-il zbori? si Da-mi sa-l zbor? Asta nu influienteaza responsabilitatea. Doar cauza crashului.
El ti-a cerut modelul. TU i l-ai dat!

Eu incerc sa evit sa zbor cu modelele altora mai ales daca la o inspectie sumara vad chestii care nu-mi plac. Dar atunci cand le iau, o fac cu responsabilitate. Daca le f.t, le platesc! :rolleyes:

Asta e parerea mea in legatura cu "impartirea responsabilitatii".

Flypol, e foarte bine ca ai deschis o discutie pe tema asta. Si e bine ca precizat ca discutia e doar de principiu. Asa si trebuie sa fie.


PS
Daca lipiti balamalele alea cu epoxi (A+:rolleyes: o sa cedeze mai repede decat in cazul nefericit de mai sus. Sint facute pt CA thin. Doar acesta intra in ele.
www.redsky.ro
0

#20 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 24 September 2009 - 01:07 PM

Din cate imi aduc aminte,acum j'deani,regula era ;il dai,raspunzi.Chiar daca a insistat,decizia tu ai luat-o.Asta in cazul ca nu au avut loc alte intelegeri,adica il iei,raspunzi................Cu putina intelegere din ambele parti,se rezolva.
0

#21 Useril este offline   djandrey 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 603
  • Inregistrat: 15-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Sacele , Brasov
  • Interests:Automodelism , Aeromodelism , IT

Postat 24 September 2009 - 03:16 PM

Salut domnilor...eu sunt baiatul care i s-a intimplat acest incident nefericit imi pare nespus de rau pt domnu Dorin eu unul voi incerca sa string banii deoarece eu am numai 16 ani si din pacate nam venituri exorbitante.Si in legatura cu Domnu motzu nam nimik cu el dar daca el nu a fost de fata nustiu ce are de comentat. Si treaba se va rezolva intre mine si Domnu Dorin care este un om extraordinar si foarte intelegator.Acum nu prea doresc sa ma dezvinovatesc dar daca modelul la 5 metri de sol incepe sa faca flater sau nustiu ce o fost si nu iti raspunde deloc profundorul nustiu cum il mai poti salva dar aceasta nu este nicio problema.
0

#22 Useril este offline   djandrey 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 603
  • Inregistrat: 15-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Sacele , Brasov
  • Interests:Automodelism , Aeromodelism , IT

Postat 24 September 2009 - 03:52 PM

Daca apucam sa-l zbor nu ca ma ofticam - ii bagam resturile pe gat !

Si pt Final domnu motzu resturile pe gat i le bagi cui vrei tu ca nu neam tras de sirete chiar daca am 16 ani nai dreptu sa vb asa.
0

#23 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 24 September 2009 - 04:00 PM

Andrei, problema in sine acum se dezbate principial. Se pare ca nici Dorin nu iti poarta pica sau ceva de genul, insa e bine pentru noi toti sa stim cum sa procedam in atari conditii.

Exemplu personal: am fost rugat acum ceva vreme de catre cineva sa-i dau sa vada cum zboara unul din avioanele mele. Ca si nivel de zbor respectivul avea cel putin atatea veleitati de zbor cat am eu daca nu chiar peste, lucru ce ar fi trebuit sa fie mai mult decat linistitor pentru mine. I-am acceptat propunerea cu o singura conditie, daca accepta sa i se "raneasca orgoliul" pilotand la o statie elev, eu fiind cel care detinea statia trainer. Bineinteles ca "mandria" a primat iar zborul in aceasta configuratie nu a avut loc. Scurt si la obiect, nimeni nu s-a suparat si toata lumea a ramas fericita.

De asemenea mai ajut cand pot, cum pot pe cei care imi cer acest lucru tot pe sistem trainer-elev. Am avut destule momente cand am scos avioanele din situatii critice, dar am avut si un crash... adica nu am apucat sa preiau controlul in timp util, ceea ce a dus la un frumos foc de lemne.

In alta ordine de idei, aeromodelele Giles 202 cam sufera de simptomul flutter. Posibil de la lungimea relativ mare a fuselajului care pune stabilizatorul intr-o zona turbionara. Cumulat si cu o asamblare mai putin reusita a suprafetelor de comanda rezulta o reteta cu succes garantat. Si eu am simtit o data acest lucru la al meu, dar eram destul de sus si am avut timp de reactie bun. Eram dupa un picaj lung la 45 grade cu motorul in maxim... fenomenul a aparut chiar la iesirea la orizontala, moment in care vrand sa urc din nou, avionul nu a mai avut absolut nici o reactie. Instinctiv am taiat motorul la 0, iar modelul s-a recuperat imediat. De ce spun ca a fost flutter? Pentru ca am avut contact vizual bun si am observat trepidatiile modelului.

Manevrele foarte aproape de sol nu le fac decat cu modele pe care le cunosc deosebit de bine. Un razmut la 5m de sol pe un avion in probe este extrem de periculos si pentru publicul spectator. De asemenea nu execut manevre pe care nu le stapanesc in totalitate la joasa inaltime sau deasupra pistei...
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#24 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 September 2009 - 04:02 PM

Vezi postareadjandrey, la Sep 24 2009, 04:52 PM, a spus:

Daca apucam sa-l zbor nu ca ma ofticam - ii bagam resturile pe gat !

Si pt Final domnu motzu resturile pe gat i le bagi cui vrei tu ca nu neam tras de sirete chiar daca am 16 ani nai dreptu sa vb asa.

Am si eu o intrebare... la 16 ani nu ar trebui sa fii pe la liceu ? Gramatica se invata prin scoala generala si ar trebui sa-ti fie proaspete informatiile de acolo, nu? Sa nu-mi spui ca ai tras chiulul de la toate orele de gramatica si ai fost pe camp sa vezi avioane....
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#25 Useril este offline   djandrey 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 603
  • Inregistrat: 15-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Sacele , Brasov
  • Interests:Automodelism , Aeromodelism , IT

Postat 24 September 2009 - 04:12 PM

Vezi postareaAbburo, la Sep 24 2009, 05:00 PM, a spus:

Andrei, problema in sine acum se dezbate principial. Se pare ca nici Dorin nu iti poarta pica sau ceva de genul, insa e bine pentru noi toti sa stim cum sa procedam in atari conditii.

Exemplu personal: am fost rugat acum ceva vreme de catre cineva sa-i dau sa vada cum zboara unul din avioanele mele. Ca si nivel de zbor respectivul avea cel putin atatea veleitati de zbor cat am eu daca nu chiar peste, lucru ce ar fi trebuit sa fie mai mult decat linistitor pentru mine. I-am acceptat propunerea cu o singura conditie, daca accepta sa i se "raneasca orgoliul" pilotand la o statie elev, eu fiind cel care detinea statia trainer. Bineinteles ca "mandria" a primat iar zborul in aceasta configuratie nu a avut loc. Scurt si la obiect, nimeni nu s-a suparat si toata lumea a ramas fericita.

De asemenea mai ajut cand pot, cum pot pe cei care imi cer acest lucru tot pe sistem trainer-elev. Am avut destule momente cand am scos avioanele din situatii critice, dar am avut si un crash... adica nu am apucat sa preiau controlul in timp util, ceea ce a dus la un frumos foc de lemne.

In alta ordine de idei, aeromodelele Giles 202 cam sufera de simptomul flutter. Posibil de la lungimea relativ mare a fuselajului care pune stabilizatorul intr-o zona turbionara. Cumulat si cu o asamblare mai putin reusita a suprafetelor de comanda rezulta o reteta cu succes garantat. Si eu am simtit o data acest lucru la al meu, dar eram destul de sus si am avut timp de reactie bun. Eram dupa un picaj lung la 45 grade cu motorul in maxim... fenomenul a aparut chiar la iesirea la orizontala, moment in care vrand sa urc din nou, avionul nu a mai avut absolut nici o reactie. Instinctiv am taiat motorul la 0, iar modelul s-a recuperat imediat. De ce spun ca a fost flutter? Pentru ca am avut contact vizual bun si am observat trepidatiile modelului.

Manevrele foarte aproape de sol nu le fac decat cu modele pe care le cunosc deosebit de bine. Un razmut la 5m de sol pe un avion in probe este extrem de periculos si pentru publicul spectator. De asemenea nu execut manevre pe care nu le stapanesc in totalitate la joasa inaltime sau deasupra pistei...

Multumesc Abburo pt incurajare dar eu nu aveam sa stiu ca in acel moment va face acea chestiune eu mai zburasem de 2 ori acel aeromodel cu vro 10 min mai devreme si am facut aceleas figuri normal vazind ca merge bine si ca il pot stapini foarte bine si ca nu exista nicio problema eu am continuat acelas lucru.






Multumesc inca odata.!!!
0

#26 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 24 September 2009 - 04:15 PM

Ah, si sa nu uit Andrei... partea cu faptul ca ai 16 ani si nu ai venituri exorbitante... ar fi trebuit sa te prinzi de chestia asta inainte de a cere modelul. Oricum sunt convins ca ai invatat lectia!

Spor!
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#27 Useril este offline   djandrey 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 603
  • Inregistrat: 15-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Sacele , Brasov
  • Interests:Automodelism , Aeromodelism , IT

Postat 24 September 2009 - 04:56 PM

Vezi postareamisumat, la Sep 24 2009, 05:02 PM, a spus:

Am si eu o intrebare... la 16 ani nu ar trebui sa fii pe la liceu ? Gramatica se invata prin scoala generala si ar trebui sa-ti fie proaspete informatiile de acolo, nu? Sa nu-mi spui ca ai tras chiulul de la toate orele de gramatica si ai fost pe camp sa vezi avioane....



Fara suparare Domnu Misumat dar care este problema dumneavoastra daca sunt,am fost la liceu...si sa stiti nu trebuie sa imi ziceti mie unde si cind se invata gramatica ca atita stiu si eu.



Multumesc.Bafta in continuare
0

#28 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 24 September 2009 - 05:28 PM

Atentie mare la ton si jigniri!!
@djandrei :un pic de grija la modul de scriere.
flying is my life...
0

#29 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 24 September 2009 - 06:22 PM

Multumim de remarci !Vorbesc in numele impricinatilor! Avem noi oare autoritatea de a pune bazale unui regulament in acest domeniu(sau chiar si in altele)?.Este clar ca intre parteneri de "iesire la aer curat" se intampla destul de des a se imprumuta modele pentru zbor.Eu nu fac chestia asta pentru ca la zborul de aeromodel sint un "pensionar" fata de" tigri" sub 18 ani.Pe raspunderea mea dau
pentru "maidenfly" modelele unor experimentati(asa a fost si cu extra68" si cu cap 80" si asa va fi cu toate modelele care le voi construi si regla).Urmeaza Suchoi 26M si voi apela sigur la...Mugurel careare unul si care sigur nu ma va refuza sau lui Cgongy care zboara orice,pe orice vreme si are experienta sa o faca.Este o chestiune de responsabilitate nevrand ca din prostie sa creez pagube.
Intotdeauna intreb cat costa zborul deoarece inteleg stresul si munca celui ce o face.Astept pareri si mai ales critici legate de cele de mai jos.
0.Pilotul de incercare solicitat pentru a face primul zbor nu este responsabil de eventuale daune creeate la model(nu la terti)insa va respecta punctele de mai jos legate de verificarea modelului.
1.Cel ce este solicitat sau solicita spre imprumut trebuie sa-si asume responsabilitatea zborului si aterizarii modelului in conditii de siguranta si fara daune (regula generala de bun simt).
2.Inainte de zbor trebuie sa existe o intelegere clara de participare la despagubire in cazul aparitiei de distrugeri.
3.Cel ce solicita spre imprumut are obligatia de a verifica functionarea corecta si sigura a receptorului,servourilor si sa verifice parghiile si tijele de comanda precum si prezenta sigurantelor pe furci
a tipului de combustibil si a starii acumulatorilor precum si a lipsei interferentelor interioare date de regulatoare si bec-uri cu functionare in impulsuri,sa verifica daca tipul servoului si a elementelor
de comanda corespund modelului si a stilului si regimului de zbor pe care il va folosi.
4.Cel ce solicita spre imprumut are obligatia de a verifica daca emitatorul asigura putere de lucru in aria maxima propusa de zbor (propun cu 50% mai mare la verificari)
5.Cel ce solicita spre imprumut are obligatia verificarii unicitatii frecventei de emisie in timpul zborului
6.Proprietarul modelului are obligatia de a prezenta modelul constructiv si functional si de a informa zburatorul despre eventualele probleme ce crede ca pot apare.Poate impune un anumit stil si
regim de zbor pe care zburatorul trebuie sa le respecte.
7.Pe durata zborului proprietarul poate solicita evitarea unor evolutii sau aterizarea in caz ca se constata punerea in pericol a modelului.
8.Cel ce solicita spre imprumut un model deja zburat si aterizat in siguranta(just for fun)(doar de placerea zborului) isi asuma intreaga responsabilitate a returnarii modelului in starea in care l-a luat.
9.Analiza pagubelor creeate de un zbor cu sfarsit rau se va face impreuna si de preferinta cu un martor cunoscator in domeniul aeromodelismului.
10.La analiza pagubelor impricinatii vor calcula functie de valorile trecute in facturile de cumparare a obiectelor in cauza sau amiabil(la intelegere).
11.Cel ce solicita spre imprumut un model pentru zbor isi va asuma despagubirea daunelor creeate asupra cladirilor,autrovehiculelor si persoanelor vatamate in urma zborului.
Domnilor eu am schitat cateva idei.Va solicit sa completam lista si sa ne insusim cu totii cele cevor fi scrise spre a ramane vesnic prieteni.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#30 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 24 September 2009 - 07:51 PM

Am vazut ca flypol a schitat un regulament. Postul respectiv va fi mutat aici de catre moderatori.

Ca sa continui ideea as zice ca respectivul regulament (referitor la conditiile in care se imprumuta un model) nu prea isi are sensul.

Eu as aplica cateva reguli de bun simt:

1. Am model nou, dar mi-e frica sa il zbor. Rog pe cineva despre care stiu cu siguranta ca se descurca sa il zboare/regleze dinamic. Ca propietar al modelului imi asum toate eventualele daune.

2. Am un model si sunt rugat sa il imprumut.
a. Nu il imprumut
b. Il imprumut si imi asum daunele
c. Il imprumut iar cel care il zboara isi asuma daunele.

Eu consider ca daca cer un model trebuie sa ma supun regulilor propietarului si trebuie sa fiu constient asupra riscurilor.

In general evit, de fapt nu am cerut niciodata un model cuiva doar ca sa vad cum zboara.
Ajut insa cu mare placere atunci cand pot pe cineva, atata timp cat imi dau seama ca modelul respectiv nu-mi depaseste calitatile de pilot. Spre exemplu nu as avea curaj sa ma dau cu un acrobat mai mare de 2.5m.
De asemenea nu as face un "maiden flight" cuiva pe care nu il cunosc deloc, sau daca o inspectie primara a modelului lasa de dorit.

E mult mai simplu decat pare... zic eu!!!

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 24 September 2009 - 07:51 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu