Modelism - RHC Forum: Avion de agrement - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Avion de agrement Ce solutie ar fi cea mai nimerita

#1 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 17 February 2006 - 09:36 AM

In viitor (sper cat mai apropiat) intentionez sa-mi achizitionez un avion ultrausor sau poate ceva mai mare :) . Ce solutie ar fi cea mai nimerita pret/calitate? Dupa ce criterii ar trebui sa ma ghidez? Daca iau unu din strainatate ce taxe se percep la aducerea in tara respectiv la inmatriculare? E bine sa ma orientez la unul nou sau la un second(3-400 ore de functionare)?
In speranta unor raspunsuri pertinente, multumesc anticipat.

P.S. Dar de varianta unui elicopter, ce parere aveti?
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#2 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 17 February 2006 - 10:20 AM

Eu m-am uitat la urmatoarele lucruri:

1. Calitati de zbor
Pentru a testa calitatile de zbor iti recomand cu caldura sa ZBORI tu cu el. Sa cumperi avioane de pe internet numai dupa citirea fisei tehnice nu cred ca este o idee buna. Daca nu poti aprecia tu acest aspect roga pe cineva cu experienta (pe aparate similare) sa faca o evaluare practica.

2. viteza de croaziera
Scoala dureaza (legal) 40 de ore. In marea majoritate sint efectuate in ture de pista sau in proximitatea aerodromului. Si dupa ce termini scoala ce faci? Daca te "tirii" cu 100-150/h nu o sa te aventurezi prea departe. Si de aerodromul de baza te asigur ca te vei plictisi dupa prima suta de ore de zbor.

3. autonomie
Foarte important pentru raid. Cred ca un minim de 600 km este o valoare ok.

4. durabilitate
Vesnica discutie : metal sau compozit. Eu sint adeptul compozitului. Este mult mai rezistent decit piesa omoloaga din metal, produce suprafete perfecte din punct de vedere aerodinamic (rezulta viteaza mai mare de zbor, consum mai redus de combustibil,caracteristici de zbor mai bune,...), este mai usor.

5. confort
Deja ti-ai ales cun avion cu autonomie mare. Asta inseamna zboruri relativ lungi (3-5 ore). Daca nu te simti bine in el orele alea vor trece foarte ... incet :).

6. pret
Scump sau ieftin este in functie de cit iti mai ramine in buzunar. Oricum daca banii semnificativi pe linga pretul avionului se duc in avionica. Aici depinde doar de tine cit vrei sa investesti.

Dupa ce am trecut toate punctele de mai sus eu am ales .... Zephyr-ul. Cind l-am cumarat din Cehia nu stiam despre durabilitate. Acum sint sigur. Primul Zephyr are peste 1000 (o mie) ore (grele) de zbor si arata ca nou.

Ref: inmatriculare: Daca nu este un avion omologat deja in Ro atunci trebuie sa te adresazi departamentului de omologari din cadrul Aeroclublui Romaniei, domnul Cristian Girica.
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#3 Useril este offline   LuKy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 09-June 05

  Postat 17 February 2006 - 11:17 AM

Eu as cumpara unul la second-hand dar mare atentie! Inspecteaza atent cadrul si aripa pentru puncte slabite... :)
Born to fly... and to crash!
0

#4 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 17 February 2006 - 11:26 AM

Si eu as inclina catre un sh. In mare asta ar fi un exemplu, sau, de ce nu, chiar asta.
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#5 Useril este offline   Daktari 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-December 03

Postat 20 February 2006 - 10:41 PM

@Andrei...

Nu pot sa nu ma bag in discutie... Ai perfecta dreptate cu privire la Zephyr... L-am zburat si mi s-a parut de-a dreptul fantastic... Dar vezi tu, pretul final este si el de-a dreptul fantastic... cam cat o casa! Majoritatea romanilor zburatori nu si-l vor putea permite. Aici vreau sa vin cu o critica constructiva: de ce ati ramas la un singur model, de varf si inaccesibil ? De ce nu veniti cu facilitati si pentru alte modele, chiar daca sunt mai disgratioase si mai lente? Sunt atatea modele care s-ar preta la buzunarele romanilor! (x-air, ch701, etc...)

@Ady...
Sfatul meu este sa nici nu te gandesti la ceva la mana a doua... poti avea surprize foaaaaarte neplacute... Sau daca tot te gandesti la mana a doua, ia-l, desfa-l complet, inspecteaza toate, da' toate piesele, suruburile, panza, etc. si doar dupa aceea zboara cu el. Daca nu, s-ar putea sa mearga de cateva ori, dar sa te tranteasca cand ti-e lumea mai draga.
Eu tot raman la ideea mea, ca singura posibilitate viabila pentru un roman obisnuit (nu sarac, ca daca esti sarac n-ai ce sa cauti in aviatie, te gandesti la ziua de maine, la intretinere, pretul la gaz etc.) sa poata zbura este aeroclubul privat, in care doi-trei-patru zburatori seriosi care se pot intelege, exploateaza aceeasi aeronava, conform unui statut si regulament foarte bine pus la punct si contra unui cotizatii / ora de zbor care sa acopere costurile intretinerii, RK-ului , benzinei si uleiului (intretinerea fiind facuta nemteste, conform programului, de o persoana de incredere calificata,platita, alta decat membrii clubului). Oricum, mai mult de 50-100 de ore pe an foarte putini zboara cu ultrausorul. Eu asa vad problema... Pe de alta parte, vor veni si alte cheltuieli, asigurare, asigurare de raspundere civila (care vor fi imense!). Aerocluburile se vor desfiinta in curand si pe piste vor creste cartofii, iar in hangare se vor lafai tiruri ale baronilor locali sau se va depozita te_miri_ce, asa ca va trebui sa cumparam pamant pentru aerodromuri, sau sa platim taxe de aeroport... Ehe....
Cheltuiala pentru ora de zbor nu poate fi mai mica de 150 RON (toate adunate si excluzand costul initial al aeronavei)...
Doctoru de oase, voi sa nu le rupeti, chiar daca el le coase !
0

#6 Useril este offline   Loco 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 23-April 05

Postat 22 February 2006 - 10:07 AM

Ipotetic vorbind sa zicem ca suntem 4 inshi care cumparam un Zephyr. Se poate face scoala de pilotaj pe avionul propriu? Exista instructori care ar face asa ceva? Cam cat ar costa scolarizarea cu avionul propriu? Cum e cu asigurarile? Se platesc pe an ca la masini? Cam cat costa asigurarea pentru un Zephir? Sunt mai multe feluri de asigurari? Sunt si alte taxe? Asigurarea se face pentru avion indiferent de cine il piloteza? Trebuie constituita vre-un fel de forma juridica (asociatie) pentru a detine si a exploata toti patru avionul?
0

#7 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 22 February 2006 - 07:07 PM

@Loco
Bune intrebari si la obiect!
Din cate stiu, se poate face scoala de pilotaj pe avionul propriu daca este omologat si inmatriculat in RO.
In ce priveste asigurarile, astazi l-am sunat pe inspectorul meu de asigurari, care a ramas sa se informeze la randul lui si el si sa revina cu un raspuns.
In rest, astept si eu cu un deosebit interes raspunsurile :lol:.
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#8 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 22 February 2006 - 09:02 PM

Citeaza

Se poate face scoala de pilotaj pe avionul propriu?

Da. Este prevazut in legislatia in vigoare

Citeaza

Exista instructori care ar face asa ceva?

Da. In Bucuresti iti pot recomanda 2 intructori exceptionali

Citeaza

Cam cat ar costa scolarizarea cu avionul propriu?

Da :lol: Pretul intructorului pe ora (15-20 Euro) + costul benzinei/ h (aprox 11 litrii Zephyr 2000 cu Rotax 912 de 80 CP)

Citeaza

Cum e cu asigurarile?

Da :D Trebuie o asigurare de raspundere fata de terti si daca vrei o asigurare tip CASCO pentru daune proprii.

Citeaza

Se platesc pe an ca la masini?

Da

Citeaza

Cam cat costa asigurarea pentru un Zephir?

Da :D, RCA este aprox 400 euro/an, CASCO probabil 8% din pretul DDP, valoarea exacta ti-o spun cind inchei efectiv polita pentru Zephyr#3

Citeaza

Sunt mai multe feluri de asigurari?

Da, vezi mai sus

Citeaza

Sunt si alte taxe?

Da, de exemplu hangararea (50-100 euro/luna). Legal nu se platesc taxe pentru avion.

Citeaza

Asigurarea se face pentru avion indiferent de cine il piloteza?

Pe formular sint trecuti si pilotii cu experianta fiecaruia. In regim de scoala este instructorul titular. In citeva saptamini fac polita pentru Z #3 si iti promit ca iti spun la concret

Citeaza

Trebuie constituita vre-un fel de forma juridica (asociatie) pentru a detine si a exploata toti patru avionul?

In fata Aeroclubului Romaniei este o singura persoana delegata si responsabila de avion. Nu stiu daca trebuie facuta o asociatie juridica pentru a detine avionul in mai multe persoane. Imi dau si eu cu parerea: un contract de asociere incheiat la notariat intre parti este suficient pentru a statuta drepturile si obligatiile coproprietarilor.

Cred ca singura solutie viabila de a avea acces la un avion performant este prin ASOCIEREA mai multor persoane Un singur pilot nu ajunge sa "incarce" optim un avion. 2+ coproprietari + activitate de scoala pot sustine financiar avionul pe o perioada lunga de timp.
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#9 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 22 February 2006 - 09:13 PM

Daktari, la 20 Feb 2006, 22:41, a spus:

Aici vreau sa vin cu o critica constructiva: de ce ati ramas la un singur model, de varf si inaccesibil ? De ce nu veniti cu facilitati si pentru alte modele, chiar daca sunt mai disgratioase si mai lente? Sunt atatea modele care s-ar preta la buzunarele romanilor! (x-air, ch701, etc...)

A durat cam doi ani sa pot spune ca am capatat CEVA (putina) experienta in acest domeniu. Am invatat ca fiecare avion are dichisul lui si fara specializare este greu sa ajungi la performanta. Am vazut si avioane (mult) mai ieftine, dar nu am fost convins la toate ca mai ajung acasa sa-mi vad copii. Producatori de buzunar, solutii netestate, visatori, etc. etc. Siguranta si performantele, nu frumusetea, m-au atras la Zephyr, pe care l-am cumparat in primul rind sa invat sa zbor. In ceeace priveste partea de bani, este printre cele mai ieftine la nivelul lui de performanta prin faptul ca se vinde si in KIT! Producatorii un pic mai mari decit ATEC vind doar avione gata asamblate cu pretul pe masura.
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#10 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 23 February 2006 - 08:49 AM

Spune-mi te rog esti cumva reprezentant la Zefir? Prea multa lauda strica cate tipuri de ultrausoare ai zburat de ai ramas cu ideea ca toate celelalte sunt niste epave ?Sunt multi alti constructori de ultrausoare care nu numai ca pot concura de la egal la egal cu cehii de la Atec dar ii mai si intrec sensibil cateodata.In primul rand pentru a da sfaturi asa de competente ar trebui sa ai o experienta de zbor de vreo 10-20 de ani si mai multe ore de zbbor vreo 1000-2000, apoi ar trebui sa fi construit ceva mai mult decat aeromodele(daca nu avionul complet macar componente).
Apoi sa stii ca la pretul la care ajunge un Zefir circa 50000 Euro+ T.V.A. ( prea putini au posibilitatea sa-l construiasca din KIT si costa si atunci)poti lua si altceva cel putin la fel de performant sau poti lua ceva pe la 30000 second hand super.
Trebuie doar sa te pricepi la avioane iar daca nu, apelezi la cine se pricepe de exemplu la dl.Fendrihan de la Bacau,la dl. Cheveresan de la Arad care a mai si fost cu diversi amici prin Germania Franta si Italia pt.a cumpara ultrausoare atat noi cat si second(dlui Cheveresan ii place Zefirul dar nu exagereaza are multe ore de zbor pe multe ultrausoare se ocupa de constructii de ulrtausoare de multi ani si de omologari de aparate ultrausoare la Aeroclubul Romaniei).
Am dat doar 2 exemple mai sunt si altii, sa stiiti ca totul depinde de banii pe care vrei sa-i cheltuiesti pt.un ultrausor.Sa mai stiiti ca zborul cu ultrausorul nu presupune neaparat viteze > 100-120 km/h ci snobismul impune viteze de 200-250km/h si in general pentru cei care abia au absolvit cursurile de pilotaj nu este indicat un aparat care are viteze deosebite(cum nu este indicat nici pentru proaspat absolventii de scoala de soferi ca taticul sa le cumpere un BMW tare).
Puteti sa reflectati si la sfaturile mele (eu zbor de prin 1977, am construit un avion care zboara din 2000, construiesc altul pt un client din Germania si mai produc componente din materiale composite pt.Alpi Aviation care lucreaza si pt. Tecnam).Cunosc multe tipuri de ultrausoare si pt. cine este interesat pot sa comentez despre ele pareri OBIECTIVE, in functie de banii pe care ii ai cumperi ceva,taxe vamale nu se platesc ci doar T.V.A. la valoarea facturii, omologarea nu costa mult intrebati-l pe dl.Cheveresan
Puteti lua un ultrausor si 2-3 persoane cu conditia sa fiiti prieteni buni mai bine 2 persoane .In scopuri comerciale adica pt. a face scoala pentru altii, zboruri de agrement,etc. nu exista inca in Romania nici un cadru 100% legal si nici asa de multi clienti sunt deja mai multi concurenti.

Mai vorbim Salut Sorin
0

#11 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 23 February 2006 - 10:42 AM

Sorin Caius@:
Da, sint reprezentantul firmei ATEC in Romania.
Taios raspunsul tau :D Cuvinte grele :D Mult orgoliu. Era necesar? Apare in mesajul meu cuvintul "epava"? Am scris ca doar Atec fabrica avioane? Am scris eu ca sint superpriceput in acest domeniu? Am dat sfaturi? NU. Am descris cum am gindit cind am ales Zephyrul. Si cum nu m-am imprumutat de bani de la tine sa-l cumpar cred ca nu te supara alegerea mea.
Inainte de a lua Zephyrul am apelat la dl. Fendrihan de la Bacau. Cite avioane facute de dinsul ZBOARA in Romania? Cite sint OMOLOGATE?

Snobismul impune viteze de 200 km/h? E si asta un punct de vedere. Orice motodelta zboara cu 100km/h si asta la o fractie de cost fata de un ultrausor. Avionul tau ce viteza de croaziera are?

Tot respectul pentru avionale construite de tine. Imi permit sa-ti spun totusi ca in acest moment exista 3 Zephyr-uri in Ro, al 4-lea vine in martie si s-ar putea sa avem surpiza sa mai fie 2 in scurt timp. Cred ca cel putin din punct de vedere comercial este o mica realizare, si merita respectata.

M-ai jignit inutil cu afirmatiile tale (vezi "constructia de aeromodele", "snobismul", si aprox 60% din mesajul tau). Mai simplu ar fi fost sa descrii si tu experienta ta si sa fi avut o argumetatie de idei.
Am fost naiv sa cred ca macar cei care au dragostea de a zbura sint "mai buni". Citind mesajul tau se pare ca m-am inselat. Sint si zburatorii oameni :(.
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#12 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 24 February 2006 - 11:33 AM

Andrei,tu te superi pentru ca altcineva invata pe posibilii amatori sa se gandeasca bine inainte de a cumpara un avion si sa se gandeasca si la variante second hand.Normal tu PIERZI BANI daca romanii cumpara altceva decat Zefir(Zephir) si normal ca orice geambas i-si lauda calul, dar sa stii ca nu ai dreptate si crezi sau nu putin i-mi pasa .Intentia mea nu a fost sa jignesc pe nimeni, tu te simti jignit pentru ca nu-ti convine opinia mea,ci sa terminam cu exagerarile si sa nu ii desconsideram si sa blamam pe altii care au conditii mai modeste dar au pasiune pt zbor chiar si cu 120km/h.
Dar pentru ca sa stie tot ROMANUL exista multe ultrausoare ,pentru toate gusturile si pentru toate buzunarele si destule mai performante ca Zefirul. La Zefir vitezele sunt umflate cu vreo 20-30 km/h iar consumul este si el un pic mai altfel sa nu exageram totusi ca nu suntem copii prosti.
Ai putea sa spui si eventualele probleme pe care le are pentru ca toate ultrausoarele au si mici probleme,eu il cunosc bine pe Eugen Chincea de la Satu Mare si pe fratele lui si poate ca am mai auzit cate ceva dar nu am facut antireclama.
In ceea ce il priveste pe dl.Fendrihan sa stii ca DF 2000 care se construieste in Italia pe langa Roma de catre Coavio,este proiectul (si prototipul ) lui.Apoi Prety Flight din Germania a lui Calin Gologan la fel, mai este un avion la Satu Mare a lui Supuran care zboara super si la a carui omologare am participat, mai e unul la Oradea la a carui omologare am participat si care e foarte performant,mai sunt si altele ,oricum daca ar fi fost piata in Romania pt. ultrausoare si daca romanii ar fi avut bani Fendrihan ar fi fost poate cel mai bun constructor iar avioanele lui ar fi sensibil sub pretul Zefirului .
In Romania, in prezent, mai sunt multe ultrausoare unele chiar foarte performante, cu care poti zbura fara sa-ti fie teama ca nu mai ajungi sa-ti vezi copiii,de altfel cei care se ocupa de acordarea licentelor pentru aparate de zbor printre care m-am numarat si eu si se pare ca ma voi mai numara, nu sunt nebuni sa semneze OK pentru aparate cu probleme. Cel putin eu si mai vreo cativa printre care Marinel Cheversan sigur nu. De asemenea pt. un incepator nu este recomandat un avion rapid si fasnet, dupa ce ai vreo 300- 400 de ore te poti gandi la un ultrausor mai performant ( in aviatie se greseste doar o data).
Avionul meu are o croaziera de 120-130 km/h si Vmax 150-155km/h si este destul pt placerea de a zbura, in 2000 am primit premiul pt. Cel mai Frumos Ultrausor construit in Romania.Ca mai fac acum altul care va fi omologat in Germania si care va zbura cu 300km/h la croaziera care are tren escamotabil si e un avion complex e altceva asa vrea beneficiarul si viitorul meu colaborator si probabil asociat, dar Germania nu este Romania.
Sa nu credeti ca am bani multi, castig bine dar lucrez si sambata si duminica, in ziua de azi casitga mai mult DEALERII care se supara daca cineva deschide ochii romanilor si ii invata pentru a putea zbura si ei dupa buzunarul lor.
Baieti daca aveti nelamuriri si va pot ajuta cu un sfat nu ezitati sa ma contactati ,aviatia nu tebuie sa inceapa doar de la 40000-50000 de Euro in sus.Mai uitati-va pe : www.ulm.it,www.pilots24.com, www.rsafrance.com si orientati-va si voi.
Sa auzim de bine Salut Sorin
0

#13 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 24 February 2006 - 01:40 PM

@SORIN CAIUS
Ti-am trimis ieri MI.
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#14 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 February 2006 - 07:25 PM

Ma bag si eu ca musca-n lapte.
Baietii de la Aerostar Bacau fac un ultrausor (Festival) autorizat de Autoriattea Aeronautica Civila din Romania.
Pretul incepe de la 50.000 euroi dar merita avioneta. Are autonomie mare peste 700 km si motor Rotax care vorba aia. In plus te poti intelege cu ei si te si scolesc in arta zborului (cateva ore acolo). Un alt plus....avionul asta mere si fara motor....am vazut unul aterizat fortat la Bacau in porumb si a fost rezolvat cu cateva ciocane. Pilotul nu a avut nimic.
Un minus ar fi ca nu prea face acrobatie. Dar daca te tine, cunosc pe cineva care face si acrobatie cu avioneta asta.
http://www.aerostar.ro/ Aici poti sa citesti mai multe.
0

#15 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 26 February 2006 - 11:50 AM

Cumparati orice fel de ultrausor, important este sa zburati Cu cit vom fi mai multi cu atit va fi mai bine!!

Sorin Caius M. : M-ai invins. Ma dau batut in fata VORBELOR tale.
In mesaje ai dat impresia ca esti prieten cu dl. Cheveresan. Dinsul face, de aprox 3 saptamini, zboruri scoala cu Zephyrul fratilor Chincea chiar la tine la Arad. Poti deci sa vezi pe viu daca datele tehnice pe care le-am scris sint "umflate". Poate dupa ce zbori imi vei da dreptate. Telefonul meu este 0212222554 daca vei vrea sa-mi mai spui ceva dupa ce zbori cu Zephyrul. (iti fac pret special :D )
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#16 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 27 February 2006 - 08:31 AM

Ieri am zburat o ora cu Zefirul,asta asa pt.cultura mea generala. Prima impresie e stramt in cabina si ajung cu capul in cupola si nu sunt mare am 1,83 m si 110 kg(m-am lasat de fumat de vreo 2 ani si m-am ingrasat vreo 15 kg de aceea si avionul meu e stramt pt. mine). In rest asa cum i-mi spusese Marinel cu care sunt prieten de 30 de ani am constatat cum ma si asteptam sa zboare bine.Nu fuge mai mult de 210-215 km/h cu variometrul pe 0 zboara cu 120km/h la 3500 de ture si la viteza asta am facut opturi inclinate la 50 -60 de grade, e finut in comenzi ce mai nu se poate spune ceva rau despre el,de altfel eu nu am spus ca e un avion rau, am spus ca sunt si alte avioane la fel de performante si chiar si mai performante (am zburat si cu avioane mai performante) .
Ce am sustinut si sustin in continuare este ca poti gasi si seconduri bune si la pret convenabile deoarece deocamdata la Zefir ca si la alte ultrausoare mai bunicele este cam prohibitiv pt. romani(cei care au bani nu au pasiune pt. zbor iar cei care au pasiune pt. zbor nu au bani).
In ceea ce priveste oferta ta crede-ma ca nu am atatia bani dar eu construiesc (pe gratis pentru mine) si daca vreau sa-mi fac ceva nu e o problema.
Cum am mai spus construiesc un Asso V X-Ray cu Rotax de 100 cp, tren escamotabil etc pentru a-l omologa in Germania si care va fi o alternativa la Pioneer 300 dar mai rapid 300km/h la croaziera si mai ieftin pentru ca va fi construit in Romania.Uite eu pot livra un avion ca cel de mai sus in varianta de baza( elice cu pas fix instrumente baza pt zbor si pentru motor) la 40000 euro gata de zbor ce zici? e bun pretul dar cum am mai spus deocamdata sunt orientat spre Germania acolo lucrul Manual este cautat si platit.
Mai vorbim Salut Sorin
0

#17 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 27 February 2006 - 08:41 AM

Aerostarul zboara foarte bine dar este prea greu, daca intram in Uniunea Europeana greutatea maxima la decolare va deveni 450 kg + 5% deci max. 472,5 kg .Aerostarul la omologarea caruia am participat are la decloare 577.5 kg mi se pare si gol vreo 350 kg deci nu se va mai incadra nicicum.De zburat zboara bine comparabil cu Zefirul dar nu este asa rapid are o cabina spatioasa si comoda este bun pt. scoala deoarece este robust construit dar trebuie sa o spun este urat lucrat dupa parerea mea (si a altora).Apoi la pretul de 50000 de Euro cred ca poti lua ceva mai bun . In fine mai vorbim Salut Sorin
0

#18 Useril este offline   alexu` 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 22-July 05
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 27 February 2006 - 08:33 PM

Nu sunt expert dar din cate stiu Festivalurile au fost retrase pentru cateva probleme cum ar fi:
- greutate
- jamba de bot care este fragila
- rotile subdimensionate
Personal am zburat 5 minute cu el :Dhttp://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif si mi s-a parut destul de dragut sa-l pilotez, insa cu parere de rau s-ar pareaca nu prea e ultra light B) .

Aceasta postare a fost editata de alexu`: 27 February 2006 - 08:34 PM

Nu lasa MiG-ul 29 din mana pe F-ul 16 de pe gard!...
0

#19 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 27 February 2006 - 10:08 PM

Nu cred ca au fost retrase, pt. ca zilele trecute am primit oferta pt. Festival de la S.C. Aerostar S.A.
legislatia la noi in tara prevede limita superioara de greutate 550 Kg pt. a se incadra in categoria ULM. Festivalul se incadreaza cam la limita.

Aceasta postare a fost editata de Ady13: 28 February 2006 - 11:37 AM

Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#20 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 28 February 2006 - 08:37 AM

Cand umblam pe la Bacau cu tot felul de elici (sunt reprezentant GT-PROPELLERS pt. Romania) Le-am spus de jamba si l-am invatat pe dl.Valeriu Turbatu inginerul sef cum sa mai modifice putin si asa mai scapau si de greutate dar nu i-a interesat,au venit si la mine la firma sa vada cum se fac capote de motor di fibra de carbon cica sa le comande la mine ,dar nu le-am aratat secretele meseriei, nu au fost retrase au mai avut mici probleme dar totosi sunt OK .Problema mare e cu greutatea si bacauanii nu inteleg asta si nici cu aspectul comercial. Salut Sorin
0

#21 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 02 March 2006 - 11:25 AM

Intr-adevar Festivalurile sint oprite de la zbor din motive de siguranta zborului!!
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#22 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 March 2006 - 01:31 PM

Festivalurile sunt oprite de la zbor pt. a li se aplica un buletin pt export america adica o certificare pana la 600 kg Gmax. la decolare si pentru ca Sa Nu Se Zboare la Aeroclubul Romaniei Sa Nu Existe Evenimente. Salut Sorin
0

#23 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 02 March 2006 - 01:39 PM

Eu am inteles ca este o problema la prinderea aripilor de fuzelaj si o problema cu jamba de bot.
Stiu pe cinvea (din Brasov) care este in proces cu Aeorstar pt cedare de jamba de bot la aterizare.
Sorin: Simpatica aiai cu SNSZARSNE http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#24 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 03 March 2006 - 08:41 AM

Si eu stiu povestea , problema lui Stelian este ca a fost greseala de pilotaj si prima oara cand l-a busit (a aterizat in zapada de vreo 30-40 de cm fiindca nu a vazut bine pista atunci desi el a fost de vina fabrica i l-a reparat pe gratis) a doua oara la instructie (scoala) elevul a aterizat mai brutal pe 3 puncte dar mai in bot si a rupt din nou roata anterioara si a harsait avionul pe pista .Atunci au declarat cedare de material nu greseala de pilotaj cum a fost concluzia anchetei, cu o zi inainte Autoritatea Aeronautica Romana a efectuat verificari statice la Bacau la fabrica si a certificat avionul la 600 de kg Gmax.Deci cum spuneam in aviatie sunt multi povestitori ca Stelian care are brevet de putin timp dar care le stie pe toate (si mie mi-a dat sfaturi Juridice si de zbor si de prelucrare a materialelor compozite cand a venit la Arad ma vazut imediat ca e un papagal).
Nu ii simpatizez pe cei de la Aerostar (pe mine m-au mintit jumatate de an si am tot facut pe acolo drumuri de pomana in final la vreo cativa de acolo le-am demonstrat ca sunt mincinosi si rauvoitori) dar trebuie sa fiu obiectiv si sa recunosc ca Festivalul Nu este un avion Rau.
Cine nu crede sa-l intrebe si pe Cheveresan Marinel Mai vorbim Salut Sorin
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu