flydragos, la 24 Jan 2006, 00:22, a spus:
Cumpara unu de firma merita toti bani
... un Trabi... surclasind doua Air Creation de multe mii de euro
Dragos, asupra mesajului tau, trebuie facut o subliniere:
!! Nu se va lua in considerare decat prima parte !!
Adica aia cu "...unu de firma merita toti banii".
Partea a doua a enuntului, desi perfect adevarata, poate induce in eroare.
Se poate creea impresia cum ca un Trabi surclaseaza de la sine, Air Creation-uri de multe mii de euro, din moment ce a castiat un campionat!.
Ceea ce nu e adevarat.
Io iubesc la maxim Trabi-urile, din niste motive.
Dar (aproape) orice Trabi, nu este decat un motodeltaplan "de aerodrom", cu care, in mare, dai ture de pista, faci scolarizare, faci aterizare la punct fix si cam atat.
Daca pilotul e dibaci si e stapan pe navigatie/regularitate si aterizare la punct fix, uite ca se poate castiga si un campionat national!
Este cazul CN 2005.
Cand mai sus, am zis "dar (aproape) orice Trabi...", acea paranteza am inserat-o pt. ca se ezicsta si trabi-uri (si piloti) care au participat de la egal la egal cu scule mai pricopsite, prin raiduri de multe sute de kilometri.
Ma gandesc la Raidul "Preda-Biltz", de prin '99, cand Tedu cu al sau Trabi dichisit, s-a tinut cu demnitate dupa sculele "pur-sange".
Tot in acelasi raid, regretatul Razvan Jurebie (a.k.a. "Omul Roshu", fie-i tzarana usoara!), a facut toata bucata STJ-Boteni-Pitesti-Silistea-Deveselu-Craiova) cu un "Tiriplici" (chiar asa era botezat!) cu motor Wankel de abia 16 sau 18 CP.
Dar, jucarerele astea, desi au nisha lor, nu prea se pot "pune" cu celelalte, cu motoare mai puternice si fiabile, cu structura dedicata, cu voalura "de firma".
Daca se doreste cross-country, daca se doreste zbor cu pasager, remorcare de banner, etc., atunci investita (desi initial consistenta) intr-un motodelta "adevarat", o sa-si arate roadele.
Daca totusi, se merge pe varianta motoarelor de clasa Trabi (Timpuri Noi, etc), varianta cea mai la indemana si larg raspandita, in ceea ce priveste aripa, este folosirea unei aripi de zbor liber, OBLIGATORIU RANFORSATA in zona kilei, transversalelor si cu cablurile "de zbor" dublate sau schimbate cu unele de diam. mai mare.
Dar, totusi...
...scula de firma...