Modelism - RHC Forum: producatori - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

producatori panouri de lemn compozit

#1 Useril este offline   zahei 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 05-February 03

Postat 19 December 2005 - 03:31 AM

stie cineva producatori din panouri de lemn compozit (plywood), pentru uz marin, cele care se folosesc la "imbracarea" ambarcatiunilor?. ma gandesc sa ma inham la constructia unei ambarcatiuni (scara 1:1) si nu stiu de unde s-o apuc cu materialele de constructie..
0

#2 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 December 2005 - 10:53 AM

Am gasit in urma cu citva ani pe internet o firma din Ro care distribuia si asa ceva fiind o filiala a unei firme austriece.Dar nu mai stiu adresa.Daca te hotaresti pina la urma pentru o constructie eu ti-as sugera sa-ti faci o lista de materiale si sa le cumperi direct din Germania de la o firma se ocupa numai cu asa ceva.Acolo au enshpe mii de placaje si placi pentru corp pentru amenajari interioare etc.Si cred ca va trebui sa le aduci cu un TIR.

O alta alternativa ar fi sa o faci din scindura de molid de buna calitate si sa o acoperi cu rasina epoxy si fibra de sticla.Dar o rasina de calitate gasesti totusi numai in Germania costurile fiind cred ca totusi mai mici la acesta alternativa atit ce priveste materialele cit si transportul.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#3 Useril este offline   zahei 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 05-February 03

Postat 20 December 2005 - 01:25 PM

Skyspy, la 19 Dec 2005, 10:53, a spus:

ti-as sugera sa-ti faci o lista de materiale si sa le cumperi direct din Germania de la o firma se ocupa numai cu asa ceva.

asta as vrea sa fie ultima solutie. in toata tara asta mare sa nu fie macar un importator, daca nu un producator? :(
0

#4 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 21 December 2005 - 08:55 PM

Incearca aici:

Forest Product SRL Pitesti
Strada Dobrogeanu Gherea 1, Pitesti,
D-na Marin: 0722 330 658/7, tel 0248 282 299 sau 0248 280666 (?)

Gyula
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#5 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 21 December 2005 - 10:54 PM

spune-mi exact ce vrei sa construiesti si-ti dat cel mai apropiat furnizor.
daca laminezi placajul nici macar nu ai nevoie de un material special...oricum, minim 5 straturi
0

#6 Useril este offline   zahei 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 05-February 03

Postat 22 December 2005 - 10:20 AM

@Gyula: multumesc pentru informatie, o sa dau un telefon

@MariusF: ma gandesc sa construiesc o ambarcatiune destul de complexa cu care sa navighez in vacante, nu un model radiocomandat 1:1 deci pretentiile si masurile de siguranta nu se compara. prefer sa fiu paranoic si sa folosesc materiale verificate, ultimul lucru pe care l-as vrea ar fi sa mi se umfle barca precum blatul de bucatarie. ceea ce vreau sa construiesc este un motor cruiser de 6 metri cu cabina de dormit si motor diesel inboard. o sa va tin la curent cand si daca ma apuc de proiect, inca imi caut o locatie potrivita pentru atelier, un garaj nu e suficient de mare. proiectul este estimat la 1200 de ore de munca si circa 10.000 de euro cu tot cu motorizare si instrumente de bord si navigatie. ma astept sa fie gata in 2-3 ani din momentul in care ma apuc. cam mult, dar este singurul mod de a avea o astfel de ambarcatiune fara sa platesti minim 30.000 de euro la un constructor consacrat. in plus, o barca de lemn are mult mai multa personalitate decat una de fibra.

Aceasta postare a fost editata de zahei: 21 January 2006 - 07:06 PM

0

#7 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 23 December 2005 - 06:29 PM

ceea ce ai tu acolo este un lobster boat si nu va lua mai mult de 500 de ore de lucru. Eu cred ca e floare la ureche ce vrei tu sa faci. Ultima mea barca a avut 9 metrii la o putere recomandata de proiectant de 1500 hp. Ce ai tu acolo este o ambarcatiune de deplasament deci motorul va fi unul diesel de putere mica. trebuie ca te-a pacalit cineva cand a spus ca vei cheltui 10 000 euro. Nu-mi dau seama nici unde ai de gand sa o folosesti pentru ca nu e buna decat de apa dulce sau pescuit marin ceea ce inseamna navigatie costiera. Proiectul barcutei pe care o ai in imagine este comercializat de Glen-L Marine design. Ti-ash fi spus si cat te costa bluprint-ul dar mesajul tau a sunat oarecum ca al unui cunoscator numai in urechile unui novice. Vestea proasta vine la urma, o barca de lemn nu inseamna deloc una din placaj ci una construita din pin sau stejar. Placajul este compromisul dintre materialele compozite si lemn. Vestea proasta este ca-ti vei construi barca degeaba pentru ca ai nevoie de mai mult decat entuziasm pentru a o inmatricula. Mai nou, categoria de ambarcatiuni la care te incumeti tu, nu mai pot fi construite de oricine daca nu are o liceenta fie pe firma fie ca persoana fizica. Daca lucrarea ta nu este verificata periodic si pe faze de lucru de un inspector al Autoritatii Navale Romane, iarasi e buba......Dac vrei sa scapi de efort iti fac eu barca pentru 5000 euro, fara motorizare evident. In doua saptamani o ai. Vor fi bani usor de facut....
0

#8 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 23 December 2005 - 07:02 PM

scuza-mi tonul artagos, m-am pierdut cu firea, dar ma supar cand aud ca barcile costa asha de mult....cum spui tu. Preturile mari sunt pentru fraieri sau pentru motoare adevarate ceea ce nu este cazul acum. trecuie sa-ti spun ca barcile sunt valoroase doar pentru manopera si maiestria cu care sunt facute.Barca din imaginea ta nu inghite nici macar jumateate de metru cub de lemn, unde este valoarea atunci? Cu 1000 de euro cumperi materiale pentru doua....restul pana la 10 000 euro ar putea fi munca ta......Un diesel de 20 hp este chiar prea mult pentru barcuta.....asta, nou nout si super performant este 2000 dolari.......Termina cu nebuniile........
0

#9 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 December 2005 - 10:12 AM

@zahei-deci pina la urma tot la vorbele mele ajungi cu materialele ori placaj marin AW100 din Germania ori pin sau molid din Ro acoperit cu epoxy si fibra de sticla.
@MariusF- acolo cu barca aia de 9 metri nu am inteles de ce ar avea nevoie de 1500CP.Ar trebui sa fie ori vedeta torpiloare ori barca off-shore de formula1.Cred ca ai
gresit cu un 0 se mai intimpla.Apropos cit ai lua manopera pentru un yacht ca asta?
L=7,8m,l=2,4m G=2500-2700Kg.Din placaj pe care l-as avea eu.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#10 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 December 2005 - 10:14 AM

Uppps am uitat poza

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1135412045.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#11 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 24 December 2005 - 10:52 AM

woooow @Skyspy, te-ai dat la bunatatile de peste ocean, felicitari, ai ales o super barca de pescuit. Nu-mi dau seama insa daca ai cumparat study plan-ul sau chiar proiectul. Ce sa-ti spun Phantom se vinde in kit la 1429,16 dolari. la asta adaugi bronzul la 397,01 dolari sau piesele galvanizate care nu sar de 200 dolari si ai cam tot ce-ti trebuie. Barca este glisoare asha ca motorul poate fi cat de mare vrei tu sau cat de mare iti permiti sa cumperi. Dupa cum sigur sti ai nevoie de dubla comanda, inmarsat, ca-i mai ieftin, fish finder, toaleta care si ea e o gramada de bani.....Cred ca te vei apropia ushor de 10 000 euro. Copaia ti-ash face-o cam pentru aceiasi bani, nearmata evident. Ti-am urmarit discutiile pe forum si sunt sigur ca te-ai descurca singur, fara sa ma platesti pe mine. Daca o vrei si pentru austria....mai cheltui bani si pe transport, taxe, etc....
Intr-un viitor sper eu apropiat cred ca voi incepe sa fac barci pentru bani si atunci voi lasa preturile foarte jos, acum insa sunt doar amator, ca sa spun asha. Vad ca esti familiarizat cu cei de la Glen-L si presupun ca sti proiectul "Bandido". Ei bine el e ce am construit eu si inghite 1500 de cai putere lejer, bani sa ai sa cumperi asha motoare si sa mai ai bani si sa le dai sa manance ca papa 800l benzina pe ora.....
Serios acum, problema mea este spatiul, deocamdata nu am o hala a mea si mi-e greu sa ma apuc de ceva serios, fara sa dau gherle...pur si simplu mi-e frica sa ma arunc.....Trag sperante la un contract cu Statele Unite unde teoretic ash putea vinde o multime canoe din lemn.....sper ca asta sa fie inceputul meu......dupa, putem vorbi de barci de-adevaratelea
0

#12 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 December 2005 - 11:49 AM

Am cumparat planul de la Phantom.Mai am un plan de barca din lemn de mahon care seamna un pic cu Riva Aquarama cumparata din Australia.Le-am cumparat acum 7-8
ani cind aveam inca "febra" dar mi-a trecut :( :) .Poate cind oi iesi la pensie sa ma apuc de careva.
Ca sa incepi cu ceva simplu la inceput ti-as recomenda planurile de la Dr. Segger din Germania.(dai un google pe google.de si le vei vedea).Sint facute dupa metoda
stich&glue adica coase si lipeste sper ca ai auzit de ea.Desi sint cam scumpe eu zic ca merita pentru ca au un design mai modern fata de alti ofertanti la aceasta metoda.
De canoele de lemn ce sa-ti zic nu vreu sa te descurajez dar nu stiu daca exista o cere asa de mare la ele.E adevarat ca se folosesc pe scara larga in SUA dar sint produse acolo.Gindeste-te chiar daca le dai pe un pret de dumping cu transportul ajung aproape ca si al state.In plus trebuie lemn de calitate buna care ajunge la 1000€ mc si epoxy West System ,daca nu macar din ala obisnuit de calitate din Germania.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#13 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 24 December 2005 - 03:58 PM

:( vand deja canoe in USA dar in gluma....Daca vreau sa fac bani ar fi frumos sa trimit cate 100/luna. Pentru asta nu am contract. Dintr-um metru cub de cedru sau pin roscat , calitate A, fac 15 bucati, fara bataie de cap. Furnizorul de rasina este, intr-adevar din germania :). Boala barcilor am luat-o de la un constructor american, Mac McCarthy. E un batranel faimos in state pentru barcile lui.
Riva sunt barci de barci, sunt un fanatic al lor si al celor de la Cris craft. Lobster yacht-ul celor din urma este unul dintre cele mai frumoase visuri ale mele. Barcile moderne nu ma intereseaza pentru ca se lucreaza pe matrite si nu mi se pare nici o vitejie sa faci o astfel de barca.
stich&glue este metoda "fixeaza si lipeste" cand vorbim de ambarcatiuni din lemn si..."coase si lipeste" cand lucrezi cu placaj. Ma bucur sa vad ca-ti plac barcile si-mi permit si o rugaminte: arata-mi modelul care seamana cu RIVA. Motoarele au tot un "sun deck" deasupra?
O sa ma uit dupa ce mi-ai recomandat dar sa sti ca lucrarile simple nu ma provoaca deloc. Vreau ca ce fac eu sa traiasca mai mult decat mine, altfel nu are farmec.
0

#14 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 December 2005 - 06:53 PM

vedeti ca exista o riva foarte frumoasa, la mircea goanta(cei de la veliere rc si "batrinii" rc-ului de pe aici il cunosc bine!), am asistat acum citiva ani la restaurarea ei, chiar m-a plimbat cu ea atunci, personal nu cred ca am vazut "live" o barca mai frumoasa...
cred ca ar fi util sa vorbiti cu mircea, ar avea ce sa va arate/spuna, iar daca aveti nevoie de lacuri, am acces la "brand"-uri destul de bune in domeniu, atit lacuri speciale, cit si rasini.
bafta si minuni!

Aceasta postare a fost editata de mizzone: 24 December 2005 - 06:54 PM


"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#15 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 December 2005 - 11:53 AM

Asta e barca de care ziceam.
Mai am si planurile de la Riva Aquarama dar ca model si ma gindeam sa iau metoda de constructie de la Tahoe si forma coastelor de la Aquarama si voila ai un clon de
Aquarama la scara 1:1. :) :(
@mizzone- Riva sint de mai multe tipuri, Aquarama e ce s-ar numi Ferrari-ul barcilor cu motor.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1135504427.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#16 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 25 December 2005 - 11:17 PM

da...aste-a sunt barci elegante, 90% din valoarea lor este data de manopera. Trebuie sa sti sa le faci sa dureze zeci de ani dar sa fie si elegante......Utilitatea lor este limitata la croaziere de placere deci luxul si comfortul trebuie sa fie la superlativ......
Am observat ca nu este o prea mare diferenta intre planurile 1:1 si cele pentru modele deci ai putea sa te apuci de lucru. Sigur vor fi ceva probleme la inmatriculat dar pentru asha ceva merita sa te lupti cu ei pe viata si pe moarte. Poate ma inshel pentru ca eu de obicei creez un model dupa proiectele 1:1 si abia dupa, trec la treaba. Acum ar fi invers.....cred ca ar merge totusi cum spui tu
0

#17 Useril este offline   zahei 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 05-February 03

Postat 28 December 2005 - 12:36 PM

MariusF: nu sunt interesat s-o cumpar.. doresc s-o construiesc, indiferent cat ar dura. Estimarile de pret nu-mi apartin ci le-am cules de pe internet. daca iese atat de ieftin pe cat zici, asta nu paote decat sa ma bucure:) un motor diesel nou de 20 de cai nu prea am vazut sub 4000 de dolari, dar daca imi spui unde sa ma uit poate ma luminez. barca este destinata intr-adevar navigatiei in delta si pe ape de coasta, nici nu vreau mai mult de atat. respect faptul ca tu o poti construi in 2 saptamani dar eu n-am decat eventual 2 zile pe saptamana in care sa ma ocup de acest proiect si nu ma grabesc nicaieri, vreau sa o construiesc impreuna cu familia. nu ma deranjeaza daca o termin in 2 sau 3 ani. ma ingrijoreaza in schimb partea legala. spune-mi mai multe despre chestiile legale, ce implica omologarea? care sunt artificiile pentru a face totusi un proiect ca asta? de exemplu inregistrarea lucrarii la o persoana autorizata? :o

p.s.: daca esti rautacios sau arogant nu avem de castigat nici unul dintre noi. am venit aici sa cer niste pareri/sfaturi, nu sa-mi arat muschii. le pot primi - bine, nu le pot primi - caut in alta parte. imi cer scuze daca am sunat ca un "cunoscator", dar cum nu te cunosc si nu stiu nimic despre tine, am incercat sa-ti dau mai mutle detalii despre proiect, atat cat m-am priceput eu sa-ti spun, fara sa stiu ca fiind un profesionist o sa-ti sara mustarul - nu uita ca aici pe forum suntem doar niste pixeli pe ecran. inca o data scuze daca te-ai simtit jignit. sarbatori fericite!

Aceasta postare a fost editata de zahei: 28 December 2005 - 12:55 PM

0

#18 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 28 December 2005 - 02:57 PM

lool, @zahei, niciodata sau aproape niciodata nu o iau asha personal. Revin la subiectul dezvoltat de tine. Cel mai bine este sa ai planurile complete. Cu calcul de deplasament, in functie de material, cu putere motor recomandata, ce mai, planuri realizate de un proiectant adevarat. Le poti cumpara si de pe net, ideea este sa fie un proiect autorizat. Daca lucrezi cum ai spus tu, in doi trei ani, este foarte posibil sa te coste mult mai mult deoarece vei avea cheltuieli cu depozitarea materialelor, spatiul de lucru si multe alte mici maruntisuri care iti vor face viata un iad. Pana si lemnul, care, la cumparare va avea un anumit grad de umiditate, se va deteriora in sensul ca va pierde constanta umiditatii, in functie de locurile pe unde-l depozitezi. Evident poti lucra numai cu materiale nobile si atunci eviti, pe cat posibil astfel de neajunsuri. Daca programezi lucrarile pe etape este cel mai bine.
Daca ai planurile ia legatura cu ANR-ul(Autoritatea Navala Romana) si poarta o discutie despre proiect si despre modul in care vrei sa-l realizezi. Teoretic nu ar trebui sa fie impotriva unui proiect autorizat deja(indiferent unde) dar exista varianta verificarii etapelor de lucru de catre un inspector al lor pentru a se convinge ca respecti intocmai proiectul. Daca insa dai de un carcotash pe acolo, iti faci barca dupa care cauti intrarile din "dosul" acestei institutii. Poti declara ca este foarte veche.....dai o atentie.....ti-o inmatriculeaza altcineva aflat deja in business, in general totul se termina cu bine dar uneori cu ceva efort.
Motoarele despre care vorbesc sunt cele de la briggs&straton(sper ca am scris bine).
Modificarile sunt minore pentru a-l adapta la uzul marin si sunt eficiente si rezistente.
0

#19 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 04 January 2006 - 10:55 PM

Marius

Scuze pentru off topic, dar mai inainte ai pomenit de cedru roscat. Ai o sursa, sau ai cumva de vanzar o cantitate mica? Caut pentru un velier de clasa M (~1,25 m lungime)

Gyula Ferencz
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#20 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 05 January 2006 - 11:58 AM

Cel mai ieftin cedru roscat pe care l-am gasit in europa vine din Franta. Eu l-am adus pentru ca aveam de facut o comanda pentru USA. Ei nu prea inteleg faptul ca cedrul are aceleasi caracteristici cu pinul nostru. Lipseste doar culoarea care, insa are doar valoare estetica. Cu un baitz bun realizezi acelasi lucru. Poti insa sa cauti pin roscat pe la comercianti de cherestea. Culmea este ca-l vand si mai ieftin deoarece constructorii considera ca este mai putin rezistent. Eu am dat in 2003, 800 euro pe un metru cub de cedru si am avut noroc ca mi l-am adus personal altfel cred ca dublam suma lejer. imi pare rau dar nu mai am nimic din lemnul ala.....
0

#21 Useril este offline   zahei 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 05-February 03

Postat 09 January 2006 - 01:52 PM

MariusF, se poate inlocui cu succes placajul de lemn de uz marin cu cel din constructii pentru exterior?
0

#22 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 10 January 2006 - 08:49 PM

sigur ca-l poti inlocui, evident in aceasta situatie vei arma foarte bine placajul cu rasina si evident fibra. Daca vrei sa se pastreze imaginea de lemn de pe exteriorul barcii folosesti rasina fara pigment si de o calitate mai buna si panza din fibra de sticla nu stratimat. Panza o vei pune intr-un singur strat pentru ca exfoliaza. Saturezi placajul cu rasina, o slefuiesti, ashezi panza de fibra dupa care saturezi tesatura, slefuiesti si mai dai o mana de rasina. Slefuiesti si dai cu lac marin. Acesta din urma are rol de protectie UV, si nu-ti albeste lemnul in timp. Dupa fiecare sezon, shlefuiesti si dai un nou strat de lac.......o barca bine ingrijita traieste mai mult ca tine
0

#23 Useril este offline   zahei 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 05-February 03

Postat 16 January 2006 - 10:24 AM

multumesc pentru raspunsuri, incepe sa se contureze lista de materiale ;) luna asta o sa comand lemnul de stejar pentru structura de rezistenta. recomanzi uscarea naturala a lemnului sau se poate merge cu el la uscatoria "rapida"? ce ar trebui sa am in vedere la alegerea lemnului?
0

#24 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 16 January 2006 - 09:37 PM

stejarul este foarte bun, cred ca e singurul pe care poti sa-l folosesti si neuscat. Cand cumperi lemnul priveste-l in sectiune. nu cumpara bucatile care contin miezul sau cel care are inelele oarecum asezate cam in acelasi loc pe laturile opuse.....sa fie dungi diagonale pe sectiunea dreptunghiulara. lemnul nu se va despica la socuri
0

#25 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 16 January 2006 - 09:39 PM

sa nu uit, incearca sa nu ai noduri pe material sau macar nu mai mult de trei/metru
0

#26 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 January 2006 - 08:25 PM

@zahei- ce zici de amarcatiunea asta dezbracata la 2500€.E din fibra de sticla cu dimensiunea 4300x1800 greutate in jur de 400kg.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1138213522.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#27 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 January 2006 - 08:26 PM

...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1138213605.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#28 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 January 2006 - 08:30 PM

Ii pui un outboard ceva amenajari interioare si o remorca toate inca sa se ridice la 3-4 mii de euroi si-i poti da bice.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1138213805.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#29 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 28 January 2006 - 01:57 PM

@zahei, skiff-ul prezentat de @Skyspy are un pret decent. Design-ul este dedicat pentru viteze mari la putere mica, altfel spus consum mic de combustibil. Poti insa sa-ti faci de cap si cu mega motoare pe o astfel de barca deoarece ai stabilitate. .....cam asta este visul orcarui pescar.....scuze ca m-am bagat.
0

#30 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 28 January 2006 - 01:58 PM

@zahei, skiff-ul prezentat de @Skyspy are un pret decent. Design-ul este dedicat pentru viteze mari la putere mica, altfel spus consum mic de combustibil. Poti insa sa-ti faci de cap si cu mega motoare pe o astfel de barca deoarece ai stabilitate. .....cam asta este visul orcarui pescar.....scuze ca m-am bagat.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu