Modelism - RHC Forum: probleme naze32 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

probleme naze32 acro

#1 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 02 February 2015 - 02:49 PM

Am pus mana pentru prima data pe un naze32 de la hk... dar se pare ca sunt unul din putii care au probleme cu acest FC.
Mai exact, cand ii dau throttle mai mult in hover (nu neaprat 100%), pare ca se inclina, pe un motor (M1) ca si cum i-ar scadea turatia. De cazut nu cade, dar se incila chiar si 45 de grade si intotdeauna pe directia motorului M1.

ESCurile sunt calibrate si resoftate cu simonk.
Am schimbat motorul cu pricina si elicile sunt stranse bine.
FCul e pe dumpere, Roll/Pitch/Yaw sunt la 1500 PWM pe neutru, iar pe maxim intre 1050 si 1950.
Acc-urile sunt calibrate.

La PIDuri nu am umblat inca..
--------------------------
Esc: Mystery Blue Series 30A with Simonk (BS V2014-09-30)
Motors: 2830
FC: AfroFlight Naze32 Acro
RX: FrSky D8R-II PLUS with D8R-XP software and CPPM.
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 February 2015 - 03:22 PM

As incerca sa schimb intre ele ceva... ca sa vad daca este din fc sau motor/esc

Intoarce FC cu 180 grade, fata/spate, apoi vezi care este comportamentul vechiului M1, cu sensul FC schimbat.
Dupa asta eventual poti si schimba motoarele in mufe corespunzator cu intoarcerea FC, ca sa vezi comportamentul noului M1.
Ar trebui sa poti trage niste concluzii :unsure:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 February 2015 - 03:23 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   DronaGMG 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 171
  • Inregistrat: 10-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Muzica, Aviatie, Auto, Radioamatorism.

Postat 02 February 2015 - 05:27 PM

dar la naze, M1 e dreapta spate?
0

#4 Useril este offline   Ciprian Dughir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 30-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Multicoptere

Postat 02 February 2015 - 08:13 PM

Am avut si eu comportamentul asta. Am resoftat esc-urile cu o vers mai noua si s-a rezolvat problema.
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 February 2015 - 09:07 PM

Cand am incercat prima oara Naze32 am schimbat si ESC-urile, a fost o coincidenta, nimic planificat, am vrut atunci sa incerc blheli prima oara.
N-am avut niciodata asa anomalie... sa fie din cauza ESC-urilor oare :unsure: sa fi bagat autorul ceva strambe ca sa favorizeze afro...:unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   Ciprian Dughir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 30-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Multicoptere

Postat 02 February 2015 - 09:17 PM

La mine, unul dintre esc-uri pierdea sync-ul cu motorul. Dupa resoftare s-a rezolvat. Poate si aici e acelasi lucru.
0

#7 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 03 February 2015 - 10:14 AM

Vezi postareaCiprian Dughir, la 02 February 2015 - 08:13 PM, a spus:

Am avut si eu comportamentul asta. Am resoftat esc-urile cu o vers mai noua si s-a rezolvat problema.


Mai cam din ce data e versiunea ta? Eu o am BS V2014-09-30. Mai este ceva cu "Daily" dar nu stiu ce inseamna..

Am rotit azi din soft placa si problema ramana pe acelasi brat. O sa inlocuiesc azi esc-ul suspect..

@Drona GMG: da

Aceasta postare a fost editata de icsss: 03 February 2015 - 10:14 AM

0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 February 2015 - 10:19 AM

Offf... rotit din soft... ce lenes esti :p nu ma mira ca ramas pe acelasi bratz... roteste bre FC, fizic, mecanic sa se schimbe ceva...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 February 2015 - 10:19 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 03 February 2015 - 10:33 AM

Vezi postarearenatoa, la 03 February 2015 - 10:19 AM, a spus:

Offf... rotit din soft... ce lenes esti :p nu ma mira ca ramas pe acelasi bratz... roteste bre FC, fizic, mecanic sa se schimbe ceva...


pai am rotit din soft + am schimbat outputurile de la motoare... e fix acelasi lucru :) Practic, fata a devenit spate.. si invers..
0

#10 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3961
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 03 February 2015 - 10:35 AM

Atunci lasa FC-ul asa cum e si roteste un brat cu totul(banuiesc ca ai si esc-ul pe bratz).Adica fa schimb M1 cu M2(cu tot cu esc-urile aferente) de exemplu si vezi daca acum trage tot spre pozitia initiala a M1.Asa putem sti sigur ca e esc-ul/motorul.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 03 February 2015 - 10:36 AM

0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 February 2015 - 10:50 AM

Vezi postareaicsss, la 03 February 2015 - 10:33 AM, a spus:

pai am rotit din soft + am schimbat outputurile de la motoare... e fix acelasi lucru :) Practic, fata a devenit spate.. si invers..


N-ai zis ca ai schimbat si motoarele in conectori... ma gandeam doar ca ai schimbat (mental) axa pitch pe reverse. Ok atunci daca "M1" e comandat din alt output, e cam clar ca e bratzul ala mai bleg... dar poate fi si un scurt intre spire la motor :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   Ciprian Dughir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 30-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Multicoptere

Postat 03 February 2015 - 11:23 AM

Vezi postareaicsss, la 03 February 2015 - 10:14 AM, a spus:

Mai cam din ce data e versiunea ta? Eu o am BS V2014-09-30. Mai este ceva cu "Daily" dar nu stiu ce inseamna..

Am rotit azi din soft placa si problema ramana pe acelasi brat. O sa inlocuiesc azi esc-ul suspect..

@Drona GMG: da



Aceeasi versiune am si eu.
0

#13 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 03 February 2015 - 11:35 AM

Vezi postarearenatoa, la 03 February 2015 - 10:50 AM, a spus:

dar poate fi si un scurt intre spire la motor :unsure:


Motorul l-am schimbat primul.. Urmeaza azi si ESC-ul..

La cum l-am simtit azi la stick... problema apare doar pe impuls... ca si cum un motor ar ramane in urma (sau cel opus o ia inainte..)
Si cum de fiecare data e acelasi brat... as zice ca e esc-ul. Trebuie sa fie ESCul ca alta solutie nu mai am :)

Aceasta postare a fost editata de icsss: 03 February 2015 - 11:36 AM

0

#14 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 03 February 2015 - 10:09 PM

Nu vreau sa ma bucur prematur, dar dupa ce am schimbat esc-ul.. a trecut de testul in sufragerie.

Maine dau o tura si afara...
0

#15 Useril este offline   gabyyo9inu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 558
  • Inregistrat: 07-December 12
  • Gender:Male
  • Location:Boldesti-Scaieni cart. Seciu
  • Interests:Tot ce zboara radiocomandat si nu numai...

Postat 03 February 2015 - 11:26 PM

Succes si aterizari line...
GabyYO9INU
0

#16 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 04 February 2015 - 10:07 AM

si da... azi la camp aceeasi problema, poate chiar mai pronuntata.

Tinut in mana, azi parca dadea rateuri sau parca functiona ca un motor inecat.

Interesant e ca ieri, in casa functiona perfect. Singura variabila ar putea temperatura..

Cand am schimbat motorul, am pus unul facut din clopot + bobina desperecheate, dar din motoare de acelasi fel (2830)... Poate sa fie asta cauza?

Aceasta postare a fost editata de icsss: 04 February 2015 - 10:08 AM

0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 February 2015 - 10:13 AM

vezi daca nu cumva clopotul freaca de stator, am un asemenea motor care a trebui sa ii pun pe ax o saiba de 0.1mm intre clopot si rulmentul de sus, ca sa il inalt sa nu mai frece.
La mine ere diferit simptomul, la pitch sau roll se si rotatea in jurul bratului respectiv, pentru ca motorul ala tragea mai fortat din cauza frecarii, dar de lasat bratul nu il lasa... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 04 February 2015 - 10:27 AM

Vezi postarearenatoa, la 04 February 2015 - 10:13 AM, a spus:

vezi daca nu cumva clopotul freaca de stator, am un asemenea motor care a trebui sa ii pun pe ax o saiba de 0.1mm intre clopot si rulmentul de sus, ca sa il inalt sa nu mai frece.
La mine ere diferit simptomul, la pitch sau roll se si rotatea in jurul bratului respectiv, pentru ca motorul ala tragea mai fortat din cauza frecarii, dar de lasat bratul nu il lasa... :unsure:


Motorul pare OK, dar o sa-l schimb iar azi.

Nu inteleg totusi unde in ecuatie apare "temperatura"... de ce in casa merge si afara aproape ca nu zboara. As zice ca e ESCul.

Aceasta postare a fost editata de icsss: 04 February 2015 - 10:28 AM

0

#19 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 04 February 2015 - 02:25 PM

Se pare ca problema asta o mai au si altii, dupa ceva cautari am gasit:

http://www.rcgroups....d.php?t=2293589
http://www.rcgroups....d.php?t=2001421
http://www.rcgroups....d.php?t=2241848

Cateva posibile cauze:
1. GND de la ESC la FC: de scos sau nu...
2. End points pe THR si min_THR.. de setat in functie de ESC range. Exista calibrare TX/RX in GUI?

Mai caut..
0

#20 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 04 February 2015 - 09:58 PM

dupa cateva ore de teste... am observat o chestie:

Daca escurile sunt conectate doar cu semnal (fara GND si +) zvacnitul motoarelor se extinde la toate 4 si quadul devine imposibil de zburat.

Nu stiu care ar fi explicatia/concluzia, dar poate va vine voua o idee..

PS: chestia asta a mai fost reclamata si de alti useri pe net... totusi la ei s-a rezolvat cu aducerea firului de GND de la ESC la FC. In cazul meu... problema apare doar la M1, sporadic...

PSPS: ce-i serial receiver-ul? Acolo am mai multe optiuni... spectrum / sbus/ sumd/ msp. By default e pe Spectrum.

Aceasta postare a fost editata de icsss: 04 February 2015 - 10:03 PM

0

#21 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 04 February 2015 - 10:20 PM

PSPSPS: Are ceva daca firul de la ESC la FC trece foarte aproape de cablajul pentru propulsie? Astfel, sa apara interferente din cauza curentilor mari din firele pentru propulsie?

Astfel s-ar explica cumva problema...
0

#22 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 February 2015 - 10:30 PM

Daca FC este alimentat din ESC este obligatorie conectarea minim a unui fir de masa, altfel cum alimentezi FC-ul ?!

Eu am la al meu conectate toate 4 firele de masa de semnal, nu vad ce fel de bucle de masa s-ar putea forma, plus ca am curenti sub 2A per motor, care ii suporta un cablu de semnal ESC, atat firul cat si conectorul ...

serial receiver, adica receptorul este conectat la FC pe o singura linie, dar probabil ca nu ai acest mod activat, ma indoiesc ca folosesti un receptor spektrum.

end points se seteaza din statie, in UI baseflight doar vizualizezi/verifici valorile, in tab-ul Receiver

psps: cred ca stii poza asta, o mai pun odata, poti aprecia unde e inghesuiala mai mare, la mine sau la tine...
http://static.rcgrou...06-DSC05011.jpg
Placa "de distributie" la mine e chiar mufa in sine, cea la care se va conecta bateria.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 February 2015 - 10:33 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#23 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 04 February 2015 - 10:33 PM

Vezi postarearenatoa, la 04 February 2015 - 10:30 PM, a spus:

Daca FC este alimentat din ESC este obligatorie conectarea minim a unui fir de masa, altfel cum alimentezi FC-ul ?!


Pai 3 escuri doar cu semnal si al 4-lea cu toate 3 firele.. Masa o au comuna prin propulsie.
0

#24 Useril este offline   gabyyo9inu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 558
  • Inregistrat: 07-December 12
  • Gender:Male
  • Location:Boldesti-Scaieni cart. Seciu
  • Interests:Tot ce zboara radiocomandat si nu numai...

Postat 04 February 2015 - 10:40 PM

Posibil din cauza interferentelor...Daca ai avea inele de ferita sa incerci pe firele de comanda ale escurilor,nu strica...
GabyYO9INU
0

#25 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 February 2015 - 10:53 PM

Interferente de la ce ? pe firele de alimentare ale unui ESC sunt practic curenti constanti 100%, de aia au ESC-urile condensatoarele alea, pulsurile care se dau in bobine nu trec mai departe dinspre ESC spre baterie.
Practic firele de alimentare ESC creeaza doar campuri magnetice statice, dar icsss nu are magnetometru.
Eu am mag si pe osciloscop nu simte nimic, turat la pozitie de hover.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#26 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 05 February 2015 - 08:52 PM

Am scos firul de la esc si l-am dus mai departe de firele de propulsie... la fel face.


Dar nu inteleg ce se schimba de la hoverul in casa la cel de afara... Azi am tinut jumatate de ora quadul in frigider :D si culmea e problema nu a aparut. In afara de temperatura.. nu vad ce variabila se mai schimba...


Tot stau si caut ce are esc-ul/motorul cu probleme mai special fata de restul 3. O antena de la TX trece aproape de cablul pt semnal al escului, sa fie asta o problema?
0

#27 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 February 2015 - 09:22 PM

Chiar crezi ca iti putem noi raspunde ferm da sau nu ? :) Parca e mai simplu sa o muti de acolo antena aia... si sa vezi...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#28 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 05 February 2015 - 09:45 PM

Vezi postarearenatoa, la 05 February 2015 - 09:22 PM, a spus:

Chiar crezi ca iti putem noi raspunde ferm da sau nu ? :) Parca e mai simplu sa o muti de acolo antena aia... si sa vezi...


Pai asa am facut.. dar in casa totul functioneaza perfect. Iar pentru testele de afara trebuie sa astept a 2-a zi, dimineata :)
0

#29 Useril este offline   Ciprian Dughir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 30-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Multicoptere

Postat 05 February 2015 - 11:59 PM

La testele de afara ai curenti de aer pe care ii compenseaza, in casa da drumul la ventilator si vezi cum se comporta. ;)
0

#30 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 06 February 2015 - 12:11 AM

Vezi postareaCiprian Dughir, la 05 February 2015 - 11:59 PM, a spus:

La testele de afara ai curenti de aer pe care ii compenseaza, in casa da drumul la ventilator si vezi cum se comporta. ;)


Oscilatiile le am si cand il tin in mana.. afara.

Deci tind sa cred ca nu-i asta problema..
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu