Micro (Pulse) Jet Engines / Busters modele reactive
#1
Postat 02 August 2003 - 01:23 PM
"canard"+aripa cu sageata negativa+jet engine+compozit/dural+16 comenzi simultane bazate pe MPP
Mach 1.2, 350 kg, 5000m, autonomie 12h. NECONVENTIONAL!!!
Doresc sa lucrez in echipa cu specialisti in aerospatiale sau amatori, pasionati de subiect.
detalii mai tarziu
#2
Postat 02 August 2003 - 11:51 PM
Nu sunt specialist in aerospatiale dar cunosc destul de bine tainele aeromodelismului.
#3
Postat 03 August 2003 - 07:11 AM
nespecialist poate citeva mii sau zeci de mii de euroi ,Daca vrei sa folosesti motoare pulsoreactoare ca
si mijloc de propulsie dupa cum vad in titlu sa stii ca ele au un randament foarte scazut si sint si foarte
gurmande consuma aproape de 2 ori mai mult ca si un motor turboreactor.In plus daca functioneaza la
inaltimi mai mari de 2000 m randamentul scade si mai mult din cauza rarefierii aerului.Cel putin jumatate
din greutatea avionului ar trebui sa fie ocupat de carburant dar si asa mai mult de o autonomie de o
jumatate de ora nu ai obtine si viteze in jur de 0,6 Mach.De obicei UAV-urile concepute pt. misiuni de patrulre
sint echipate cu motoare cu piston si turbocompresor ca sa fie cit mai economice si au viteze de croaziera
in jur de 200km/h avind o configuratie de motoplanor .In schimb daca vrei sa folosesti motoare turboreactoare cred ca stii ca un motoras cu reactie de 10kgf costa in jur de 3000€ iar la vitezele propuse de
tine iti trebuie un raport tractiune/greutate intre 0,5 si 1 deci intre 180 si 350 kgf asa ca poti trage singur
concluziile.Rindurile acestea sa nu le consideri o descurajare ci numai parerea unui modelist mai batrin care
nu mai vede lucrurile tot timpul in roz.M-ar bucura in schimb sa se produca si in Romania niste UAV-uri chiar
mai simple ca si performanta sa nu mai fie nevoit guvernul sa cheltuiasca milioane de dolari ca sa se puna
bine cu Washingtonul sa-i dea biletul de intrare in NATO.Eu nu sint specialist in aeronautica dar daca pe viitor
ai nevoie de vreun sfat sau sprijin moral te ajut cu placere.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#4
Postat 03 August 2003 - 11:00 PM
Mai intai vreau sa te anunt ca si eu sunt pasionat de acest subiect, am si un amic care piloteaza UAV-uri la Kogalniceanu, cumparate de statul Roman de la americani cu 1.500.000$ bucata!! si asta numai avionul.Tot complexul(centru de comanda) cica a costat 25.000.000$!!
M-am intrebat de ce nu ar investi staul nostru drag macar jumatate din acesti bani in cercetarea romaneasca pt UAV-uri...poate le e frica ca ar da dee lucru....si noi peferam sa luam totul gata??
Nu am avut timp sa intru in amanunt pe acest subiect pt ca am avut admiterea la facultate.Acum sunt student la Facultatea de Ingineria Aerospatiala la Politehnica Bucuresti asa ca avioanele nu vor reprezenta numai o pasiune pt mine si cred ca UAV-urile reprezenta viitorul!
sunt interesat de acest proiect dar eu ma gandeam sa realizez un UAV mai 'modest' adik sa poata zbura si cu viteza mai mica ca doar treb sa planeze deasupra obiectivului.UAV-urile in general sunt transportate pe distante mari pana langa locul 'actiunii' asa ca nu trabuie sa atinga viteze asa de mari precum vrei tu.
Uav-ul pe care vreau sa il construiesc arata mai mult ca un planor, si e simplu de facut, dar marea problema o constituie partea de electronica care e cea mai 'smechera'.Uav-urile au gps si unele sunt ghidate prin satelit!si sistemul video e durere!
cred ca stii deja aceste lucruri dar nu inteleg la ce iti trebuie un UAV care sa zboare cu mach 1.2??
dak vrei sa ma contactezi, mob meu e 0721597850 email: miliantheodor@hotmail.com
Aceasta postare a fost editata de teo: 03 August 2003 - 11:07 PM
#5
Postat 04 August 2003 - 11:47 AM
Chiar daca reusesti sa-l construiesti nu cred ca-ti da voie sa zbori cu el.
Mai astept date de la tine.
PS: ai reusit sa construiesti ceva sau inca mai este in faza de proiect?
#6
Postat 05 August 2003 - 11:11 PM
0740 592 777
777 00 47
//////////////////////////////////////////////////
>am acasa freza,strung,bormasina cu picior,aparat de sudura cu argon si CO2 cam tot ce trebuie pt a face metalele sa capete forma si utilitate si sa satisfaca ceva hobby-uri.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Pentru cei interesati sa vada,unul dintre micromotoarele cu reactie pe care le construiesc, vizitati pagina de mai jos.
http://www.catcris-engineering.ro/poze/jetengine/componente-motor1.jpg
http://www.catcris-engineering.ro/poze/jetengine/Resize-of-Turbine.jpg
Aceasta postare a fost editata de crystymoon: 04 December 2005 - 05:48 PM
#7
Postat 06 August 2003 - 08:10 AM
Ma bucur ca am reusit sa atrag atentia voastra.
Incerc sa postez o parte din aparat, mai precis aripa lui.
Particularitatile sunt ca are profile supercritice de curbura variabila (suprafetele de comanda sunt corp comun cu aripa si nu sunt articulare), sageata negativa, alungire mica. Am efectuat calcule numerice (Flotran, Panair) pentru determinarea caracteristicilor, rezultatele fiind promitatoare. Faza actuala in ceea ce priveste aripa este aceea de detaliere a structurii interne.
Costul estimat al aparatului proiectat de mine este de app. 10000 EUR.
Cineva spunea ca nu voi obtine aprobare de zbor>>> RASPUND ca voi obtine fara probleme asa ceva.
Momentan problema principala este sistemul de propulsie, unde desi am cateva solutii nu m'am decis
Cu drag,
Fisiere atasate
-
aripatest.JPG (79.95K)
Number of downloads: 319
#8
Postat 07 August 2003 - 03:53 PM
nu te supara..a fost o gluma nevinovata..pt a-mi exprima mirarea la vederea uneei astfel de ciudatenii.
a, vorbit cu crystymoon sa ii fac o vizita cand vin la Bucuresti, pt ca si eu sunt interesat de sisteme de propulsie,acestea fiind si una dintre optiunile mele de la fac.Dar ma documentez despre niste sisteme de propulsie mai putin conventionale.vezi propulsie hidroelectromagnetica...care cica a fost utilizata de rusi!
abia astept sa ajung in capirala sa ne intalnim cu totii.
bafta!
#9
Postat 07 August 2003 - 04:21 PM
vezi ca ai email de la mine si te rog sa anunti sosirea ta in bucuresti
crystymoon, am ceva treaba la serviciu, dar te caut. Adresa mea de email este horiapaun@hotmail.com
#10
Postat 07 August 2003 - 06:49 PM
io zic sa ne expunem parerile aci pe forum ca sa vada si altii sa isi dea cu parerea.
am citit un articol despre Regula Ariei in zborul supesonic...si poze cu avionul YF-102, YF-102A inainte si dupa modificare.datorita modificarilor, avionul cica a putut trece in zbor supersonic.Mie nu mi se pare ca ar respecta acest principiu avionasul tau.Daca e sa ma iau dupa cele spuse de aia, fuselajul ar trebui sa isi micsoreze sectiunea in dreptul aripilor, pt ca sectiunea totala sa nu creasca prea mult, nu?
astept opinii..
Vreau sa stiu cum de ai de facut proiectul asta?L-ai ales tu, l-ai propus?ti s-a impus?
vrei sa faci un bombardier uav supersonic?...macar asa am reusi sa-i ajungem cat de cat pe americani in aceste privinte.link pagina
Aceasta postare a fost editata de teo: 07 August 2003 - 06:58 PM
#11
Postat 08 August 2003 - 04:50 PM
Am finalizat pentru el urmatoarele parti din proiect:
Aerodinamica (2D si 3D), MA (mecanica aeronavelor - centraj, anvelope de zbor, cu miniturboreactor ales), CCA (calculul structural static), am refacut centrajul, SDZ si AE (stabilitatea si dinamica zborului si aeroelasticitatea), apoi am reluat centrajul. Proiectul este fiabil si, cum spuneam, destul de ieftin. Merita dus la bun sfarsit. Este instabil static , dar cel putin teoretic este ff manevrabil. In principiu ar trebui sa fie o placere sa te joci cu el. Nu am vrut sa postez poza cu intreg aparatul si sunt convins ca intelegi DE CE!
Oricum te astept prin bucuresti, caci eu mi'am papat concediul si o sa vezi mai multe.
tema am ales'o eu, dar mi s'au impus cateva lucruri.
am vazut pagina, si o mai vazusem, dar atentie, eu am aripa fsw si este mult mai buna decat bsw. 1.2 Ma este viteza de croaziera la plafonul de croaziera, insa nu pot folosi suprafetele de comanda decat la viteze mai mici. ma batea gandul sa'l fac cu sageata variabila , pot sa'l fac, dar imi trebuie mult mai mult timp pentru a studia fenomenul puternic tranzitoriu. Cu stima
#13
Postat 08 August 2003 - 06:22 PM
Sanatate
#14
Postat 08 August 2003 - 07:13 PM
M'am chinuit destul de mult la sistemul de propulsie si am ales un miniturboreactor militar (303.9069 kgf/la 28kg) care costa cam cat ati sugerat duneavoastra. Rachetistii nostrii de la Ploiesti (sunt convins ca stiti despre ce vorbesc) mi'au promis ca vor modifica un booster rusesc pe care sa'l folosesc pe aparat.
#15
Postat 09 August 2003 - 11:27 AM
Idee feina ! Dar da ceva mai multe datalii, te rog. Sistem de comanda de ex. Dispui de radare si statii puternice pentru comanda ? De unde sti unde va zbura acest " avion " ? Este vorba de 1,2 M ! te referi la Match ? Cam iute pentru comanda normala sau ? Cred ca trebuie un computer de bord, probabil in laptop modificat si un sistem Navi GPS. Computerul sa comande sistemul Navi.
Cit combustibil ai la bord ? Autonomie 12 ore. Hmmmm ......
Acum vero trei luni am vazut la TV un reportaj despre niste elicoptere de spionaj ale armatei, standard NATO. Aratau un elicopter cu rotor de 1,8 m dotat cu camere video de transmisie directa si camere de foto. Imaginile video transmise erau de o calitate incerdibila. Autonomie ca 20 ore, pilot automat sau comanda din centru de comada prin Joystick. Aparatul bineinteles de la Big Brother. Pretz: numai heli ca 1,5 mil Dollari. Astia aici nu sint asa de secretosi dar nu cred ca au aratat la TV cea mai noua tehinca !!! De ascuns nu prea se ascund. Fiecare baza militara serbeaza asa numita " Ziua usi deschise " in care oricine poate sa viziteze unitatile, sa vada tehnica, sa se suie in tancuri sau avioane de lupta, sa le fotografieze cit si cum vrea. Dar asta-i alta gisca in alta traista.
350 KG ? si pentru asemena aparat de zbor primesti tu aporobare de zbor ? Daca se prabuseste ? Unde ? la 350 KG se poate lasa cu victime ! sau nu ?
Ideea conteaza .......
#16
Postat 09 August 2003 - 12:11 PM
Daca dispuneti de informatii sau documentatii legate de subiectul discutiei va rog sa le postati, cine stie poate reusim ceva. NU conteaza cine, ci cu cine.
#17
Postat 10 August 2003 - 09:21 AM
Pentru modelul la scara putem folosi statia mea Hitec prism 7x cu microcomputer.
mai vb..
#18
Postat 10 August 2003 - 11:37 AM
cu stima,
#19
Postat 11 August 2003 - 10:24 AM
initial am zambit, dar vad ca te macina rau, bafta.
Aceasta postare a fost editata de TreX: 11 August 2003 - 10:25 AM
#20
Postat 11 August 2003 - 10:32 AM
Da-mi voie sa te intreb o intrebare. Ce experientza practica ai, de zbor, la capitolul aeromodelism ? Cite gauri de antiaeriana ai in fuselaj ? :) :D :D
Cf4U
#21
Postat 11 August 2003 - 05:00 PM
Cat despre experienta de zbor...pai dat fiind faptul ca nimeni nu a mai zburat asa ceva...cam tot aia e, doar de chestia cu obisnuitul cu comenzile cand se inverseaza...parerea mea..hic
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
#22
Postat 12 August 2003 - 07:44 AM
Cu rabdare si ciocan.
#23
Postat 12 August 2003 - 08:52 AM
#24
Postat 12 August 2003 - 08:55 AM
corsair4FU: B1 (cu un record la SalisteaSibiului prin copilaria mea, atunci am avut si 3 ratari si de aceea m'am clasat pe locul 14 sau 12 pe tara), apoi F1, dar eram GigaBarosan si nu putam alerga foarte bine, iar mai tarziu destul de mult RC.
teo: vom reusi!
marinaru: cred, ca prin raspunsul pentru treX, te'am convins ca sunt "pe drumul cel bun", mai mult, slujba mea este de CAE Analyst - ANSYS, predare si proiecte. In concluzie sunt un numerist fanatic si nu ma sperie un document de 1500 pagini A4 cu scris de 10p - rezultatul analizei aerodinamice a aripii mele la 0deg, 1deg, 2deg, 3deg, 1.2Ma.
#25
Postat 12 August 2003 - 09:12 AM
Cu rabdare si ciocan.
#26
Postat 12 August 2003 - 09:14 AM
teo, la 12 Aug 2003, 08:52, a spus:
...trebuia sa te apuci de alta scoala atunci...ca o sa faci 5 ani d-astea de or sa-ti iasa pe nas!
Cu rabdare si ciocan.
#27
Postat 12 August 2003 - 10:18 AM
doctor in informatica si matematica...la greci binenteles :D
#28
Postat 15 August 2003 - 01:56 PM
Asa cum am mentionat si in emailul catre Neo as fi interesat (daca pot ajuta cu ceva) sa ajut. Sunt in special interesat de motoarele racheta cu propergol solid (si nu numai).
Ocupatia de baza: student la fizica http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Poate ne adunam intr-o zi sa discutam.. si cred ca in Bucuresti ar fi cel mai nimerit :(
MIG-29
#29
Postat 15 August 2003 - 03:04 PM
MIG-29, la 15 Aug 2003, 13:56, a spus:
Ce este ala propergol si de unde se ia/obtine?
Este mai bun decat azotatul?
#30
Postat 16 August 2003 - 05:06 PM
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.