Cirip, nu bati cimpii !
Asta este si motivul pt care recomandam PWM. ADXL 202 este chiar "jucaria" mea de teste ! :D
Clotth,
Scuze omu dar credeam ca ai deja un giro.
Ieftin si bun...relativ. Eu inca nu am gasit :( Ideea in mare este ca-ti trebuie sensibilitate mare ca sa poti rectifica abateri mici.
PID-ul (Proportional Integral Derivativ ; cum bine spunea Cirip) ajuta la comanda. Inchipuieti ca giro simte o abatere si da comanda proportional cu abaterea. Servo "zboara" si...ups, trece de valoarea anterioara abaterii si da comanda invers. Si tot asa intr-o oscilatie amortizata, pina ajunge la valoarea anterioara. PID-ul asta face : osc. amortizata minima. Deci cam asta este fara sa intram in amanunte tehnice.
Sunt giro cu preturi pina la $50. Eu am comandat ceva si sa vedem daca reusesc. Daca vrei spune-mi pina nu este prea tarziu. Pretul o sa fie in fct. de cantitate si din pacate nu pot sa-ti spun exact.
By th way : ca sa maresti precizia combini un giro cu un accelerometru ( care-ti da tilt-ul adica deplasarea laterala ).
Cind masinaria o s-o ia intr-o parte ai acceleratia pe y se descompune si apare si o acceleratie pe x adica tilt-ul. Pe asta trebuie sa fi cu ochii ca sa fie 0
Daca spui exact ce vrei mai discutam
Bafta
data logger homemade?
#62
Postat 13 November 2005 - 03:15 AM
Salutari...
mici precizari numerice:
Problema de baza pentru sistemele de navigatie inertiala este reprezentata tocmai de acea eroare in determinarea acceleratiei. In timp eroarea respectiva se acumuleaza si duce la un drift in pozitie serios... Totodata daca consideram si eroarea in determinarea atitudinii sarcinii utile putem vedea ca de fapt eroarea in pozitie vine din doua directii: eroarea in determinarea atitudinii si eroarea in determinarea componentelor acceleratiei ce produce translatia.
Pentru un fond de zgomot de 529 micro-g integrat pe interval de o ora se obtine o eroare in pozitie de: 3427.92 metri... adica 3 kilometri si jumatate... este o eroare apreciabila! Pentru a putea determina pozitia cu drift de sub 100 metri pe ora rezulta o nevoie de determinare a acceleratiei cu o precizie de: 15.43 micro-g adica cu un ordin de marime mai mica decat precizia ce se poate obtine cu exemplul de ADXL. Nu spun ca ADXL nu este un punct de pornire dar o eroare de 3 kilometri pe ora este putin cam mult...
De altfel exista discutii in literatura de specialitate care arata ca forta centrifuga la nivelul ecuatorului datorata rotatiei Pamantului poate sa produca deviatii de 2-3 kilometri pe parcurs de o ora daca nu este luata in calculul pozitiei! De aceea sistemele inertiale sunt avantajoase pe de o parte deoarece nu au nevoie de suport extern pentru a functiona dar sunt si foarte pretentioase deoarece cer determinari de acceleratii pana la precizii dureros de mari.
Intrebare pentru cei care au lucrat cu ADXL: pot ele sa masoare pana la 400-500 micro-g nivel de acceleratie? Stiu ca normal ar fi sa poata sa masoare pana in zona zgomotului dar pot ele fizic asa ceva? A incercat careva sa foloseasca ADXL in domeniul respectiv de acceleratii?
MIG-29
mici precizari numerice:
Problema de baza pentru sistemele de navigatie inertiala este reprezentata tocmai de acea eroare in determinarea acceleratiei. In timp eroarea respectiva se acumuleaza si duce la un drift in pozitie serios... Totodata daca consideram si eroarea in determinarea atitudinii sarcinii utile putem vedea ca de fapt eroarea in pozitie vine din doua directii: eroarea in determinarea atitudinii si eroarea in determinarea componentelor acceleratiei ce produce translatia.
Pentru un fond de zgomot de 529 micro-g integrat pe interval de o ora se obtine o eroare in pozitie de: 3427.92 metri... adica 3 kilometri si jumatate... este o eroare apreciabila! Pentru a putea determina pozitia cu drift de sub 100 metri pe ora rezulta o nevoie de determinare a acceleratiei cu o precizie de: 15.43 micro-g adica cu un ordin de marime mai mica decat precizia ce se poate obtine cu exemplul de ADXL. Nu spun ca ADXL nu este un punct de pornire dar o eroare de 3 kilometri pe ora este putin cam mult...
De altfel exista discutii in literatura de specialitate care arata ca forta centrifuga la nivelul ecuatorului datorata rotatiei Pamantului poate sa produca deviatii de 2-3 kilometri pe parcurs de o ora daca nu este luata in calculul pozitiei! De aceea sistemele inertiale sunt avantajoase pe de o parte deoarece nu au nevoie de suport extern pentru a functiona dar sunt si foarte pretentioase deoarece cer determinari de acceleratii pana la precizii dureros de mari.
Intrebare pentru cei care au lucrat cu ADXL: pot ele sa masoare pana la 400-500 micro-g nivel de acceleratie? Stiu ca normal ar fi sa poata sa masoare pana in zona zgomotului dar pot ele fizic asa ceva? A incercat careva sa foloseasca ADXL in domeniul respectiv de acceleratii?
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 13 November 2005 - 03:27 AM