Aparat de echilibrat Ducted Fan si microturbine
#31
Postat 03 November 2005 - 05:40 PM
aici ai dreptate
eu ziceam doar ma mi-a facut un fel de dop pt o racheta si a iesit bine asa
#32
Postat 03 November 2005 - 06:30 PM
Din pacate lejer NU exista. Chiar daca iei turbina trebuie adaptata la axul tau. Si aici incepe balul ! Sunt niste prelucrari de superprecizie.
Oricum ar trebuii vazut. Pe aici crezi ca gasim ?
Marinaru,
Uite nene, cine stie cunoaste !
Se pot obtine pe la noi ( oteluri )? Sti ceva ? Ceva prelucrari de mare precizie ?
La Al spunea ca tunelul axului este facut din bara de Al. Eu mi-am pus intrebarea din cauza ca aluminiul este foarte deformabil si la temp....
Deci sa inteleg ca este dural ?
Multam man
#33
Postat 03 November 2005 - 07:18 PM
axul dintr-un surub cu diametrul de 18-20mm.Astea sint de mai multe tipuri in functie de resitenta la rupere .Pe fiecare cap de surub trebuie sa fie un marcaj care incepe
de la 8,8 si se continua cu 10,5 mai departe 12,5 pina pe la 14,5 nu stiu chiar exact cifrele astea in orice caz sa fie de la 10 in sus ca are rezistenta mai buna.
Dar in orice caz sa nu fie otel romanesc ca stiu ce poate.A deschis firma Schachermayer din Austria o filiala si in Ro. pe undeva pe la Rm.Vilcea daca bine mi-amintesc
care are suruburi de calitate.Dar cred ca mai sint si alte firme bune.Eu ziceam de asta pentru ca aducea la multe firme unde am lucrat si erau de foarte buna calitate.
Inconel 731 la cantitatea care-ti trebuie tie de citeva sute de grame nu vei gasi nicaieri.Din astea se fac turbinele mari la avioanele cu reactie.E greu de prelucrat prin
aschiere.
Daca echilibrezi turbina trebuie in mod automat sa echilibrezi si compresorul e logo ca e pe acelasi ax nu?
Tunelul prin care trece axul se face din aliaj de aluminiu ca sa fie cit mai usor la greutate si la prelucrat.El are rolul si de a sustine rulmentii de la turbina si compresor.
Desi trraverseaza camera de ardere pe toata lungimea nu se incalzeste pentru ca e protejat de alt tunel din tabla de inox subtire care traverseaza si el la rindul lui
intreaga camera de ardere.In plus o parte din caldura care o inmagazineaza tunelul axului e transportata spre exterior de uleiul de ungere de la rulmenti.
Rulmentii care le foloseau constructorii amatori la inceput erau cu bile metalice.Desi la diametrele de 20-22mm rulmentii erau proiectati pentru 30.000-40.000 de rot/min
rezistau bine cu o ungere corespunzatoare(in ceata de ulei) chiar si pina la 70.000rot/min.Cam asta era limita.Peste acesta turatie se distrugeau foarte repede.
Mai nou se folosesc rulmenti cu bile ceramice.Insa sint foarte scumpe.(50€/buc).Si atunci ce-au facut cei inventivi:au cumparat bile ceramice,au desfacut un rulment
obisnuit si le-au pus bile ceramice.E adevarat ca a trebuit sa se renunte la colivia care tinea bilele metalice si pentru compensare a crescut numarul de bile de la 7#
la 11.
@Vertigo-Doua motive sint care te determina sa nu folosesti un turbocompresor de la shrot.Unul financiar si altul constructiv.
Pentru cel financiar iti dau un exemplu:masinile care le vezi afara la shroturi sint toate fara motor.Motoarele stau frumos aliniate in rafturi si se vind separat.
Daca mergi la nenea si ii cer un turbocompresor nu ti-l da numai cu motorul ca deh nu poa sa-l descompleteze nu.Si costa 500-600€Daca pina la urma il convingi
ajungi cu el la intelegere si sub 200-250 nu-l scoti.Ma refer numai la turbocompresor.De acolo poti folosi numai rotorul de compresor.Pentru ca turbina si aici intervine
motivul constructiv e radiala.Si noua ne trebuie una axiala.Adica tip "ventilator".Si atunci decit sa cumperi o roata de compresor cu 200€ folosita cumperi una nou nouta
cu 85€ .De la astia care vind accesorii pentru motoare cu reactie.O turbina din Inconel de 70mm diametru costa tot la astia turnata, gaurita si echilibrata 190€.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#34
Postat 03 November 2005 - 08:47 PM
daca reusesc scanez cateva pagini si va arat :D
#35
Postat 03 November 2005 - 09:31 PM
Charly, la 3 Nov 2005, 19:30, a spus:
Pai cred ca singura posibilitate, ca tot esti bucurestean, ar fi Aerofina sau Turbomecanica...acum depinde unde gasesti o relatie...ca la romani!
Cu rabdare si ciocan.
#36
Postat 03 November 2005 - 10:25 PM
Si afisajul ala LCD cum vrei sa-l faci ,ca dupa cite am vazut eu sint de marimea unei etichete va avea loc semnalul pe el?
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#37
Postat 04 November 2005 - 02:50 AM
Idea este sa iei semnalul de la accelerometru ( ech. piezo ) si pe cel de la IR pe care le bagi intr-un microcontroler. Rezultatul ( in fct. de prog pe care-l concepi ) apare pe LCD.
Chiar, tipul de la care ti-am aratat pozo cu aparatul de echilibrat, spunea de echilibrare dinamica. Asta este ?
Si avea atasat un aparat de genul de care-ti spun.
Oricum idea este ca aparatul se poate face foarte precis. Adica mai bine zis tot ansamblul de masurare.
De ex. daca pui un optocuplor cu o roata tip mouse poti sa afli exact unde este dezechilibrul. Faci rotita cu nr de fante corespunzator palelor si incepi preluarea de la un semnal "0" care pt noi poate sa insemne un mark pe ax.
Aparatul poate sa-ti spuna pala cu semnal max. ( ex. a 5-a de la mark "0" in sens rotatie ) si marimea semnalului, ca sa-ti dai seama cit de mare este dezechilibrul.
Ce zici de idea asta ?
#38
Postat 04 November 2005 - 02:37 PM
Da-mi si mie adresa de la pagina aia daca e pe internet sa vad si io ce mestereste englezu ala acolo.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#39
Postat 04 November 2005 - 07:20 PM
Hai sa incepem treaba. Pls trimite-mi si mie 2-3 planuri ( daca poti sa scan ) sa vad si eu cam cum arata inside. Mai ales la shaft ca sa-mi dau seama de min si max la rulmenti.
O sa incep sa fac planul pt mec si amplasarea electronicii.
Dezvoltarea o fac pe un modul PIC special facut in acest scop. Doar cuplez senzorii si fac softu ( asta si in functie de ce o sa vad pe osciloscop.
#40
Postat 05 November 2005 - 10:27 AM
Charly, la 4 Nov 2005, 19:20, a spus:
.
Schitele care le am sint in format pdf cred ca nu le pot exporta aici pe forum numai pe un e-mail.Dar nu ai ce sa vezi mare lucru la ele, e exact ce am desenat eu dar mai de buna calitate :D .Plus ca sint si in germana.O poza vezi atasata la inceputul articolului.
Ce am mai remarcat surfalind si pe alte forumuri,ca toata instalatie trebuie sa fie facuta cit mai solid(cea din poza care am postat-o mi se pare cam firava) ca sa nu induca vibratii parzite in sistem.In plus senzorul de vibratie(piezo,accelerometru) trebuie "decuplate" de sistem adica montate pe o alta masa sau alt suport care nu e in contac cu aparatul.Iar motorul de antrenare sa fir cit mai aproape de ax.
De fapt toate schitele sint de principiu.Fiecare poa sa-si aleaga dimensiunile si materialul care-l vrea.M-apuc si io de el saptamina viitoare.
Deocamdata am masuta si profilul pe care voi fixa suportii de lagar.
Rulmentii folositi sint de regula seria 608 ,diam. ext. 22mm.Dar am auzit ca e mai bine sa fie suspendati pe un lagar de alunecare din bronz.Adica 2 bucse simple.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#41
Postat 06 November 2005 - 10:00 AM
Fisiere atasate
-
Turbine.pdf (23.17K)
Number of downloads: 143
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#42
Postat 06 November 2005 - 12:41 PM
daca ai baga un mail cu ele la te rog
Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 05 February 2009 - 05:25 PM
#43
Postat 06 November 2005 - 01:30 PM
Poate pt piezo sa fie asta cu decuplatul.
Buna chestia cu bucse in loc de rulmenti. Rulmentii, orcit de buni sunt dau un rumble. I'll think
Pls. in cartea aia nu este si o plansa cu cote pt shaft ?
Multam
#44
Postat 06 November 2005 - 02:24 PM
Dextere deageba-ti dau dimensiuni daca nu poti sa faci rost de piese.Ca etalon poti lua diametrul compresorului care are 66mm.In rest masori la scara.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#46
Postat 07 November 2005 - 12:03 PM
Pentru curea trebuie intinzator. Asta ca sa nu inceapa sa filfie la div. turatii sau atunci cind se slabeste.
Se mai poate si direct drive cu o roata mare cauciucata ( ca la cas ). Nu stiu daca este mai bine asa ?
#48
Postat 09 November 2005 - 08:32 PM
mult.Totusi pentru bujetul meu 2 hai http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Daca exista interesati...
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Skyspy: 09 November 2005 - 08:34 PM
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#49
Postat 10 November 2005 - 01:49 AM
Turbina este cam mult. Am dat peste diverse oferte mai mici la pret. Chiar acum o zi doua sa dat pe eBay o turbina completa cu $800 si ceva.
daca vrei sa cumperi turbina gata eu zic sa mai cauti.
Oferta la rortile compresor este pe timp limitatat ?
#50
Postat 12 November 2005 - 10:24 PM
Nu mai spun ca pe eBay poti "cumpara" multe daca vrei sa scapi de bani si asa foarte putini in Romania .
Aceasta postare a fost editata de crystymoon: 12 November 2005 - 10:27 PM
#51
Postat 13 November 2005 - 04:56 AM
In ani intregi de utilizare a eBay-ului nu am luat nici macar o data teapa.
Daca cunosti si ai putina grija totul este ok.
In general oferte de genul asta sunt rare dar sunt persoane care vind obiecte despre care nu cunosc ( le-au parvenit in div. moduri ). Apreciaza pretul si intra pe site-uri specializare cu pret fix ( deci nu licitatie ). Acolo l-am vazut si intr-o singura zi...sa dus B)(
Dar parca idea de-a face unul este mai atractiva. Sa vedem.
Deocamdata sa facem aparatul asta de echilibrat. Mai am o saptamina de tras tare si dupa....intram la "jucari" ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Bafta
#52
Postat 13 November 2005 - 01:35 PM
Cat despre motor eu am facut unul din turbina de masina.O masina de echilibrat este folositoare.
Daca accepti un sfat,echilibreaza compresorul si turbina in acelasi timp si pe acelasi ax.
Aceasta postare a fost editata de crystymoon: 16 November 2005 - 07:15 PM
#56
Postat 15 November 2005 - 03:55 PM
adica ca si la elicoptere un ax legat la axu pe care e turbina si compresoru angreneaza cutia de viteze si roata...
si in plus nu ai jet ci numai neshte gaze ff fierginti de evacuare asa pe la freo 1000 de grade
eu am vazut neshte filmulete cu un kart cu un motor facut din turbocompresor adaptat(adica pus la turbocompresor o camera de ardere) moama si ce mergea cu vreo 50km/h asa lejer
#58
Postat 16 November 2005 - 07:14 PM
Motorul care vreau eu sa-l pun pe motocicleta nu o sa propulseze motocicleta cu jet de gaze,gazele arse le dau in alta turbina legata la cutia de viteze.
Dar de motocileta ne apucam cand vine turbina de camion , cat mai curind speram noi:)
Aceasta postare a fost editata de crystymoon: 16 November 2005 - 07:19 PM