Modelism - RHC Forum: planuri avion ultrausor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

planuri avion ultrausor unde se gasesc free?

#1 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 October 2005 - 09:55 PM

salut
nu stiu dak sa mai discutat pe forum despre asa ceva da am si eu o problema
am cautat pe net planuri de avioana ultrausoare cera sa poata fi facute homemade nu kituri scumpe
stie cineva unde gasesc asemenea planuri sau are cineva asa ceva
ma intereseaza un avion ultrausor cu 2 locuri aripa parasol ,care sa poata fi facut usor din duraluminiu si panza,sa fie o constructie modulara si sa i se poata adapta un motor de motocicleta
0

#2 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 16 October 2005 - 08:47 AM

salut ,eu as avea doua variante.una mai simpla un "beaver", da e de un loc si niste planuri pt un biplan de dublu , la care e un pic de munca si ceva materiale dar iese lucru fain,se numeste kiebitz.la asta din urma ma chinui sa ii fac un sumar de materiale pt ca sunt tentat sa-l execut.
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#3 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 16 October 2005 - 08:49 AM

a! nici unu nu e pt motor de motocicleta.si nici nu recomand , din proprie experienta <_<
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#4 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 October 2005 - 09:15 AM

Se folosesc si de motocicleta insa nu de IJ sau Jawa ci BMW.Si sint mai bune ca Rotaxurile numai trebuie niscaiva modificate.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#5 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 16 October 2005 - 10:35 AM

bmw tre sa fie avionizat de specialisti pt ca artizanal...nu prea merge,ca posibilitatile noastre de prelucrari de precizie si de obtinere de materiale...si cu cat te chinui si cati bani bagi lejer iti iei un motor de aviatie sh
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#6 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 October 2005 - 11:31 AM

Scuza-ma ca-ti spun si de altfel persoanele care citesc pe forum se exclud ,dar daca esti un soarece de birou care nu a strins un surub la viata lui atunci te cred.
Dar la motorul de BMW nu e mare lucru de avionizat.Un suport sau o placa montata in fata pentru o roata de curea cu dinti pentru demultiplicare si eventual o
a doua aprindere daca vrei sa ai sigurata 100%.Cei care au reusit sa avionizeze un motor de Trabant pot cu siguranta si unul de BMW.
Stima
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#7 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 16 October 2005 - 02:35 PM

nu ma supar si nu-s soarece de birou, unii mai ma cunosc,intamplator mi-am construit un un motodelta de dublu la care m-am tot chinuit sa-i prepar un motor yamaha de 50 cp ,intr-un piston si la cate improvizatii trebuia sa ii fac ...am considerat ca e prea riscant ,asa ca mi-am luat un 462 cumsecadesi a fost totul mult mai simplu,iar trabi avem vo doua prin "curte"li s-a dus timpul chiar si "maniacii" s-au cam saturat de ele ca in afara de probleme cu duiumul nici performante nu prea au.bmw e marfa ,e super motor,am stat de curand in cumpana daca sa iau si eu unul,ca as avea nevoie de ceva mai puternic ca pe langa ce am construit eu mai avem si un cosmos cu mot de 64 de cp,si ce gasisem eu ,gata avionizat era tot de vreo 60, singurul avantaj era cosumul si nu l-am mai luat.
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#8 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 16 October 2005 - 02:46 PM

uite o poza cu trike-ul,mai veche e drept.
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#9 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 16 October 2005 - 02:46 PM

uite o poza cu trike-ul,mai veche e drept.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1129466815.jpg

Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#10 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 October 2005 - 03:37 PM

De fapt BMW-ul e singurul motor de motocicleta care s-ar putea adapta in conditii bune la un ultrausor.Toate celelalte au cuplul motor redus si turatie ridicata mai ales cele japoneze.Eu vorbesc din experienta proprie nu ca as fi modificat vreunul pentru un avion dar am lucrat la o firma unde se construiau motopompe de
stins incendiu antrenate de motoare de BMW si am vazut ce fel de probe faceau cu ele inainte sa le vinda.In plus ca au si aprindere electronica cu injectie
directa de benzina.Deci ca si consum nu se poate compara nicidecum cu un Rotax.
Si sa vrei sa modifici un astfel de motor si sa nu ai nici o idee, un simplu e-mail la un club de amatori din Germania ar ajunge si poti primi informatii destule.
La preturile actuale ale benzinei ti se cam duce dorul de a zbura in doi timpi si mai ales pe motoare Rotax.
:D :D
Apropos ce fel de roti ai folosit la triciclu?
Stima
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#11 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 16 October 2005 - 05:51 PM

am folosit roti de motoscuter,am vrut un pic mai mari si nici nu am gasit la momentul respectiv niste roti de aviatie la un pret cumsecade,asa ca le-am facut niste adaptari iar pe fata am chiar frana hidraulica pe disc.
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#12 Useril este offline   alexei14 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 03-August 05

Postat 16 October 2005 - 08:16 PM

Hi! sper ca nu incurc pe nimeni (zborul ultra usor) suna foarte interesant adica de mult as vrea sa fac asa ceva dar am 2 probleme varsta 16ani si banii ma rog poate il conving pe tata :D( cam cat ar costa unul nou si unul second hand) si cum este mai bine sa ma apuc sa-mi fac eu unul sau sa cumpar unul second.Adica as putea sa ma apuc de acum sa strang piese,etc

Cu stima Alexei
Alexei.14
0

#13 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 16 October 2005 - 09:02 PM

avion sau motodelta?
pt sh la motodelta cam de la 3-4 mii ( care sa mai poata fi si folosit) ,de simplu,de dublu mai creste cu 2 mii.nou...bulgaresti 7-10 mii,unguresti 12-20...vestice mai mult
avioane ultrausoare de pe la 6-7 mii sh pana la....cine stie,de ex m-a zburat dn Cheveresan acu o sapt ,in Ungaria la un concurs ,cu Mirage-ul lui Liviu ,o scula de 100 de mii,da de cat era scula de atata zbura (daca nu chiar mai mult) ,sa nu mai zic de dn Cheveresan.
plus scoala,are tata bani? :D
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#14 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 17 October 2005 - 08:18 AM

Salut Skyspy.
Ma bag si eu in ciorba. La noi situatia este putin deosebita la salariile noastre nu prea ne permitem sa cumparam BMW sau Rotax noi daca avem ceva indemanare folosim ce avem. Vorbesc de cei care construiesc si zboara din placere nu cei ce exploateaza comercial zborul.
Eu am o parere foarte buna despre motoarele in 2 timpi chiar si Trabantul daca este pus la punct.
Pacat ca nu poti veni la campionatul national la care participa cei cu acte in regula sa vezi motodelta cu trabant de bate orice aparat de fabrica. Totul facut de un amator la care nu puteai sa gasesti vreun cusur. Adevarat ca este de un loc.
Problema cu cuplul nu se pune la motoarele care actioneaza o elice pentru ca la elice cuplul este mic la turatii mici si creste cu turatia.
Nu cred ca mai este cazul sa filozofam pe tema ca nu stiu pe cati ii intereseaza.
Cu respect Loti
0

#15 Useril este offline   luciffer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 179
  • Inregistrat: 15-June 05

Postat 17 October 2005 - 05:05 PM

eu mai bine as face parapanta.

si yeeee mai am putin si reusesc sa strang banii pentru cursurii de parapanta :D
===================================================

:::::: De ce sa dai bani pe masini , cand inca mai exista ranga ! ::::::

===================================================
0

#16 Useril este offline   Daktari 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-December 03

Postat 18 October 2005 - 08:07 PM

@luci...

Faina si parapanta, da' parca ma simt mai bine cu o scandura rigida, si daca se poate deasupra capului... Tratez cam multi tipi cu picioare rupte de parapanta, si asa se rup de fain ca tare greu se mai pun la loc...
Doctoru de oase, voi sa nu le rupeti, chiar daca el le coase !
0

#17 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 October 2005 - 03:33 PM

ms mult de sfaturi si frumos triciclul.
am rezolvat oarecum problema ca pe net nu am gasit ceva sa-mi convina,am vb cu un prieten din USA si a zis ca mi trimite el o carte cu ultrausoare.
pe mine nu ma intereseaza cine stie ce avionas sa zbor in competitzii ci unul simplu si fiabil sa zbor asa de placere intr-o zona izolata de munte.
cat despre motor cred ca as putea face rost de unul de bmw iar la capitolul modificari nu ma speriu ca sunt specialist in motoare de aviatzie
0

#18 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 October 2005 - 05:19 PM

Ce zici de asta Otonel costa 40$ planurile +10$ transportul.Si ar merge si cu un motor de motocicleta de 15-20CP.
Rotile lui Abu de la triciclu ar merge prima la ultrausorul asta.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1130080780.jpg

Aceasta postare a fost editata de Skyspy: 23 October 2005 - 05:27 PM

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#19 Useril este offline   alexei14 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 03-August 05

Postat 23 October 2005 - 09:34 PM

intrebam mai sus de cat ar costa un avion mai precis un deltaplan si as vrea sa stiu daca se fac din astea la noi in tara. iar cu sponsorizarea tata ar putea sa ma ajute daca as putea sa-i gasesc niste motive pt asa ceva adica la ce ar fi util asa zice ;) si nu prea stiu ce sa-i zic adica poate ma ajutati sa-l conving :lol:
Alexei.14
0

#20 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 24 October 2005 - 03:19 PM

Salut Skyspy,
Asta da ultrausor, daca le aveam cu 3axe ma indragosteam de asa aparat. Singura chestie la noi este ca nu ai unde sa-l tii cred ca are cel putin 6m anvergura si nu prea incape in garaj iar cand iesi cu el la "pascut" ai nevoie de scula de transport profesionala. Pentru pendolara mea din panza il impachetez la 2,5m il pun pe portbagaj (aripa) leg remorca artizanala cu carutul pe ia si pa. Totul incape in garaj de 5x3m mai ramane si loc pentru surubarit. Acum catva timp aveam doua motodelta in locul respectiv si mai am vreo 4 aripi impachetate...nici nu mai stiu ale cui sunt.
Cu respect Loti
0

#21 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 October 2005 - 08:38 PM

Pentru ce zicea si Otonel un aparat de zburat usor asa de agrement la munte sau la mare il gasesc ideal.Dupa cum ziceai si tu cu "parcarea" e mai greu.
Dar cred ca daca stai la casa si ai o curte poti sa-i faci un hangarulet improvizat din sipci de lemn si ceva folie.Iar cu transportul o remorca gen pentru barca lunga
dar facuta artizanal daca-ti dau voie astia de la RAR.La noi in Austria de exemplu poti sa faci ce forma de remorca vrei daca se incadreaza normelor de securitate rutiera
ti-l inmatriculeaza imediat.Daca-l vezi pe Doru Isofache saluta-l din partea mea si daca intreaba cine sint spune-i ca ala la care ne-a dat m..e americanu cu planul de
Tiger Moth ca stie el. :wub:
Stima
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#22 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 24 October 2005 - 09:40 PM

Salutare!
chestia cu remorca e cam problematica,eu m-am cam certat cu astia pe la RAR ca vreau sa-mi fac o remorca pt motodelta,cum mai au o gramada pe la noi prin tara si nu vor sa ma lase ca ...nu se mai poate decat daca ma duc la o firma specializata,ca sa-mi ia aia o mie si ceva de euro ,nu mai vor nici cu proiect nici cu draci ,laci ,etc.
De avionas ce sa zic , nu ar zbura cam in limita?
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#23 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 24 October 2005 - 10:16 PM

Eu n-as ignora parapanta... Una cu triciclu demontabil, sa intre in orice remorca, sau chiar intr-un portbagaj mai mare.

Cat despre pericole:
- motoparapantele pot fi destul de stabile, ca nu au nevoie de aripi cu finete/performante deosebite (care-s si mai subtiri, alungite, sensibile si instabile)
- au viteze si incarcare alara mai mari - deci sunt mai rigide si mai putin sensibile la rafale.
- triciclul protejeaza muult mai bine fata de aterizarea pe picioare.

Periculos e orice fel de zbor cand nu-ti (re)cunosti limitele.

cezar

PS: Iaca unu de intra intr-o valiza ca sa poti sa-l iei in vacanta ca bagaj pe... avion!
http://www.ultraligh...w-snf05/11.html

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 24 October 2005 - 10:25 PM

0

#24 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 24 October 2005 - 10:33 PM

Fratilor se fac aici multe afirmatii aiuristice! De exemplu aia ca paraamotoarele sunt sigure si stabile si nu mai stiu io cat de performante! Gresit din pacate! paramotorul este aparatul de zbor cu numarul cel mai mare de accidente! Are viteza mica de zbor, in turbulenta face ca dracu, aripa zboara in regim de remorcaj, adica aproape de unghiul critic tot timpul, cand se inchide (si se inchide!) face urat etc. Plus ca o aterizare dura sau nu cu 20 de kile atarnate in spate nu e tocmai o joaca! Si nu va mai ganditi la elicea ce toaca degete, ca doar se invarte la o palma de ceafa. iar decolarea cu tricilu este cea mai dificila de fapt! Ca nu poti sa mergi dupa aripa in perioada gonflajului cand are abateri de la directie, asa cum o faci cu picioarele! Si mai sunt si altele, dar nu vreau sa umplu tone de ecrane.

Big
FROGS CAN FLY!
0

#25 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 25 October 2005 - 12:52 AM

Big, te superi fara motiv,

Ma refer la motoparapante cu aripa construita special pentru zbor motorizat.

Astea sunt proiectate cu incarcare mult mai mare - de pana la10 kile/m2 fata de cele 3.3-4 kile/m2 la o parapanta obisnuita - viteze de zbor de pana la 60-70 km/ora, profil foarte gros, celule putine, alungire mult mai mica fata de parapantele normale si liniile ajustate pentru zborul motorizat. Seamana mai mult cu parasutele dreptunghiulare gonflabile decat cu parapantele - de fapt le si zice powered parachutes si nu paraglider.

Aerodinamica e desigur mai proasta ca la parapante in aceasi masura in care un avion obisnuit e mai putin performant ca un planor. Viteza mai mare e doar rezultatul incarcarii mari pe aripa.

Nu a zis nimeni ca-s elixiru' zborului ultrausor - doar ca exista motoparapante semnificativ mai sigure decat rucsacu cu motor atarnat sub o parapanta obisnuita.

Si nici nu recomand constructia de catre amatori dupa planuri. Nu merge.

sanatate,
cezar
0

#26 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 25 October 2005 - 07:50 AM

Salutare!
ma tem ca-s cam de acord cu Big-ul,ceea ce spui tu Ctotth,este un concept f scupm (asta daca am inteles eu bine),acele parasute motorizate ,ca nu sunt parapante,cu profil gros si super stabile,sunt de fapt niste monstri cu pana la 40-50 mp suprafata si motoare de pe la 50 cp in sus(de ex : http://www.condorppc.com/index.htm ) care nu prea zboara in alta parte decat USA,in Europa au patruns destul de timid,pt ca sunt cam scumpe.Restul de motoparapantelor,alea mai micute cu motoare pana in 30 de cp sunt al dracului de instabile uneori si crede-ma ca nu ti-ai dori sa te afli sub una cand ti-o trage,spun asta din experienta, cand decolezi cu trike-ul poate nu-ti folosesti picioarele asa mult,da ai nevoie si de mai mult spatiu si instabilitatea in zbor creste,eu prefer sa zbor cu paramotorul rucsac decat cu trike,ma simt mai sigur asa ,ca sa nu mai spun ca daca bate un pic vantul ... stai jos,pt vreme calma e super sa te dai cu el sa admiri peisajul ,eu prefer sa ma dau cu motodelta,asta ca am dat in niste turbulente in niste momente in care teoretic nu trebuiau sa existe si atunci nimic nu se compara cu un profil rigid deasupra.
Mama cat am scris!
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#27 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 25 October 2005 - 09:51 AM

@abu
La link-ul care l-ai dat sunt tandem-uri - duble ca marime, putere si probabil pret fata de cat e nevoie pentru o singura persoana.
Totusi gramada aia de tevi in fata, spate, lateral, jos si sus mi se pare mult mai capabila sa ma scape cu viata in caz de doamne-freste decat 20cm de burete-n fund si-o casca pe cap.

Alt dezavantaj al moto-para-rucsacului fata de triciclu e ca pentru persoane care-s la o varsta la care nu mai au plamanii, greutatea si genunchii din prima tinerete e practic imposibil de folosit, mai ales daca atunci cand au timp sa zboare se intampla sa fie la ses si sa nu sufle vantu.

Mi se pare un compromis acceptabil pentru astfel de persoane care de cand au iesit de la slujba, cel putin aici in Bucuresti, tre sa ajunga acasa, sa agate remorca cu avionu/motodelta, apoi sa iasa cu ele prin traficul nebunesc din oras, pe cand cu o motoparapanta cu triciclu demontabil deja in portbagaj au sansa sa ajunga la terenu de zbor cu o ora mai devreme decat altfel si foarte adesea e vorba de ora aia de calm de la apus inainte de a se intuneca.
Noroc,
cezar
0

#28 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 October 2005 - 03:28 PM

Skyspy, la 23 Oct 2005, 17:19, a spus:

Ce zici de asta Otonel costa 40$ planurile +10$ transportul.Si ar merge si cu un motor de motocicleta de 15-20CP.
Rotile lui Abu de la triciclu ar merge prima la ultrausorul asta.

sa stii ca ar fi perfect avionasul ala in afara de conditia sa fie cu 2 locuri
spune-mi te rog adresa unde gasesc planurile lui
0

#29 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 October 2005 - 04:40 PM

@ Otonel

Adresa e pe poza numai pui in fatza inca 3 de w.Din pacate astea sint numai de un loc ca au fost priectate pentru paragraful 103 daca nu ma insel din codul american
pentru avioane de amatori cu greutate .gol pina pe la 117kg.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#30 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 October 2005 - 04:57 PM

multzam
am vazut ca au acolo o gramada de avioane destul de simple si usoare
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu