planuri avion ultrausor unde se gasesc free?
#1
Postat 15 October 2005 - 09:55 PM
nu stiu dak sa mai discutat pe forum despre asa ceva da am si eu o problema
am cautat pe net planuri de avioana ultrausoare cera sa poata fi facute homemade nu kituri scumpe
stie cineva unde gasesc asemenea planuri sau are cineva asa ceva
ma intereseaza un avion ultrausor cu 2 locuri aripa parasol ,care sa poata fi facut usor din duraluminiu si panza,sa fie o constructie modulara si sa i se poata adapta un motor de motocicleta
#2
Postat 16 October 2005 - 08:47 AM
www.aerial.ro
0723196944
#5
Postat 16 October 2005 - 10:35 AM
www.aerial.ro
0723196944
#6
Postat 16 October 2005 - 11:31 AM
Dar la motorul de BMW nu e mare lucru de avionizat.Un suport sau o placa montata in fata pentru o roata de curea cu dinti pentru demultiplicare si eventual o
a doua aprindere daca vrei sa ai sigurata 100%.Cei care au reusit sa avionizeze un motor de Trabant pot cu siguranta si unul de BMW.
Stima
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#7
Postat 16 October 2005 - 02:35 PM
www.aerial.ro
0723196944
#10
Postat 16 October 2005 - 03:37 PM
stins incendiu antrenate de motoare de BMW si am vazut ce fel de probe faceau cu ele inainte sa le vinda.In plus ca au si aprindere electronica cu injectie
directa de benzina.Deci ca si consum nu se poate compara nicidecum cu un Rotax.
Si sa vrei sa modifici un astfel de motor si sa nu ai nici o idee, un simplu e-mail la un club de amatori din Germania ar ajunge si poti primi informatii destule.
La preturile actuale ale benzinei ti se cam duce dorul de a zbura in doi timpi si mai ales pe motoare Rotax.
:D :D
Apropos ce fel de roti ai folosit la triciclu?
Stima
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#11
Postat 16 October 2005 - 05:51 PM
www.aerial.ro
0723196944
#12
Postat 16 October 2005 - 08:16 PM
Cu stima Alexei
#13
Postat 16 October 2005 - 09:02 PM
pt sh la motodelta cam de la 3-4 mii ( care sa mai poata fi si folosit) ,de simplu,de dublu mai creste cu 2 mii.nou...bulgaresti 7-10 mii,unguresti 12-20...vestice mai mult
avioane ultrausoare de pe la 6-7 mii sh pana la....cine stie,de ex m-a zburat dn Cheveresan acu o sapt ,in Ungaria la un concurs ,cu Mirage-ul lui Liviu ,o scula de 100 de mii,da de cat era scula de atata zbura (daca nu chiar mai mult) ,sa nu mai zic de dn Cheveresan.
plus scoala,are tata bani? :D
www.aerial.ro
0723196944
#14
Postat 17 October 2005 - 08:18 AM
Ma bag si eu in ciorba. La noi situatia este putin deosebita la salariile noastre nu prea ne permitem sa cumparam BMW sau Rotax noi daca avem ceva indemanare folosim ce avem. Vorbesc de cei care construiesc si zboara din placere nu cei ce exploateaza comercial zborul.
Eu am o parere foarte buna despre motoarele in 2 timpi chiar si Trabantul daca este pus la punct.
Pacat ca nu poti veni la campionatul national la care participa cei cu acte in regula sa vezi motodelta cu trabant de bate orice aparat de fabrica. Totul facut de un amator la care nu puteai sa gasesti vreun cusur. Adevarat ca este de un loc.
Problema cu cuplul nu se pune la motoarele care actioneaza o elice pentru ca la elice cuplul este mic la turatii mici si creste cu turatia.
Nu cred ca mai este cazul sa filozofam pe tema ca nu stiu pe cati ii intereseaza.
Cu respect Loti
#15
Postat 17 October 2005 - 05:05 PM
si yeeee mai am putin si reusesc sa strang banii pentru cursurii de parapanta :D
:::::: De ce sa dai bani pe masini , cand inca mai exista ranga ! ::::::
===================================================
#16
Postat 18 October 2005 - 08:07 PM
Faina si parapanta, da' parca ma simt mai bine cu o scandura rigida, si daca se poate deasupra capului... Tratez cam multi tipi cu picioare rupte de parapanta, si asa se rup de fain ca tare greu se mai pun la loc...
#17
Postat 23 October 2005 - 03:33 PM
am rezolvat oarecum problema ca pe net nu am gasit ceva sa-mi convina,am vb cu un prieten din USA si a zis ca mi trimite el o carte cu ultrausoare.
pe mine nu ma intereseaza cine stie ce avionas sa zbor in competitzii ci unul simplu si fiabil sa zbor asa de placere intr-o zona izolata de munte.
cat despre motor cred ca as putea face rost de unul de bmw iar la capitolul modificari nu ma speriu ca sunt specialist in motoare de aviatzie
#18
Postat 23 October 2005 - 05:19 PM
Rotile lui Abu de la triciclu ar merge prima la ultrausorul asta.
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Skyspy: 23 October 2005 - 05:27 PM
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#19
Postat 23 October 2005 - 09:34 PM
#20
Postat 24 October 2005 - 03:19 PM
Asta da ultrausor, daca le aveam cu 3axe ma indragosteam de asa aparat. Singura chestie la noi este ca nu ai unde sa-l tii cred ca are cel putin 6m anvergura si nu prea incape in garaj iar cand iesi cu el la "pascut" ai nevoie de scula de transport profesionala. Pentru pendolara mea din panza il impachetez la 2,5m il pun pe portbagaj (aripa) leg remorca artizanala cu carutul pe ia si pa. Totul incape in garaj de 5x3m mai ramane si loc pentru surubarit. Acum catva timp aveam doua motodelta in locul respectiv si mai am vreo 4 aripi impachetate...nici nu mai stiu ale cui sunt.
Cu respect Loti
#21
Postat 24 October 2005 - 08:38 PM
Dar cred ca daca stai la casa si ai o curte poti sa-i faci un hangarulet improvizat din sipci de lemn si ceva folie.Iar cu transportul o remorca gen pentru barca lunga
dar facuta artizanal daca-ti dau voie astia de la RAR.La noi in Austria de exemplu poti sa faci ce forma de remorca vrei daca se incadreaza normelor de securitate rutiera
ti-l inmatriculeaza imediat.Daca-l vezi pe Doru Isofache saluta-l din partea mea si daca intreaba cine sint spune-i ca ala la care ne-a dat m..e americanu cu planul de
Tiger Moth ca stie el. :wub:
Stima
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#22
Postat 24 October 2005 - 09:40 PM
chestia cu remorca e cam problematica,eu m-am cam certat cu astia pe la RAR ca vreau sa-mi fac o remorca pt motodelta,cum mai au o gramada pe la noi prin tara si nu vor sa ma lase ca ...nu se mai poate decat daca ma duc la o firma specializata,ca sa-mi ia aia o mie si ceva de euro ,nu mai vor nici cu proiect nici cu draci ,laci ,etc.
De avionas ce sa zic , nu ar zbura cam in limita?
www.aerial.ro
0723196944
#23
Postat 24 October 2005 - 10:16 PM
Cat despre pericole:
- motoparapantele pot fi destul de stabile, ca nu au nevoie de aripi cu finete/performante deosebite (care-s si mai subtiri, alungite, sensibile si instabile)
- au viteze si incarcare alara mai mari - deci sunt mai rigide si mai putin sensibile la rafale.
- triciclul protejeaza muult mai bine fata de aterizarea pe picioare.
Periculos e orice fel de zbor cand nu-ti (re)cunosti limitele.
cezar
PS: Iaca unu de intra intr-o valiza ca sa poti sa-l iei in vacanta ca bagaj pe... avion!
http://www.ultraligh...w-snf05/11.html
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 24 October 2005 - 10:25 PM
#24
Postat 24 October 2005 - 10:33 PM
Big
#25
Postat 25 October 2005 - 12:52 AM
Ma refer la motoparapante cu aripa construita special pentru zbor motorizat.
Astea sunt proiectate cu incarcare mult mai mare - de pana la10 kile/m2 fata de cele 3.3-4 kile/m2 la o parapanta obisnuita - viteze de zbor de pana la 60-70 km/ora, profil foarte gros, celule putine, alungire mult mai mica fata de parapantele normale si liniile ajustate pentru zborul motorizat. Seamana mai mult cu parasutele dreptunghiulare gonflabile decat cu parapantele - de fapt le si zice powered parachutes si nu paraglider.
Aerodinamica e desigur mai proasta ca la parapante in aceasi masura in care un avion obisnuit e mai putin performant ca un planor. Viteza mai mare e doar rezultatul incarcarii mari pe aripa.
Nu a zis nimeni ca-s elixiru' zborului ultrausor - doar ca exista motoparapante semnificativ mai sigure decat rucsacu cu motor atarnat sub o parapanta obisnuita.
Si nici nu recomand constructia de catre amatori dupa planuri. Nu merge.
sanatate,
cezar
#26
Postat 25 October 2005 - 07:50 AM
ma tem ca-s cam de acord cu Big-ul,ceea ce spui tu Ctotth,este un concept f scupm (asta daca am inteles eu bine),acele parasute motorizate ,ca nu sunt parapante,cu profil gros si super stabile,sunt de fapt niste monstri cu pana la 40-50 mp suprafata si motoare de pe la 50 cp in sus(de ex : http://www.condorppc.com/index.htm ) care nu prea zboara in alta parte decat USA,in Europa au patruns destul de timid,pt ca sunt cam scumpe.Restul de motoparapantelor,alea mai micute cu motoare pana in 30 de cp sunt al dracului de instabile uneori si crede-ma ca nu ti-ai dori sa te afli sub una cand ti-o trage,spun asta din experienta, cand decolezi cu trike-ul poate nu-ti folosesti picioarele asa mult,da ai nevoie si de mai mult spatiu si instabilitatea in zbor creste,eu prefer sa zbor cu paramotorul rucsac decat cu trike,ma simt mai sigur asa ,ca sa nu mai spun ca daca bate un pic vantul ... stai jos,pt vreme calma e super sa te dai cu el sa admiri peisajul ,eu prefer sa ma dau cu motodelta,asta ca am dat in niste turbulente in niste momente in care teoretic nu trebuiau sa existe si atunci nimic nu se compara cu un profil rigid deasupra.
Mama cat am scris!
www.aerial.ro
0723196944
#27
Postat 25 October 2005 - 09:51 AM
La link-ul care l-ai dat sunt tandem-uri - duble ca marime, putere si probabil pret fata de cat e nevoie pentru o singura persoana.
Totusi gramada aia de tevi in fata, spate, lateral, jos si sus mi se pare mult mai capabila sa ma scape cu viata in caz de doamne-freste decat 20cm de burete-n fund si-o casca pe cap.
Alt dezavantaj al moto-para-rucsacului fata de triciclu e ca pentru persoane care-s la o varsta la care nu mai au plamanii, greutatea si genunchii din prima tinerete e practic imposibil de folosit, mai ales daca atunci cand au timp sa zboare se intampla sa fie la ses si sa nu sufle vantu.
Mi se pare un compromis acceptabil pentru astfel de persoane care de cand au iesit de la slujba, cel putin aici in Bucuresti, tre sa ajunga acasa, sa agate remorca cu avionu/motodelta, apoi sa iasa cu ele prin traficul nebunesc din oras, pe cand cu o motoparapanta cu triciclu demontabil deja in portbagaj au sansa sa ajunga la terenu de zbor cu o ora mai devreme decat altfel si foarte adesea e vorba de ora aia de calm de la apus inainte de a se intuneca.
Noroc,
cezar
#28
Postat 25 October 2005 - 03:28 PM
Skyspy, la 23 Oct 2005, 17:19, a spus:
Rotile lui Abu de la triciclu ar merge prima la ultrausorul asta.
sa stii ca ar fi perfect avionasul ala in afara de conditia sa fie cu 2 locuri
spune-mi te rog adresa unde gasesc planurile lui
#29
Postat 25 October 2005 - 04:40 PM
Adresa e pe poza numai pui in fatza inca 3 de w.Din pacate astea sint numai de un loc ca au fost priectate pentru paragraful 103 daca nu ma insel din codul american
pentru avioane de amatori cu greutate .gol pina pe la 117kg.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.