Compatibilitate motor esc
#1
Postat 07 November 2014 - 09:46 AM
Am si eu o intrebare pentru cei mai experimentati :
Am 6 motoare HLY 42-25 de 610KV (http://www.himodel.c...r_Aircraft.html). Pot sa folosesc esc-urile mele afro de 30A ?
Multumesc,
Freestyle - Armattan Rooster /T-motor f40 pro II - 2400kv motors / Kiss 32A ESC / Kiss V2 FC / Foxeer Pedator / FrSky Taranis x9d+ on TBS Crossfire / TBS Unify Pro V3
DJI Mavic Pro
#2
Postat 07 November 2014 - 10:22 AM
De fapt, aceste motoare, mai putin cunoscute si popularizate, desi ar merita din plin, sunt cele mai bune care pot fi folosite cu ESC obisnuite.
A nu se confunda cu jaf-urile vandute de HK cu aceleasi specificatii !
#4
Postat 07 November 2014 - 10:32 AM
#5
Postat 07 November 2014 - 03:00 PM
Deci spuneti ca nu ar fi probleme ?
Freestyle - Armattan Rooster /T-motor f40 pro II - 2400kv motors / Kiss 32A ESC / Kiss V2 FC / Foxeer Pedator / FrSky Taranis x9d+ on TBS Crossfire / TBS Unify Pro V3
DJI Mavic Pro
#6
Postat 13 December 2014 - 07:37 PM
#7
Postat 07 January 2015 - 09:51 PM
Am dat peste o problema destul de ciudata si va rog sa ma ajutati, daca se poate.
Setup: hexa Tarot FY690S, motoare Turnigy 4108-600kv, ESC Afro30A, Naza v2, lipo 2x5000, 65-130C 4S, Taranis+X8R/Graupner MX-16 vechi.
Aceasta combinatie de motor+esc a avut probleme serioase de sync pana in martie2014. Dupa acel firmware, totul a functionat impecabil.
Am forjat platforma cat am putut de tare, chiar cu riscul unui crash, pentru ca vroiam un hexa cat se poate de incredere. Functiona ireprosabil.
In noiembrie, m-a mancat in &^*%& sa fac update la firmware-ul din ESC-uri la versiunea septembrie2014.
Primul crash. S-a lasat in stanga, a inceput sa zboare cumva intr-un cerc, si apoi am taiat treptat gazul, ca nu mai avea rost. S-a rupt un suport de motor, si am scapat ieftin.
La primul crash utilizam TX Graupner.
Dupa patanie, am reverificat totul. Am verificat fiecare lipitura (nu am mufe), am facut roll-back la soft la versiunea martie2014, throttle calibration, am raschetat Naza (inclusiv downgrade-upgrade de firmware) si i-am refacut setarile.
Al doilea crash. Comportament similar. S-a ridicat, si cand am facut prima manevra, a plecat tot spre stanga si s-a rasturnat. Preventiv, am decolat din iarba mare, de 1m, si am scapat fara daune.
Acest al doilea crash, deja a fost cu TX Taranis. Deci, nu e problema de TX/RX.
Ambele decolari au fost in mod GPS, in conditii ideale, cu sateliti suficienti (camp, doar 2 flash-uri verzi pe Naza).
Dupa acest al doilea crash, am facut un test deasupra capului si dupa decolarea "virtuala", la prima manevra toate LED-urile rosii de pe ESC-uri incep sa clipoceasca.
Teste efectuate pana acum:
- RX -> Naza -> ESC = probleme de sync
- RX -> ESC = totul ok, indiferent de firmware (martie2014 sau septembrie 2014)
- RX -> ESC -> fiecare motor pe rand frecat la greu, nici urma de probleme de sync.
- zilele acestea o sa incerc fara GPS, desi nu cred ca are rost
CE SE INTAMPLA ???????????????? Ca nu mai inteleg nimic.
De ce a functionat cu firmware-ul din martie2014 si acum pica cu acelasi firmware? Ce s-a schimbat??????
De ce genereaza Naza problemele de sync si inainte nu a generat asa ceva?
Sa trec pe BLHeli? Nu as vrea acest lucru (deocamdata), pentru as trata efectul si nu cauza.
Orice idee este binevenita.
Multumesc.
#8
Postat 07 January 2015 - 10:14 PM
- elici 12x5.5
- fiecare elice se invartea la momentul crash-ului. Posibil sa fi fost crestere/scadere de turatie, dar nimic vizibil.
- la al doilea crash, cand a luat-o spre stanga, am dat Failsafe. Cand a inceput sa-si faca numarul, s-a tot rasturnat. De la decolare pana la crash au trecut vreo 10-15 sec.
Nici nu mai stiu ce detalii ar fi importante sau nesemnificative.....
#9
Postat 08 January 2015 - 04:17 AM
Ai incercat in ATTI sa faci aceleasi teste ? Ai recalibrat GPS-ul ?
#10
Postat 08 January 2015 - 04:07 PM
#11
Postat 08 January 2015 - 08:06 PM
DAR, de ce?? De ce genereaza ACUM Naza probleme de sync? De ce a mers 6 luni si dupa un update/roll-back nu mai merge?
Ce s-a schimbat atat de fundamental?!
In zilele respective, a mai zburat un prieten, tot cu Naza & GPS si nu au fost probleme. Zilele acestea, nu stiu. Incerc si in atti/man.
Chiar influenteaza asa mult furtunile solare? Lucrez mult cu sistemul GPS, dar cu scule mai high-end, si pana acum nu am avut nici o problema.
Da, asa este. Flip a fost.
DAR, de ce?? De ce genereaza ACUM Naza probleme de sync? De ce a mers 6 luni si dupa un update/roll-back nu mai merge?
Ce s-a schimbat atat de fundamental?!
In zilele respective, a mai zburat un prieten, tot cu Naza & GPS si nu au fost probleme. Zilele acestea, nu stiu. Incerc si in atti/man.
Chiar influenteaza asa mult furtunile solare? Lucrez mult cu sistemul GPS, dar cu scule mai high-end, si pana acum nu am avut nici o problema.
#12
Postat 08 January 2015 - 08:09 PM
Daca vroiai sa zici gyro din Naza (Basic/Advanced), atunci da, am dat basic si apoi advanced.
#13
Postat 09 January 2015 - 11:40 AM
#14
Postat 09 January 2015 - 01:09 PM
#15
Postat 09 January 2015 - 11:25 PM
Andyned, la 09 January 2015 - 11:40 AM, a spus:
Fii mai explicit! Am citit manualul si tot nu inteleg ce-i cu calibratul GPS-ului.
Daca la compass te referi, atunci da, l-am calibrat si pe ala (naza-dance).
Daca aveti solutia problemei sau observati ca imi scapa ceva, ziceti in clar. Ironiile nu-si au rostul.
Si nu am blamat hardware-ul absolut deloc! Pur si simplu nu inteleg ce se intampla si de ce are acest comportament.
#16
Postat 12 January 2015 - 02:58 PM
In legatura cu calibrarea compasului / GPS-ului eu am gasit doar asta: http://wiki.dji.com/...ass_Calibration
In rest nu cred ca e cazul sa aruncam cu ironii fine, suntem cu toti suparati pe un segment care fac propaganda proasta acestui hobby cumparand un anume brand de quadcopter alb plug & play si zburandu-l aiurea. Avem si noi cel putin un exemplu local: am vazut cum si-a zburat aparatul la viteza mare la nici 50cm deasupra capetelor unui grup mai insemnat de oameni. Dar nici @tibko si nici eu nu facem parte din aceasta categorie - ba as putea spune ca suntem in extrema cealalta (mult prea grijulie), iar problema lui este una cat se poate de ciudata.
Sol: Axial SCX10 | Axial Exo | HPI Sprint 2
#17
Postat 12 January 2015 - 07:28 PM
Am precizat ca nu e ceva personal, dar daca pui botul sau te simti atacat de "ironiile ieftine" esti copil.
#18
Postat 12 January 2015 - 11:02 PM
Am incercat cu GPS-ul deconectat, in Atti-mode, si comportamentul e identic. Deci nu e de la furtuni solare, lipsa sateliti si compass dereglat.
Am facut downgrade pe ESC-uri la firmware-ul din septembrie2013, ianuarie2013 si apoi le-am flashuit cu ultimul firmware, septembrie2014. Acelasi comportament: fara Naza nu sunt probleme de sync, iar cu Naza clipocesc led-urile rosii de pe ESCuri.
Care sa fie pasul urmator?
#19
Postat 13 January 2015 - 12:54 AM
Ai recalibrat escurile pe fiecare in parte ? Pornit statia cu acceleratia la maxim pana iti bipaie escul pe urma adus mansa pe zero.
#20
Postat 13 January 2015 - 07:19 AM
Imagineaza-ti un DJ care misca slider-ul de pe un mixer, im timp ce face scratch-uri. :))
Cu firmware-urile mai vechi au fost probleme de sync, deci stiu cum sa le depistez pe bancul de probe.
Cand ESC-urile sunt prin Naza, il tin deasupra capului, cineva "decoleaza" si apoi il misc brusc, ca sa inceapa sa lucreze pt. auto-level - cand tureaza/detureaza motoarele, incep sa clipoceasca led-urile rosii de pe ESC si motoarele sa sune ciudat.
Am confectionat un cablu splitter 1-6, pentru a face throttle calibration la toate simultan. Am incercat si cu fiecare in parte, fara rezultat.
Repet, totul a functionat impecabil, iar dupa un update de soft pe ESC-uri, a picat. Am revenit la firmware-ul cel bun, si tot pica.
Posibil sa se fi defectat Naza? Pentru ca FC-ul pare sa fie veriga care cauzeaza crash-urile. Si interesant este ca Naza nu modifica turatiile atat de repede cum le-am lucrat eu cand am facut teste RX->ESC.
Iar vreo setare in Naza care sa dicteze cum actioneaza asupra ESC-urilor eu nu am gasit niciodata si aici pare a fi cauza.
#21
Postat 13 January 2015 - 07:21 AM
#22
Postat 13 January 2015 - 08:04 AM
#24
Postat 13 January 2015 - 09:18 AM
Voiam sa fiu sigur ca nu incerci sa il setezi ca pa Naza :)
#25
Postat 13 January 2015 - 11:53 AM
Fc-ul nu mai sta perfect drept iar cand tu ii dai o comanda, se misca si se autocorecteaza brusc, piesele interne, etc.
#26
Postat 13 January 2015 - 12:51 PM
Si probleme au fost si inainte de crash-uri. Cand a picat, a fost doar cireasa de pe tort.
#27
Postat 16 January 2015 - 07:41 AM
O alta chestie: in frig apar probleme, in casa, la caldurica, ZERO probleme. Cine e de vina? Naza sau ESCurile?
Aceasta postare a fost editata de tibko: 16 January 2015 - 07:41 AM
#28
Postat 16 January 2015 - 01:26 PM
#29
Postat 22 January 2015 - 08:57 AM
Am pus un Naze32 + Spektrum&OrangeRX si tot apar probleme de sync. Mai rar decat cu Naza, dar apar.
Voi flash-ui ESCurile cu BLHeli, dar se dezactiveaza LEDurile, asadar doar in zbor pot sa observ daca crapa sau nu. Testele pe cap nu-s relevante, pentru ca nu este chiar vizibil momentul cand se pierde sync-ul. Nu stiu daca e o idee buna riscul de a (mai) zbura cu aceste ESC-uri, indiferent daca e cu BLHeli sau SimonK, in conditiile date.
In continuare nu am gasit cauza. DE CE SE INTAMPLA ASTA?? Ce se poate schimba atat de radical dupa un update de firmware pe ESC incat sa nu functioneze nici macar cu firmware-ul initial?
Temperaturile exterioare pot sa genereze asa ceva? (totul ok vara, muci iarna)
Urmatorul pas este sa inlocuiesc ESC-urile. Stau cu ochii pe Hobbywing XRotor-40A. Alte recomandari?
Mersi.
#30
Postat 30 January 2015 - 10:55 AM
Am flashuit ESCurile cu BLHeli si in weekend le testez. LEDurile sunt dezactivate, deci testul pe cap este irelevant. Tre' sa-l zbor.
Pe banc, BLHeli pare lenes rau comparat cu SimonK. Ferarri vs. Fiat Panda diesel.
Acum, mai am am doar doua optiuni:
- daca pica si cu BLHeli => hardware fault. Probabil, cand am facut update-ul de firmware ceva a mers prost si s-a bulit unul sau mai multe ESC-uri.
- daca zboara cu BLHeli => firmware-ul SimonK cumva a fost corupt. In acest caz, o sa le flashuiesc cu SimonK direct pe chip, nu prin cablul de servo. Dar asta implica sa desfac lipiturile, sa scot tubul termo, flash, cositorire.
Interesant este ca nu am reusit sa izolez problema pe un brat anume prin deconectarea cablului de servo din FC. Asta ma duce cu gandul ca exista un ESC busit hardware care genereaza un fel de "zgomot" in PDB si afecteaza celelalte ESCuri. Toate ESCurile sunt cositorite in PDB, deci nu am cum sa le deconectez complet (sunt cositorite pe ambele parti ale PDB).
Problema nu este compatibilitatea motor-ESC, ca doar a zburat perfect timp de 6 luni, pana m-au mancat degetele sa fac update.
Ca sa nu pierd timpul, am comandat un set de Hobbywing XRotor 40A 2-6S ESC (no BEC). Daca imi rezolv problema, voi vinde noile ESCuri.
Aceasta postare a fost editata de tibko: 30 January 2015 - 10:57 AM