Modelism - RHC Forum: gearing brushless - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

gearing brushless

#1 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 13 October 2014 - 12:30 PM

Ciao




deoarece problema nu prea este discutată, as dori sa intreb in functie de ce se alege gearingul?

eu am un spur stock de 68T 48P. Manualul vorbeste de spur de 29T.

per moment am un pinion de 20T si motorul de fata se încinge.

timingul e neutru!

ESC suporta 3S, deocamdată sunt pe nimh 7.4V.




am comandat si pinion de 29 si spur de 77.

ce recomandati la drift?

20/68 incinge motorul

29/68 îl omoară cred




eu mă duc cu gândul la 20/77, e ok?




mersi



Imagine postata
0

#2 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1560
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 13 October 2014 - 04:40 PM

nu iti va raspunde nimeni pt ca la modul in care ai pus problema nu ai furnizat toate detaliile.
mai mult nu se intelege ce spui acolo cu manualul spune de spur 68...tu ai spur de 29....

respunsul este unul singur.
cauti gearingul corect pentru masina ( pe care nici macar nu ai precizat-o) si ala il pui.Totul este legat de ratio intern vs ratio motor spur....nimeni nu va sta sa caute pt tine iti dai seama....

deci, te uiti in chartul de gear al masinii tale , te uti ce t ai la motor si pala il pui....eventual urci si cobori cu dintii cate un dinte si vezi temperaturile si compoertamentul masinii.

Aceasta postare a fost editata de aiurica: 13 October 2014 - 04:41 PM

0

#3 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 13 October 2014 - 05:09 PM

da, sunt aiurit :) scuze :D

spur stock 68
pinion recomandat 29T

acum am spur 68T
Pinion 20T.

motorul este 3450kv cu 45A, combo brushless de la samurai.

cu asta se incinge oricum, deci mi se pare absurd sa mai urc pinionul. in calculele mele.


acum vine un spur de 77T si un pinion de 29T.
e vorba de un TF-5S... nu gasesc info nici de IDR, nici de FDR pentru combo...
Imagine postata
0

#4 Useril este offline   EugenS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1262
  • Inregistrat: 08-February 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2014 - 05:57 PM

Respecta recomandarea producatorului.

La un motor de 3450KV, raportul recomandatr este de 6,0:1 ( plus minus ceva in functie de producator ). Pornind de la acest raport si de la datele tale de intrare rezulta un pinion de 28-29T

68 : 28 X 2,5 = 6,07

Succes
The 5 P's theory : Proper Preparation Prevents Poor Performance.
0

#5 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 13 October 2014 - 06:08 PM

Eugen ai salvat o viata... :)

IDR deci e 2.5 dar nu stiu asta de unde as fi facut rost... :) mersi :D

deci merg pe 68:29.

77:29 este deci 6.63
68:29 este deci 5.86

77:20 x 2.5 = 9.62
68:20 x 2.5 = 8.50

pinionul de 20 deci merge la vanzare.
si ar fi bun cam oricare spur, dar cel mai bine ar fi 68:29, da? :D

mersi
Imagine postata
0

#6 Useril este offline   EugenS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1262
  • Inregistrat: 08-February 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2014 - 06:27 PM

Vezi postareamihalyn90, la 13 October 2014 - 06:08 PM, a spus:

Eugen ai salvat o viata... :)

IDR deci e 2.5 dar nu stiu asta de unde as fi facut rost... :) mersi :D

deci merg pe 68:29.

77:29 este deci 6.63
68:29 este deci 5.86

77:20 x 2.5 = 9.62
68:20 x 2.5 = 8.50

pinionul de 20 deci merge la vanzare.
si ar fi bun cam oricare spur, dar cel mai bine ar fi 68:29, da? :D

mersi


Raportul 6,63 este putin cam mare.
Ca si sfat: incearca sa nu depasesti recomandarile producatorului motorului cu +/- 0,5. Masoara temperatura motorului si a regulatorului dupa 30 secunde si dupa 3 minute, la fiecare modificare de raport.

Succes
The 5 P's theory : Proper Preparation Prevents Poor Performance.
0

#7 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 13 October 2014 - 11:20 PM

Am vorbit cu distribuitorul :D se pare ca spur-ul este de 75.
6.46 este finalul deci :)

am sa raman la 68/29 si am sa fac rost mai incolo de temp gun.

Pana atunci am luat asa ceva:
https://www.rcspares.com/sites/default/files/rcspares/FAST36-4.jpg


Eugen, imi spui te rog unde ai gasit IDR la masinuta mea?
Eu am rascolit tot internetul si nu am gasit de IDR-ul 2.5 nicaieri :(
Multumesc anticipat.
Imagine postata
0

#8 Useril este offline   EugenS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1262
  • Inregistrat: 08-February 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2014 - 06:58 AM

RC Tech Forum
The 5 P's theory : Proper Preparation Prevents Poor Performance.
0

#9 Useril este offline   Kata4 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 25-April 10

Postat 14 October 2014 - 08:29 AM

Pt drift, neavand o aderenta foarte mare pe rotile motrice, gearing-ul nu este la fel de strict ca de exemplu pentru mocheta. Un gearing corect, nu lasa sa se incalzeasca motorul prea tare. Unii spun 70 de grade celsius, extern. Intern temperatura ajunge pe la 80 de grade. Eu sunt convins insa de un lucru; Cu cat se incinge motorul mai tare, cu atat eficienta sistemului este mai mica. Caldura = putere disipata "in aer". In conditii de competitie, cand o mansa este foarte bine delimitata ca timp, de ex 5 min, se poate "trage" tot ce se poate ca performanta dinamica, in detrimentul randamentului. Dar la drift, vad mai degraba un timp cat mai mare de rulaj cu un pack. Tot la drift, ai nevoie de turatii relativ mari in reprize scurte. Te poti juca cu un raport mic (cuplu mare pentru "ruperea aderentei") in balans cu un timing "electric" (din ESC) usor marit. Daca ai CS (counter steering), iti trebuie un motor sau rotor de cuplu. La 3450Kv, nu ai un motor "turbat", fiind un echivalent in limita 10,5-13,5T. Nu ar trebui sa se incinga :)

Aceasta postare a fost editata de Kata4: 14 October 2014 - 08:33 AM

0

#10 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 14 October 2014 - 10:22 AM

Kata...

nu cred ca e CS... inca nu prea le am cu el...

tot ce pot spune ca, spur-ul are legatura directa, nu are ambreiaj.

Din spur merge un cardan mic la dif spate, si un cardan la dif fata.
Cred ca e mai degraba 50:50...

daca am spus o prostie, sorry, inca nu le am cu astea... abia musc de lumea driftului...

ma duc pe 68:29 si raportez ce e :D
Imagine postata
0

#11 Useril este offline   Kata4 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 25-April 10

Postat 15 October 2014 - 08:38 AM

CS, mai simplu spus pentru drifters wannabe e cam asa; La o rotatie completa a rotilor fata, avem 1+ rotatii ale rotilor din spate. Practic, trenul spate este mai "grabit" decat cel din fata, facand spatele sa "danseze". Cand am spus 1+, valoarea poate fi oricare (0,1 - n), functie de diferenta numarului de dinti a coroanelor centrale a diferentialelor, sau axelor motrice. Se presupune ca pe spate, ai diff-ul blocat sau spool, ax fix pe coroana.
Pe fata e bine sa ai un one-way. Dar astea, in etapa a doua :) ramane MUSAI, diff-ul spate blocat.

Ideea de baza la gearing unui model pt drift este ca NU TREBUIE sa se incinga nici motorul si nici ESC-ul.

Aceasta postare a fost editata de Kata4: 15 October 2014 - 08:39 AM

0

#12 Useril este offline   Kata4 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 25-April 10

Postat 15 October 2014 - 08:41 AM

Uite aici ai manualul;

http://kyosho.com/jp...assis_Kit_m.pdf

vezi ca se incarca greu :)
0

#13 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 15 October 2014 - 09:31 AM

Ciao,

da, am manualul printat :D

deci al meu e 50:50 nu e pe counter steer...

eu am vazut, cel putin dupa constructie si cunostintele mecanice, transmisia e directa si e egala atat pe fata cat pe spate...

One way va urma posibil... inca nu m-am decis... mai vedem...

cauciucurile de drift, sunt lipite de jenti? ca eu am primit ceva si nu erau lipite, eu le-am lipit...

diff-ul spate e blocat... am sa strang inca de el ca incepe sa se desfaca. :D
Imagine postata
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu