Modelism - RHC Forum: navomodele de viteza electrice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »

navomodele de viteza electrice off-shore, mono V, hidro

#301 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 27 September 2006 - 11:21 PM

Cineva a incercat sa alimenteze cu Li-Po motoare din seria 700 ? Cum se comporta in sarcina LI-PO ?
Astept parerile voastre sa nu arung banii pe fereastra cumva !!
0

#302 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 28 September 2006 - 08:23 AM

Merg foarte bine numai ca:
1. Nu baga Li-po de 4 celule NU TINE MOTORASUL! chit ca pe el scrie ca merge pina la 14V un Li-PO de 4 se duce la incarcare maxima undeva pe la 16. Testul a fost facut personal... barca zboara in primele 5 minute dupa care fumega in urmatoarele 10! B)
2. Un Li-PO de 3 celule la 4000mah este supersuficient. Ai grija insa ca si regulatorul tau sa stie de LI-PO si de 3 celule ca sa nu te trezesti cu surprize!
Stima
0

#303 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 28 September 2006 - 10:09 AM

Dragut, la 28 Sep 2006, 08:23, a spus:

... Testul a fost facut personal... barca zboara in primele 5 minute dupa care fumega in urmatoarele 10! B) ...

Ce exprimare plastica, @Dragut !! B) B) !!!
Tre' sa ai ... talent pentru asta ! :D

Stima,

PS: Nu mi-ai zis cum ... merge chestia aia ... ! B)

Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 28 September 2006 - 12:18 PM

40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#304 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 28 September 2006 - 11:54 AM

Deci in principiu tin pe barci bateriile LI-PO !
Ce sa inteleg ca dupa 10 minute "fumega" ?
Se incalzesc de crapa ?
Motorul asta al meu cand e treaz bea peste 20 de Amperi si astia tre sa fie bine "distilati "(incarcati) ca altfel nu colaboreaza !
Da stiu ca regulatorul LI-PO tre sa mearga la "scoala"inainte de a canta cu ele .....
Doar ca eu sper ca ,,,cu Li-PO reduc mult greutaea castigand zic eu un bun randament !!!
Ce ziceti ?
Cu configuratia pe care o am acum sunt sigur ca daca este o barca prin preajma putem face o cursa pe toata cinstea !!
Cu stima .
0

#305 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 28 September 2006 - 12:17 PM

Asa e, @marius10 !
LiPo stie de regula 10-25-30 C si asta la greutate muuuult mai mica. Diferenta e la ... pret.
La mine in oras este un campion national la navo de muuulti, muuulti ani, si am invatat muuulte de la el. El nu prea e adeptu' LiPo-iului, da' io o pun pe seama obisnuintei si a rutinei infipte adanc in experienta lui modelistica. La motoarele pe care le are, am vazut consumuri de pana la 300 A B) si zicea ca asta inca nu e tot ... E adevarat ca are packuri de 30-40'j V si rulmentii motoarelor is patrati ! B) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif B) Adica au magnetii asa puternici, ca nu poti roti elicea modelului cu mana libera.

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#306 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 28 September 2006 - 02:09 PM

Da domnu ' Doctor asa este ! Am si eu un prieten bun f. aici ,mare meserias in de-ale modelismului si numai nu vrea sa treaca pe LI-PO. De fiecare data cand ii spun hai sa ne luam un pak de LI-PO sa facem niste probe ma trimite la plimbare .
El sustine ca in orice moment cu bateriile clasice pe care le are el este dispus la o intrecere cu mine cu toate LI-PO-urile din lume !
Ceva stie el ....ce zici dom' doctor !
Nu de alta dar are si asta niste Brushless-uri ...aoleu... mama ; mai nou le deosebesc dupa culori ..unul e violet ,pe urma apare cu altul albastru de-ti ia ochii, are si unul cromat de-ti poti face freza in el ..s.a.m.d.
Cred ca asta nu le alege dupa putere ci dupa culoare .......ha ..ha ...
In schimb toate bateriile sunt NI-CD si Ni-MH asa ca e ceva la mijloc .
Numai bine !
0

#307 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 28 September 2006 - 02:26 PM

marius10, la 28 Sep 2006, 14:09, a spus:

...Cred ca asta nu le alege dupa putere ci dupa culoare .......ha ..ha ...
In schimb toate bateriile sunt NI-CD si Ni-MH asa ca e ceva la mijloc .
Numai bine !

Cred ca nu-i plac, fiindca-s ... moi ... ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Si-s pretentioase la incarcare/descarcare, samd. Si stii cum e ! :D S-a'nvatat omu' cu un narav si greu i-l mai scoti din sange. Mai ales la o ... varsta ! :D ;)

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#308 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 28 September 2006 - 02:47 PM

Da asa e !
Vreau sa va mai intreb ceva : reg. pentru brushless reversibile se gasesc pe piata ?
Sunt mai scumpe decat cele normale ?
Sunt dedicate pentru motoare prevazute cu ceva senzor de sens ,sau nu are nici o legatura cu asta ?
Multumesc !
0

#309 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 28 September 2006 - 03:41 PM

Se gasesc ... kklau !! Ca au invadat piata si chiar exista riscu' sa un mai gasim d-alea pt ... brush ... ! ;)
Sunt un pic mai scumpe decat alea brush, da' ... se merita ! Fara perii, contacte, etc. Fiabilitate muult mai mare.
E normal sa fie deosebite de alea brush, ca-s motoare trifazate de curent continuu ! :D http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif Adica au un generator intern, care produce o secventa trifazata de semnale de cda pt polii motorului, defazate intre ele cu 120 grd.
Sunt si cu senzori si fara senzori! Alea fara senzori folosesc bobina necomandata, in care se induce o tensiune, pe care o interfata analogica a controler-ului o interpreteaza pentru a stii cand sa dea comanda corecta si optima.
Alea cu senzor de pozitie fac tot cam asa ceva, da' ceva mai ... elegant. Rezultatu' e acelasi.


Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#310 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 28 September 2006 - 05:12 PM

Am inteles domnu ' doctor da astea merg si in spate '
Vroiam sa zic !
Is mai scumpe daca reg. pentru brusless dau si inapoi ?
0

#311 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 29 September 2006 - 04:28 PM

Inca cateva foto !

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1159540139.jpg

0

#312 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 29 September 2006 - 04:46 PM

foto !

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1159541195.jpg

0

#313 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 29 September 2006 - 05:02 PM

foto

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1159542157.jpg

0

#314 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 29 September 2006 - 05:04 PM

asta e nebunie curata ....!!!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1159542292.jpg

0

#315 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 29 September 2006 - 07:48 PM

daca mai ai poze mai baga ca nu ne suparam.SA ne mai clatim si noi ochii un pic http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#316 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 30 September 2006 - 11:30 AM

Florine cam astea au fost toate pozele pe care de fapt le-am capturat de pe un video facut atunci !
Oricum nu cred ca ma mai duc degraba la mare cu barca ca am lucrat o saptamana sa o spal de sare cu toate ca am protejat-o eu cu un sptray special dar totusi in cateva locuri a aparut coroziune - pana si axul a trebuit sa-l desfac ca s-a blocat .... asta e !!
Dar m-am distrat de minune !
Dupa mine cu barcile din aceasta categorie daca vrei sa te distrezi puternic lasa baltile deoparte si dute la mare !
Numai bine !
0

#317 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 30 September 2006 - 02:59 PM

e super pe valuri la mare dar nu prea imi place sa lucrez la ea in prostie du pa ce rugineste de la sare
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#318 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 30 September 2006 - 05:38 PM

Da asa e !!
0

#319 Useril este offline   rba 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 720
  • Inregistrat: 04-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 30 September 2006 - 10:37 PM

Chiar asa coroziva este apa de mare?Ce rezistenti suntem noi ca ne scaldam fara mari avarii!
0

#320 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 30 September 2006 - 10:44 PM

Da ca bine zici !
Doar ca tubul care aspira apa din spatele elicii inainte de a merge la mare era de o culoare aurie si am dat cu spray-ul pe el la greu de era lucios de cat lac s-a depus dupa ce am fost la mare s-a inegrit cu tot plasticul de pe el ...asa ca apa salina e durere !
0

#321 Useril este offline   rba 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 720
  • Inregistrat: 04-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 30 September 2006 - 11:36 PM

Apa sarata ,avand si alta densitate, te cred ca da batai de cap. Nu o sa ma duc cu barcutele la mare, le las acasa.
0

#322 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 01 October 2006 - 10:05 PM

Salut ! Azi am fost la lac cu MO dar a mers prost de tot !
Contacte false peste tot !
Mi-a sarit si sigurantele de protectie o data ...asa ca dupa escapada la mare numai probleme !
Pe curand !
0

#323 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 07 October 2006 - 08:31 PM

Salut din nou !
As vrea sa va mai intreb daca se simte o diferenta oarecare montand elice din metal in loc de elice de plastic - tip proppeler- pe motoscafurile astea ale noastre de viteza !
Multumesc .
0

#324 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 October 2006 - 10:47 AM

Din cate stiu eu elicile de metal is mai scumpe si mai performante, mult mai performante, plus ca suprafelele lor sunt prelucrate, pe cand la plastice , asa cum ies din matrita asa se si vand, si daca te uiti bine la ele se vad urmele de matrita si ma refer la planurile de separatie care in apa pot crea cavitatie.
Asa ca...... daca gasesti elici de alama ieftine nu ezita, merita din plin, ....... parerea mea :lol:
Stima,
Sorin
0

#325 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 08 October 2006 - 10:49 PM

Da asa e costa mult !
Multumesc Sorine de info .
Numai bine !
0

#326 Useril este offline   Brussolo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 701
  • Inregistrat: 14-July 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - N. Grigorescu

Postat 10 October 2006 - 09:30 AM

salut, ma bag si eu in vorba, exista pe la noi elici de alama? cat de scumpe sunt? cred ca sunt mai bune cand navighezi pe rauri si sari peste pietroaie.... adica nu se rup, in cel mai rau caz se stramba... dar tot poti sa o aduci la mal...
risteaion@yahoo.com
ionristea@yahoo.com

Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
0

#327 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 October 2006 - 07:53 PM

elicile de alama se pot face home made, de fapt cam asa se si fac in final, cred ca cei din comert le toarna si apoi le echilibreaza. Oricum sunt prelucrate toate suprafetele lor, dar si performantele sunt altele. daca cautati pe net o sa gasiti toata metodologia de confectionare a lor.
Eu unul am turnat elici de Al dupa modelele de la Graupner si a iesit ceva, dat tot nu e aceiasi prelucrare ca pe masini performante, inca fac cavitatie.
Stima,
Sorin
0

#328 Useril este offline   rallyman 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 10 October 2006 - 09:35 PM

Elicile fac cavitatie din alte cauze ( nu neaparat ca sint turnate acasa dupa Graupner )
In principal din ne corelarea pasului si a turatiei
Pasul este unul dintre cei mai importanti parametrii ai elicilor ( sper ca nu mai e nevoie sa -l definesc sau totusi - pasul este distanta pe care se poate deplasa elicea la o rotatie completa ,daca se roteste intr-un solid fara alunecare )
Sau mai pe intelesul tuturor pasul este echivalentul unghiului de incidenta la care o aripa de avion intilneste curentul de aer si in consecinta este elementul care determina marimea presiunii si fortele de suctiune de pe fata si spatele palelor .
In conditiile in care voi toti ( ma refer la cei care sint pasionati de modelele de viteza ) nu faceti decit sa mariti forta si turatia propulsorului ( a motorului ) fara a face si corelarea acestei cu elicea e clar ca veti obtine in proportie de 80 % doar cavitatie .
dar sa revenim la pas
Un pas mare duce la cresterea impingerii dar , intrucit elicea este antrenata de un motor cu o putere limitata ,impingerea va sporii pina cind va consuma toata rezerva de putere a motorului .in momentul in care a-ti ajuns sa transmiteti elicii toata puterea motorului nu mai puteti marii pasul elicii deorece nu mai puteti creste turatia motorului . Daca totusi schimbati elicea cu una cu pas mai mare scadeti turatia motorului automat scade viteza si creste consumul .
Pentru modelele electrice de viteza se folosesc de obicei elici suparacavitante ( DEF. - o elice supracavitanta este elice la care pe spatele palelor cavitaia este completa )
principiul de functionare a unei elici supracavitante este la fel ca cel al unei elici normale numai ca la o elice supracavitanta impingerea mult mai mare se realizeaza prin cresterea presiunii pe fata palelor .
Citind posturile voastre despre constructiile proprii am vazut o mare inclinare de a folosii sistemul Z Drive ( care este in principiu un sistem de propulsie semi-imers cu elicii imerse ( asa zisul X negru de Graupner ) fapt care duce direct la obtinerea de performantemult sub asteptari
De asemenea folosirea de motoare Brushless care duc in apa turatii peste 25 000 fara corelarea acesteia cu utilizarea elicilor supracavitante duce la apritia fenomenului de cavitatie .
Va dezamagesc dar elicile de alama de max calitate pt electrice de viteza nu sint scumpe cam in jurul sumei de 16-20 euro bucata dar fac toti banii merg pina la 50000 RPM in Apa !!!!!!!
Pt Marius 10 e pacat ca la ce ai ( in poze zic ) sa nu investesti suma asta nu vei regreta )
Sorine nu se fac acasa se fac in fabrici specializate ( turnare centrifugata si prelucrare in centre numerice ) Octura de ex face si elici de navomodele dar si elici de submarine nucleare ( cele mai tari elicii supracavitante )
Nu arunca Graupnerele facute acasa prelucreaza palele la fel ( faci una mai intii si apoi i-ie modelul cu o bucatica de plastilina ( ca la chei ) si apoi o prelucrezi si pe adoua pala - Atentie incerci sa faci palele cit mai ascutite la margine
dupa aceia incerci sa o echilibrezi dinamic - exact ca la o elice de aero
si apoi la final o lustruiesti cu pasta de lustruit la slaif
L'ennui dans ce monde, c'est que les idiots sont sûrs d'eux et les gens censés pleins de doutes
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
0

#329 Useril este offline   ToX 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1245
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

  Postat 11 October 2006 - 11:49 AM

salutare
as avea si eu ceva intrebari
ma straduiesc sa fac o barcuta de viteza. pana acum doar arata a barca dar nu stiu daca e si de viteza .
am un motor pentru ea care pare a fi RS 540 (arata exact a fel cu ala din poza de la ######).
oare e bun pentru ce vreau eu????
barcuta are cca 71cm lungime si ceva in genu22 latime. greutatea inca nu am aflat-o ca nu e gata.
daca e ok sa folosesc motorul asta ce regulator recomandati si ce elice (de astea inca am nevoie asa ca daca are careva si le vinde ma anuntati).
inca o problema ar fi cum fac legatura intre motor si ax (asta in care e ok motorul si e bine sa fac cuplajul pe direct fara reductor).
pentru racire tot caut teava de cupru sau de care oi gasi pe la magazine, dar fara folos.tot ce am gasit sunt tevile de la pompa de benzina de la masina, dar care sunt gata mufate si nu stiu diametrul lor interior. ele arata ca fiind foarte mic la partea mufata dar poate ca e asa de obturat datorita mufarii.are idee cineva de treaba asta(in cazul in care a folosit aceste tevi???), si o fi suficienta racirea facuta cu spirala de apa pt motorul respectiv???
sory ca va plictisesc cu astea si multumiri anticipate celor ce vor binevoi sa raspunda.
succese maxime
0

#330 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 October 2006 - 12:37 PM

Rallyman - sunt de acord cu ce ai spus dumneata pana la un punct si anume , eu am zis ca SE POT face si home made si ca ar trebui prelucrate pe centre cu comanda numerica.
Elicile de la Graupner le-am turnat pe vremea comunismului cand la noi nu se gasea asa ceva.
Elicile de la OCTURA le-am vazut si eu, numai ca la noi pe piata nu au aparut si o sa mai treaca mult pana sa apara, de aceea am dat sugestia ca se pot face si acasa, si aici ma refeream in special la cele care nu le gasesti in comert - aceasta corectura te rog sa o iei in atentie, deoarece cred ca trebuia sa ma exprim mult mai exact cu privire la acest subiect.
De exemplu mie mi-a sosit kit-ul din Canada de la Yamato cu doua elici rupte, sti cat costa in Germania una? - 100 EURO. De aia am zis ca is scumpe.
Stima,
Sorin
0

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu