navomodele de viteza electrice off-shore, mono V, hidro
#331
Postat 12 October 2006 - 11:42 PM
Sunt intru totul de acord cu voi ...nu o data am stat ore pentru a face probe cu diverse elici pentru a obtine maximul randament si deci maxima viteza !
Cavitatia m-a chinuit o data la Balea Lac cand pentru a face o demonstratie de forta ,MO nu a mai vrut nici cum sa se ridice de pe apa .... nu am inteles nici odata ce s-a intamplat atunci pt. ca barca mergea perfect de mai bine de un an !
Cum am marit DIAMETRUL elicii (de la 42 la 43) Magin One a devenit o torpila - si aici as ruga pe Rallyman - sa dicute putin si despre DIAMETRU nu doar de pasul elicii .
Cu cine am mai discutat despre acest fenomen mi s-a spus ca motorul 710 BB turbo NEODYMIO dupa un anumit timp din cauza suprainaclzirii repetate magnetii NOEDYMIO isi pierd eficienta si motorul nu mai ajunge la regimul de turatie initial .- altfel nu se explica de ce acum nu pot merge decat cu elice "kilometrice " care imi omoara bateriile pe care le am ( zic eu puternice ).
Cu stima !
#333
Postat 17 October 2006 - 02:08 PM
marius10, la 12 Oct 2006, 23:42, a spus:
Cu stima !
Nu dupa un anumit timp... Ci dupa ce ai trecut de o anumita tepmeratura !
Magnetii aia sunt foarte eficienti, da' au un cusur maaaare:
Daca-i incalzesti la peste 70'j de grade se produc modificari ireversibile in structura lor si eficacitatea campului magnetic se diminueaza drastic ... definitiv. Asa ca ai grija la temperatura motorului si daca poti asigura pe cat posibil o racire cat mai buna. Sunt magneti folositi foarte frecvent cu acesta limitare de prag termic.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#340
Postat 17 October 2006 - 04:45 PM
Cred ca problema apare in cazul unui reglator pentru ca pragul de tensiune superior este destul de mic.
#342
Postat 17 October 2006 - 07:40 PM
OldMann, la 17 Oct 2006, 15:27, a spus:
Caracteristici
8A in gol
4,8V
Curentu' asta de mers in gol, arata ca ai ceva probleme mecanice in el ... :) Sau de bobinaj ... ? Adicatelea vreau sa spun ca la 8 A si ~5 V, ai deja o putere de cca. 5Vx 8A = 40 W disipati pentru a roti un ax in gol ...
E muuult prea muuult, pentru ... mersu' in gol ... :)
In sarcina oare la cat se ridica ? :)
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#343
Postat 17 October 2006 - 07:50 PM
#344
Postat 17 October 2006 - 08:49 PM
Raportu' curentilor ar trebui sa fie cam ... 1:10 !!! Macar ... ! La tine e 1:2 ! Cam mare ...
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#345
Postat 18 October 2006 - 07:57 AM
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#346
Postat 18 October 2006 - 03:12 PM
Acest lucru nu-l stiu si nici nu prea pot sa-mi dau seama, dar am facut experimente si pare a nu se simti prea mult diferenta intre modul de lucru in cele doua fluide(aer,apa).
SA spunem ca s-ar comporta normal, exista vreo varianta de regulator care ar putea sa-l comande?
Am incercat sa-l supravoltez spre valoarea de 7V da se incalzeste aproape instantaneu si are o turatie ....
#348
Postat 24 October 2006 - 04:39 PM
Prima Parte !
http://video.google.it/videoplay?docid=561...635678907070434
#349
Postat 24 October 2006 - 06:18 PM
#352
Postat 25 October 2006 - 06:29 AM
marius10, la 18 Oct 2006, 15:34, a spus:
Cu stima !!
Daca n-a ajuns la temperatura aia critica :mellow: , nu prea are motive sa dea semne de ... lesin ... ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mellow.gif
Ai verificat ... packu' ?
Sau o fi altceva ...
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#353
Postat 25 October 2006 - 07:08 AM
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#355
Postat 25 October 2006 - 07:13 PM
MERSI
#356
Postat 25 October 2006 - 09:34 PM
Bucuros ca avem un roman in italia care zice scafo si un italian in romania ( Paulo ) care zice coca ( Chiar cind vorbeste in italiana )
Ma bucur ca scurtele mele consideartii despre elicii te-au interesat .
Sa vorbim deci si despre diametrul elicii: La carte zice cam asa :diametrul propulsorului ( a elicii ) se determina in functie de formele barcii la pupa de pescaj ( afundarea modelului cit mai aproape de linia de plutire proiectata) Pozitia motorului , inclinarea axului si Nr de pale .
In cazul nostru barci rapide cu redane ( simple sau multiple ) si gurne laterale de ruliu diametru este dat in principal de inclinatia linie de arbori ( axul nostru ) Cazul ideal este ca linia axului sa fie cit mai putin inclinata 0 daca se poate fata de chila - fac o paranteza - la modelele care folosesc sistemul Z -drive axul elicii trebuie sa fie PERFECT PARALEL cu Chila modelului ( fundul barcii ) de aici si ordinea de montaj intii Z drivul si apoi linia de axe plus motorul .
La celelante modele la care se foloseste sistemul clasic linia axiala nu trebuie sa aiba un unghi mai mare de max 12 garde , - asta intii ca niste considerente constructive .
Acum fizic : modificarea diametrului elicii atrage dupa sine variatia randamentului motorului . randamentul creste odata cu marirea diametrului elicii dar creste si consumul realizat de motor .,mai este un aspect de luat in calcul -folosirea de motoare cu turatie ridicata implica automat si reducerea diametrului eliciilor cu scaderea aferenta randament.
Acum hai sa dezbatem putin cele spuse de tine : daca retin bine - am trecut de la dim. de 42 la dim. de 43 modelul merge ca o torpila dar am consumuri mari ( chiar incepi sa dai vina pe motor )
Ar trebuii sa stiu ce tip de elice folosesti dar cum nu stiu decit diametru am sa plec de la ideia ca folosesti un Garupner clasic X de 43 dim. si sa incerc sa-ti dau citeva idei de dezvoltare dar principiul ramine acelasi pt .ori ce tip de elice folosesti .
1 ai ajuns la concluzia ca elicea de 43 ti-a adus viteza pe care o doreai dar ti-a crescut consumul motorului mult prea mult asta inseamna ca elicea respectiva incarca motorul ( creste consmul ) mult peste limita si ca modifica in sens negativ randamentul grupului propulsor viteza e buna dar consumul e mare . In acest moment ai doua obtiuni fie scazi diametrul elicii [ pilesti pur si simlpu din ea - cu masura( cu cite o zecime de mm.) si ai grije sa iei egal din fiecare pala ] si faci proba cu fiecare diametru obtinut , fie schimbi pasul si tipul elicei folosind un diametru egal (43 mm) dar un pas mai dulce
2 poti sa-ti faci probe acasa folosind un ampermetru inseriat cu motorul si packul de acc un cintar de bucatarie cu arc ( un dinamometru mai bine zis ) fixezi de marginea cazii un capat al cintarului si un alt capat de pupa modelului dai drumu la motor cu diverse elici si citesti valorile de pe cintar ( cit trage propulsorul in Kg ) si cit consuma motorul ( in Amp ) si asa i-ti faci o idei despre incarcarea pe fiecare elice .
Eu de exemplu daca as fi in locul tau as renunta la elicele de tip Graupner ( asa zisele X negre ) care din pacate sint SUBCAVITANTE - nu suporta turatii mari si as trece pe Mocum sau Octura SUPRACAVITANTE Sau as incerca sa modific niste elicii Graupner astfel incit modificandu-le forma palei sa le fac supracavitante .daca te intereseaza spune-mi si am sa-ti dau citeva sfaturi .
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 25 October 2006 - 09:35 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#358
Postat 26 October 2006 - 02:06 PM
Fara cuvinte !!
Rallyman ne-ai tinut o adevarata lectie !
Personal iti multumesc pentru tot si cred ca la multi o sa ne fie de folos ceea ce ne-ai scris .
De fapt cu fiecare deschidere a forumului devenim mai "meseriasi" ca inainte datorita celor care expun explicatiile cu amabilitate !(scuzati - off topic ).
Acum sa stii ca probe am facut si eu in vana ....dar face asta niste valuri si niste spume ca e greu sa lucrezi cu el .
Mi-a aruncat toate apa din vana afara ..si asta nu o data ! Oricum cred ca sunt la limita cu prestatiile MO .eu tot vreau sa-l imping mai inainte dar cred ca mai mult de atat nu se poate cu propulsia clasica (carbuni si NI-CD)
In curand o se pun un Hacker B50 - 11L si doua pakuri LI-PO de 7,4V la 2500 mA sa vedem ce se intampla .
Multumesc inca o data !
Cu respect !
#359
Postat 26 October 2006 - 02:17 PM
Inca nu imi este foarte clar in minte ce inseamna elici supracavitante , dar daca esti amabil sa continui cu explicatiile si eventual sfaturi pentru a face modificari pe PROPELLER -rile de la Graupner cred ca am sa inteleg mai bine !
Cu stima