Modelism - RHC Forum: navomodele de viteza electrice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

navomodele de viteza electrice off-shore, mono V, hidro

#331 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 12 October 2006 - 11:42 PM

Da domnilor asa este cu corelarea factorilor care duc la propulsia eficienta a scafului de viteza .!
Sunt intru totul de acord cu voi ...nu o data am stat ore pentru a face probe cu diverse elici pentru a obtine maximul randament si deci maxima viteza !
Cavitatia m-a chinuit o data la Balea Lac cand pentru a face o demonstratie de forta ,MO nu a mai vrut nici cum sa se ridice de pe apa .... nu am inteles nici odata ce s-a intamplat atunci pt. ca barca mergea perfect de mai bine de un an !
Cum am marit DIAMETRUL elicii (de la 42 la 43) Magin One a devenit o torpila - si aici as ruga pe Rallyman - sa dicute putin si despre DIAMETRU nu doar de pasul elicii .
Cu cine am mai discutat despre acest fenomen mi s-a spus ca motorul 710 BB turbo NEODYMIO dupa un anumit timp din cauza suprainaclzirii repetate magnetii NOEDYMIO isi pierd eficienta si motorul nu mai ajunge la regimul de turatie initial .- altfel nu se explica de ce acum nu pot merge decat cu elice "kilometrice " care imi omoara bateriile pe care le am ( zic eu puternice ).
Cu stima !
0

#332 Useril este offline   teo_marineru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 178
  • Inregistrat: 10-October 06

Postat 17 October 2006 - 09:04 AM

salut. as dori sa stiu cum pot imbraca o barca cu fibra de sticla? se poate faca asa ceva acasa?
0

#333 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 17 October 2006 - 02:08 PM

marius10, la 12 Oct 2006, 23:42, a spus:

... dupa un anumit timp din cauza suprainaclzirii repetate magnetii NOEDYMIO isi pierd eficienta si motorul nu mai ajunge la regimul de turatie initial .- altfel nu se explica de ce acum nu pot merge decat cu elice "kilometrice " care imi omoara bateriile pe care le am ( zic eu puternice ).
Cu stima !

Nu dupa un anumit timp... Ci dupa ce ai trecut de o anumita tepmeratura !
Magnetii aia sunt foarte eficienti, da' au un cusur maaaare:
Daca-i incalzesti la peste 70'j de grade se produc modificari ireversibile in structura lor si eficacitatea campului magnetic se diminueaza drastic ... definitiv. Asa ca ai grija la temperatura motorului si daca poti asigura pe cat posibil o racire cat mai buna. Sunt magneti folositi foarte frecvent cu acesta limitare de prag termic.

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#334 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 17 October 2006 - 03:15 PM

ce spuneti despre un asemenea motor?
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#335 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 17 October 2006 - 03:16 PM

daca poate fi folosit la navo.

Are caracteristicile
1,2A in gol
12v
6000 rot/min
85g
grosime ax 3mm
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#336 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 17 October 2006 - 03:22 PM

si ansamblat
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#337 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 17 October 2006 - 03:27 PM

Acesta este un motor de aspirator auto cu sistem de racire realizat personal, pentru barca de viteza.
Caracteristici
8A in gol
4,8V
22000 rot/min
greutate 140g cu tot c racitor
diam ax 3mm
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#338 Useril este offline   rba 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 720
  • Inregistrat: 04-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 17 October 2006 - 04:13 PM

Cred ca este bun pentru modele de viteza avand in vedere ca are 22000rot/min insa tensiunea de alimentare de 4,8v nu iti va asigura forta necesara sa legi motorul direct-drive.Sa vedem ce parere au si cei experimentati.Salut.
0

#339 Useril este offline   rba 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 720
  • Inregistrat: 04-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 17 October 2006 - 04:15 PM

Ambele merg folosite la navo ,dar primul nu este adecvat pentru un model de viteza.
0

#340 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 17 October 2006 - 04:45 PM

De ce 4,8V n-ar fi suficient? Eu am incercat cu o baterie de acumulatori de 2,2A pe element legate cate 4 in serie si in paralel 4 astfel de baterii. I-am pus o elice si l-am lasat sa agite apa cam vreo 30 min si inca turatia nu scazuse.
Cred ca problema apare in cazul unui reglator pentru ca pragul de tensiune superior este destul de mic.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#341 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 17 October 2006 - 06:03 PM

elicea pe care am folosit-o este facuta din tabla de cupru pe un butuc de alama pe care au fost cositorite palele. Mai trebuie slefuita.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#342 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 17 October 2006 - 07:40 PM

OldMann, la 17 Oct 2006, 15:27, a spus:

...
Caracteristici
8A in gol
4,8V

Curentu' asta de mers in gol, arata ca ai ceva probleme mecanice in el ... :) Sau de bobinaj ... ? Adicatelea vreau sa spun ca la 8 A si ~5 V, ai deja o putere de cca. 5Vx 8A = 40 W disipati pentru a roti un ax in gol ...
E muuult prea muuult, pentru ... mersu' in gol ... :)
In sarcina oare la cat se ridica ? :)

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#343 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 17 October 2006 - 07:50 PM

Nu sunt probleme mecanice, dar rotorul este bobinat cu sarma foarte groasa cred ca CuEm 1mm. Si are cam putine spire. Spire putine inseamna reziatenta mica. Deci creste consumul. El invartea o turbina de aspirator si tragea destul de bine. Cu elicea in apa dar nemontat pe o ambarcatiune, pentru a face masuratori, elicea are 4,3cm diametru, "papa" cam 14-15A.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#344 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 17 October 2006 - 08:49 PM

E cam mica diferenta intre mersu' in gol si in ... sarcina ! :)
Raportu' curentilor ar trebui sa fie cam ... 1:10 !!! Macar ... ! La tine e 1:2 ! Cam mare ...

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#345 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 18 October 2006 - 07:57 AM

Raportu' curentilor iti da o imagine asupra randamentului electric al motorului. Despre eficienta lui, adica trasferu' energiei mecanice produse de motor, spre morisca si transformarea ei in ... viteza :mellow: :o , vorbim la ... navo !

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#346 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 18 October 2006 - 03:12 PM

....asta s-ar traduce ca in sarcina sa-si pastreze aceeasi turatie sau cel putin egala cu cea pe care o are in gol.
Acest lucru nu-l stiu si nici nu prea pot sa-mi dau seama, dar am facut experimente si pare a nu se simti prea mult diferenta intre modul de lucru in cele doua fluide(aer,apa).
SA spunem ca s-ar comporta normal, exista vreo varianta de regulator care ar putea sa-l comande?
Am incercat sa-l supravoltez spre valoarea de 7V da se incalzeste aproape instantaneu si are o turatie ....
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#347 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 18 October 2006 - 03:34 PM

Domnu' Doctor am racit tot timpul bine motorul dar se pare ca a imbatranit si el ca nu mai vrea sa mearga ca inainte ....
Cu stima !!
0

#348 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 24 October 2006 - 04:39 PM

Daca vreti sa vedeti MO la mare - in miscare -
Prima Parte !
http://video.google.it/videoplay?docid=561...635678907070434
0

#349 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 24 October 2006 - 06:18 PM

super coregrafie!!!:).Si a doua parte???
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#350 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 October 2006 - 09:23 PM

Domnu Marius, Felicitariiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!
super fain filmatul,asept si partea a doua cu nerabdare.
Stima,
Sorin
0

#351 Useril este offline   iulica_ff 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 20-August 06

Postat 24 October 2006 - 09:35 PM

o nebunie curata ce ai facut tu acolo. a meritat munca de dupa cu curatat totul.

Toata lumea sa traiasca! Numai noi sa nu murim!!!
super fun

0

#352 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 25 October 2006 - 06:29 AM

marius10, la 18 Oct 2006, 15:34, a spus:

Domnu' Doctor am racit tot timpul bine motorul dar se pare ca a imbatranit si el ca nu mai vrea sa mearga ca inainte ....
Cu stima !!

Daca n-a ajuns la temperatura aia critica :mellow: , nu prea are motive sa dea semne de ... lesin ... ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mellow.gif
Ai verificat ... packu' ?
Sau o fi altceva ...

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#353 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 25 October 2006 - 07:08 AM

Daca poti face niste masuratori electrice pe motor, ai putea identifica ... cauza. Doar asa ... a imbatranit, nu ... merge. Daca tranzistorii din regulator, nu se mai satureaza complet, e posibil, sa ai o pierdere de putere pe ei. Cauze pot fi multe. Inclusiv contacte imperfecte la cuple ... Da' nu se poate spune nika, pana nu se stiu lucruri concrete.

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#354 Useril este offline   rba 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 720
  • Inregistrat: 04-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 25 October 2006 - 03:30 PM

Marius10 meriti nota 10 pentru realizare, sa ne arati si parctea a doua.Salu.
0

#355 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 25 October 2006 - 07:13 PM

poti sa ne dezvalui si noua secretul adica programul cu care ai facut filmul si coregrafia ca o sa ne fie de folos la viitoarele noastre filme pe care le vom pune pe forum.TE ROG
MERSI
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#356 Useril este offline   rallyman 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 25 October 2006 - 09:34 PM

salut Marius 10
Bucuros ca avem un roman in italia care zice scafo si un italian in romania ( Paulo ) care zice coca ( Chiar cind vorbeste in italiana )
Ma bucur ca scurtele mele consideartii despre elicii te-au interesat .
Sa vorbim deci si despre diametrul elicii: La carte zice cam asa :diametrul propulsorului ( a elicii ) se determina in functie de formele barcii la pupa de pescaj ( afundarea modelului cit mai aproape de linia de plutire proiectata) Pozitia motorului , inclinarea axului si Nr de pale .
In cazul nostru barci rapide cu redane ( simple sau multiple ) si gurne laterale de ruliu diametru este dat in principal de inclinatia linie de arbori ( axul nostru ) Cazul ideal este ca linia axului sa fie cit mai putin inclinata 0 daca se poate fata de chila - fac o paranteza - la modelele care folosesc sistemul Z -drive axul elicii trebuie sa fie PERFECT PARALEL cu Chila modelului ( fundul barcii ) de aici si ordinea de montaj intii Z drivul si apoi linia de axe plus motorul .
La celelante modele la care se foloseste sistemul clasic linia axiala nu trebuie sa aiba un unghi mai mare de max 12 garde , - asta intii ca niste considerente constructive .
Acum fizic : modificarea diametrului elicii atrage dupa sine variatia randamentului motorului . randamentul creste odata cu marirea diametrului elicii dar creste si consumul realizat de motor .,mai este un aspect de luat in calcul -folosirea de motoare cu turatie ridicata implica automat si reducerea diametrului eliciilor cu scaderea aferenta randament.
Acum hai sa dezbatem putin cele spuse de tine : daca retin bine - am trecut de la dim. de 42 la dim. de 43 modelul merge ca o torpila dar am consumuri mari ( chiar incepi sa dai vina pe motor )
Ar trebuii sa stiu ce tip de elice folosesti dar cum nu stiu decit diametru am sa plec de la ideia ca folosesti un Garupner clasic X de 43 dim. si sa incerc sa-ti dau citeva idei de dezvoltare dar principiul ramine acelasi pt .ori ce tip de elice folosesti .
1 ai ajuns la concluzia ca elicea de 43 ti-a adus viteza pe care o doreai dar ti-a crescut consumul motorului mult prea mult asta inseamna ca elicea respectiva incarca motorul ( creste consmul ) mult peste limita si ca modifica in sens negativ randamentul grupului propulsor viteza e buna dar consumul e mare . In acest moment ai doua obtiuni fie scazi diametrul elicii [ pilesti pur si simlpu din ea - cu masura( cu cite o zecime de mm.) si ai grije sa iei egal din fiecare pala ] si faci proba cu fiecare diametru obtinut , fie schimbi pasul si tipul elicei folosind un diametru egal (43 mm) dar un pas mai dulce
2 poti sa-ti faci probe acasa folosind un ampermetru inseriat cu motorul si packul de acc un cintar de bucatarie cu arc ( un dinamometru mai bine zis ) fixezi de marginea cazii un capat al cintarului si un alt capat de pupa modelului dai drumu la motor cu diverse elici si citesti valorile de pe cintar ( cit trage propulsorul in Kg ) si cit consuma motorul ( in Amp ) si asa i-ti faci o idei despre incarcarea pe fiecare elice .
Eu de exemplu daca as fi in locul tau as renunta la elicele de tip Graupner ( asa zisele X negre ) care din pacate sint SUBCAVITANTE - nu suporta turatii mari si as trece pe Mocum sau Octura SUPRACAVITANTE Sau as incerca sa modific niste elicii Graupner astfel incit modificandu-le forma palei sa le fac supracavitante .daca te intereseaza spune-mi si am sa-ti dau citeva sfaturi .

Aceasta postare a fost editata de rallyman: 25 October 2006 - 09:35 PM

L'ennui dans ce monde, c'est que les idiots sont sûrs d'eux et les gens censés pleins de doutes
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
0

#357 Useril este offline   Brussolo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 701
  • Inregistrat: 14-July 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - N. Grigorescu

Postat 26 October 2006 - 08:35 AM

ne intereseaza pe mai multi, asa ca daca esti amabil te rog sa postezi aici si continuarea "elici supracavitate....."
risteaion@yahoo.com
ionristea@yahoo.com

Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
0

#358 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 26 October 2006 - 02:06 PM

Ce mai !!
Fara cuvinte !!
Rallyman ne-ai tinut o adevarata lectie !
Personal iti multumesc pentru tot si cred ca la multi o sa ne fie de folos ceea ce ne-ai scris .
De fapt cu fiecare deschidere a forumului devenim mai "meseriasi" ca inainte datorita celor care expun explicatiile cu amabilitate !(scuzati - off topic ).
Acum sa stii ca probe am facut si eu in vana ....dar face asta niste valuri si niste spume ca e greu sa lucrezi cu el .
Mi-a aruncat toate apa din vana afara ..si asta nu o data ! Oricum cred ca sunt la limita cu prestatiile MO .eu tot vreau sa-l imping mai inainte dar cred ca mai mult de atat nu se poate cu propulsia clasica (carbuni si NI-CD)
In curand o se pun un Hacker B50 - 11L si doua pakuri LI-PO de 7,4V la 2500 mA sa vedem ce se intampla .
Multumesc inca o data !
Cu respect !
0

#359 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 26 October 2006 - 02:17 PM

Pentru RallyMan.
Inca nu imi este foarte clar in minte ce inseamna elici supracavitante , dar daca esti amabil sa continui cu explicatiile si eventual sfaturi pentru a face modificari pe PROPELLER -rile de la Graupner cred ca am sa inteleg mai bine !
Cu stima
0

#360 Useril este offline   rba 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 720
  • Inregistrat: 04-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 26 October 2006 - 04:50 PM

Domnilor este interesanta discutia, chiar daca pentru noi incepatorii nu ne sunt cunoscuti toti termenii si va rog sa continuati,inclusiv cu acele modificari ce se pot face la elicea Graupner. Salut domnilor.
0

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu