Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#768
Postat 06 October 2014 - 10:08 PM
http://en.wikipedia....ics_MQ-9_Reaper
până aici:
http://www.bbc.com/news/uk-21313323
sau chiar până aici:
http://www.rumaniami...-acum-in-roiuri
Între ele, o imensitate de dimensiuni, forme şi capabilităţi.
Confuzia o creează cei care confecţionează home made aparate de zbor cu performanţe apropiate de acestea.
#769
Postat 07 October 2014 - 12:48 PM
renatoa, la 06 October 2014 - 10:17 AM, a spus:
http://bits.blogs.ny...on-the-economy/
http://nymag.com/dai...smartphone.html
s-a ajuns, sau media ne-a adus acolo... mai conteaza asta acum ? mai important este daca vrem ca aeromodelismul sa fie asimilat cu asta...
Nu cred că este cazul sa fim chiar asa drastici.
Dacă sunt impuse si respectate câteva reguli privind zborul în localități, se pot face lucruri frumoase. (exemplu: folosirea elementelor de protectie pt elicii, interzicerea zborului in zona spitalelor, accidentelor de circulație, adunarilor publice, supraîncărcarea aparatului de zbor, zborul sa fie facut la vedere iar aparatura video si sistemul fpv sa fie operate de altă persoană decât operatorul rc......etc.)
Nu am de gand să renunț al zborul cu aripi, planoarele sunt dragostea mea, dar am făcut eforturi financiare mari să îmbin două pasiuni: aromodelismul și foto-video.
În 20 de ani de practică am asimilat suficientă experiență RC ca să realizez riscurile si vulnerabilitățile unui zbor printre turlele unei biserici si sunt destul de conștient că nu am ce căuta sa filmez prin curtea vecinului sau la balconul unei domnisoare....
Sunt multi care au transformat filmările aeriene din pasiune in arta, a fel cum acrobatiile aeriene 3d au devenit performanțe greu de imaginat in urmă cu 10 ani.
Nu inteleg placerea de a sta pe loc cu un aeromodel de 3 m deasupra pistei dar respect maiestria celor care o fac.
Asa că nu aruncați la gunoi zborul cu multicoptere si nici filmările aeriene din dorința de a câștiga cu orice preț bătălia cu autoritățiile.
Tocmai tendința de evoluție și dezvoltare a zborului RC în acest sens, precum și numărul tot mai mare de practicanți ar trebui sa fie subiecte pozitive și importante în modificarea ordinului 8.
Cat despre ce filmează fiecare.....sunt alte acte normative referitoare la acest subiect.
#770
Postat 07 October 2014 - 03:34 PM
Pentru situatiiile cand totusi se produce dandanaua exista asigurarea.
Sunt cele doua mecanisme de baza cu care altii au zis ca tin sub control fenomenul... la noi nu functioneaza niciunul !
Plus, in contextul actual a devenit dureros de adevarata teoria exprimata de Ciprian in alt topic: nu mai functioneaza "selectia naturala" !
Pana acum venea si ramanea in modelism cine avea chemare, acum ajunge sa ai bani si sa-ti cumperi jucaria. Modelist nu te chemi oricum.
Mai ales pentru acest motiv trebuie introduse alte modalitatati de limitare a stricaciunilor pe care le pot face unii.
#771
Postat 07 October 2014 - 04:06 PM
Asta nu inseamna interzicerea unui hobby.
#772
Postat 07 October 2014 - 07:34 PM
Am vorbit cu Andrix_y si am aflat ca la prima intalnire de la Politehnica de joi, 9.10.2014 o sa vorbeasca ca invitat un tip din Cluj care este controlor de trafic aerian (si intructor).
Cu alte cuvinte vine un tip beton din domeniu.
Asadar merita venit, ne mai intalnim si cunoastem intre noi si aflam si niste chestii pe bune de la sursa.
De altfel joi nu mai ploua, e soare si frumos.
Edit
Daca invitatul vine din Cluj putem si noi sa venim cateva statii RATB (sau de metrou) pana la Politehnica.
Andrix_y, la 24 September 2014 - 11:22 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#773
Postat 07 October 2014 - 09:28 PM
renatoa, la 07 October 2014 - 03:34 PM, a spus:
Pentru situatiiile cand totusi se produce dandanaua exista asigurarea.
Sunt cele doua mecanisme de baza cu care altii au zis ca tin sub control fenomenul... la noi nu functioneaza niciunul !
Plus, in contextul actual a devenit dureros de adevarata teoria exprimata de Ciprian in alt topic: nu mai functioneaza "selectia naturala" !
Pana acum venea si ramanea in modelism cine avea chemare, acum ajunge sa ai bani si sa-ti cumperi jucaria. Modelist nu te chemi oricum.
Mai ales pentru acest motiv trebuie introduse alte modalitatati de limitare a stricaciunilor pe care le pot face unii.
nicajohn, la 07 October 2014 - 04:06 PM, a spus:
Asta nu inseamna interzicerea unui hobby.
Si cutitul din bucatarie este extrem de periculos, raneste macar cateva sute de mii de persoane anual. Credeti ca un permis pentru folosirea cutitului, ar rezolva problema, sau poate o asigurare? Necesitatea unei minime instructii pentru folosirea cutitului este evidenta chiar si in cazul gospodinei, care risca saracuta zi de zi sa-si taie vreun deget daca-i mai nepriceputa. Dar cum ar fi, sa-si faca asigurare obligatorie ca sa poata curata cartofi in deplina legalitate?
Haideti sa nu ne mai amagim singuri, altceva deranjeaza autoritatile, nu acest gen de pericol reprezentant de potentialele daune materiale sau vatamari de persoane. Circulatia rutiera genereaza probabil mii de accidente pe zi, de aici necesitatea unei asigurari obligatorii, de la rata extrem de mare a incidentelor. Nici macar aici nu-i obligatorie, de exemplu carutele genereaza anual cateva sute de accidente cu pagube materiale, uneori chiar si victime, cu toate astea utilizatorii nu sunt obligati sa-si faca asigurari. Nici macar posesorii de arme amintiti de renatoa, nu stiu sa fie obligati la asigurari, desi potentialul distructiv al unei arme de tir sau vanatoare este cu mult mai mare decat al unui aeromodel. Este corect, cei care practica tirul sportiv sau vanatoarea detin un permis obtinut in urma unei verificari facuta de o institutie abilitata, dar nu sunt obligati la asigurari. Sincer nu vad nici o forma prin care o asigurare obligatorie ar putea ajuta acest hobby, sunt mult prea multe alte activitati de hobby cu potential ridicat de a genera accidente care sunt liber practicate fara necesitatea unei asigurari obligatorii.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 07 October 2014 - 09:33 PM
#774
Postat 08 October 2014 - 03:16 PM
wabo1, la 06 October 2014 - 03:52 PM, a spus:
Practic aeromodelistul classic este in minoritate deja (eram singurul care avea zburator cu aripa, restul rotoare. Le elicopter acum spun monocopter in speranta ca operatori multicoptere prin idea ca se poate si cu un singur rotor.)
A si se nu uit, daca aveam si eu Phantom cu mine si al cincelea persoana noua achizitia, eram toti multicoperisti. Asa ca imiaginati i va piata. Cred ca deja sint mai multe aparate asta pe piata de cit aeromodele normale si indata o se mergam pe cimp, fiecare isi ridica aparatul cu rotore si camera in aer si ne pozam reciproc de la inaltime. Sper doar ca ne plictisim repede si cei care acum au inceput cu multicoptere prind pofta se incerce si un monocopter ca se devine piloti nu operatori simpli de staiv camera zburator.
Ati putea sa le explicati ca pentru multicoptere, aeromodelism asta inseamna:
http://www.fpv-passi...-drones-bfm-tv/
http://www.fpv-passi...facon-airgonay/
http://www.fpv-passion.fr/
Dupa cum vedeti se poate vorbi frumos la TV despre "drone" si pot fi si mostre de pilotaj 100%
#775
Postat 08 October 2014 - 03:26 PM
renatoa, la 08 October 2014 - 03:16 PM, a spus:
http://www.fpv-passi...-drones-bfm-tv/
http://www.fpv-passi...facon-airgonay/
http://www.fpv-passion.fr/
Dupa cum vedeti se poate vorbi frumos la TV despre "drone" si pot fi si mostre de pilotaj 100%
Joli ca. de toute facon ici chez nou ont peut pas voir des choses comme ca...
Mais si vous avez l´idee, et il y a plus de pilotes en Roumanie ont peut organizer meme chez nous a l´aerodrome.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 08 October 2014 - 03:28 PM
rhc@born.ro
#776
Postat 08 October 2014 - 04:09 PM
#777
Postat 08 October 2014 - 08:53 PM
A dat-o gajii pa frantuzeste ... da mi-a sarit inima din piept fratioare !
Imi si vedeam veniturili injumatatite ... da m-am linistit ..
Hai ca astia e d'aia da munceste ... da si vorbeste mult ... toata ziua .. drone drone ...
https://www.youtube....h?v=HH0gih0hAoI
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 08 October 2014 - 08:57 PM
#778
Postat 10 October 2014 - 08:53 AM
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 10 October 2014 - 08:53 AM
#779
Postat 10 October 2014 - 09:44 AM
Parfenov, la 10 October 2014 - 08:53 AM, a spus:
Nuu, cateva "muste".De fapt cam asta e atitudinea generala fata de ce vor sa faca unii (ARA) pentru binele tuturor. S-a discutat putin despre modalitatea de zbor in jurul aeroporturilor, dupa care s-a discutat despre ARA. Nimic din ce a fost mentionat mai sus nu s-a prezentat. De fapt nici nu ma asteptam sa se atinga toate acele subiecte care nu se puteau prezenta in 2 h si jumatate, dar macar sa se inceapa.. :angry: :angry:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#780
Postat 10 October 2014 - 09:55 AM
oachidori, la 10 October 2014 - 09:44 AM, a spus:
... deci ati adormit cu capul pe masa, precum noi in armata la cursurile despre teoria tragerii ... dar era previzibil , doar v-am avertizat ! Ha !
Data viitoare sa aplicati metoda Vangelie Mareeeean .. mici , bere, carnati, mustar ... :rofl: :rofl:
#781
Postat 10 October 2014 - 10:07 AM
Atunci sa vezi prezenta .... io unu vin cu toata familia si ceva vecini ...
#782
Postat 10 October 2014 - 10:21 AM
oachidori, la 10 October 2014 - 09:44 AM, a spus:
De ce nu spui că au fost foarte multe discuţii (particulare şi de grup) pe subiectul larg al aeromodelismului, că am vorbit cu oameni (din cadrul facultăţii) care chiar ştiu şi inovează domeniul în concursuri internaţionale (cu rezultate deosebite), că am văzut modele care au ieşit campioane la aceste concursuri şi le-am "disecat", că am mai fost scoşi din întunericul necunoaşterii în privinţa spaţiului aerian controlat (de către un om care lucrează în domeniu), etc.?
Mie mi s-a părut foarte interesantă întâlnirea şi mi-a plăcut inclusiv discuţia cu Andras, care ne-a arătat o parte din măruntaiele Asociaţiei, partea aceea nevăzută pe care o intuim, dar nu vrem să ştim cât este de complicată.
#784
Postat 10 October 2014 - 01:22 PM
Am impresia ca sint foarte putin care sint dispusi se pune umarul, mai putin care baga bani si foarte multi care asteapta cadouriile.
rhc@born.ro
#785
Postat 10 October 2014 - 01:53 PM
wabo1, la 10 October 2014 - 01:22 PM, a spus:
Am impresia ca sint foarte putin care sint dispusi se pune umarul, mai putin care baga bani si foarte multi care asteapta cadouriile.
Nu stiu fratilor .. eu stiu ca la alegeri se dau galeti, papuci, basmale, basca si ceva pentru partea sufleteasca .. mici, carnati, pastrama ...
si asta FARA sa cotizezi .. asa se reuseste cresterea numarului de .. simpatizanti .. deci .. va scapa ceva !!! :drinks: :drinks: :drinks:
Eu evident glumesc, dar sunt prea harsait prin viata ca sa ma imbat cu apa rece vis a vis de comunitati, asociatii , sindicate, etc ...
si succesul lor in lupta cu sistemul ...
Imi pare rau ca dupa diferite actiuni constat ca am avut dreptate .. asta e ... pana si in prognoza meteo ... :rofl:
#786
Postat 10 October 2014 - 02:40 PM
airdream, la 10 October 2014 - 10:21 AM, a spus:
Mie mi s-a părut foarte interesantă întâlnirea şi mi-a plăcut inclusiv discuţia cu Andras, care ne-a arătat o parte din măruntaiele Asociaţiei, partea aceea nevăzută pe care o intuim, dar nu vrem să ştim cât este de complicată.
Sorin,
ia uite aici ce s-a propus si fa comparatie cu ce s-a discutat la fata locului.Iar despre ce face Camil si echipa lui stiu mai demult si e de apreciat, iar pe domn profesor personal il cunoasteam deja, deoarece am facut un master la Polizu acum un an,asa ca .. Oricum nu comentez atat munca si implicarea lui Andras care e de necontestat si de apreciat deopotriva, ma deranjeaza lipsa de implicare a altor modelisti, in conditiile in care asa cum ai vazut ca din cei 289 de "sustinatori" doar vreo 70 s-au inscris si doar 40 au si achitat cei 50 de ron.
Întrunirea va avea loc la Facultatea de Inginerie Aerospațială din cadrul Universității Politehnica din București cu sediul str. Gh.Polizu nr.1, langa Gara de Nord, sala I013 în data de 09.10.2014 între orele 18:00-20:30 și va avea în componență următorul program:
1. Introducere în mecanic zborului
2. Introducere în aerodinamică
3. Atmosfera, presiune statică, presiune dinamică
4. Bernoulli, Venturi, Coandă
5. Principiul celor 4 forțe
6. Profil aerodinamic
7. Unghi de incidență, polare
8. Reynolds
9. Spațiul aerian, împățirea spațiului aerian pe categorii, reguli de zbor VFR / IFR , organe de dirijare
trafic, priorități, clase de aeronave, codul aerian
10. Prezentare ARA
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#787
Postat 10 October 2014 - 03:08 PM
Au venit vreo 10 oameni si intalnirea a fost placuta - cum putea sa fie altfel cand se stang mai multi modelisti, multumim dl. profesor Parvu in special.
Din pacate entuziasmul si bunavointa lui Andras nu tin loc de competenta in organizarea unei intalniri. Si intalnirea asta a fost varza, fara cap si fara coada. Agenda anuntata a fost de chichi, s-au vorbit de toate.
Daca se numea: "Intalnire la o cafea in Politehnica" ar fi fost excelent si foarte corect.
Va dau varinta non sugarcoated. Destul mintim de politete la job, nu vad de ce as face-o si in hobby. Sper sa nu se supere Andras; asta nu i-a iesit.
Incepand cu felul in care a a fost anuntata, continuand cu programul si terminand evident cu intalnirea propriuzisa. O asemenea chestie necesita un mare efort de organizare si pregatire si mai bine nu te bagi daca nu esti sigur ca poti sa o duci pana la capat cu succes.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#788
Postat 10 October 2014 - 03:40 PM
stiganas, la 10 October 2014 - 03:08 PM, a spus:
Au venit vreo 10 oameni si intalnirea a fost placuta - cum putea sa fie altfel cand se stang mai multi modelisti, multumim dl. profesor Parvu in special.
Din pacate entuziasmul si bunavointa lui Andras nu tin loc de competenta in organizarea unei intalniri. Si intalnirea asta a fost varza, fara cap si fara coada. Agenda anuntata a fost de chichi, s-au vorbit de toate.
Daca se numea: "Intalnire la o cafea in Politehnica" ar fi fost excelent si foarte corect.
Va dau varinta non sugarcoated. Destul mintim de politete la job, nu vad de ce as face-o si in hobby. Sper sa nu se supere Andras; asta nu i-a iesit.
Incepand cu felul in care a a fost anuntata, continuand cu programul si terminand evident cu intalnirea propriuzisa. O asemenea chestie necesita un mare efort de organizare si pregatire si mai bine nu te bagi daca nu esti sigur ca poti sa o duci pana la capat cu succes.
" Gigi, nu o rastalmaci si imbarliga .... " ... : :help: :diablo: :diablo: :diablo:
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 10 October 2014 - 03:41 PM
#789
Postat 10 October 2014 - 03:49 PM
REAL DESIGN, la 10 October 2014 - 03:40 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#790
Postat 10 October 2014 - 04:23 PM
stiganas, la 10 October 2014 - 03:49 PM, a spus:
Lasa bre .. nu fi necajit !
Nu strica sa va mai intailniti din cand in cand , eventual in fiecare weekend ( luni, marti, miercuri , joi ... ) ..
Da stii vorba aia .. " gaina care cotcodaceste prea mult ... " ..
Cand v-am spus ca e prea pretentioasa expunerea pentru bietul modelist de rand de pe Chitila sau alta tarla a patriei
cu scartz-ul infasurat in scotch si plin de Bisson ... voi NU ! BatMan !
Va doreati sa sarea stiinta gramada pa' voi in doua ore ...
" Derect " la NASA va vedeam cum ii " invatati " pe aia cum e cu Reynolds , Florin Salam , d'alde astia etc
Poate data viitoare ..
P.S.
Si pentru Renatoa ... in armata la cursurile alea de adormea si cioara'par un colonel mai dibaci ca sa ne tina " treji "
printre teorii si formule strecura si istorioare adevarate sau poate nu ..
Ex ..
Cica un avion scos din celula de alarma si dus in escadrila , a fost uitat cu mitraliera incarcata ( sau ce arma avea el la bord ) si un maistru
militar crezand ca e venit de la zbor cu FotoMitraliera a zis sa isi traga o poza de grup cu alti colegi .. ce a urmat ... jale ..
Cica unul din piloti poreclit Suca Zapacitu' , capitan in grad , cel mai renumit de la baza Deveselu , mergand la aplicatiile comune din CAER
la rusi i-a umilit pe rusi .. el cu MIG 21 aia cu MIG 25 .. se zice ca a facut cum a facut si a ajuns sa zboare sub burta avionul rusului la
mica distanta .. rusul nu il mai vedea pe nici un instrument .. SUCA a iesit spectaculos si l-a " fotografiat " -Bum !
Cica la unele din antrenamente cand se simula atac la sol , un MIG dubla comanda , s-a inaltat in inaltul cerului , a luat un viraj in scurt cu
cadere pe o aripa , s-a redresat intr-un picaj agresiv indreptandu-se spre tinta desenata pe sol intre niste copaci asezati in cerc din incinta
unitatii ... A venit , a venit ( eram de fata ) si spre uimirea tuturor parea ca nu se mai redreseaza .. a redresat intr-un tarziu la rasul pomilor
disparand sub nivelul lanurilor de porumb dupa care s-a inaltat folosindu-se de fortaj .. Vruuuum !
Ulterior am aflat ca celui care era l-a mansa din cauza picajului prea tare i s-a facut rau .. si pana a preluat colegul comanda s-a apropiat
prea tare de sol ...
Cica in celula de alarma din capatul pistei una din rachetele cu ghidaj termic era naspa , si la un moment dat un camion ( care nu avea oricum
voie sa treaca la o distanta mai mica de "X" metri fata de botul avioanelor parcate ) a trecut fix prin fata avioanelor din celula .. si a draq de racheta l-a " mirosit " si s-a desprins de pe aripa avionului ... nu a si-a incheiat tot ciclul, dar toti cei din tehnicul de pe langa aeronave au facut pe ei de frica .. doar ghelbanul din Buceag habar nu avea ...
Cica ..... si uite asa frate se tine o intrunire pentru neavizati, pentru nespecialisti , pentru gura casca .. nu cu Bernouli, Reynolds ..
#791
Postat 10 October 2014 - 07:27 PM
oachidori, la 10 October 2014 - 02:40 PM, a spus:
ia uite aici ce s-a propus si fa comparatie cu ce s-a discutat la fata locului.Iar despre ce face Camil si echipa lui stiu mai demult si e de apreciat, iar pe domn profesor personal il cunoasteam deja, deoarece am facut un master la Polizu acum un an,asa ca .. Oricum nu comentez atat munca si implicarea lui Andras care e de necontestat si de apreciat deopotriva, ma deranjeaza lipsa de implicare a altor modelisti, in conditiile in care asa cum ai vazut ca din cei 289 de "sustinatori" doar vreo 70 s-au inscris si doar 40 au si achitat cei 50 de ron.
Olivian,
Poate eu sunt dintre cei care se îmbată mai uşor...cu apă rece, bineînţeles!
Eu mă bucur de fiecare informaţie pe care o găsesc sau, mai ales, pe care care mi-o dă cineva pe tavă, pentru că altfel nici nu ştiu că există sau o caut mult şi bine. Eu am prins vremurile când ne plimbam prin biblioteci, căutam prin zeci de volume şi scriam de mână zeci de pagini, din care nu ştiam dacă până la urmă vom folosi ceva în lucrarea finală.
Ca idee, câţi dintre noi ştiam de NOTAM-uri? Uite un link pe care l-am aflat aseară:
http://pilotmagazin....rea-unui-notam/
Citiţi, să vedeţi că multora dintre noi le poate folosi.
Voi puteţi să-i suciţi gâtul lui Andras, nu mă opun, dar câţi dintre noi (şi asta o spun ca să citească toţi ceilalţi de pe forum, nu neapărat pentru tine) am făcut mai multe decât el pentru Asociaţie? Eu recunosc deschis că nu m-aş fi angrenat la aşa o muncă. Faptul că aseară nu a fost nici pe departe ce se anunţase? Nu-i nimic, data viitoare va ieşi mai bine. Câţi dintre noi am fi dispuşi să batem drumul de la Cluj, numai atât? Câţi dintre noi şi mă adresez celor care au lucrat sau lucrează în aviaţie şi care cunosc teoria zborului (nu-i cunosc personal, dar cred că sunt mulţi pe forumul ăsta), sunt dispuşi să pregătească o temă şi să o prezinte la o adunare a aeromodeliştilor? Ba se mai şi supără dacă încerci să discuţi pe forum o soluţie a unei probleme practice.
"Airdream,
tu chiar visezi , sau vrei sa ne inveti pe noi teoria flapsurilor.
Nu ai vazut pana acuma ca singura varianta realizabila la un planor de 2-3 metri este flapsul simplu?
De ce nu te uiti pe internet la AEROMODELE ? sa vezi cum au facut altii? tu te uiti la teorie si vrei sa o aplici la modele la care nu se potriveste.
Cauta aeromodele planoare cu profil MH32 si vezi cum au facut aia fa si tu ca ei daca vrei sa zboare planorul."
Aşa mi-a răspuns mie cineva de pe-aici, când încercam să discut posibilitatea folosirii unui altfel de flaps. Aşa a catadicsit să-mi răspundă... Păi faţă de respectivul, Andras trebuie pus în ramă, la capul patului.
Eu zic să fim mai indulgenţi unii cu alţii, inclusiv pe forum, să ne bucurăm când ne întâlnim şi să încercăm să aflăm cât mai multe unii de la alţii.
#792
Postat 10 October 2014 - 07:47 PM
stiganas, la 10 October 2014 - 03:08 PM, a spus:
Au venit vreo 10 oameni si intalnirea a fost placuta - cum putea sa fie altfel cand se stang mai multi modelisti, multumim dl. profesor Parvu in special.
Din pacate entuziasmul si bunavointa lui Andras nu tin loc de competenta in organizarea unei intalniri. Si intalnirea asta a fost varza, fara cap si fara coada. Agenda anuntata a fost de chichi, s-au vorbit de toate.
Daca se numea: "Intalnire la o cafea in Politehnica" ar fi fost excelent si foarte corect.
Va dau varinta non sugarcoated. Destul mintim de politete la job, nu vad de ce as face-o si in hobby. Sper sa nu se supere Andras; asta nu i-a iesit.
Incepand cu felul in care a a fost anuntata, continuand cu programul si terminand evident cu intalnirea propriuzisa. O asemenea chestie necesita un mare efort de organizare si pregatire si mai bine nu te bagi daca nu esti sigur ca poti sa o duci pana la capat cu succes.
Buna seara, tuturor
In primul rand, doresc sa multumesc persoanelor care au fost prezente la intalnire ( in total 18 ) si apreciez feedback-urile primite din punct de vedere al imbunatatirii organizarii viitoarelor intalniri.
Intradevar, dupa cum a observat foarte bine Stefan, astfel de intalniri necesita multe resurse, nu sunt suficiente entuziasmul si bunavointa. Ar fi fost de dorit ca si dl. Ovidiu Bora ( vicepresedintele asociatiei ) care si-a asumat responsabilitatea prezentarii subiectelor de la 1 la 9, sa fi putut fi de fata. Din pacate, nu a reusit sa ajunga si a trebuit sa gasesc un inlocuitor intr-un timp scurt care sa prezinte o parte din agenda intalnirii; multumesc inca o data dlui Sorin Chisu pentru faptul ca a acceptat provocarea de a sustine aceste subiecte, fara o pregatire indelungata in prealabil.
In acelasi timp, ma bucura faptul ca exista persoane care stiu cum se organizeaza astfel de intalniri si il invit pe Stefan sa ma sprijine in organizare in viitor; in acest fel, vom putea beneficia de experienta lui inca din etapa premergatoare.
Inchei, mentionand si faptul ca prezentarea ARA a fost bine receptionata de participanti, la fel si modul in care s-a dezvoltat asociatia pana in prezent; vom continua pe aceeasi directie, avand in vedere si cele cateva sugestii care au mai aparut cu ocazia intalnirii :
1. deschiderea unui topic pe forum in legatura cu legile ( hotarari de guvern etc ) care reglementeaza aeromodelismul
2. sumarizarea reglementarilor legale importante astfel incat sa fie la indemana oricarui aeromodelist
3. deschiderea unui topic in care aeromodelistii sa isi exprime punctul de vedere referitor la beneficiile pe care le doresc in calitate de membri ARA
4. implementarea unui sistem de votare pentru membrii ARA ( deja se lucreaza la acest subiect ).
O seara buna,
Andras
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#793
Postat 11 October 2014 - 12:01 PM
Daca mai erau niste reguli, pe care te puteai baza, in vigoare din 1981, sub numele de Advisory Circular 91-57...
OPERATING STANDARDS.
a. Select an operating site that is of sufficient distance from populated areas. The selected site should be away from noise sensitive areas such as parks, schools, hospitals, churches, etc.
b. Do not operate model aircraft in the presence of spectators until the aircraft is successfully flight tested and proven airworthy.
c. Do not fly model aircraft higher than 400 feet above the surface. When flying aircraft within 3 miles of an airport, notify the airport operator, or when an air traffic facility is located at the airport, notify the control tower, or flight service station.
d. Give right of way to, and avoid flying in the proximity of, full-scale aircraft. Use observers to help if possible.
... de ieri aceasta directiva a fost anulata, si in acest moment in US este vid legislativ privind zborul RC, si nimeni nu se asteapta la libertate mai mare...
http://www.faa.gov/r...ocumentid/22425
Evident ca cetatenii de buna credinta sunt indemnati sa sara cu sugestii de imbunatatire a noilor reglementari...
#794
Postat 11 October 2014 - 04:24 PM
rhc@born.ro
#795
Postat 11 October 2014 - 05:02 PM

Number of downloads: 115
doua avioane din competitii studentesti

Number of downloads: 104

Number of downloads: 109
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#796
Postat 11 October 2014 - 05:28 PM
stiganas, la 11 October 2014 - 05:02 PM, a spus:
......
Ii sta foarte bine. Poate invatam de la el sa uitam de orgolii si interese personale, cuvantul IMPREUNA, sau NOI, asa cum am spus cu ceva posturi in urma... Aveti voie sa ma injurati, cum probabil unii o fac, dar sigur gresiti.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#797
Postat 12 October 2014 - 01:43 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro