Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#738
Postat 25 September 2014 - 01:50 PM
#739
Postat 26 September 2014 - 01:55 PM
Aceasta postare a fost editata de xorg: 26 September 2014 - 01:55 PM
#740
Postat 26 September 2014 - 03:18 PM
1. Uniti poate rezolvam ceva.
2. Nu este obligatoriu (gen impozit) deci pot sa ma retrag cand vreau iar 50lei sunt neglijabili fata de ce cheltuim pe deplasari/piese...etc. Probabil taxa anuala o sa fie suficient de mica sa nu conteze.
3. Il cunosc pe Andras si sunt convins ca toate eforturile pe care le face (exagerat de mari daca ma intrebati pe mine) au in spate doar intentii bune pentru Aeromodelisti.
4. Vreau o legislatie care sa imi dea voie sa zbor cand vreau (fara cereri scrise...etc), unde vreau (a se intelege pe un camp/teren public sau privat chiar si cu public daca evenimentul este organizat special pentru asta), In limita a celor 25Kg si un 200 - 300m inaltime (in raza vizuala). Sunt sigur ca nu acopera cerintele celor cu FPV, filmari aeriene (probabil doar partial) si planoare ...etc.
Ideea pe care merg este: Daca este interzis, posibil ca cineva "sa ma traga de urechi" cand ma vede cu avionu pe camp. In schimb daca sunt niste reguli precum cele de la punctul 4, nu vine nimeni sa masoare daca am depasit plafonul cu 100m sau daca modelu are 26Kg sau...etc.
Sincer ced ca trebuie data o sansa ARA ( 1 - 2 ani). Cum se bazeaza pe sprijinul nostru (financiar si nu numai), nu are realizari= nu are membrii => interesul sa livreze o sa fie mare (ma refer pe viitor, nu acum cand totul se face numai prin eforturile catorva oameni).
#741
Postat 26 September 2014 - 10:52 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#742
Postat 30 September 2014 - 03:56 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#743
Postat 01 October 2014 - 07:45 AM
Andrix_y, la 30 September 2014 - 03:56 PM, a spus:
Foarte buna initiativa http://www.rhcforum....757#entry759757
Am cateva intrebari in legatura cu aceasta intrunire
1. Vor participa doar membrii ARA sau pot veni si alti aeromodelisti ?
2.Data de 9.10.2014 este cea mai buna alegere ? -(fiind joi, cred ca mai bine era sa fie pusa vinerea la sfarsit de saptamana, sa nu ai grija sa pleci repede pt.ca a doua zi mergi la servici, avand in vedere ca este in capitala si poate ar vrea sa vina si alti aeromodelisti din zonele apropiate capitalei, Ploiesti, Campina, etc)
3. Am inteles din acest comunicat ca se vor tine astfel de intruniri si in alte localitati. La Ploiesti se va tine asa ceva in viitorul apropiat ?
Merci
Dan
#744
Postat 01 October 2014 - 09:16 AM
danysoft32, la 01 October 2014 - 07:45 AM, a spus:
Am cateva intrebari in legatura cu aceasta intrunire
1. Vor participa doar membrii ARA sau pot veni si alti aeromodelisti ?
2.Data de 9.10.2014 este cea mai buna alegere ? -(fiind joi, cred ca mai bine era sa fie pusa vinerea la sfarsit de saptamana, sa nu ai grija sa pleci repede pt.ca a doua zi mergi la servici, avand in vedere ca este in capitala si poate ar vrea sa vina si alti aeromodelisti din zonele apropiate capitalei, Ploiesti, Campina, etc)
3. Am inteles din acest comunicat ca se vor tine astfel de intruniri si in alte localitati. La Ploiesti se va tine asa ceva in viitorul apropiat ?
Merci
Dan
Dan,
1. Întrunirea este destinată tuturor celor care sunt interesați să participe.
2. Sala aparține Facultății de Inginerie Aerospațială și având în vedere faptul că a început deja anul universitar, este greu să găsești săli libere în timpul săptămânii ( o spun din experiență).
3. Da, plănuim să ținem mai multe întruniri de acest fel, dar încă nu s-au stabilit celelalte orașe. În momentul în care vom avea mai multe detalii, vă vom anunța.
O zi bună,
Purtător de cuvânt al Asociației Române de Aeromodelism
alexandra.diaconescu@aeromodelism.ro
#745
Postat 01 October 2014 - 09:37 AM
Alexandra D., la 01 October 2014 - 09:16 AM, a spus:
Multumesc pt.raspuns
#746
Postat 01 October 2014 - 10:28 AM
2.Motivul pentru care s-a ales ziua, respectiv intervalul orar propus, este acela că s-a găsit o variantă pentru reducerea costurilor. Spre ex. sala nu a fost închiriată pe bani, ci ne-a fost pusă la dispoziție de către Facultate de Inginerie Aerospațială. Momentan, asociația nu dispune de foarte multe fonduri, așa că lucrurile au fost gândite la varianta low cost.
3.Mulți dintre cei care doresc să participe au familii sau alte obligații și este necesar să ținem cont de lucrul ăsta.
4.Înțeleg raționamentul, dar 2,5h nu este un interval orar foarte lung. Ne dorim foarte mult ca prezența să fie cât mai numeroasă, dar în același timp ne-am dori să înțelegeți că s-a încercat găsirea unei soluții cât mai eficiente, iar aceasta a fost cea mai bună variantă pe care am găsit-o, dată fiind situația financiară.
5.Vă încurajăm să veniți și să participați, deoarece este o oportunitate de a clarifica anumite aspecte și de a afla mai multe.
Purtător de cuvânt al Asociației Române de Aeromodelism
alexandra.diaconescu@aeromodelism.ro
#747
Postat 01 October 2014 - 10:56 AM
Inca o data va multumesc pt.raspuns si pt.initiativa.
P.s
Era vorba de cei interesati care sunt din apropierea Bucurestiului nu din celalalt capat al tarii http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif
#748
Postat 01 October 2014 - 11:03 AM
danysoft32, la 01 October 2014 - 10:56 AM, a spus:
Inca o data va multumesc pt.raspuns si pt.initiativa.
P.s
Era vorba de cei interesati care sunt din apropierea Bucurestiului nu din celalalt capat al tarii http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif
Am dat un răspuns atât pentru dumneavoastră, cât și pentru oricine altcineva care a citit topicul și care poate și-a pus anumite întrebări.
danysoft32, la 01 October 2014 - 10:56 AM, a spus:
Inca o data va multumesc pt.raspuns si pt.initiativa.
P.s
Era vorba de cei interesati care sunt din apropierea Bucurestiului nu din celalalt capat al tarii http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif
Am dat un răspuns atât pentru dumneavoastră, cât și pentru oricine altcineva care a citit topicul și care poate și-a pus anumite întrebări.
Purtător de cuvânt al Asociației Române de Aeromodelism
alexandra.diaconescu@aeromodelism.ro
#749
Postat 03 October 2014 - 07:30 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#750
Postat 06 October 2014 - 10:17 AM
http://bits.blogs.ny...on-the-economy/
http://nymag.com/dai...smartphone.html
s-a ajuns, sau media ne-a adus acolo... mai conteaza asta acum ? mai important este daca vrem ca aeromodelismul sa fie asimilat cu asta...
#751
Postat 06 October 2014 - 03:52 PM
Practic aeromodelistul classic este in minoritate deja (eram singurul care avea zburator cu aripa, restul rotoare. Le elicopter acum spun monocopter in speranta ca operatori multicoptere prin idea ca se poate si cu un singur rotor.)
A si se nu uit, daca aveam si eu Phantom cu mine si al cincelea persoana noua achizitia, eram toti multicoperisti. Asa ca imiaginati i va piata. Cred ca deja sint mai multe aparate asta pe piata de cit aeromodele normale si indata o se mergam pe cimp, fiecare isi ridica aparatul cu rotore si camera in aer si ne pozam reciproc de la inaltime. Sper doar ca ne plictisim repede si cei care acum au inceput cu multicoptere prind pofta se incerce si un monocopter ca se devine piloti nu operatori simpli de staiv camera zburator.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 06 October 2014 - 03:54 PM
rhc@born.ro
#752
Postat 06 October 2014 - 04:13 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#753
Postat 06 October 2014 - 04:23 PM
Pe un forum german urmaresc un topic unde este vorba daca are sens un kit aeromodel classiv de zbor liber sau nu pentru a stimula tineretul si exista o majoritate care regreta dar este convinsa ca aeromodelism classic numai exista si modelisti tineri sau noi incepi cu spume ARTF, bagat baterie si go...Numai este nimeni prea interesant se afla din ce cauza zboare avion. Mai degraba o se faca reclamatii la magazin daca avionul cumparat ieri dimineata nu a zburat ieri dupamasa. Fara se gaseasca solutia singur ca probabil ar fi fost ploia de vine sau vint prea puternic sau acumulatori neincarcati. Sunt frustrat si mai frustart sunt se ma uit la un multicopterist cu emitator intro mana si aparatul lui sta in aer nemiscat timp de ceva minute doar se faca poze deasupra pistei de decolare.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 06 October 2014 - 04:25 PM
rhc@born.ro
#754
Postat 06 October 2014 - 04:29 PM

Number of downloads: 30
Le baga pe toate in aceiasi oala.Prima poza e cu un multicopter de filmat aerian entry-level(hobby),cel mai comun si daunator imaginii de drona.
Al doilea e un multi pentru filmari profi(si cei care au asa ceva cam stiu si cu ce se mananca).
Al treilea e ce eu as numi cu adevarat drona,adica ceva complet automon,accesibil doar armatei si care costa cat un PIB-ul Romaniei.
E greu de zis cat timp ii poti spune multicopter si nu drona,pentru ca diferite echipamente ofera grade diferite de autonomie a zborului(ca si nivel de intervenie umana).
Poti spune ca un multicopter cat o elice de 10" este drona daca sta locului singura asistata de GPS sau chiar se duce singura in anumite puncte?
Ii poti spune drona chiar daca e cat palma si abia sta singura in aer?
Dar daca e doar un multicopter mare,gen 5-6kg la decolare dar care nu face nimic fara asistenta pilotului?
#755
Postat 06 October 2014 - 04:36 PM
"An unmanned aerial vehicle (UAV), commonly known as a drone and referred to as a Remotely Piloted Aircraft (RPA) by the International Civil Aviation Organization (ICAO), is an aircraft without a human pilot aboard."
Si cu asta s-a terminat, nu are pilot la bord, este drona sau UAV, ne place sau nu...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 October 2014 - 04:38 PM
#756
Postat 06 October 2014 - 04:46 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#757
Postat 06 October 2014 - 04:54 PM
La "Palatul" din Craiova instructorul a plecat acum vreo 3 ani la munca in Italia, si nu munca de inginerie... si dus a fost.
Am propus impreuna cu 3 colegi, toti ingineri, Electroputere, Daewoo/Ford, sa prestam noi gratuit, ca sa mentinem cercul aero in viata... nu am avut cu cine, directorul nu a vrut sa avanseze mai departe propunerea, fara nici o justificare.
Acum vreun an, camera respectiva tot inchisa era...
#758
Postat 06 October 2014 - 04:57 PM
renatoa, la 06 October 2014 - 04:36 PM, a spus:
"An unmanned aerial vehicle (UAV), commonly known as a drone and referred to as a Remotely Piloted Aircraft (RPA) by the International Civil Aviation Organization (ICAO), is an aircraft without a human pilot aboard."
Si cu asta s-a terminat, nu are pilot la bord, este drona sau UAV, ne place sau nu...
Goguleana e lovit la freza... Si Goguleana tot de oameni este facut, cu competentele lor limitate... Cine stie mai bine despre ce este vorba, sa faca bine sa scrie ce trebuie in Wikipedia, o sursa libera si mai ales perfectibila de informare pentru foarte multa lume, inclusiv pentru cei din media. Eu nu pot s-o fac, desi inteleg fenomenul, pentru ca nu stiu detalii despre multicoptere, drone militare si engleza suficienta.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 06 October 2014 - 05:02 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#759
Postat 06 October 2014 - 05:00 PM
"Cineva" nu vrea ca sa lege termenul drona de cel de pilot automat/conducerea autonoma... atunci ar fi mai clar si simplu de facuta demarcatia.
#760
Postat 06 October 2014 - 05:09 PM
renatoa, la 06 October 2014 - 05:00 PM, a spus:
"Cineva" nu vrea ca sa lege termenul drona de cel de pilot automat/conducerea autonoma... atunci ar fi mai clar si simplu de facuta demarcatia.
M-am referit la demarcatia drona-UAV de multicopter. Aici apare confuzia. Odata ce va fi bine definit si separat multicopterul subliniindu-se diferentele, nu va mai fi confundat cu drona.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#761
Postat 06 October 2014 - 05:25 PM
Mai important mi se pare cum ziceam caracteristica de autopilot si gradul de RTF-izare al jucariei la cumparare.
Adica sa mai aiba un sens cat de cat partea aia cu modelismul, altfel mai bine o scoatem...
Chiar la dv. in ograda, trebuie sa recunoasteti ca exista o diferenta semnificativa de motivare si cunostinte intre Ciprian, cu "drona" lui muncita pe genunchi, si colegul care zboara "chestia alba" si cam atat...
#762
Postat 06 October 2014 - 06:27 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 06 October 2014 - 06:29 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#763
Postat 06 October 2014 - 06:44 PM
Pe cand un amator poate face o drona la ora actuala, cu toate atributele enumerate mai sus, tocmai asta ii ingrijoreaza, ca nu mai sunt apanajul armatei.
Si prima caracteristica, cea care face separatia intre RC clasic si drona este posibilitatea de zbor autonom.
Restul sunt chestii cantitative, mai mare, mai sus, mai... neesentiale, se fac toate daca exista finantare, singura diferenta calitativa este zborul fara pilot, nici macar RC.
Cand bagi in legi chestii gen kg sau metrii inaltime, vezi si matale ca deja ai o problema cu verificarea lor...
Cand vezi insa ca trece "drona", te uiti in jur si pilotul nu este, e clara treaba, scoti pistolul si jos cu ea ;)
#764
Postat 06 October 2014 - 06:51 PM
renatoa, la 06 October 2014 - 06:44 PM, a spus:
Pe cand un amator poate face o drona la ora actuala, cu toate atributele enumerate mai sus, tocmai asta ii ingrijoreaza, ca nu mai sunt apanajul armatei.
Si prima caracteristica, cea care face separatia intre RC clasic si drona este posibilitatea de zbor autonom.
Restul sunt chestii cantitative, mai mare, mai sus, mai... neesentiale, se fac toate daca exista finantare, singura diferenta calitativa este zborul fara pilot, nici macar RC.
Cand bagi in legi chestii gen kg sau metrii inaltime, vezi si matale ca deja ai o problema cu verificarea lor...
Cand vezi insa ca trece "drona", te uiti in jur si pilotul nu este, e clara treaba, scoti pistolul si jos cu ea ;)
N-am nimic impotriva! Nu-i pilotul, e pericol! Este pilotul, este la vedere, nu desfasoara activitati periculoase, las-o in pace! Ii zici omului unde-i gardul si ca n-are voie sa-l sara ca e pe cont propriu.
Si daca Bin Laden a deturnat cateva avioane cu care a facut prapad, desfiintam aviatia civila?
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 06 October 2014 - 06:54 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#765
Postat 06 October 2014 - 07:27 PM
#766
Postat 06 October 2014 - 07:29 PM
http://www.riot.ch/l...nes-commercial/
#767
Postat 06 October 2014 - 09:34 PM
Se spune că primii oameni civilizaţi care au ajuns în Australia, văzând animalele ciudate care ţopăiau numai pe picioarele din spate, i-au întrebat pe localnici ce sunt acelea. Aborigenii au răspuns „kan gu ru”, adică „nu înţeleg”... şi totuşi aşa le-a rămas numele.
Cam aşa facem şi noi acum.
Cea mai corectă denumire a aparatelor de zbor care nu mai au nevoie de un pilot la bord este aceea dată într-o postare de mai sus: UAV.
Dicţionarul Google translate traduce „dronă” prin trântor, zbârnâit, bâzâit.
Drone au fost numite de cei care le-au auzit pe sus, la începuturi, fără să le poată vedea. Primele UAV-uri foloseau motoare în doi timpi, zgomotoase, ca şi majoritatea aeromodelelor de astăzi, datorită avantajelor bine-cunoscute: simplitate constructivă, putere, consum redus.
Este la fel de adevărat că termenul de UAV poate include, la o adică şi aeromodelele, dar ajungem la ceea ce astăzi recunosc şi constructorii de aparate de zbor şi autorităţile şi anume că NU SE MAI POATE FACE DIFERENŢA ÎNTRE UAV ŞI AEROMODELE.
De aici şi confuzia, teama autorităţilor şi disperarea navigatorilor. Multă vreme au încercat să separe şi UAV-urile de aviaţie. Dacă însă despre UAV-uri au mai început să-şi schimbe părerea, văzând că pot respecta toate regulile de navigabilitate, despre aeromodele va mai trece timp.
Cred că GigiGL a pus punctul pe i: separarea o face DESTINAŢIA.