Aeromodelsimul nu trebuie si nu va fi limitat de noile regulamente care ca si singura modificare o sa contine mai explicit diferenta intre zboruri comerciale si cele ne-comerciale si reglementarea explicita dronelor comerciale cu filmari in zone populate (doar cu autorizatia pe termen scurt) si cele extravilane, care pot fi obtinute pe periode de timp de probabil pana 2 ani.
Se specifica explicit ca legislatia aeronautica nu intentioneaza si nu va afecta sau specifica domenii care sint protejate in alte legislatii, cum ar fi protectia de zona privata.
In acest context se propune doar o specificare mai clara de comercial si necomercial si o reglementare clara pentru aeronave nou aparute zise "drone" pentru filmari aeriene in scop comercial in privinta folosirea lor in teritoriu intra- sau extravilan.
A mai fost exprimat si confirmat ca autoritatiile aeronautice germane au fost in ultima vrema invadate de persoane juridice pentru autorizatii de zboruri comerciale si din aceasta cauza reglementarile sint necesare si pentru protejarea lor de o invazie de aeromodelisti care cred ca au de nevoie pentru scopuri private. Se intentioneaza o delimitare clara si o ne-ingradare de aeromodelisti care, atentie, vor avea altceas regim de efectuare a zborurilor de cit pana acum.
Asta include si inaltime de pana la 762 metri dupa caz si FPV in campul vizual si filmari/photo aeriene care nu incalca vreo alta legislatie plus protectia de zborui si in afara de aerodroame de modelism. Toate asta in concordanta cu legislatia europeana in planificare unde entitatiile germane de profil aeromodelism au cel mai mare pondere din cauza numarul lor de membri.
Legislatia romana in prelucrare ar trebui tine cont de intentiile astea si se fie curatat de orice limitare sau mentionare de referiri sau preluari de regulamente din alte legislatii fara legatura directa sau indirecta. Lesgislatia sau ordinul de ministru in prelucrare trebuie si curatat de paragrafe care discrimineaza aeromodelsimul in mod abuziv in favorea altor ramure de sport aerien, in afara celor strict comerciale sau militare.
In senzul asta repet inca o data punctele meu de vedere sa fie tinut cont din partea celor care sint in legatura cu ministere si cu organe de administare aeronautice:
Limitare de inaltime in spatiu G pentru aeromodele trebuie se fie lafel ca si pentru orice alt utilizator in afara a celor comerciale care oricum sint limitate sau inexistente in spatiu G. Eventual limitare drastica poate sa aiba loc maxim in zone necontrolate dar categorizate HX sau militare.
Orice zbor a aeromodelelor necomerciale indiferent de specificarea entitatiilor sportive de modelism care nu poate se fie la inaltimea dezvolatrea tehnici, si cele nespecificate cum sint multicoptere, cu sau fara echipamanet foto/video si cu sau fara motor nu trebuie autorizare daca se face in extravilan la distante minime de zone populate sau construite si daca NU se efectueze nici deasupra grupuri de persoane sau persoane.
Mentionez ca in data cind va apare un ordin care delimiteaza in mod abuziv aeromodelistilor in favorea altor grupe aviatice care folosesc spatiu G, o sa declansez procedura de reclamatii si dupa caz voi angaja avocatura de fiecare data cind am dovezi de incalcarea legislatiei aeronautice a sporturilor respective, indiferent daca le practic si eu si o se va afecta si activitatea mea. Daca este vorba de corectitudine trebuie sa fie aplicat nu doar aeromdelistiilor ci a tuturor ramurilor de activitate sportiva hobby aerean. Asta include si zboruri aeronavelor desasupra locuintei noastre la inaltimi neautorizate sau orice alt zbor deasupra capului meu sau a familiei mele in zone unde nu este autorizat sau legitim. Asta include si zboruri la evenimente aeronautice sau aeromodelistice deasupra publicul, care regret ca am facut si eu pe vremuri si la care am o oridecare intelegere, dar la care timpul este apus lafel ca si cum este apus timpul se aruncam gunoiele in peisaj sau se circulam cu masini neinmatriculate pe drumuri publice.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 09 June 2014 - 07:46 AM