Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#2358
Postat 08 June 2015 - 07:56 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2359
Postat 08 June 2015 - 08:33 PM
Andrix_y, la 08 June 2015 - 07:56 PM, a spus:
O sa il rog pe tata sa imi construiasca o prastie din aia de care aveam cand eram mici sa sperii dronistii care sunt dobitoci si baga in oras filmari si poze. Am mai vazut eu unul in pipera deasupra strazii fabricii de glucoza si cand m-am indreptat sprea ea sa ii fac poza m-a vazut si a plecat. Ma da dobitoci sunt astia care filmeaza asa in public, oare cum s-or simti daca mi-as lua si eu o drona si sa ii filmez cand se masturbeaza uitandu-se la poze cu caprioare prin padure :)?
#2360
Postat 08 June 2015 - 09:43 PM
Andrix_y, la 08 June 2015 - 07:56 PM, a spus:
100m zici? Vrei poza cu el la 50m? Asta se intampla zilnic... De cateva ori pe zi...
#2361
Postat 08 June 2015 - 09:49 PM
renatoa, la 08 June 2015 - 05:26 PM, a spus:
http://www.hotnews.r...telecomanda.htm
Nu ştiam io de ce se uită ăştia câş la bărcuţa mea de nădit. :pardon:
#2362
Postat 08 June 2015 - 09:59 PM
#2363
Postat 08 June 2015 - 09:59 PM
Bine ai revenit Andras.
O clădire cu 10 etaje are cam 38 de metri.
Am avut o discuţie cu cineva de pe aici cu privire la înălţimea la care zburăm noi. Se pare că puţini îşi dau seama că-şi ridică modelul mult mai sus de 200 - 300 metri.
Poligonul de F3A are baza de 520 m şi înălţimea de 500 m. Având în vedere că nu poţi executa figurile la nivelul solului, ci trebuie să începi de undeva de pe la 30 de metri, se urcă pe la 530. Cine stă să măsoare că sunt 500, sau 600 ?
Modelele sunt perfect vizibile.
Cu siguranţă se poate pune un logger pe ele, dar nu ar avea niciun sens.
#2364
Postat 08 June 2015 - 10:12 PM
Invers, puţini îşi dau seama că zboara sub 150m... de asta se revolta ca au impresia ca sunt la 2-300m...
Planorul meu de 225cm la 200m pe telemetrie, nu ochiometric, e la limita la care eu mai vad partile componente, il pilotez dupa directia in care zboara, nu ca as stii care e fata si spatele. As fi curios sa vad si eu cine ce mai piloteaza la 500m vizual... dar pe un dispozitiv de masura, nu apreciati la ochi... poate totusi vorbiti de picioare, nu de metri.
#2365
Postat 08 June 2015 - 10:28 PM
renatoa, la 08 June 2015 - 10:12 PM, a spus:
Invers, puţini îşi dau seama că zboara sub 150m... de asta se revolta ca au impresia ca sunt la 2-300m...
Planorul meu de 225cm la 200m pe telemetrie, nu ochiometric, e la limita la care eu mai vad partile componente, il pilotez dupa directia in care zboara, nu ca as stii care e fata si spatele. As fi curios sa vad si eu cine ce mai piloteaza la 500m vizual... dar pe un dispozitiv de masura, nu apreciati la ochi... poate totusi vorbiti de picioare, nu de metri.
Nu 3,80. Sunt 11 nivele. Blocul are 10 etaje plus parter şi mai are şi casa liftului moţ cocoţ deasupra. Vorbesc de bloacele turn standard.
Vorbesc de metri. Am să-i rog pe băieţi să-mi spună cât au avut pe logger la F5J, dar sigur s-au dus peste 250. Despre cât şi cine vede ... mdeh ... vârsta. :rofl:
Regulamentul FAI la F3A e foarte clar şi dacă te apuci de calculat figurile (dimensiunile lor) ajungi la acelaşi rezultat ca şi ei. Dacă nu faci figura în poligon se observă deformată, sau nu iese legătura cu următoarea.
P.S. Partea cu vârsta ... doar o glumă de genul lui fi-miu. "Mai uită-te tată-n buletin poate ai uitat anul naşterii.!"
Scuze !
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 08 June 2015 - 10:30 PM
#2366
Postat 08 June 2015 - 10:39 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#2367
Postat 08 June 2015 - 10:58 PM
MLGore, la 08 June 2015 - 10:39 PM, a spus:
"The manoeuvring zone is vertically spread in front of and at a distance of approximately. 150 m from the pilot. It is laterally limited by two virtual vertical planes above the extension of two lines on the ground each at an angle of 60 degrees left and right from the intersection of a centre line with the safety line. The centre line is positioned on the ground perpendicular to the safety line on the ground which is parallel to the runway. The upper limit of the manoeuvring zone is defined by the virtual plane stretching up 60 degrees from the ground at the intersection of all ground lines."
Concluzia : ai dreptate. :rolleyes:
Poate fi şi 300 că oricum nu-şi dă nimeni seama de câţiva metri în plus.
Nu ştiu de ce aveam impresia că se duce în 500. :pardon:
#2368
Postat 09 June 2015 - 09:33 AM
bogdan.motrici, la 08 June 2015 - 08:33 PM, a spus:
Pai si daca esti pe camp cu modelul la 100m si vine elicopterul tot la 100m, nu iese aceeasi varza cu carne?
Chiar nu conteaza daca e oras sau camp sau orice alta locatie.
Pe de alta parte, aceeasi situatie si la Baia Mare cu elicopterul SMURD: zboara la foarte joasa inaltime, suficient cat sa-mi tremure paharele in vitrina. :)
Ochiometric e la vreo 150m. Nu inteleg de ce nu zboara mai sus, si sa-l lase jos doar deasupra H-ului de la Spital. Vorbesc strict de zgomot, nu de alti factori.
#2369
Postat 09 June 2015 - 10:05 AM
Analiza legalității zborului o putem face ulterior.
Orice zbor la joasă înălțime este foarte riscant și legile în vigoare o interzic, cu excepțiile necesare.
În privința zborului la joasă înălțime a elicopterelor SMURD e posibil să fie justificat doar cu pacient la bord (poate din punct de vedere medical pacientul nu suportă variații mari, sau rapide, de înălțime). Dacă nu au pacient la bord nu ar exista nicio justificare.
În altă ordine de idei, ”praștia” trebuie să fie legală. Există un exercițiu democratic normal ca orice persoană care constată o încălcare a reglementărilor, sau i se încalcă, reduc, sau amenință libertățile, să sesizeze autoritățile. Este deopotrivă și un drept și o obligație a oricărui cetățean.
#2370
Postat 09 June 2015 - 10:07 AM
#2371
Postat 09 June 2015 - 10:16 AM
renatoa, la 09 June 2015 - 10:07 AM, a spus:
Cu cât urci mai mult cu atât consumul scade. Zborul la înălțime mare este mai economic. Asta e valabil pentru zborurile lungi. Oricum nu poți pune un motiv economic în contradicție cu legea și normele de siguranță.
#2372
Postat 09 June 2015 - 04:55 PM
Si daca imi zboare un A10 sub virful dealului care o vad in spatele lui stiu ca nu are 100 de metri ci mai putin.
rhc@born.ro
#2373
Postat 10 June 2015 - 11:25 AM
wabo1, la 09 June 2015 - 04:55 PM, a spus:
Si daca imi zboare un A10 sub virful dealului care o vad in spatele lui stiu ca nu are 100 de metri ci mai putin.
Nu am zburat niciodată cu telemetrie la bord. Singurul aparat de bord a fost un logger pentru F5J, iar la citirea de la sol avea în memorie o urcare la un plafon de vreo 480 m. Ulterior am mai făcut urcări în termică şi după raportul de micşorare şi compararea cu ce ştiam că se vede la 480, am dedus că am urcat mult mai mult, dar precis nu am de unde şti care a fost plafonul de zbor. Oricum a fost vorba de un curent termic extrem de puternic pentru că mi-a fost foarte greu să ies. A trebuit să pun modelul în picaj abrupt şi să pornesc şi motorul.
Aprecierea, e apreciere. :rolleyes: Niciodată nu e bună. Aşa cum am făcut confuzie cu poligonul de F3A fără să ţin seama de cum se vede în realitate modelul în punctul maxim. M-am luat după manualul de manevre Aresti şi desenele îţi dau impresia că poligonul de zbor e aproape pătrat aşa că nu am mai stat să o judec logic după cele 600, deşi ştiu regulamentul foarte bine. :pardon:
Am văzut filmările cu trecerile piloţilor americani şi am spus care este calea. Sesizarea/plângeri adresate instituţiilor statului în drept să analizeze astfel de situaţii. V-am mai spus că nemţii şi italienii au avut cele mai mari probleme cu "năzdrăvanii" americani şi nu s-au liniştit decât după o serie de procese civile cu despăgubiri substanţiale. Ceea ce fac ei este ilegal peste tot, nu numai în România. După legea noastră,indiferent că există NOTAM sau nu, treceri la razmut sunt permise doar în poligon în cadrul aplicaţiilor de luptă, sau la manifestările aviatice publice, după un program strict prestabilit.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 10 June 2015 - 11:27 AM
#2374
Postat 10 June 2015 - 01:52 PM
Poate ca erau asa doar la plimbare spre un obiectiv (da tot nu vad de ce sa zboare ilegal), poate erau doar la antrenament (atunci si-ar fi ales o ruta pustie)... dar daca i-ai chemat (adus) chiar tu?
Daca radarul lor nu stie sa elimine (inca) spotul tau?
Lor le apare o drona, care emite codificat cu 100mw in 2,4 Ghz cu salt de frecventa, care se plimba uneori de hais-cea. Poate ca sunt obligati (au alte reguli tactice) sa verifice si AWACS-ul era prea departe, poate erau doar curiosi ce zburatoare face asa... Poate treceau si ei doar asa 'par hazard' prin zona, si filmau doar de antrenament in spectru normal, infrarosu, x...
Eu cred ca s-or fi uitat pe lista NOTAM de la CAA (doar ei o tin), erai tu perfect legal ?
Daca au o plingere, trebuie s-o cerceteze pina la capat, sa dea o solutie exacta si certa, si sa ia masuri sa nu se mai repete. (asa sa nu ramina careva cu onoarea ne reparata)
#2375
Postat 10 June 2015 - 02:08 PM
Banda de 2.4G pur si simplu nu este treaba nimanui sa o supravegheze, este libera atat cat mai poate azi sa fie liber ceva, daca e sa se cerceteaza, atunci cel mult se cerceteaza la import valabilitatea patalamalei CE, dupa care jucaria respectiva e libera sa faca orice.
Daca face cineva plangeri in 2.4G, de ordin tehnic, pai cam trebuie sa fie documentate serios... singura plangere care imi vine in cap acum culmea e ca e din domeniul nostru, ar fi vorba despre tot ce emite DSM2 si nu se poate prezenta dovada ca a fost cumparat inainte de 1 ian 2015 :D
Pana la Spek nu a mai avut nimeni tupeul sa emita cu 200mW pe canal fix in 2.4G, si sa fie lasat atat timp cu macaroana netaiata.
#2376
Postat 10 June 2015 - 05:33 PM
Am eu banuiala ca un imens salt calitativ de la radarul direct (analogic) la radarul asistat (digital) este filtrarea spot-utilor false. (unul din elementele lor de referinta este numarul de tinte pe care il pot identifica, vectoriza si urmari, la o rotatie) Practic, anumite radare, elimina (ca ne-utile) toate ecourile statice, iar celor dinamice, le aloca o reactie IFF. Intrucit nu raspunzi cu cod de transponder, si nu esti declarat NOTAM, poate vor sa cerceteze, cine ridica drona la 300m. Observ grija de a inregistra (contractele prin CAA) subiectii care au necesitati de supraveghere/fotografie aeriene, cei care presteaza, si cu ce echipament, cel putin ca noutate la codul aerian.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 10 June 2015 - 05:35 PM
#2377
Postat 10 June 2015 - 06:13 PM
Stiinta mea de pana acum era ca radarul detecteaza obiectul/miscarea, folosind niste principii, iar scannerul de frecvente altele, si nu e in stare sa iti spuna locatia sau inaltimea, mi-e peste intelegere cum au ajuns sa le combine impreuna... :unsure:
Zic asta vazand loco activitatea intr-un centru de alocare a frecventelor, care urmaresc transmisiile, mai ales in 433Mhz. Cu ce se vede pe ecranele alea nu ar fi in stare sa imi zica daca taxiul ala zboara sau se scufunda :unsure:
#2378
Postat 10 June 2015 - 07:29 PM
N-o fi fost din intimplare ca o celula sa decoleze, sa zboare pina acolo, si taman acolo sa iasa din regulament, sa zboare sub plafon, de mai multe ori. Daca simulau cam cum ar ataca ei Bistrita, ar fi simulat la Aiud, sau Alba, ca le era mai la-ndemina daca tot nu si-au gasit poligonul legal.
#2379
Postat 11 June 2015 - 08:12 AM
Pe radar nu aveau cum să vadă nimic, mai ales ținând cont de teren, iar o frecvență de 2,4 GHz nu poate fi interesantă pentru ei și nici localizată fără goniometrie.
Să nu facem confuzie cu așa-zisul ”radar” din turnul de control. E capabil să vadă numai semnal de transponder. Dacă o aeronavă își oprește transponderul nu mai este văzută de civili, ci numai de radarul clasic, militar.
Noi zburăm foarte aproape de zona CTR și civilii nu ne văd. Chiar și când zburăm chiar pe aerodrom (invitați la mitingurile aviatice cum e și cel de anul acesta pe data de 13 luna asta) nu suntem vizibili pe radarul civil iindiferent de înălțime.
#2380
Postat 11 June 2015 - 08:59 AM
ViP_Eol, la 11 June 2015 - 08:12 AM, a spus:
Pe radar nu aveau cum să vadă nimic, mai ales ținând cont de teren, iar o frecvență de 2,4 GHz nu poate fi interesantă pentru ei și nici localizată fără goniometrie.
Să nu facem confuzie cu așa-zisul ”radar” din turnul de control. E capabil să vadă numai semnal de transponder. Dacă o aeronavă își oprește transponderul nu mai este văzută de civili, ci numai de radarul clasic, militar.
Noi zburăm foarte aproape de zona CTR și civilii nu ne văd. Chiar și când zburăm chiar pe aerodrom (invitați la mitingurile aviatice cum e și cel de anul acesta pe data de 13 luna asta) nu suntem vizibili pe radarul civil iindiferent de înălțime.
Intreba-l pe dragut... El a fost vazut, aia au facut zona pina si-a coborit ciocanitoarea...
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 11 June 2015 - 09:01 AM
#2381
Postat 11 June 2015 - 09:40 AM
S-a dat "sub radar" de tot...
Dar nu era la Iasi? ce cauta la Bistrita ? :unsure:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 June 2015 - 09:41 AM
#2382
Postat 11 June 2015 - 09:44 AM
renatoa, la 11 June 2015 - 09:40 AM, a spus:
S-a dat "sub radar" de tot...
Dar nu era la Iasi? ce cauta la Bistrita ? :unsure:
Era la Iasi, nu stiu daca mai zboara.
Am vrut sa dau exemplu (nu ma consider concludent), pe noi la Oradea (care zburam cam aproape de CTR), ne-au reglementat cu vre-o 10 ani inainte de ordin. Pur si simplu, se pare ca unii ne vad, altii nu.
Nici eu nu sunt sigur de ce s-a intimplat la Bistrita, dar nu exclud toate posibilitatile. Inca nu am aflat de ce a fost nevoie de OMT8, si de ce vor ei sa inregistram toate alea...
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 11 June 2015 - 09:47 AM
#2383
Postat 11 June 2015 - 10:53 AM
În ceea ce-i privește pe americani, prea sunt renumiți ca indisciplinați, așa că ... . :pardon:
#2384
Postat 11 June 2015 - 11:26 AM
ViP_Eol, la 11 June 2015 - 10:53 AM, a spus:
În ceea ce-i privește pe americani, prea sunt renumiți ca indisciplinați, așa că ... . :pardon:
#2386
Postat 11 June 2015 - 01:35 PM
rotax, la 11 June 2015 - 11:30 AM, a spus:
Ai fost destul de des cu noi şi ar trebui să ştii cum se zboară, inclusiv anunţarea turnului de începerea şi terminarea activităţii. Vorbesc de noi şi nu de ceilalţi zburători. Ai văzut că ultima oară, Tudor a ales să vină după noi să ne ia de la club, pe de o parte să nu fie singur şi pe de altă parte pentru a se asigura că nu vor fi probleme. Că sunt şi alţii care zboară şi nu acceptă să se înscrie într-o disciplină care-i fereşte şi pe ei şi pe alţii de necazuri, e oarecum numai problema şi răspunderea lor, având în vedere unde se zboară (ştii foarte bine unde este terenul şi nu dezvolt subiectul). :rolleyes:
#2387
Postat 11 June 2015 - 04:38 PM
si uite asa o mai lungim cu HG912 si altele...cred ca incepem de la inceput totul... sper sa ma insel....
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro