Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1759
Postat 25 March 2015 - 08:55 PM
Aeromodel=
Aparat de zbor mai greu decat aerul, altul decat baloan sau zmeu,
de dimensiuni limitate, replica a unei aeronave reale sau imaginare,
echipat sau nu cu mijloace de propulsie proprii,comandat sau nu de la sol, in limita campului vizual,
destinat a fi folosit in scop recreational, competitional, educativ sau cercetari stiintifice,
avand masa maxima la decolare de 30kg.
#1760
Postat 25 March 2015 - 09:01 PM
Aeromodel=
Aparat de zbor mai greu decat aerul, altul decat baloan sau zmeu,
de dimensiuni limitate,
destinat a fi folosit in scop recreational, competitional, educativ sau cercetari stiintifice,
avand masa maxima la decolare de 30kg.
Nu te poti lega de imaginatia omului in definitie, nici de motorizare nici de comanda. Restul pare corect. Cam asa ar putea suna ceva fara a ne incurca in vorbe goale. Cum ziceam, prin limitarea destinatiei pot fi mici probleme. Dar cum nu le putem avea pe toate, trebuie inceput cu ceva.
PS. Pentru partea cu competitiile sportive ar trebui sa intervina cine se ocupa mai mult de ele si anume federatia (desi unora le place sau nu, desi exista suspiciuni ca fiecare o trage pe turta lui...).
Nu stiu daca scopul bagat in definirea aeromodelului nu duce la interpretari ciudate ulterior.
Cum ziceam, daca un intreprinzator cumpara un aeromodel definit oricum doresc cei de aici si-i schimba destinatia adica il face pentru filmari aeriene, la nunti, cu profit si toate cele de pe langa aceasta activitate, asta nu inseamna ca aeromodelul ca mijloc de transport al camerei isi va schimba starea si va deveni din aeromodel o masina de facut bani, definita altfel. El ramane tot aeromodel, doar ca utilizarea este alta, cu tot ce presupune aceasta utilizare. Dar aeromodelul tot aeromodel ramane indiferent la ce e folosit.
Cred ca sunt doua puncte de vedere diferite. Unii vor sa defineasca aeromodelul prin utilizare si altii se refera la partea pur tehnica, de constructie, fara a tine cont de utilizare.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 25 March 2015 - 09:14 PM
Telefon: 0721 385365
#1761
Postat 25 March 2015 - 09:04 PM
Adi-GVA, la 25 March 2015 - 08:55 PM, a spus:
Aeromodel=
Aparat de zbor mai greu decat aerul, altul decat baloan sau zmeu,
de dimensiuni limitate, replica a unei aeronave reale sau imaginare,
echipat sau nu cu mijloace de propulsie proprii,comandat sau nu de la sol, in limita campului vizual,
destinat a fi folosit in scop recreational, competitional, educativ sau cercetari stiintifice,
avand masa maxima la decolare de 30kg.
TOATE parerile au fost asteptate la meeting-ul organizat de Andras. Au fost vizualizate, citite si analizate toate propunerile primite pe mail, inclusiv ce s-a scris pe forum, in afara celor exprimate de cei cativa participanti la meeting. Si daca logarea prin telefon consuma minute nationale, pe Internet era free. Iar timpul disponibil rezolvarii acestei probleme era limitat.
Si sa nu uitam, zmeul este mai greu decat aerul, doar PORTANTA il tine sus! :pardon:
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 25 March 2015 - 09:09 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1762
Postat 25 March 2015 - 09:13 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1763
Postat 25 March 2015 - 09:22 PM
**** Scuze, nu stiu cum de am ajuns in mesajul tau!
PS. cred ca stiu. In loc sa apas pe raspuns, am apasat pe editare.
Vad ca in final am sters si ce doream sa raspund. Nu conteaza, oricum nu are importanta ce comentam noi pe forum...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 25 March 2015 - 09:36 PM
#1764
Postat 25 March 2015 - 09:23 PM
GigiGL, la 25 March 2015 - 09:04 PM, a spus:
Si sa nu uitam, zmeul este mai greu decat aerul, doar PORTANTA il tine sus! :pardon:
Hai ca indraznesc sa te supar. Aproape toti avem Shype, Yahoo Messenger sau Net Meeting cu care puteam face conferinte. Ati ales varianta complicata, de a mai instala ceva.... Nu e problema mea. Mai ramanea sa merg la o sala de conferinte adevarata, cu trafic serios, cu programare, echipament specializat, sa ma echipez cu costum, camasa si cravata. Pantalonii de trening nu se vad sub birou, deci nu conteaza...
Si asta a fost un test de vazut care merita sa fie membriu si care nu? Intreb retoric, ca a mai fost o discutie similara cu inscrierea. Plus ca daca de la aeromodelisti s-a dorit sprijinul, cam asta este si cam asa o sa fie mereu. Sper sa ma insel si sa-mi musc limba candva.
Vorbim!!!!
Telefon: 0721 385365
#1765
Postat 25 March 2015 - 09:25 PM
Andrix_y, la 25 March 2015 - 07:19 PM, a spus:
"aeromodel – aparat de zbor motorizat sau nemotorizat, de dimensiuni reduse, utilizat în alte scopuri decât cele comerciale și militare, care este comandat sau nu de la sol, având masă maximă la decolare de 30Kg"
Elegant.
Din păcate nu am putut ajunge acasă la timp pentru a intra în conferinţă, iar de pe android nu a mers.
M-aş mira să nu se uite şi prin curţile altora şi să rămână limitarea de 30 Kg. Uiiii că bine ar fi. :D
În cazul în care introduc definiţia de aeromodel cu siguranţă trebuie făcute şi restul modificărilor/completărilor altfel definiţia nu e legată de nimic din hotărâre şi va fi necesar să faci cereri şi să depui planuri de zbor, iar dacă vine Garcea şi nu pricepe să dea şi nişte amenzi astronomice.
P.S. E din ce în ce mai clar că impresia care mi-a dat-o statutul ARA e reală în ceea ce priveşte intenţiile viitoare. :rolleyes: Fain !!!! :clapping:
#1766
Postat 25 March 2015 - 09:28 PM
bitex, la 25 March 2015 - 09:23 PM, a spus:
La astea trebuie să plăteşti (să ai abonament plătit) să le poţi folosi pentru conferinţă.
#1767
Postat 25 March 2015 - 09:32 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1768
Postat 25 March 2015 - 09:32 PM
#1769
Postat 25 March 2015 - 09:35 PM
GigiGL, la 25 March 2015 - 08:24 PM, a spus:
Tocmai asta este buba,.. aeromodelul trebuia definit in anexe, nu in 2 randuri, cu toate caracteristicile care sa il deosebeasca de ... un frisbee, nah !
Are sub 30kg, nu e e motorizat, nu e radiocomandat, zboara, perfect, e aeromodel !
#1770
Postat 25 March 2015 - 09:43 PM
GigiGL, la 25 March 2015 - 09:32 PM, a spus:
Scuze, cred ca ai dreptate. De cand n-am mai facut conferinte pe net poate s-au schimbat tarifele sau metodele. Nu stiam ca pe Yahoo Messenger trebuia sa platesc cand vorbeam cate 5 handicapati simultan. Acum e cu bani?
Daca ar fi sa fiu rautacios, imi dai voie sa revin la recomandarea ca nu este momentul de a da tricouri prin curier la orice inscriere de 50 lei? Gestul este nobil, apreciez! Momentul lasa de dorit!
PS. Prin definirea unui termen inteleg sa enumeri ce anume il face deosebit de alte lcururi, sa-l scoti din general si sa-l particularizezi prin ceva, sa-i enumeri caracteristicile proprii.
Orice castravete pus pe masa este motorizat sau nu, este comandat sau nu. Aceste elemente nu il apropie de ce cautam noi, adica un aeromodel.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 25 March 2015 - 09:49 PM
Telefon: 0721 385365
#1771
Postat 25 March 2015 - 09:45 PM
GigiGL, la 25 March 2015 - 09:36 PM, a spus:
Atins cu duh, sau fără ? :D O cerere e subiect de discuţie între membrii ARA ? Hmmm. ...
Chiar vreţi să comentez ?
#1772
Postat 25 March 2015 - 09:48 PM
bitex, la 25 March 2015 - 09:43 PM, a spus:
Daca ar fi sa fiu rautacios, imi dai voie sa revin la recomandarea ca nu este momentul de a da tricouri prin curier la orice inscriere de 50 lei? Gestul este nobil, apreciez! Momentul lasa de dorit!
E adevărat ce spuneţi despre YM, dar cu limitare la 10 persoane. Probabil se aşteptau să intre mult mai mulţi în conferinţă.
#1773
Postat 25 March 2015 - 09:50 PM
bitex, la 25 March 2015 - 09:43 PM, a spus:
Daca ar fi sa fiu rautacios, imi dai voie sa revin la recomandarea ca nu este momentul de a da tricouri prin curier la orice inscriere de 50 lei? Gestul este nobil, apreciez! Momentul lasa de dorit!
Ma crezi ca am doua conturi in Messenger si dupa cateva luni de inactivitate nu le mai pot accesa, nici dupa reinsalarea YM desi adresele de mail asociate functioneaza? Cat despre Skype, de cand i-a luat Microsoft se pare ca lumea l-a cam uitat. De cate ori il deschid, desi am destui prieteni acolo, nu-i nici naiba online... Acum s-a folosit o solutie profesionala, gratuita, dar mai ales SECURIZATA.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 25 March 2015 - 09:51 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1774
Postat 25 March 2015 - 09:53 PM
GigiGL, la 25 March 2015 - 09:50 PM, a spus:
Nu e nimeni pe Skype pentru că sunt toţi pe facebook. :rolleyes:
Oricum pe Skype nu poţi face conferinţă decât cu plata unui abonament.
#1775
Postat 25 March 2015 - 09:55 PM
Adi-GVA, la 25 March 2015 - 08:55 PM, a spus:
Aeromodel=
Aparat de zbor mai greu decat aerul, altul decat baloan sau zmeu,
de dimensiuni limitate, replica a unei aeronave reale sau imaginare,
echipat sau nu cu mijloace de propulsie proprii,comandat sau nu de la sol, in limita campului vizual,
destinat a fi folosit in scop recreational, competitional, educativ sau cercetari stiintifice,
avand masa maxima la decolare de 30kg.
Scuze ca mai insist;
As vrea sa mai argumentez putin termenii folositi in definitia mea: Cand am spus "replica unei aeronave reale sau imaginare" prin imaginare ma refeream la multicoptere; iar cand am spus: "comandat sau nu de la sol", prin "nu" ma refeream la planoarele pentru zbor liber, care desi nu sunt comandate de la sol sunt totusi Aeromodele.
#1776
Postat 25 March 2015 - 09:58 PM
Tot ce se trimite este un link, nici un cont sau parola. Click, cateva OK-uri la primaul contact si esti in conferinta.
#1777
Postat 25 March 2015 - 09:58 PM
Am comentat si eu aiurea lagat de conferinta, fiecare organizeaza cum stie.
Daca e sa ma intrebe cineva, faptul ca e securizata ma lasa rece. Eu n-as sti cum sa fac mai putin secreta conversatia sa afle lumea de ea.
Mie toate solutiile profesionale si gratuite mi-au parut legate de "diametrul tevii" si la mai toata lumea aceste solutii n-au functionat. Adica le-am incercat si de prin facultate, si de prin caminele studentesti, si in vacante si in weekenduri si lunea dimineata, cand speram sa fie mai putini clienti "cu barca". Niciodata n-a fost sa fie si tot la un etajul 10 de la oarece ... Plazza, cu cacalau bani inchirierea pe ora am ajuns. Da-i drept ca era televizoru' mare in coltul celalalt de birou, ne vedeam frumos.
Telefon: 0721 385365
#1778
Postat 25 March 2015 - 10:01 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1779
Postat 25 March 2015 - 10:04 PM
Adi-GVA, la 25 March 2015 - 09:55 PM, a spus:
As vrea sa mai argumentez putin termenii folositi in definitia mea: Cand am spus "replica unei aeronave reale sau imaginare" prin imaginare ma refeream la multicoptere; iar cand am spus: "comandat sau nu de la sol", prin "nu" ma refeream la planoarele pentru zbor liber, care desi nu sunt comandate de la sol sunt totusi Aeromodele.
Offf... lasati-o jos ca macane... asta cu replica a fost luata din wiki, fara a insemna insa ca e si inspirata...
"A model aircraft is a small sized replica of an existing or imaginary aircraft"
http://en.wikipedia..../Model_aircraft
Puteti urmari pe pegina respectiva in cate feluri este descris un aeromodel, dar totul old style, prin locurile acelea lumea este inca in stadiul 90% scale sau giants, sau categorii FAI exclusiv, FPV-ul nu exista sau este excomunicat, iar multicopterele sunt scule profesionale, nu au nici o tangenta cu heli-urile, daca nu pot face un macar un "Dance des Sabres"...
Maidan... :unsure:
#1780
Postat 25 March 2015 - 10:09 PM
Adi-GVA, la 25 March 2015 - 09:55 PM, a spus:
As vrea sa mai argumentez putin termenii folositi in definitia mea: Cand am spus "replica unei aeronave reale sau imaginare" prin imaginare ma refeream la multicoptere; iar cand am spus: "comandat sau nu de la sol", prin "nu" ma refeream la planoarele pentru zbor liber, care desi nu sunt comandate de la sol sunt totusi Aeromodele.
Pai cu precizarile pe care le-ai facut sau fara ele, exista dubii?
Adica exista vreo situatie in care nu te incadrezi in ele?
Replica unui ceva inseamna sa existe acel ceva si daca la aeronave e OK, faci ceva mai mic. Replica unui ceva imaginar cum ar putea fi? ORICUM. Adica ori ai o copie redusa a unui ceva ce exista, ori a unui ceva din mintea doar a constructorul, adica ORICE. Inteleg sensul ideii, dar nu e nevoie de precizat ca nu poti fi in alta situatie. Orice poate fi facut sa zboare este replica a unui oarece real sau macar imaginar, in mintea constructorului.
Si la comanda se intelege ce spui, dar este inutila precizarea. Adica indiferent daca e comandat sau nu, tot nu vine cu precizari suplimentare. Pentru ca nu ai o a treia posibilitate si oricare din cele doua precizate sunt acceptate in definitie.
Telefon: 0721 385365
#1781
Postat 25 March 2015 - 10:14 PM
Te urci in masina sau nu te urci, iei metroul sau nu-l iei, mergi cat vrei in dreapta sau stanga. Pe traseu pui benzina sau nu pui. Cand ai ajuns la capatul drumului sau mai devreme faci la stanga sau la dreapta si acolo ma gasesti sau nu ma gasesti.
Asa este asta cu motorizat sau fara, cu comanda sau fara.
Telefon: 0721 385365
#1782
Postat 25 March 2015 - 10:17 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1783
Postat 25 March 2015 - 10:20 PM
GigiGL, la 25 March 2015 - 10:01 PM, a spus:
:D :D De Paști sunt prezent la Galați. M-ați rebotezat. :)
Aeromodelism în Mass Media ?
Vă citez o discuție telefonică cu un reprezentant al lor, de săptămâna trecută:
"- v-am sunat să vă anunț și să vă invit, Sâmbătă […] unde se va ține CN, competiție de acrobație de înaltă clasă cu aeromodele de sală.
- oh, foarte frumos. Mulțumim că ne-ați spus. Foarte interesant, dar e concurs cu drone ?
- […] "
Normal că nu s-a văzut picior de reprezentant Mass Media pe acolo.
Oare trebuia să le fi spus că arbitru principal e Mihaela Rădulescu ? :D
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 25 March 2015 - 10:22 PM
#1784
Postat 25 March 2015 - 10:39 PM
GigiGL, la 25 March 2015 - 10:17 PM, a spus:
... si anume, nu s-ar putea gasi loc in definitia aeromodelului, macar partial, pentru ceeace NU este ?
Si incepem cu fraza clasica afisata de magazinele si constructorii seriosi:
"Aeromodelul nu este o jucarie !"
Ei, ce ziceti ? :unsure:
#1785
Postat 25 March 2015 - 10:47 PM
renatoa, la 25 March 2015 - 10:39 PM, a spus:
Si incepem cu fraza clasica afisata de magazinele si constructorii seriosi:
"Aeromodelul nu este o jucarie !"
Ei, ce ziceti ? :unsure:
Eu doar am relatat despre discutiile avute. Deciziile s-au luat in majoritate pe fiecare particica discutata. Daca era jucarie, o denumeam si atat. Pentru ca nu este, a trebuit sa spunem cum am crezut noi de cuviinta CE ESTE.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1786
Postat 26 March 2015 - 09:18 AM
Mai trebuie sa se si gandeasca un pic la consecinte cineva.
Un asa zis aeromodel caruia nu i se impun niste limitari poate deveni rapid altceva.
Nu am facut-o noi constient, vor avea grija altii sa o faca, poate mai restrictiv.
#1787
Postat 26 March 2015 - 09:30 AM
Chiar l-am intrebat in gluma pe Andras, starnind un ras general, daca este in stare sa bea cat merita pentru eforturile depuse in infiintarea si ridicarea ARA.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 26 March 2015 - 09:35 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1788
Postat 26 March 2015 - 09:36 AM
Adi m-a tinut la curent in YM cu ce se discuta si la un moment dat am vrut sa intru, doar ca nu s-a instalat clientul de conferinta.
Oricum, am stat cu Andras in telefon cu o ora inainte de meeting-ul online destul ca sa imi dau seama ca deja e hotarat totul si nu avea sens...