Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1668
Postat 24 March 2015 - 08:51 AM
Am spus clar că scriu direct, fără ciornă și cu siguranță mai trebuie "cosmetizat".
Nu sunt Stăpânul Inelelor, dar știu sigur că în afara spațiului de tip G nu vor accepta zbor de orice fel fără ca cineva (persoană fizică ori juridică) să-și asume o responsabilitate și să existe o coordonare clară.
Șef ? :D Nu mă cunoști mister Garett. Nu-mi doresc deloc responsabilități mai multe decât cele pe care le am în prezent. :)
#1669
Postat 24 March 2015 - 08:59 AM
Sa vad cum va reusi ARA sa gestioneze cordonatorii aia de zbor cand in fiecare zi de vara (in concediu, mai ales), se va trezi cate unul din toata tara ca vrea sa iasa la JOACA. Eu zic ca ne luam prea mult in serios "micile si nevinovatele" noastre placeri. Mai ales cand stabilim noi insine plafonul de amenda in caz de... De ce nu propuneti o amenda de la 5 lei la 50 lei? Cum ati stabilit plafonul amenzilor aplicabile? Dupa propriul buzunar?
#1670
Postat 24 March 2015 - 09:03 AM
ViP_Eol, la 23 March 2015 - 11:49 PM, a spus:
Art.14 (1') Contravenţiile prevăzute la art.13 lit. p) se sancţionează cu amendă de la 200 lei la 1000 lei;
se completează la art. 14 alin (1) şi cu lit. q)
si confiscarea obiectului ;)
Nu ti-as dori sa iti intre nevinoata mea jucarie de sub 1kg nicaieri... 5kg este bomba cu ceas in maini nepricepute...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 March 2015 - 09:05 AM
#1672
Postat 24 March 2015 - 09:21 AM
Forumul suporta multe, dar daca aveti prouneri concrete va rog, incercati sa va conformati cerintelor specificate. De aici puteti descarca fisa de proiect:http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/766-proiectul-de-hotarare-pentru-modificarea-si-completarea-hotararii-guvernului-nr-912-2010-pentru-aprobarea-procedurii-de-autorizare-a-zborurilor-in-spatiul-aerian-national-precum-si-a-conditiilor-in-care-decolarea-si-aterizarea-aeronavelor-civile-se-pot-efectua-si-pe-alte-terenuri-sau-suprafete-de-apa-decat-aerodromurile-certificate
Modificarile pot fi trimise catre MT, pana cel tarziu astazi orele 23:59
Aceasta postare a fost editata de xorg: 24 March 2015 - 09:25 AM
#1673
Postat 24 March 2015 - 09:24 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1674
Postat 24 March 2015 - 09:24 AM
De asemenea, știu sigur că nu ajunge să-ți trimiți doleanțele. Nu vor "avea timp și personal" să le transpună în lege. Există totuși o șansă dacă li se trimite un text gata redactat cu modificările și completările dorite care să fie, eventual, însoțite și de argumentație.
Am rugămintea de a încerca să înlocuim cuvântul hobby cu activitate recreativă. Presupun că nu dorește nimeni, atunci când ridică un pachet din afara UE, să platească pe lângă TVA-ul la transport și o acciză pe hobby.
#1675
Postat 24 March 2015 - 09:37 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1676
Postat 24 March 2015 - 09:39 AM
Xorg, fișa respectivă o completați voi. Pentru aspecte de genul acesta a luat ființă ARA, iar cei care au aderat au făcut-o pentru a avea un cadru de reprezentare.
Condiția de masă maximă de 5050 gr. este limita superioară a aeromodelelor acceptate în clasa F3A. În clasificarea FAI și FRMd există și modele cu masă mai mare, dar care necesită înmatriculare.
#1677
Postat 24 March 2015 - 09:50 AM
Hotărârea de Guvern va fi publicată oricum dincolo de voința noastră așa că mai bine ne-o manifestăm. Cel puțin vom ști că am făcut demersurile necesare să fim luați în seamă.
Mai departe ... se poate face "scandal" și în presă, sau de ce nu, ieșiri de protest.
#1678
Postat 24 March 2015 - 09:57 AM
#1679
Postat 24 March 2015 - 10:09 AM
renatoa, la 24 March 2015 - 09:03 AM, a spus:
Nu ti-as dori sa iti intre nevinoata mea jucarie de sub 1kg nicaieri... 5kg este bomba cu ceas in maini nepricepute...
Asa si glontul nu are decat cateva grame si ia uite ce face. Viteza e problema (sau energia cinetica, cum vreti s-o luati). Atunci sa propun "fara numar" la gramele alea, insa sa plafonam viteza. E bine asa? Cred ca o sa sara in sus cei care vor sa bata recorduri cu jeturi. Concluzie: legea e proasta, dar chiar trebuie s-o stricam si noi mai mult?
#1680
Postat 24 March 2015 - 10:11 AM
ViP_Eol, la 24 March 2015 - 08:51 AM, a spus:
Nu era vorba neaparat despre tine, dar anumite persoane de pe aici imi cam lasa impresia ca ar fi extrem de incantati daca ar ajunge in postura de a li se cere aprobarea pentru ridicarea unui avion de hartie...
renatoa, la 24 March 2015 - 09:03 AM, a spus:
In anumite conditii un zmeu manuit de un copil de 10 ani poate fi mortal! Il interzicem si pe ala?
O masina are de la o tona in sus, eliminam "pericolul" de la radacina?
GigiGL, la 24 March 2015 - 09:24 AM, a spus:
Cam asta este si parerea mea, doar dezbateri sterile despre what-if-uri ireale...
ViP_Eol, la 24 March 2015 - 09:39 AM, a spus:
Pai pana acum n-am prea vazut "batut din picioare" doar "Nenea, ne lasati si pe noi sa ne jucam? Va rugam frumos!" de parca n-am fi oameni in toata firea, platitori de impozite!
ViP_Eol, la 24 March 2015 - 09:50 AM, a spus:
Ordinul 8 are un an, A.R.A. din ce am vazut e de prin toamna anului trecut, cam era destul timp de facut "scandal" in presa. N-am vazut...
O ocazie perfecta era cand cu elicopterul picat: "uitati domnilor din presa, noroc cu noi, "dronistii", ca autoritatile vroiau doar sa-si mascheze incompetenta crasa. De asta interzic dronele, sa nu poata vedea publicul cat sunt de incapabili!"
In schimb lumea era ocupata cu tot felul de "protocoale"!
#1681
Postat 24 March 2015 - 10:18 AM
#1682
Postat 24 March 2015 - 10:19 AM
Atfel se solicita exceptarea aeromodelolor din categoria aeronavelor fara pilot la bord si legiferarea lor in mod separat prin ordinul 8 modificat.
Se solicita exceptarea aeronavelor fara pilot de la obligativitatea zborului in extravilan, consideram suficienta limitarea zborurilor la zonele care nu sunt dens populate.
Se solicita exceptarea aeronavelor fara pilot de la obligativitatea obtinerii unor acorduri speciale pentru folosirea domeniilor publice.
Se solicita reducerea coantumurilor sanctiunilor pentru operatorii aeronavelor fara pilot de la 25.000 ron – 50.000 ron, la 50 ron -500 ron.
#1683
Postat 24 March 2015 - 10:22 AM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 24 March 2015 - 10:25 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1684
Postat 24 March 2015 - 10:29 AM
ViP_Eol, la 24 March 2015 - 09:39 AM, a spus:
Xorg, fișa respectivă o completați voi. Pentru aspecte de genul acesta a luat ființă ARA, iar cei care au aderat au făcut-o pentru a avea un cadru de reprezentare.
...............
Noi o facem cu siguranta, dar este important sa stim cu toti cam ce se asteapta de la noi. Putem cere mult si bine drepturi si liberteti daca nu le argumentam si plasam in propuneri concrete la litera legii. Pe de alta parte cu cat mai multe propuneri intr-o dezbatere publica cu atat mai bine, asa ca nici MT-ul nu ar trebui menajat de unele propuneri individuale. Orice cetatean interesat, are dreptul la propuneri in cadrul unor proiecte de acest fel, este libertate de opinie si formularea acestor opinii este chiar o dovada a simtului civic si a interesului pe care-l acordam proiectelor acestei institutii.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 24 March 2015 - 10:30 AM
#1685
Postat 24 March 2015 - 10:31 AM
Dacă analizați definiția încercată de mine, veți constata că permite și existența dronelor, sau a zborurilor FPV atâta vreme cât se păstrează scopul menționat cu respectarea și restului legilor existente. Dacă vor avea impresia că incercăm să acoperim și o eventuală activitate comercială nu vor accepta nimic.
Din păcate cunosc foarte bine cam ce le poate mintea.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 24 March 2015 - 10:35 AM
#1686
Postat 24 March 2015 - 10:32 AM
ViP_Eol, la 24 March 2015 - 09:24 AM, a spus:
De asemenea, știu sigur că nu ajunge să-ți trimiți doleanțele. Nu vor "avea timp și personal" să le transpună în lege. Există totuși o șansă dacă li se trimite un text gata redactat cu modificările și completările dorite care să fie, eventual, însoțite și de argumentație.
Am rugămintea de a încerca să înlocuim cuvântul hobby cu activitate recreativă. Presupun că nu dorește nimeni, atunci când ridică un pachet din afara UE, să platească pe lângă TVA-ul la transport și o acciză pe hobby.
Stimati Aeromodelisti,
Atasat veti putea gasi propunerea noastra deja trimisa catre MT.
Pana sa ajuns la acest rezultat Daniel Iorga si cu mine am lucrat la acest subiect aprox 10 h verificand cu mare atentie:
1. Codul Aerian Civil
2. HG 912/2010 in vigoare
3. Mod HG 912/210
4. Mesajele postate pe RHC si e-mailurile primite
Stim ca pentru multi este foarte greu sa intaleaga legile si sa le verifice....dar mai greu este sa transformam doleantele aeromodelistilor sub forma de reglementare legala, ca de exemplu "NOI VREM SA ZBURAM"
Va garantez ca daca cititi cu mare atentie legile veti intalege textul propus de ARA, in continuare mai avem timp sa venim cu propuneri noi.
HG 912/2010 nu face decat referire la ordinul 8/2014 defapt aici se va reglementa aeromodelismul.
O zi buna,
Fisiere atasate
-
Antet_MT_23.03.2015.pdf (171.49K)
Number of downloads: 35
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 24 March 2015 - 10:32 AM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1687
Postat 24 March 2015 - 10:38 AM
ViP_Eol, la 24 March 2015 - 10:31 AM, a spus:
Dacă analizați definiția încercată de mine, veți constata că permite și existența dronelor, sau a zborurilor FPV atâta vreme cât se păstrează scopul menționat și restul legilor existente. Dacă vor avea impresia că incercăm să acoperim și o eventuală activitate comercială nu vor accepta nimic.
Din păcate cunosc foarte bine cam ce le poate mintea.
Petru amenzi ne vom zbate cat va fi nevoie, cuantumul sanctiunilor trebuie sa fie proportional cu pericolul pentru valorile sociale pe care il reprezinta fapta sanctionata. Este inadmisibil sa consideri ca reprezentand acelasi pericol pentru valorile sociale, zborul unui avionas de le raionul de jucarii cu transportul neautorizat al unor substante radiocative.
#1688
Postat 24 March 2015 - 10:39 AM
#1689
Postat 24 March 2015 - 10:57 AM
#1690
Postat 24 March 2015 - 11:16 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1691
Postat 24 March 2015 - 11:31 AM
Rower, la 24 March 2015 - 10:39 AM, a spus:
Numai cine nu munceste nu greseste. Volumul de munca necesar asociatiei este mare si dupa cum stiti, nu exista angajati full-time. Unele documente sunt scrise noaptea la ore tarzii dupa o zi de munca, iar timpul pentru eventuale verificari lipseste cu desavarsire. Cu siguranta o minte odihnita observa cu usurinta astfel de greseli inca de la o prima lecturare, dar din pacate pana acum nu s-a oferit nimeni sa preia aceasta responsabilitate. Astfel orice propunere serioasa in acest sens este binevenita, printr-un email pe info@aeromodelism.ro
In privinta sensibilitatii autoritatilor la astfel de greseli, cred ca va faceti griji inutile, de cele mai multe ori desi emit acte trecute prin mainile mai multor functionari, unii chiar specializati in elaborarea documentelor, tot reusesc sa faca greseli cu mult mai grave. Desigur asta nu inseamna ca noi trebuie sa ne permitem prea multe greseli de acest fel.
#1692
Postat 24 March 2015 - 11:54 AM
E bine să apară ce dorim în prezenta hotărâre de guvern. Ordinul 8, sau orice alt ordin, azi este, mâine ... posibil să nu.
#1693
Postat 24 March 2015 - 11:56 AM
xorg, la 24 March 2015 - 11:31 AM, a spus:
In privinta sensibilitatii autoritatilor la astfel de greseli, cred ca va faceti griji inutile, de cele mai multe ori desi emit acte trecute prin mainile mai multor functionari, unii chiar specializati in elaborarea documentelor, tot reusesc sa faca greseli cu mult mai grave. Desigur asta nu inseamna ca noi trebuie sa ne permitem prea multe greseli de acest fel.
E adevărat, dar nu e prima oară când cineva se oferă să ajute în acest sens (Rower). De ce să nu profitaţi de încă o persoană dispusă să facă muncă voluntară.
#1694
Postat 24 March 2015 - 12:07 PM
ViP_Eol, la 24 March 2015 - 11:54 AM, a spus:
E bine să apară ce dorim în prezenta hotărâre de guvern. Ordinul 8, sau orice alt ordin, azi este, mâine ... posibil să nu.
HG912 este un cadru general ce reglementeaza domeniul aerului. Particularizarea se va face in noua forma a Ordinului 8. Pana acum, actuala HG912 nu continea referiri la aeromodele, in concluzie nici Ordinul 8 actual nu era aplicabil desi le mentiona. Aceasta a fost problema. Acum, cu corectiile necesare, situatia va reveni la normal. In legislatie au existat desincronizari, acum se lucreaza la remedierea lor.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1695
Postat 24 March 2015 - 12:09 PM
ViP_Eol, la 24 March 2015 - 11:54 AM, a spus:
E bine să apară ce dorim în prezenta hotărâre de guvern. Ordinul 8, sau orice alt ordin, azi este, mâine ... posibil să nu.
Si mai concret ar trebui sa fie definit aeromodelul, fara de care legea/proiectul va lasa "mana libera" reprezentantilor autoritatilor (ex.gardianul- politistul comunitar cum se numeste...) sa interpreteze dupa bunul lor plac sau dupa intelegerea lui (la unii foarte limitata). Sa vina unul din asta pe camp unde zbori sa-ti zica "bai ai autorizatie sa zbori cu aceasta AERONAVA fara pilot ? ia sa scoatem chitantierul...
Degeaba vei incerca tu sa-i explici ce-i aia o aeronava fara pilot la bord si ca asta care-l zbori tu de placere, e AEROMODEL (o amarata de spuma sau o balsa...)
#1696
Postat 24 March 2015 - 12:19 PM
danysoft32, la 24 March 2015 - 12:09 PM, a spus:
Tocmai ce am postat explicatia: HG912=cadru general, Ordinul 8=particularizare.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1697
Postat 24 March 2015 - 12:25 PM
aeronava fara pilot la bord – aeronava fara echipaj
de zbor la bord, care poate executa un zbor în mod
programat sau dirijat de la distanta, altele decât
aeromodelele definite prin ordinul comun al
Ministerului Transporturilor si al Ministerului Apararii
Nationale”
Doar ce am scris mai sus despre nenea gardianu sau militianul (si excesul lor de zel sau lipsa de intelegere...)