Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1217
Postat 19 December 2014 - 07:58 PM
Daca aveti o echipa de juristi, avocati, jurnalisti, dispusi sa participe la rezolvarea acestor probleme, consider ca cel mai uitl cauzei noastre in acest moment, ar fi ca dansii sa-si dirijese eforturile spre cautarea unor solutii prin care poate fi grabita publicarea proiectului de ordin in M.O. Una dintre solutii poate fi, inclusiv sustinerea actiunii celor de la SC FAE DRONES SRL., prin care acestia solicita Curtii de Apel Bucuresti anularea in totalitate a ordinului 8. Situatie in care cei de la MT ar deveni mult mai interesati de publicarea unei alte forme a ordinului8, cel mai probabil cea acceptata deja de comun acord cu ARA.
[/quote]
Un proiect nu poate publicat în M.O. decât dacă se urmăreşte o dezbatere publică pe tema respectivă. Probabil te referi la o formă nouă, ceea ce presupune un nou ordin care să-l modifice şi săl completeze pe cel vechi, sau, mai simplu, un nou ordin care să-l abroge pe cel vechi.
Problema referitoare la promulgare e destul de dificilă din punct de vedere procedural. Chiar dacă este un simplu Ordin, acesta trebuie să străbată anumite etape obligatorii. Acţiunea deschisă de FAE nu face decât să întârzie şi mai mult o promulgare. Până nu se va da o sentinţă în cauză, noul proiect va sta pe linie moartă. Asta pe lângă faptul că nu pot fi de acord cu accţiunea celor de la FAE.
Dacă ARA sprijină acţiunea lor, cu părere de rău, situaţia devine cu totul alta. Din punctul nostru de vedere nu reprezintă interesele reale ale modeliştilor ci a unei grupări care e interesată doar de profit fără a investi nimic. Nu pot fi de acord cu zborul necontrolat al unor drone comerciale. Nu pot fi de acord, ca pe lângă urmărirea aparatelor de bord şi traficului radio, să mă aştept permanent la apariţia unei drone, lansate de cine ştie ce descreierat în căutare de senzaţional şi profit. Care dintre voi e pilot ? Măcar de ULM. Cum ar fi să te trezeşti pe priza de aterizare cu aşa ceva pe traiectul tău ?
Asta doar aşa mai simplist. Aveţi impresia că ratarea aterizării cu un ULM, sau VL e simplă şi de o deosebită plăcere ?
Un simplu lampion produce evenimente grave dacă este aspirat în motor. S-a întâmplat. Cei care lansează lampioane sunt de bună credinţă şi se bucură de acest obicei. Hm. Unde mai e responsabilitatea ?
Se pare că înţelegem greşit democraţia. Suntem liberi şi avem drepturi. Avem dreptul ca în libertatea noastră să nu încălcăm, restrângem, sau să ştirbim libertatea şi drepturile "vecinului".
#1218
Postat 19 December 2014 - 08:08 PM
wabo1, la 19 December 2014 - 12:36 PM, a spus:
Celor care tot revin cu alea 4 litere "FRMD": Ati vazut sau citit undeva despre un oridecare demers sau macar de o vorba in legatura cu subiectul despre care noi discutam de la inceputul anului?
Cum putem astepta ceva de la o organizatie care contine de fapt doar 4 litere fara nicio initiativa care tace malc de atit timp?
FRMd nu trebuie să facă niciun demers în legătură cu subiectul. Nu este în statutul lor şi nici nu e normal să fie. Confundăm Măria cu pălăria. FRMd-ul nu ne reprezintă, ci ne coordonează (sau cel puţin ar trebui s-o facă) activitatea internă, cât şi internaţională în domeniul sporturilor tehnico-aplicative.
Şi eu sunt nemulţumit de FRMd, dar pe cu totul alte teme, legate strict de atribuţiile pe care le au. Asta nu înseamnă că dacă persoanele care reprezintă FRMd-ul nu-şi fac treaba chiar la timp, trebuie desfiinţată instituţia. Ca şi cum ar trebui desfiinţată România pentru că nu "funcţionează" corect. Nu ? Tară frumoasă, chiar superbă, păcat că e locuită. :rofl:
#1219
Postat 19 December 2014 - 08:09 PM
Scuzaţi greşelile. Doar din viteză. :rolleyes:
#1220
Postat 19 December 2014 - 08:12 PM
#1221
Postat 19 December 2014 - 08:30 PM
NU am intenţia de a supăra pe nimeni, dar ar cam fi timpul să separăm interesele personale şi "copilăriile" noastre de realitate şi situaţia obiectivă.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 19 December 2014 - 08:33 PM
#1222
Postat 19 December 2014 - 09:01 PM
Dl. Vlad, suntem 3, facem partid ? :)
#1224
Postat 19 December 2014 - 10:40 PM
De e nevoie şi nu e altă soluţie,
Mai fac o revoluţie !!! :rofl:
M-am certat şi cu ceva profi pe la fi-miu pe la şcoală. :rofl:
Nu pot să stau şi să privesc cum se prosteşte naţia română cu vise care nu-i aparţin. De fapt nu aparţin decât celor care acumulează dincolo de ce le-ar fi necesar pentru 5000 de ani de acum încolo.
Adevărul e că sunt supărat rău. Nu din motive materiale, ci pe "prostul" care râde de ceea ce nu cunoaşte, pentru că neuronul lui nu poate concepe că există ceva dincolo de puterea lui de înţelegere (inexistentă).
Fără nicio tangenţă cu persoanele de pe forum.
Mă mai apucă. :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 19 December 2014 - 10:42 PM
#1225
Postat 20 December 2014 - 11:30 AM
Problema referitoare la promulgare e destul de dificilă din punct de vedere procedural. Chiar dacă este un simplu Ordin, acesta trebuie să străbată anumite etape obligatorii. Acţiunea deschisă de FAE nu face decât să întârzie şi mai mult o promulgare. Până nu se va da o sentinţă în cauză, noul proiect va sta pe linie moartă. Asta pe lângă faptul că nu pot fi de acord cu accţiunea celor de la FAE.
Dacă ARA sprijină acţiunea lor, cu părere de rău, situaţia devine cu totul alta. Din punctul nostru de vedere nu reprezintă interesele reale ale modeliştilor ci a unei grupări care e interesată doar de profit fără a investi nimic. Nu pot fi de acord cu zborul necontrolat al unor drone comerciale. Nu pot fi de acord, ca pe lângă urmărirea aparatelor de bord şi traficului radio, să mă aştept permanent la apariţia unei drone, lansate de cine ştie ce descreierat în căutare de senzaţional şi profit. Care dintre voi e pilot ? Măcar de ULM. Cum ar fi să te trezeşti pe priza de aterizare cu aşa ceva pe traiectul tău ?
Asta doar aşa mai simplist. Aveţi impresia că ratarea aterizării cu un ULM, sau VL e simplă şi de o deosebită plăcere ?
Un simplu lampion produce evenimente grave dacă este aspirat în motor. S-a întâmplat. Cei care lansează lampioane sunt de bună credinţă şi se bucură de acest obicei. Hm. Unde mai e responsabilitatea ?
Se pare că înţelegem greşit democraţia. Suntem liberi şi avem drepturi. Avem dreptul ca în libertatea noastră să nu încălcăm, restrângem, sau să ştirbim libertatea şi drepturile "vecinului".
[/quote]
Cred ca v-am indus in eroare prin sintagma proiect de ordin, mai exact este proiect de ordin privind modificarea ordinului 8/2014. mai multe detalii gasiti aici: http://www.rhcforum....vern-ordin-etc/
In privinta actiunii in instanta a celor de la FAE, pot sa va asigur doar ca ARA va comunica un punct de vedere oficial.
In opinia personala, anularea ordinului 8 este un obiectiv comun al majoritatii aeromodelistilor, cu interese comerciale sau de hobby, membrii sau ne membrii ARA. Astfel ca anularea ordinului 8 este binevenita indiferent de mijloacele ce o vor produce. Sunt de acord ca actiunea celor de la FAE poate dauna viitoarelor noastre demersuri in acest sens, dar actiunea este deja pe rol, iar ARA nu mai poate schimba nimic in aceasta privinta.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 20 December 2014 - 11:32 AM
#1226
Postat 20 December 2014 - 11:46 AM
Anularea ordinului e cea mai proasta abordare posibila, nu lasa ei terenul viran cum a fost pana acum, in actualul context politic anti-drona.
Eu zic sa se faca presiuni ca sa se puna in aplicare ce s-a discutat si aveti promis in momentul asta, stiti, chestia cu FAE de pe grad...
#1227
Postat 20 December 2014 - 12:08 PM
renatoa, la 20 December 2014 - 11:46 AM, a spus:
Anularea ordinului e cea mai proasta abordare posibila, nu lasa ei terenul viran cum a fost pana acum, in actualul context politic anti-drona.
Eu zic sa se faca presiuni ca sa se puna in aplicare ce s-a discutat si aveti promis in momentul asta, stiti, chestia cu FAE de pe grad...
Haideti sa fim seriosi cum poate ARA sa se opuna dialogului dintre terte parti? doar nu incercam sa cenzuram MT-ul si dialogurile acestora cu altii. Ai sesizat corect, daca se obtine anularea ordinului cel mai probabil va fi inlocuit cu un altul, dar si noi si MT-ul avem deja un altul intr-un stadiu avansat si cel mai firesc ar fi sa fie inlocuit cu proiectul asta de ordin agreat deja de MT si facut public de ARA.
#1228
Postat 20 December 2014 - 01:24 PM
De a suporta cauza doar din simpla miza ca putea dezfinta 8/14 mi se pare opportunist.
Si in caz de expertiza asi exprima clar ca ARA nu doreste se devine aparator intereselor comerciale.
Din punctul de vedere tehnic FAE nu face altceva de cit folosirea tehnica existenta, nu au ceva inovativ in mana de cit un marketing poate functional care le permite se lanzeaza procese. In plus mai ales au un tupeu destul de mare ce adica lansarea multicoptere in locuri nepotrivite.
Si fara gastig de cauza FAE problematica va fi rezolvata cu rabdare.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 20 December 2014 - 01:27 PM
rhc@born.ro
#1229
Postat 20 December 2014 - 01:50 PM
renatoa, la 20 December 2014 - 11:46 AM, a spus:
Anularea ordinului e cea mai proasta abordare posibila, nu lasa ei terenul viran cum a fost pana acum, in actualul context politic anti-drona.
Eu zic sa se faca presiuni ca sa se puna in aplicare ce s-a discutat si aveti promis in momentul asta, stiti, chestia cu FAE de pe grad...
Ai dreptate, înapoi nu ne mai putem întoarce. Răspunsul MT vine în acest context internaţional. Ordinul 8/2014 nu poate fi decât modificat şi nu anulat.
Părerea mea este că trebuie să ne purtăm singuri negocierile, mai ales că înţeleg că s-au făcut ceva paşi. Speţa noastră nu coincide cu a FAE. Ei au alt interes. Chiar dacă un eventual câştig al lor ne-ar rezolva şi problema noastră, eu zic să nu mizăm pe asta. Eu unul nu le dau multe şanse.
#1230
Postat 20 December 2014 - 03:07 PM
#1231
Postat 20 December 2014 - 03:38 PM
#1232
Postat 20 December 2014 - 04:12 PM
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 20 December 2014 - 04:13 PM
rhc@born.ro
#1233
Postat 20 December 2014 - 09:35 PM
Ordinul 8 a venit în grabă din motive personale, cele ale politicienilor. Nu are nicio legătură cu "obiectivitatea" şi "normalitatea" afirmate. Problema a fost că cei care l-au creeat habar nu aveau de nuanţa de modelism, chiar dacă e un sport practicat de mai bine de 100 de ani în ţara asta. Şi pentru ei, ca şi pentru orice persoană de pe stradă, aeromodelul, automodelul, navomodelul, nu sunt decât nişte jucării, iar dronele, ei dronele sunt altă poveste. Astea sunt "periculoase" nu din motivele de bun simţ pe care şi le-ar putea închipui orice om cu capul pe umeri, ci din cu totul alte motive, mult mai "intime".
A.R.A. - un lucru bun, dar să nu exagerăm în privinţa influenţei pe care o are în prezent. Are realizări remarcabile având în vedere "vechimea în muncă", dar deocamdată nesemnificativă în cazul în care se trezeşte orgoliul de politician român al cine ştie cărui agarici de prin parlament, sau de prin ministere.
Din punct de vedere legal, procedural, noul ordin este blocat de procesul cu FAE. Mai există o cale de a se da drumul noii forme, lucru care ar arunca în aer procesul pe rol şi subiectul în discuţia instanţei ar rămâne fără obiect, dar ... eeiii..., orgoliul politicianului.
Din păcate nu ne aflăm într-o stare de normalitate pentru că prea puţini dintre noi ştim care e acea stare şi prea mulţi dintre noi îşi dau cu părerea deşi (fără supărare) nu au pregătirea necesară. Problema este de natură juridică şi sunt convins că Andras şi echipa ştiu ce au de făcut.
Să nu las fără răspuns o întrebare mai veche:
Din punct de vedere obiectiv, nu eşti aeromodelist dacă nu eşti legitimat la un club sportiv afiliat FRMd.
Nu încape nicio discuţie pe tema asta. Fără "mişto-uri" sau ironii. Asta este situaţia şi este cât se poate de normală. Ceilalţi ... nu le neg pasiunea, numai că pentru ei e un "hobby" pfff..., l-am scris. Ei bine uitaţi de cuvântul ăsta. Nici măcar în vis să nu-l pronunţaţi în ţara asta dacă vreţi să mai existe modelism.
Pentru cei care nu se împacă cu coordonatorii de club, au ceva de împărţit cu structura de prin partea locului, există soluţii simple. Înfiinţaţi o asociaţie sportivă şi deveniţi membri FRMd. Se poate. Exemplu Iaşi-ului. Băieţii nu s-au mai suportat, s-au despărţit, au format un nou club şi .... end of story. Acum, la Iaşi, sunt două cluburi afiliate FRMd şi toată lumea e fericită. (nu chiar, dar ...).
FAE a făcut cel mai mare rău posibil modelismului în general şi aeromodelismului în special. Încă nu sunt membru ARA, dar cu siguranţă voi fi, dar aş propune ca ARA să-i dea în judecată, sau să facă o plângere penală împotriva lor pentru periclitarea siguranţei publice şi pe parte civilă pentru prejudiciu de iamgine adus modelismului.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 20 December 2014 - 09:35 PM
#1234
Postat 21 December 2014 - 11:34 AM
ViP_Eol, la 20 December 2014 - 09:35 PM, a spus:
Ordinul 8 a venit în grabă din motive personale, cele ale politicienilor. Nu are nicio legătură cu "obiectivitatea" şi "normalitatea" afirmate. Problema a fost că cei care l-au creeat habar nu aveau de nuanţa de modelism, chiar dacă e un sport practicat de mai bine de 100 de ani în ţara asta. Şi pentru ei, ca şi pentru orice persoană de pe stradă, aeromodelul, automodelul, navomodelul, nu sunt decât nişte jucării, iar dronele, ei dronele sunt altă poveste. Astea sunt "periculoase" nu din motivele de bun simţ pe care şi le-ar putea închipui orice om cu capul pe umeri, ci din cu totul alte motive, mult mai "intime".
A.R.A. - un lucru bun, dar să nu exagerăm în privinţa influenţei pe care o are în prezent. Are realizări remarcabile având în vedere "vechimea în muncă", dar deocamdată nesemnificativă în cazul în care se trezeşte orgoliul de politician român al cine ştie cărui agarici de prin parlament, sau de prin ministere.
Din punct de vedere legal, procedural, noul ordin este blocat de procesul cu FAE. Mai există o cale de a se da drumul noii forme, lucru care ar arunca în aer procesul pe rol şi subiectul în discuţia instanţei ar rămâne fără obiect, dar ... eeiii..., orgoliul politicianului.
Din păcate nu ne aflăm într-o stare de normalitate pentru că prea puţini dintre noi ştim care e acea stare şi prea mulţi dintre noi îşi dau cu părerea deşi (fără supărare) nu au pregătirea necesară. Problema este de natură juridică şi sunt convins că Andras şi echipa ştiu ce au de făcut.
Să nu las fără răspuns o întrebare mai veche:
Din punct de vedere obiectiv, nu eşti aeromodelist dacă nu eşti legitimat la un club sportiv afiliat FRMd.
Nu încape nicio discuţie pe tema asta. Fără "mişto-uri" sau ironii. Asta este situaţia şi este cât se poate de normală. Ceilalţi ... nu le neg pasiunea, numai că pentru ei e un "hobby" pfff..., l-am scris. Ei bine uitaţi de cuvântul ăsta. Nici măcar în vis să nu-l pronunţaţi în ţara asta dacă vreţi să mai existe modelism.
Pentru cei care nu se împacă cu coordonatorii de club, au ceva de împărţit cu structura de prin partea locului, există soluţii simple. Înfiinţaţi o asociaţie sportivă şi deveniţi membri FRMd. Se poate. Exemplu Iaşi-ului. Băieţii nu s-au mai suportat, s-au despărţit, au format un nou club şi .... end of story. Acum, la Iaşi, sunt două cluburi afiliate FRMd şi toată lumea e fericită. (nu chiar, dar ...).
FAE a făcut cel mai mare rău posibil modelismului în general şi aeromodelismului în special. Încă nu sunt membru ARA, dar cu siguranţă voi fi, dar aş propune ca ARA să-i dea în judecată, sau să facă o plângere penală împotriva lor pentru periclitarea siguranţei publice şi pe parte civilă pentru prejudiciu de iamgine adus modelismului.
Imi pare rau sa-ti spun, dar nu cred ca-i cea mai inteleapta idee sa le spui hobbystilor ca nu sunt aeromodelisti daca nu sunt legitimati ai unui club sportiv afiliat la randul sau FRMd-ului. Ca sa clarificam lucrurile, ARA se ocupa de partea de hobby a aeromodelismului. Daca sustii ca ar trebui, ca ARA sa reclame FAE, te rog precizeaza macar un capat de acuzare intemeiat legal.
Merci.
#1235
Postat 21 December 2014 - 12:02 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1236
Postat 21 December 2014 - 01:06 PM
Daca da, esti in vreun club afiliat la federatia respectiva?
Daca nu, te numesti practicant al acestui sport?
Afirmatiile facute in postul #1233 se bazeaza pe o informatie concreta sau sunt parerile tale personale?
Stima,
Nicolas
#1237
Postat 21 December 2014 - 02:01 PM
xorg, la 21 December 2014 - 11:34 AM, a spus:
Merci.
Înţelept e să fim realişti şi să lăsăm părerile personale, dorinţele şi orgoliul la o parte. nu am spus nicăieri că "hobbyştii" nu ar fi aeromodelişti, deşi aeromodelismul presupune mult mai mult decât un simplu hobby. Ceea ce am scris, destul de clar, este faptul că trebuie să ne ferim a asocia aeromodelismul cu hobby, sau nici măcar să nu îndrăznim să pronunţăm cuvântul de hobby vis-a-vis de modelism, pentru că ne-am ars. În ţara asta "normală" nu ne permitem financiar un hobby de gen. Hobby-urile se mai şi impozitează, reprezintă ocupaţii de lux, pe când modelismul este şi trebuie să fie o mişcare de masă care are cu totul alte semnificaţii şi scopuri pe lângă plăcerea pură a zborului.
Am citit statutul ARA, l-am analizat din punct de vedere juridic (nu e perfect şi chiar lasă impresia de ceva intenţii ascunse pentru viitor) şi nu am găsit nicăieri specificaţia că ar reprezenta un hobby.
Aeromodelismul nu are parte de hobby (nu la modul cum este definit hobby). Faptul că ai satisfacţii de pe urma activităţii nu presupune că este un hobby.
Dacă se doreşte ca ARA să funcţioneze normal şi cu rezultate, în conformitate cu statutul înregistrat, nu poate reprezenta "hobbyşti", sau mai bine spus, nu poate să-i reprezinte numai pe ei.
Nu-mi place să repet. Democraţia înseamnă libertatea şi dreptul de a nu aduce atingeri, îngrădi, sau diminua drepturile şi libertatea celorlalţi.
Vorbesc din experienţă. Sunt modelist de 40 de ani. M-am născut în urechi cu poveşti despre zbor, am deschis ochii şi în faţa lor, primul lucru văzut, machetele de avioane de pe biblioteca părinţilor. Am crescut pe câmp. Pe vremea aceea mama mă ducea la "zebră". Mă cunoşteau toţi tehnicii şi am crescut şi prin cabinele de MIG 15, 17, 19, 21. Am urmat calea asta cu pasiune, dar şi cu studiu şi un lucru trebuie să fie clar pentru toată lumea. Cerul nu ne aparţine. L-am "închiriat" de la adevăratele zburătoare. Din această cauză, cerul "nu iartă" greşelile noastre. Trebuie să fim conştienţi că în aviaţie nu poţi greşi decât o singură dată. Din această cauză nu este normal să încercăm să eludăm nişte reguli strict necesare, indiferent că ne convin, sau nu.
Să continui cu experienţa ? De la 16 ani zbor efectiv. La 17 ani am obţinut licenţa de zbor pentru planor. Aparate zburate : Blanik L13, IS 28 B2, IS 28 M2, IS 29 D2. Aerocluburile Iaşi şi Suceava. La 18 ani am obţinut licenţa de zbor cu motor (actualul PP, sau Very Light). Ultimul aparat zburat - Zlin 50 L la Aeroclubul României - Clinceni. A urmat Politehnica Bucureşti, Facultatea de Aeronave şi pentru că sunt extrem de curios şi avid de cunoaştere am făcut şi Facultatea de Drept.
Vă rog să nu o luaţi ca pe o laudă, ci ca pe un istoric al experienţei.
Nu doresc să vorbesc condescent şi nici să pun pe cineva într-o situaţie de inferioritate. Din punctul meu de vedere, studiile şi experienţa nu mă fac superior celorlalţi, dar mă obligă să încerc a obţine un dialog lucrativ şi cât este posibil de obiectiv. De aceea tot ce spun vine din experienţă şi din practica juridică a României, cât şi a altor state, în ceea ce priveşte tot ce se ridică de la sol.
Dacă va fi nevoie şi vom considera că este imperios necesar, vom găsi şi "capete" de acuzare împotriva FAE.
#1238
Postat 21 December 2014 - 02:22 PM
GigiGL, la 21 December 2014 - 12:02 PM, a spus:
:rolleyes:
Cu tot respectul, dar am zâmbit când am citit ce aţi scris. Fără supărare, dar am avut pentru o clipă în faţa ochilor, imaginea unui copil alintat care bate din picioare şi spune : "mama io vreau să.., sau vreau aia ...".
Scuze ! Ştiu că sunteţi o persoană cu intenţii bune şi mult bun simţ. Nu m-am putut abţine. Off.
Vorbind din punct de vedere juridic nu aveţi dreptate şi aş putea să fac o teză de licenţă pe tema asta.
Din punct de vedere sentimental aveţi foarte mare dreptate. Ne dorim să zburăm, chiar şi măcar prin intermediul unor aeromdele.
Nu vă obligă nimeni să participaţi la competiţiile FRMd, sau să deveniţi membru al unui club afiliat.
Dacă doriţi să pilotaţi aeromodele sunteţi liber să o faceţi în conformitate cu legile în vigoare. De precizat că "odiosul" ordin, culmea, a lărgit aria drepturilor de zbor, nu le-a îngrădit. Doar legislaţia veche (încă în vigoare) este şi mai restrictivă.
În Bacău sunt destule persoane care nu sunt membre ale clubului nostru, sau legitimate FRMd, dar au înţeles că este necesară disciplina şi respectarea unor reguli stricte. Ţinem legătura şi zburăm împreună de câte ori avem ocazia.
Nu este recomandabil să ieşiţi la zbor singur indiferent de prevederile legale. O persoană singură se poate răni, sau în timpul evoluţiei aeromodelului nu poate fi atent în măsura în care să observe şi ceilalţi participanţi la trafic.
La dumneavoastră (Galaţi) este şi un caz particular. Sunteţi în spaţiul G şi traficul aerian este limitat şi de regulă la mare înălţime. Nu se poate reglementa o activitate după cazurile particulare.
În cazul de faţă nu se pune problema unei discriminări. Practica judiciară internaţională cere ca activitatea aero să fie supravegheată de un organism guvernamental. În România, acest organism este FRMd pentru partea care ne interesează pe noi.
Nu ne reprezintă, ci ne dirijează şi supraveghează (teoretic).
#1239
Postat 21 December 2014 - 02:33 PM
nicolas, la 21 December 2014 - 01:06 PM, a spus:
Daca da, esti in vreun club afiliat la federatia respectiva?
Daca nu, te numesti practicant al acestui sport?
Afirmatiile facute in postul #1233 se bazeaza pe o informatie concreta sau sunt parerile tale personale?
Stima,
Nicolas
Da. Am practicat şi alt sport. Am fost legitimat la un club afiliat. Nu mai sunt practicant.
Ceea ce încercaţi să sugeraţi este puţin exagerat.
Aeromodelismul nu este un sport terestru şi în consecinţă se supune unor reglementări speciale.
Afirmaţiile mele au la bază numai informaţii reale. Părerile mele personale ... nu vreţi să le aflaţi.
Subiectiv (părere personală - ştiu că e exagerată şi nici nu o pun în discuţie. E doar un exemplu) : Vreţi să zburaţi ? Foarte bine. La şcoală cu voi. Cunoştinţe minime de aeronautică, navigaţie aeriană şi comunicare radio. Obligatoriu o certificare în domeniu. Obligatoriu activitatea de zbor coordonată de un conducător de zbor având în dotare staţie radio certificată şi cu frecvenţă instalată. Obligatoriu cunoştinţe de prim ajutor. .... Dacă doriţi pot continua.
Ştiu că este exagerat. :rolleyes: Dar asta ar fi părerea personală.
Totuşi, un aspect nici nu se discută. Nu sunt de acord (părere personală), nici nu e obiectiv normal (practică juridică) zborul în zone populate. Cei care vor să zboare drone ... să se certifice, să fie responsabili şi să deţină o asigurare pentru daune către terţi. NU SE ZBOARĂ ÎN ORAŞ.
#1240
Postat 21 December 2014 - 02:48 PM
ViP_Eol, la 21 December 2014 - 02:01 PM, a spus:
Am citit statutul ARA, l-am analizat din punct de vedere juridic (nu e perfect şi chiar lasă impresia de ceva intenţii ascunse pentru viitor) şi nu am găsit nicăieri specificaţia că ar reprezenta un hobby.
Aeromodelismul nu are parte de hobby (nu la modul cum este definit hobby). Faptul că ai satisfacţii de pe urma activităţii nu presupune că este un hobby.
Dacă se doreşte ca ARA să funcţioneze normal şi cu rezultate, în conformitate cu statutul înregistrat, nu poate reprezenta "hobbyşti", sau mai bine spus, nu poate să-i reprezinte numai pe ei.
Nu-mi place să repet. Democraţia înseamnă libertatea şi dreptul de a nu aduce atingeri, îngrădi, sau diminua drepturile şi libertatea celorlalţi.
Vorbesc din experienţă. Sunt modelist de 40 de ani. M-am născut în urechi cu poveşti despre zbor, am deschis ochii şi în faţa lor, primul lucru văzut, machetele de avioane de pe biblioteca părinţilor. Am crescut pe câmp. Pe vremea aceea mama mă ducea la "zebră". Mă cunoşteau toţi tehnicii şi am crescut şi prin cabinele de MIG 15, 17, 19, 21. Am urmat calea asta cu pasiune, dar şi cu studiu şi un lucru trebuie să fie clar pentru toată lumea. Cerul nu ne aparţine. L-am "închiriat" de la adevăratele zburătoare. Din această cauză, cerul "nu iartă" greşelile noastre. Trebuie să fim conştienţi că în aviaţie nu poţi greşi decât o singură dată. Din această cauză nu este normal să încercăm să eludăm nişte reguli strict necesare, indiferent că ne convin, sau nu.
Să continui cu experienţa ? De la 16 ani zbor efectiv. La 17 ani am obţinut licenţa de zbor pentru planor. Aparate zburate : Blanik L13, IS 28 B2, IS 28 M2, IS 29 D2. Aerocluburile Iaşi şi Suceava. La 18 ani am obţinut licenţa de zbor cu motor (actualul PP, sau Very Light). Ultimul aparat zburat - Zlin 50 L la Aeroclubul României - Clinceni. A urmat Politehnica Bucureşti, Facultatea de Aeronave şi pentru că sunt extrem de curios şi avid de cunoaştere am făcut şi Facultatea de Drept.
Vă rog să nu o luaţi ca pe o laudă, ci ca pe un istoric al experienţei.
Nu doresc să vorbesc condescent şi nici să pun pe cineva într-o situaţie de inferioritate. Din punctul meu de vedere, studiile şi experienţa nu mă fac superior celorlalţi, dar mă obligă să încerc a obţine un dialog lucrativ şi cât este posibil de obiectiv. De aceea tot ce spun vine din experienţă şi din practica juridică a României, cât şi a altor state, în ceea ce priveşte tot ce se ridică de la sol.
Dacă va fi nevoie şi vom considera că este imperios necesar, vom găsi şi "capete" de acuzare împotriva FAE.
Va apreciez palamaresul si pregatirea in domeniu, dar ma simt nevoit sa va repet, asociatia asta din cate stiu are ca principal scop protejarea drepturilor si intereselor celor care au ca hobby aeromodelismul. Intr-adevar nu doar al lor, dar in primul rand al lor. Sincer cred ca ati gresit asociatia, atat timp cat aveti obiectii cu privire la insasi statul asociatiei. Acest statut este perfect legal, vizat de autoritatile competente si acceptat de actualii membrii aderanti. Momentan dumneavoastra aveti optiunea sa aderati sau nu, la acest statut.
Ca simpla curiozitate insa, pe ce va intemeiati afiramtia, citez “Hobby-urile se mai şi impozitează, reprezintă ocupaţii de lux”? Cunoasteti o lege in acest sens, care ar putea afecta activitate noastra? Sau va ganditi ca ne putem declara sportivi si astfel putem deducem unele cheltuiele pentru achizitionarea materialelor specifice aeromodelismului?
Referitor la FAE nu am motive sa cred ca ar fi imperios necesar sa cautam capete de acuzare. Dar dvs. ati propus reclamarea acesteia si inca nu mi-ati raspuns pentru ce motiv legal ar trebui facuta o astfel de reclamatie. Intrebarea mea ramane deschisa.
Multumesc.
#1241
Postat 21 December 2014 - 03:57 PM
Am să încerc să fiu mai concis și clar.
Nu am obiecții asupra statutului ARA.
1. Am spus că am analizat statutul din punct de vedere juridic. Interpretarea unui text juridic e puțin mai de specialitate. Din punct de vedere juridic nu este nimic în neregulă. Din punct de vedere semiotic, textele poartă "ascuns" un mesaj, o intenție a celui/celor care l-au redactat. Această intenție se păstrează chiar dacă textul este aranjat și redactat de o persoană de specialitate.
Am considerat că inițiativa ARA este bună, altfel nici nu mai existau discuțiile de față, sau, mai bine spus, nu participam la ele.
2. Când o persoană spune că "...aș face ..."? este vorba de exprimarea unei păreri personale. Dacă spuneam că "voi propune..." era de ințeles o oarecare îngrijorare din partea dumneavoastră, deși, într-un exercițiu democratic este posibilă orice propunere. Am scris în postările anterioare că
#1242
Postat 21 December 2014 - 04:10 PM
3. Consider foarte folositoare discuțiile de aici și din interiorul ARA chiar dacă ar rămâne doar un exercițiu democratic. Este dovada palpabilă ca începe să se facă simțită "Societatea Civilă".
4. Voi deveni, sau vom deveni membri ARA doar dacă o să mai fim "primiți" în urma discuțiilor prezente. :D
Cu ARA, sau fără, prefer dezbateri la o "cană" de zbor și o gură de aer curat în natură. Ar fi o adevărată plăcere să ne vedem pe câmpurile țării, la zbor. Cu cât suntem mai mulți cu atât mai bine. Devenim un glas ce trebuie ascultat.
#1243
Postat 21 December 2014 - 04:38 PM
Este adevarat, spiritual sunt tanar, dar nu si fizic. Nu cred ca sunt lipsit de maturitate sau iresponsabil. Sunt perfect constient de riscuri si de necesitatea unor reguli aplicabile aeromodelismului si aeromodelistilor in general, atat sportivilor cat si hobbystilor(sic!). Sunt si vreau sa raman hobbyst! Nu sunt nici jurist nici avocat sa stiu toate legile noastre unele corecte, altele ciudate sau chiar strambe, imi exprim doar un punct de vedere care poate fi luat in seama intr-o viitoare reglementare corecta, nu partizana. Ca exemple, pe un alt topic am mentionat in ce conditii am zburat si la Bacau, dupa ce am studiat terenul si am analizat riscurile. De asemenea si eu, pe langa alti colegi am luat atitudine cand cineva dorea sa faca FPV termic la o anvergura a modelului de 5m. Doar doua din mai multe exemple care mi-au revenit in memorie acum. Niciodata nu am contestat activitatea sau existenta FRMD, avem nevoie si de activitate competitionala, dar asta nu inseamna ca FRMD este singura entitate care poate reprezenta aeromodelismul pentru simplul motiv ca statutul sau n-are legatura cu partea de constructie/experiment/relaxare care ne intereseaza pe noi, cei care militam pentru libertatea practicarii aeromodelismului si ne-am organizat in ARA. Din acest punct de vedere eu vad FRMD ca o organizatie complementara, in nici un caz tutelara, asa cum este acum mentionata in Ordinul 8 al MT si cum incearca unii sa ne convinga ca este corect. Din punctul nostru de vedere nu este corect, cu atat mai mult cu cat nu s-a vazut intr-un an de la aparitia acestui ordin nici cel mai mic semn de bunavointa din partea FRMD in sprijinul nostru. No offence! :drinks:
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 21 December 2014 - 04:39 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1244
Postat 21 December 2014 - 04:54 PM
1 - de ce a aparut reglementarea ? (ordinul, legea...) care este sursa lui? sa vedem de ce a fost necesar, ca apoi sa vedem de ce acum (01-2014), si de ce asa (OMT 8). Ma agindesc ca daca nu identificam cauza, va fi mai dificil sa o eliminam/combatem, si reglementarea nu a rasarit din spuma marii sau sclipirile (intuitiile) cuiva.
2 - cine este in spatele lui (gindit, pornit...pina la MO) Eu stiu sa citesc semnaturile, dar nu cred ca ministra este emitentul, cred ca ea a fost doar instrumentul.
Cred ca pornim spre o tinta falsa. Pe de o parte in MT de siguranta aeronautica se ocupa Constantin Voicu (fost la AR). Omul nu numai ca stie exact ce e aia aeromodel, este pro-modelism si a fost un promotor activ si eficient (mult mai eficient ca si colegii nostri cu vocatie legislativa).
Cred ca daca stabilima astea, putem incerca sa vedem cum sa modificam ordinul.
Primul pas tactic, este identificarea tintei, abia apoi planificarea si alocarea de resurse.
#1245
Postat 21 December 2014 - 05:18 PM
ViP_Eol, la 21 December 2014 - 04:10 PM, a spus:
Cu ARA, sau fără, prefer dezbateri la o "cană" de zbor și o gură de aer curat în natură. Ar fi o adevărată plăcere să ne vedem pe câmpurile țării, la zbor. Cu cât suntem mai mulți cu atât mai bine. Devenim un glas ce trebuie ascultat.
Cu ARA sunt mai multe sanse ca acele dezbaterii sa se concretizeze in ceva util, fara ARA mai multe sanse sa ramana doar dezbaterii la o cana de zbor.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 21 December 2014 - 05:18 PM
#1246
Postat 21 December 2014 - 05:45 PM
rhc@born.ro