Opinii, va rog.
#1
Postat 18 August 2005 - 06:48 AM
Tocmai am terminat o jucarie, a doua home-made; FP-2 se cheama. N-am "maidanizat-o" inca, dar inainte de a o infige adanc in glie, i-as ruga pe specialistii cu state mai vechi in zburatoare sa isi spuna niste pareri. Are vreo sansa sa se tina in aer?
Detalii: greutate=223g, incarcare=15g/dm^2, motoras=IPS 5.9:1, elice EP1047 (optima, din datele de la GWS), tractiune masurata pe banc=110g
M-am straduit ca, static, sa potrivesc centrul de greutate cam la 30% de bordul de atac.
As vrea sa mai mentionez ca i-am facut un test fara motor si baterii, doar cu o greutate in botic. Dupa cateva ajustari, a avut bunavointa sa planeze destul de bine in urma unei aruncari din mana, pe orizontala. De atunci, insa, i-a mai crescut greutatea si implicit incarcarea la cea mentionata mai sus.
Multumesc anticipat,
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#2
Postat 18 August 2005 - 06:52 AM
Fisiere atasate
-
100_3587_redus.jpg (52.34K)
Number of downloads: 130
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#3
Postat 18 August 2005 - 06:53 AM
Fisiere atasate
-
100_3588_redus.jpg (53.09K)
Number of downloads: 92
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#4
Postat 18 August 2005 - 06:55 AM
Fisiere atasate
-
100_3589_redus.jpg (55.13K)
Number of downloads: 95
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#5
Postat 18 August 2005 - 07:18 AM
trage 2 felii de scoci pe bordul de atac al aripilor,ca daca la aterizare iei un maracine gata s-au si ciupit.
in principiu ar trebuii sa zboare,depinde cat e cursa la comenzi.daca e prea mare nu-l poti controla,daca e prea mica nu au efect.
#6
Postat 18 August 2005 - 07:25 AM
Raza de curbura ai facut-o la OCHI sau ai avut vre-un model sau idee?
Pentru readucere aminte e bine sa consulti:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...=ST&f=2&t=3385&
vezi FLAMINGO
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 18 August 2005 - 07:41 AM
#7
Postat 18 August 2005 - 09:15 AM
Bravos pt. facatura! Cateva pareri personale, distructive:
1. Fara diedru SAU eleroane, o sa fie o bestie de zburat! BUBU MAXIM!
2. LiPo folositi pe post de tren de aterizare -> BUBU MAXIMORUM!
Remedii posibile:
La 1. (Re)Fa aripa cu diedru. Vad ca ai un carbon pe intrados. Foarte bine. Pregateste macar niste urechi, care sa simuleze un diedru pe planurile extremale. Incerc sa atasez un Icsel cu un calculator de EDA (Effective Dihedral Angle). Acolo gasesti si niste sfaturi.
La 2. Pregateste muuuulti LiPo in trusa de scule sau protejeaza-i cumva, in mortzii ma-si!
In rest, e OK. E buna varianta cu prinsul aripii cu elastic. Poti sa o muti usor fatza-spate pt. centraj. Si prinsul motorului cu elastic e OK, atata timp cat poti sa-l pui sa traga dreapta-jos fo cateva grade.
Oricum, zboara-l si om mai vedea. Iti recomand ca primele zboruri sa le faci peste niste balarii inalte, amortizatoare. Si pune-i scociul ala la BA.
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 18 August 2005 - 09:19 AM
#8
Postat 18 August 2005 - 09:18 AM
#9 Guest_esox_*
Postat 18 August 2005 - 09:19 AM
Se vede pe poza, ca aripa nu-i o simpla placa plana (vezi curbura la elasticele de prindere.
#10
Postat 18 August 2005 - 09:22 AM
Sau se poate da jos de aici:
<http://www.google.com.br/url?sa=t&ct=res&cd=1&url=http%3A//www.mmaa-modelairplanes.org/tools/effectivedihedralanglecalculator.xls&ei=qiIDQ7DfB73s4AGWybCKCA>
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 18 August 2005 - 09:23 AM
#11
Postat 18 August 2005 - 09:34 AM
-anvergutza=75cm
-IPS e motorul. E muult mai mic de 300. Se gaseste pe site la GWS.
-cursa e mare. daca il tin usurel in mana, bag gaz la blana si trag de profundor, se misca. Directie nu prea se simte la mana, dar vaz io.
-aripa are raza de curbura. suprainaltare 4%, cum am citit si io undeva
-tapsanul pe care il zbor pe FP-1 are iarba inalta de juma de metru. n-am rupt nici o elice si nici ala n-are roti.
Proiectul original e cu eleroane, da' am vrut sa fac si io pa dashteptu'. Si-apoi daca nu dau cu el de tzarana, io ce mai fac? Intru in lipsa de activitate? Dar daca se dovedeste nevricos, ii pun diedre sau eleroane.
-LiPoii e mescheriti in casa omului. Ie de capatat (asa ie unii norocosi), dar nu-s de aero. Au carcasa metalica. Cam greuceni, dar "las' ca mere si-asa". Erau celulele care incotro si m-am strofocat de le-am facut un incarcator cu egalizor. S-au incarcat marfa. Oricum o sa zboare pe deasupra ierbii si, in caz d eceva, mai intai trozneste elicea, nu LiPoii. Lipoii i-am pus jos ca sa mai cobor CG. Asa m-am priceput.
Inca o data va multumesc ptr observatii si revin cu raportul de maidaneala.
Daca mai aveti comentarii, va rog...
Cirip
EDIT: Multzam Valteras. Am descarcat ecselul. Daca nu ma dumiresc cu el, poate mai azvarl o intrebare.
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 18 August 2005 - 07:12 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#12
Postat 19 August 2005 - 03:57 AM
Vant afara, stat in aer cam 15-20 de secunde, foarte nevricos la profundor, lenes la directie, inclinat pe o aripa, bagat directie la maxim in partea cealalta, ce folos de lapte gros daca nu-i mamaligos, muscat din iarba cu aripa, rupt pilonul, care si-asa era cam fragil. Acum e la lipit. Va fi intarit prin partile moi cu doua betze de bambus.
Mai incerc o data pe vreme un pic mai buna, asa cum e. Daca tot asa de greu coteste, ii pun diedre la capetele aripii.
Pe de alta parte, planeaza bine si cred ca daca nu era vant nu patzea evenimentul.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#13
Postat 19 August 2005 - 04:16 AM
Tot inainte ..... spre victoria finala :lol:
#14
Postat 19 August 2005 - 05:44 AM
Cirip, la 19 Aug 2005, 03:57, a spus:
pe care?
nu cumva cuplu la elice prea mare?
baga inclinare la motor 2-3 grade jos si dreapta sa vazi ce frumos zboara drept.
#15
Postat 19 August 2005 - 08:09 AM
Multumesc de comentarii,
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#16
Postat 21 August 2005 - 12:32 AM
Dupa inca o sesiune de zboruri de incercare as putea spune ca este greu de stapanit (probabil) din cauza ca nu are diedru sau eleroane. De asemenea, pare ca motorasul nu prea are putere suficienta. Este adevarat ca batea vantul si bruma de viteza pe care o prindea era pierduta din manevrele ca sa il tin in aer cand il sufla vantul dintr-o parte in alta.
Intrebarea mea ar fi: Tinand cont ca emitatorul are numai 3 canale, ce ar fi preferabil sa fac? Sa ii adaug doua prelungiri la aripa si sa ii fac diedre sau sa ii las directia fixa si sa mut servoul respectiv la o pereche de eleroane pe care i le-as putea atasa? Sau pe scurt, la un 3 canale de 225g, ce e de preferat? Eleroane sau diedru?
Multzam,
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#17
Postat 21 August 2005 - 01:11 AM
Ce suprafata are aripa si stabilizatorul orizontal? Care e greutatea totala a modelului? (gata pregatit de zbor, cu bateria atasata).
Ce motor ai? Ai zis ca este mai mic decat Speed 300... cat de mic?
MIG-29
P.S.: cred ca si valterasul a zis.. eu as face la aripa un mic diedru la centru. Ceva in genul trainerelor termice...
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 August 2005 - 01:13 AM
#18
Postat 21 August 2005 - 04:28 AM
Detalii: greutate=223g, incarcare=15g/dm^2, motoras=IPS 5.9:1, elice EP1047 (optima, din datele de la GWS), tractiune masurata pe banc=110g
Suprafata aripii 15dmp, ampenajul 2dmp
Aici poate fi vazut motorasul: http://www.gwsus.com/english/product/power...rsystem/ips.htm Este un GW/IPS-DX-AXCS adica cu angrenaj de tip A (5.9:1).
Am inteles sugestia cu diedrul la centru, dar daca exista vreo modalitate sa scap de el, as fi tare bucuros. Nu vreau sa o tai, ca iese urat, de asta insist atata cu diedrashele la capetele aripii sau la alte solutii, pana sa ajung la facutul diedrului pe mijlocul aripii. Mi-e tarsha s-o tai, ca daca o lipesc iese nasol, ca n-am mana de artist.
Stima,
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 21 August 2005 - 04:32 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#19
Postat 21 August 2005 - 04:36 AM
Eu as incerca sa-i pun eleroane fara diedru la centru si sa vad cum se comporta. Cred ca vei putea sa o domesticesti cu o pereche de eleroane.
Din cate stiu eu un parkflyer ar trebui sa aiba pe la 180 grame pe metru patrat incarcare optima... deci tu te situezi bine daca nu am facut eu vreo greseala de transformare la unitatile de masura :)
MIG-29
P.S.: ori pui diedru la centru si incerci fara eleroane, ori incearca fara diedru la mijloc dar cu eleroane. Nu cred sa fie inclinarea ta de la cuplul motorului ci pur si simplu de la vantul de afara. Tine-ne la curent ce s-a intamplat.
Foamies astea ar trebui sa zboare fara diedru la centru dar toate care le-am vazut aveau eleroane... si ca sa le zbori chiar lucrezi serios la eleroane... la urma urmei e ca o "mana" in plus. Directia nu vrea vad sa-ti trebuiasca... (bine la zbor 3D cu foamies de mai sus iti trebuie si directie...).
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 August 2005 - 04:41 AM
#20
Postat 21 August 2005 - 05:40 AM
Lasa eleroanele pe mai tarziu....dar asta-i doar parea mea :)
#21
Postat 21 August 2005 - 06:53 AM
De asemenea, se va proceda la scurtarea fuselajului. Initial nu am vrut sa-l scurtez, dar am masurat mai atent pe planuri si se pare ca ar fi trebuit sa fie mult mai scurt. Acum e la lipit suportul ptr servouri.
Am sa revin cu detalii.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#22
Postat 21 August 2005 - 07:35 AM
Aceasta postare a fost editata de old-boy: 21 August 2005 - 07:38 AM
#23
Postat 21 August 2005 - 08:11 AM
18 grame e valoarea corecta dar asa cum ai zis si tu nu-i o valoare fixa ci mai degraba un interval.
El are 15 grame pe dm^2 ceea ce il incadreaza la parkflyere.
Facusem calcul pe-o hartie si cand am transcris ... l-am facut mai usor :)
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 August 2005 - 08:13 AM