Proiectele unui incepator IAR 80 si V1
#1
Postat 10 August 2005 - 08:50 PM
Bun. Sint un incepator in ale aeromodelismului si ma chinui de ceva vreme sa construiesc un trainer respectiv Charter de la Robbe.Timpul lipsa si portofelul gol m-au facut sa pun proiectul pe hold ceva vreme iar acum n-am reapucat de el.Prezenta acestui forum m-a facut sa vad ca puteam obtine multe sfaturi utile ca sa nu orbecai aiurea.
Ii multumesc lui Picatot pt sfaturile pe care mi le-a dat.
Proiectele mele pentru vitor sint urmatoarele: IAR 80-81 si V1.
Cine ma poate ajuta cu planuri complete pt IAR ? Planurile din modelism sint sa fie si nu ca sa construiasca cineva dupa ele.
V1 este un proiect la care ma tenteaza sistemul de propulsie respectiv motorul pulsoreactor subiect care nu am vazut sa fie discutat aici.Iar v-as fi recunoscator cu planuri daca poseda cineva sau macar niste linkuri.
Sper sa nu fi scris prea mult sa plictisesc lumea :huh:
#2
Postat 11 August 2005 - 02:31 AM
MIG-29
#3
Postat 11 August 2005 - 05:17 AM
Jimmy.
Am auzit ca IAR-ul ar fi cam greu de facut macheta...zburatoare..... poate ne spui cam ce inseamna "incepator" pentru tine......trainerul l-ai terminat?....zboara? sau vrei sa incepi cu IAR-ul?
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#4
Postat 11 August 2005 - 07:21 AM
In primul rand doresc sa iti atrag cumva atentia ca planurile publicate in revista "Modelism" referitor la celebrul IAR 80, sunt planurile originale de fabricatie recuperate din arhive: mai mult de atat nu vei gasi si nu cred nici ca vei avea nevoie!!! Deasemenea, despre discutiile referitoare la acest avion, pe forum, gasesti detalii aici...sunt cam vraiste, dar filtrezi.
In legatura cu pulsoreactoarele, am dat un search si am gasit asta!
Succese maxime!!
Cu rabdare si ciocan.
#5
Postat 11 August 2005 - 10:30 AM
#6
Postat 11 August 2005 - 04:30 PM
#7
Postat 12 August 2005 - 03:29 AM
Stii ca-i periculos si in unele tari si interzis sa zbori cu motor cu flacara deschisa.
Si ar fi bine ca prima data sa incepi cu un polistiren. Se repara usor...pe urma termicul de care spui.
Daca te uiti pe site-ul meu ai sa vezi unul care asteapta in cui pana mai invat :D
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 12 August 2005 - 03:32 AM
#8
Postat 12 August 2005 - 08:46 PM
Numai bine
#9
Postat 12 August 2005 - 10:26 PM
#10
Postat 13 August 2005 - 05:38 AM
Pt. completarea doc. mai poti lua ca sursa de inspiratie planuri de constructie pt. captiv cu mot de 10 ccm din rev. tehnium. Incearca sa-l contactezi pe Razvan Bujor....daca nu ma insel a participat si dansul la elaborarea planurilor?????
Da-i bataie!!!!!!
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#11
Postat 13 August 2005 - 01:10 PM
#12
Postat 15 August 2005 - 07:25 AM
IAR 80 a fost deja construit ca macheta zburatoare, nu e premiera! (cunosc cativa constructori chiar...)
Nu exista nici un IAr 80 la vre-o unitate de zburatori: ambele sunt in muzeu si anume unul in Muzeul Militar de pe Stefan Furtuna iar celalalt la Muzeul Aviatiei din Otopeni, in ploaie.
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 15 August 2005 - 07:26 AM
Cu rabdare si ciocan.
#13
Postat 15 August 2005 - 09:25 PM
Oricum, se pare ca nici avionul nu e tocmai simplu de facut, nu sint planuri bune si nici eu nu am experienta suficienta in constructie asa ca ma gindesc sa pun V1 inaintea IAR-ului......
#14
Postat 15 August 2005 - 10:56 PM
Eu zic mai bine baga mare la trainer,ceva simulator,zboara trainerul si dupa aia.......vezi ce mai faci. Incearca de la simplu spre complicat.....nu invers.
Planuri de IAR-eu sunt foarte bune ( modelism ) se pot scana si pe urma mari la scara dorita...samd.
Dar pana la faza asta incearca sa CONSTRUIESTI ceva mai simplu..... Top Flite are vreo trei avioane in Kit care au documentatie suficienta pt. a incepe o macheta chiar.
In afara de explicatii cu poze mai sunt si planuri de lucru.
Romanul ar zice MURA-N GURA.
Success prietene!
Cu stima JIMMY.
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#15
Postat 16 August 2005 - 07:20 AM
Jimmy, sa stii ca nu ai dreptate, omul vrea sa construiasca nu sa zboare. Incearca sa-ti imaginezi citi dintre noi (modelistii) nu am inceput construind boening sau mig-uri (din plastic). S'apoi modelistii sunt de doua feluri, constructori si zburatori. Mergi intr-o zi, sa vezi, citi zboara pasari facute, si citi cumparate. Cei care le fac (bibilesc) n-au nimic d'aface cu zboru (scuze Marinaru, stiu ca esti o exceptie).
#16
Postat 16 August 2005 - 01:26 PM
#17
Postat 16 August 2005 - 01:30 PM
Marinaru este proximul in discutie (pagina) si am vrezut ca e on line.
#18
Postat 16 August 2005 - 01:51 PM
Se poate si asa ?, la 16 Aug 2005, 13:26, a spus:
din kituri cica nu se pune! :D
#19
Postat 16 August 2005 - 07:04 PM
Asta cere-l fac acum....cel cu elicea propulsiva se pune ? Ca nici plan nu are....doar un text.... :D
#20
Postat 16 August 2005 - 10:19 PM
Treaba ar sta cam asa: vrei sa construiesti ( indiferent ce )....ceva sa zboare ,o iei de la A inspre Z , vrei sa zbori ( sa inveti sa zbori ) un model, e mai la indemana sa-l iei de-a gata, daca inveti sa zbori pe un model construit de tine ( de prima data ) apar dintr-o data doua necunoscute......in cazul cel mai nefericit....sper ca intelegi ce vreau sa spun. Nu poti sti exact pe cine sa pui vina .....pe constructor sau pe pilot ( care amandoi sunt la inceput de drum ). Macar pt. primul zbor incearca un model ce nu produce probleme ( eventual incercat de un prieten cu ceva experienta ).
Daca nu ai rezolvat cu motorul incerc sa te ajut.....dar cu o promisiune din partea ta......termini charter-ul si il dai cuiva cu experienta.....sa-l zboare pt. prima data. Dupa care ne spui cum l-ai zburat....binenteles fara evenimente...
Daca i-mi dai adresa si numele.....
Din cate i-mi aduc aminte mai am ceva piese dintr-un cometa sau asa ceva ( era pt. captive ) cu carb. simplu....etc.
Jimmy.
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#21
Postat 16 August 2005 - 10:41 PM
======================================
In cativa ani, am reusit performanta...daca ii pot spune asa sa CONSTRUIESC si sa particip la constructia a numai putin de 7 modele dintre care 6 au " cazut " la datorie.....tocmai pt. a invata si ceva zbor, pe langa construit. Asta nu inseamna ca zburatul si construitul sunt O.K. pentru mine. Dar.......deoarece construitul i-mi da cele mai multe satisfactii, binenteles ca nu prea ramane timp pt. zburat ( perfectionat ).
Primul avion pe care l-am ZBURAT a fost un trainer simplu 1600 anv. 3300gr. mot.6.5ccm ;nicidecum o macheta ( cu toate ca mi-as fi dorit ).
A fost unul din cele mai longevive modele.....pana la un tonou ce i-a incheiat cariera ( tonou cu un trainer....ma intreb si acum cum de am avut curajul....dupa " vasta " experienta de zbor ). dar asta e viata trebuie sa mearga inainte ........ cu constructii si minute de zbor...
dupa acesta a urmat un trainer-acrobat.....facut zob; un Su-26 ......cu 3 zboruri la activ ( o greseala de constructie ). un treiner luat de-a gata.....praf.....acrobatul lui Mugurel ( pe care l-am zburat amandoi ) inca e O.K. mai nou FW190 al lui Mugurel.....urmeaza la " pisat " Airacobra si asa mai departe.......un Swallow asteapta.....
Asa ca se pot amandoua ,construit si zburat.
Binenteles nu se poate sa imparti timpul si energia in mod egal intre ele........ceva TREBUIE sa fie pe locul 1.
Pentru mine ramane construitul.
Nu neaparat si pt. King sau altcineva.
BINENTELES ca si eu am inceput cu machete statice.....parca am bagat ceva poze cu ce mi-a mai ramas....intreg.
Salutare!
Si toate cele bune.
JIMMY.
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#22
Postat 16 August 2005 - 11:24 PM
Nu am cum sa dau cuiva cu experienta charterul pt ca nimeni nu vrea sa rateze prima prabusire.Asa ca il voi zbura eu cind o sa am cu ce.Mai am pina apuc un Magnum si o Futaba F14 plus de asta trebuie sa refac ampenajul orizontal care era torsionat si sa ii construiesc aripile (aripile originale nu au iesit simetrice - s-au torsionat de la aracet).Asa ca pina o sa am chestiile grele trebuie sa ma gindesc la baghete 8x8 si balsa 1,5m ca sa arate ca avion inainte sa aiba pretentii de zbor.
#23
Postat 17 August 2005 - 10:42 PM
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#24
Postat 18 August 2005 - 10:15 AM
#25
Postat 18 August 2005 - 10:56 AM
King_Gath, la 18 Aug 2005, 11:15, a spus:
Doar pentru planoare mai mari, sa incapa receptorul! daca ii pui motor, da in benganeala! E prea babana pentru electrice iar pentru termice, vibratiile iti zapacesc releele din receptor si o sa-l vazi cum inoata din comenzi!
Cu rabdare si ciocan.
#26
Postat 18 August 2005 - 09:49 PM
Fisiere atasate
-
00001_99.JPG (18.48K)
Number of downloads: 103
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#27
Postat 19 August 2005 - 09:37 AM
#28
Postat 19 August 2005 - 11:43 PM
Oricum, vroiam sa folosesc statia aia odata pt un navomodel cu motor termic si am modificat un servo ca sa nu revina la pozitia initiala dat fiind ca nu merg amindoua canalele simultan :)))
Trebuia sa fie vreun papuc de viteza ceva ......
Oricum, ar fi sadic sa folosesc asa ceva pe avion si cred ca m-ar injura lumea de pe forum......;):PP