Ce sa aleg? IMax B6 sau Turnigy MAX80?
#1
Postat 03 December 2013 - 11:46 AM
Sau poate altceva in aceeasi gama de pret. Nu vreau sa sparg nori cu el, ci doar sa imi schimb packurile MiMh cu lipo 2/3S. Sau poate cu LiFe. Eventual dezvoltati si ideea aceasta, cu acumulatorii, avantaje si dezavantaje LiPo/LiFe. Mercic.
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#2
Postat 03 December 2013 - 12:24 PM
Din cate vad, esti cu masinile, asta imi suna ca nu incarci decat 2s-uri.
Daca presupunerea e corecta, atunci pack-urile maxime care le vei putea incarca intr-o ora vor fi limitate de curentul maxim care il dau cele doua chargere, de 5A(h) pentru Imax B6, respectiv 7A pentru Max80, desi in ambele cazuri puterea lor ar permite incarcarea la curenti mai mari.
Daca insa cochetezi si cu 3s-uri, vei avea o limitare de putere la B6, neputand incarca la curentul maxim de 5A, ci la maxim 50W/12.6V = 3.9A, in schimb raportul curent/putere la Max80 pare mai bine optimizat pentru incarcare de 3s-uri, putand incarca mai aproape de curentul maxim de 7A, limitarea datorita puterii de 80W fiind la 6.4A.
Intern as zice ca sunt foarte asemanatoare, ruleaza acelasi soft, clona de B6. Ai aceleasi optiuni pe ecranele ambelor. Posibil Imax-ul sa fie un pic mai bine lucrat, dar e chestie de noroc mai mult.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 December 2013 - 12:25 PM
#3
Postat 03 December 2013 - 07:50 PM
In alta ordine de idei, recomanzi LiPo sau LiFe? Ma gandesc ca nu am vazut nicaieri buzzere pentru LiFe, nu e nevoie sa fii atentionat cand scade prea mult tensiunea, ca la LiPo?
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#4
Postat 03 December 2013 - 08:19 PM
Tzicul, la 03 December 2013 - 07:50 PM, a spus:
In alta ordine de idei, recomanzi LiPo sau LiFe? Ma gandesc ca nu am vazut nicaieri buzzere pentru LiFe, nu e nevoie sa fii atentionat cand scade prea mult tensiunea, ca la LiPo?
Calitatea nu o stiu, dar nu ma astept sa fie ceva diferente ne...reparabile :) pe plan local.
Din manualul lui Max80 pare sa fie identic B6, deci nici o functie in plus.
LiFe vs Lipo:
LiFe sunt mai grele ca lipo dar la masini asta nu conteaza asa mult.
Sunt mai rezistente la buseli si merg si iarna, nu au treaba cu temperatura.
LiFe au insa voltajul de 3.3V si variaza f putin cu descarcarea, fata de 3.8-4V Lipo, asta se va simti probabil la tractiune.
Le poti pune si lor un buzzer din cele cu tensiunea de alarma reglabila, si pui alarma la limita de jos, pe la 3V, e mai mult informativa, sa stii ca s-au descarcat, nu e sa te alarmezi, LiFe suporta si sub 2V, dar nu are sens sa o pui mai jos pentru ca de la 3.1V cad foarte brusc jos de tot.
Cele de mai sus sunt valabile pentru LiFe adevarate A123, cu capacitatea multiplu de 2300mAh, adica 2s2p 4600mAh, spre deosebire de lipo nu as lua alte chestii care se dau drept LiFe, aici clonarea inca nu le-a reusit ;)
#5
Postat 03 December 2013 - 08:38 PM
renatoa, la 03 December 2013 - 08:19 PM, a spus:
Din manualul lui Max80 pare sa fie identic B6, deci nici o functie in plus.
Este clar, probabil ma voi orienta catre B6
LiFe vs Lipo:
LiFe sunt mai grele ca lipo dar la masini asta nu conteaza asa mult.
:good:
Sunt mai rezistente la buseli si merg si iarna, nu au treaba cu temperatura.
Asta-i bine, ma mai dau si pe zapada cu ele
LiFe au insa voltajul de 3.3V si variaza f putin cu descarcarea, fata de 3.8-4V Lipo, asta se va simti probabil la tractiune.
Mi se falfaie :), le folosesc doar pentru receptie si servo, sunt fan nitro :yahoo:
Le poti pune si lor un buzzer din cele cu tensiunea de alarma reglabila, si pui alarma la limita de jos, pe la 3V, e mai mult informativa, sa stii ca s-au descarcat, nu e sa te alarmezi, LiFe suporta si sub 2V, dar nu are sens sa o pui mai jos pentru ca de la 3.1V cad foarte brusc jos de tot.
Cele de mai sus sunt valabile pentru LiFe adevarate A123, cu capacitatea multiplu de 2300mAh, adica 2s2p 4600mAh, spre deosebire de lipo nu as lua alte chestii care se dau drept LiFe, aici clonarea inca nu le-a reusit ;)
Inteleg ca recomanzi asta in locul asteia ?
PS Poate ma invata si pe mine cineva cum se foloseste citarea multipla, se pare nivelul meu de inteligenta nu este suficent de mare pentru a ma prinde cum functioneaza aceasta optiune :D
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#7
Postat 03 December 2013 - 11:07 PM
renatoa, la 03 December 2013 - 10:19 PM, a spus:
Puteam sa pun pariu ca asta o sa-mi recomanzi! :lol: Totusi ar avea 2 probleme: una ar fi pretul, dar hai sa zicem ca nu ar fi o problema insurmontabila (chiar daca vreau sa cumpar 6, asa ca totusi!) si a doua ar fi mai greu de rezolvat, respectiv dimensiunile pack-ului. Chiar nu-mi intra in cutiile masinilor. Si ca sa ma apuc de modificari si la caiptolul asta... :crazy:
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#8
Postat 03 December 2013 - 11:23 PM
Din ce imi spui banuiesc ca cei care proiecteaza masini pe nitro inca mai sunt in epoca NiMh pe receptie sa inteleg ?
#9
Postat 03 December 2013 - 11:26 PM
Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 03 December 2013 - 11:29 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#10
Postat 04 December 2013 - 12:40 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#11
Postat 04 December 2013 - 02:29 PM
http://www3.towerhob...wti0093p?&C=MCD
Ma refer la cele Hobbico.
Sunt extrem de multumit de ele. Am uitat una intr-un model pe care nu l-am zburat mai mult de un an. Cand i-a venit randul, au intrat in baterie, doar, 100mAh. Alta am pierdut-o cand am pus modelul in masina. Am gasit-o, dupa o saptamana, in gazon. A fost o saptamana ploioasa, dar bateria este ca noua.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 December 2013 - 02:32 PM
#12
Postat 04 December 2013 - 04:34 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#13
Postat 04 December 2013 - 04:36 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#14
Postat 04 December 2013 - 09:34 PM
eu am luat de pe ocazii pachet de 4x2450 duracell stay charged acc cu 50 lei
si sincer, le folosesc si pe statii si k pack de 5x1.2V si sunt oarecum multumit.
Aceasta postare a fost editata de e.cata: 04 December 2013 - 09:38 PM
#15
Postat 04 December 2013 - 10:37 PM
e.cata, la 04 December 2013 - 09:34 PM, a spus:
Vezi, tocmai asta este, acest oarecum :) Ma cam enerveaza cand ma lasa in mijocul drumului si rezervele, pe care le stiam incarcate, se dovedesc a fi descarcate. Asta-i una. Alta ar fi ca, daca asta se intampla la lipo, ii poti pune 10 minute la incarcat cu curent maxim si esti good to go! Fara grija descarcarii, incarcarii la 1/10C si alte alea. Si ultima ar fi ca niciodata, nici cand se apropie de limita descarcarii, tensiunea nu scade sub 6V. Una peste alta ar fi ca mai scapi de o grija.
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#16
Postat 04 December 2013 - 10:48 PM
Pai daca folosesti altceva decat LSD... mi-a tinut in aparatul foto si 3 luni.
> Alta ar fi ca, daca asta se intampla la lipo, ii poti pune 10 minute la incarcat cu curent maxim si esti good to go! Fara grija descarcarii, incarcarii la 1/10C si alte alea.
1/10 este preistorie... azi se incarca la C/3 minim. 2000mAh se incarca la 800mA fara nici o jena.
> Si ultima ar fi ca niciodata, nici cand se apropie de limita descarcarii, tensiunea nu scade sub 6V.
Folosesti pack de 5 celule si e rezolvata si asta.
Doua elemente LiIon 18650, din alea de laptop/lanterne cum stau in spatiul ala ? adica ceva de 2*4*7 cm.
Exista de 2500-3000 la 2-3$ bucata.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 December 2013 - 10:49 PM
#17
Postat 05 December 2013 - 02:05 AM
Cat despre 18650, e interesant ce spui. M-am uitat pe aliexpress si, normal, gasesti acolo tot ce vrei. Ce-i misto e ca gasesti no name de 5.000MAh cu 2$ si Panasonic de 3.400 cu 12$. Stiu, am invatat de mult ca nu tot ce zboara se mananca :) Oricum, ideea ramane interesanta si ramane sa masor compartimentele respective, ca sa vad daca intra. Presupun ca ar trebui sa fac pack-uri din ele, ca sa le pot incarca cu Imax mai simplu. Si presupun ca cineva ma va invata sa "fabric" si legaturile pentru balansare, presupun ca e vorba de un minus comun si cate un plus de la fiecare celula. Intrebarea ar fi de ce sa ma complic cu tipul asta de celula? Doar pentru pret, sau ar mai avea si alte avantaje?
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#18
Postat 05 December 2013 - 02:18 AM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#19
Postat 05 December 2013 - 09:45 AM
"Alta ar fi ca, daca asta se intampla la lipo, ii poti pune 10 minute la incarcat cu curent maxim si esti good to go"
Asta mie imi sugereaza ca vrei sa folosesti lipo de propulsie pe post de receptie, ca numai aia au 6C incarcare... Greseala marea, am mai scris prin alte posturi, si se pare ca doar eu am grija ca un lipo de propulsie nu e bine sa fie lasat incarcat mult timp. Da, stiu cine moare de grija altuia... :)
Daca cercetezi un pic o sa vezi ca orice lipo care este vandut pe bune ca lipo de receptie nu are incarcare rapida, ci doar 1C.
Asa ca daca vrei incarcare rapida, tot la LiFe ajungi...
Pana la urma... de ce nu ai incerca totusi asta ? :unsure: Nu este A123, dar mai mult decat sa te lase nu are ce sa se intample, ca astea nu iau foc.
Sau, daca ai loc de elemente 18650, de ce nu LiFe originale A123 de 1100mAh ?
http://phoenixmodels...ele-p-3545.html
Astea ar fi idealul, daca iti ajunge 1100mAh, pentru ca nici pe LiIon nu trebuie sa pui baza prea mult, nici acelea nu au incarcare rapida, ci pe la 3-4 ore.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 December 2013 - 09:45 AM
#20
Postat 05 December 2013 - 03:13 PM
Doi! Da-mi te rog un link cu cele scrise de tine, sau altul, ca sa citesc si eu despre ce zici tu despre packurile de propulsie si cele de receptie. N-am chef sa mai gresesc iarasi, cum am facut la NiMh.
Adevarul este ca eu ma oprisem la LiFePo4 sau la Zippy
Avantajul imediat pe care il vad la Turnigy este ca nu mai am nevoie de ubec/sbec, avand in vedere ca voi avea maxim 6,6V, pe langa faptul ca are dimensiunile identice cu packul NiMh. Dezavantajul ar fi ca are capacitate ceva mai mica, dar se poate incarca si la 5C. Si cum vad ca, mai nou, HK trimite din nou Lipo cu posta normala (tocmai am primit un email de la ei pe aceasta tema) il pot lua de oriunde. Este drept, acum vad ca il au si in Europa. Deci, daca ma intrebi acum, as inclina spre LiFe. Dar astept link-ul tau cu "esplicatii" si vad atunci. Merçi mult inca o data
Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 05 December 2013 - 03:16 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#21
Postat 05 December 2013 - 04:17 PM
Oricare din cele doua solutii sunt bune, cu urmatoarele observatii, care le iei ca plusuri sau minusuri in functie de context.
- lipo-ul are o arhitectura puternic paralela, este un 2s3p, adica 6 celule de 700mAh, banuiesc ca alegerea a fost facuta ca sa intre in spatiul unui pack 4 NiMh. Daca unul din cele trei subansamble paralele se duce, poate fi bine sau rau :) daca se duce prin scurt, atunci le trage si pe celelalte doua dupa el si e de rau, daca insa se duce prin intrerupere, se cheama ca ai noroc, este redundanta, in loc de 2100 vei avea 1400mAh, dar nu pierzi receptia. La un avion asta conteaza ;)
- LiFe-ul pare a avea avantajul tensiunii mai reduse, deci fara UBEC, si al incarcarii la 5C. Singura retinere care o am este ca este LiFe chinezesc, nu A123 original. Am doua din astea in statie si s-au umflat de abia mai incap... dupa nici 10 incarcari. In loc de 1500 nu mai au nici 900mAh, dar inca merg, imi ajung de un weekend fara reincarcare. In plus, adica minus, cand se duc se duc extrem de rapid, cad de la 9.6V la 8.5V, cand incepe statia sa beepaie, in cateva minute. Am in permanenta la mine un al doilea pack plin, care mi s-a intamplat sa il schimb chiar pe camp cand planorul era la 100m sus, operatie de 20 secunde, nu toti isi permit asta... La tine e vorba de receptie, si altfel se pune problema.
Despre explicatia cu low/high C, fiindca nu e prima oara cand se aduce vorba, lasa-ma sa pregatesc un studiu mai "academic", si voi posta un topic separat.
Pana atunci, ti-am mai zis, arata-mi sa vad si eu lipo, nu life ! de Tx cu mai mult de 2C sau Rx cu mai mult de 5-10C ;)
Sau, zi-mi si mie la ce au bagat modul storage pe chargere, daca la lipo ii place sa stea incarcat in orice pozitie si nu face urat.
#22
Postat 05 December 2013 - 05:23 PM
renatoa, la 05 December 2013 - 04:17 PM, a spus:
Sau, zi-mi si mie la ce au bagat modul storage pe chargere, daca la lipo ii place sa stea incarcat in orice pozitie si nu face urat.
Zau ca intrebi pe cine nu trebuie! :lol:
Ce am inteles pana acum sunt urmatoarele:
-lipo-i bun, dar nu-i place sa stea incarcat (foarte nasol), nu-i place sa mearga pe frig (nasol) si cand se strica exista sansa sa ia foc,cu tot cu masina de care este inconjurata (ingrozitor de nasol) :)
-life-i si mai bun, poate sa stea incarcat :good: :good: n-are treaba cu frigul :good: , daca se strica, se strica si cu asta gata :good: :good: :good: . Dar doar daca cumpar unul de marca! In minus, se descarca abrupt si-mi cade din cer. Ups, eu merg cu ele pe pamant :), deci am fail safe, deci tot :good:
Am inteles ca tu ai chiar nano-tech, si din doua s-au dus amandoua??
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#23
Postat 05 December 2013 - 05:50 PM
http://www.hobbyking...tter_pack_.html
#25
Postat 05 December 2013 - 08:12 PM
nu as mai vrea (nu eu, da ma supun) sa le bag in casa pe timp de iarna..
#26
Postat 05 December 2013 - 08:15 PM
pt nevoile mele, incarcat statii si acc de receptie, ocazional cate un 2x2s 5000mah imi sunt suficiente..
nitro e prima dragoste si nu sunt pregatit sa renunt definitiv ...
Aceasta postare a fost editata de e.cata: 05 December 2013 - 08:15 PM
#27
Postat 06 December 2013 - 02:31 PM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 06 December 2013 - 02:32 PM
#28
Postat 07 December 2013 - 02:04 AM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#29
Postat 07 December 2013 - 04:00 PM
renatoa, la 05 December 2013 - 04:17 PM, a spus:
Pana atunci, ti-am mai zis, arata-mi sa vad si eu lipo, nu life ! de Tx cu mai mult de 2C sau Rx cu mai mult de 5-10C ;)
Sau, zi-mi si mie la ce au bagat modul storage pe chargere, daca la lipo ii place sa stea incarcat in orice pozitie si nu face urat.
Pana apare studiul "academic", foarte pe scurt, care ar fi diferenta intre accu pentru receptie si cel pentru propulsie? Sau, mai exact, ce le face pe cele de propulsie sa nu fie bune pentru receptie.
Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 07 December 2013 - 04:01 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#30
Postat 07 December 2013 - 04:38 PM
Tzicul, la 07 December 2013 - 04:00 PM, a spus:
Diferenta... la exterior? Am scris de mi s-au tocit... Tx/Rx C mic, propulsie C mare. pe cele de Tx/Rx chiar scrie clar ca sunt pentru aia.
Daca vrei sa stii la interior, adica diferenta de chimie, mai ai de asteptat putin :)
Nu pricep ce atata nelamurire si mirare, cand de la magazinele mari traditionale gen tower pana la HK, bateriile sunt in categorii separate:
Batteries - Lithium Polymer / Ion - Receivers
Batteries - Lithium Polymer / Ion - Transmitters
Batteries - Lithium Ferrite Phosphate - Receivers
Batteries - Lithium Ferrite Phosphate - Transmitters
Batteries - Lithium Polymer - R/C Airplanes
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 December 2013 - 04:38 PM