Modelism - RHC Forum: help ! - model rc de antrenament al armatei - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

help ! - model rc de antrenament al armatei ATM-1, ma poate ajuta cineva?

#1 Useril este offline   sicone 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 26-September 05

Postat 26 September 2005 - 12:40 AM

Salut la toata lumea, sunt incepator in modele rc, mi-am construit s.p.a.d. -uri (simple plastic airplane design) pe care le tot testez, cu un motor de 2,5 cmc si chiar azi am avut norocul sa vina cineva sa asiste la un zbor; persoana respectiva mi-a spus ca are un avion rc al armatei, din ala cu care se antreneaza anti-aeriana, un model din fibra, cu motor cu ardere interna, 2 cilindri, in jur de 20 cmc, si mi l-a facut cadou, ca el il tinea undeva pe cotetzu de gaini ! Problema este ca a stat in ploaie cam 4 ani si este intr-o stare proasta, l-am dus acasa si l-am desfacut bucatele (am gasit si un cuib cu vreo 40 de viespi in el!), am pus motorul la "muiat" in decarbusolv, fuselajul este din fibra de sticla, aripile sunt din furnir si spuma poliuretanica, distruse, are servouri Graupner si toate tijele si cuplajele, inclusiv sistemul de tractare al tintelor pentru antiaeriana, nu are profundor si directie, nici tren fata si nu gasesc nici o informatie, nici o poza pe net cu asa un model. Sunt incantat de el si tare as vrea sa-l restaurez. Ma poate ajuta cineva? Orice informatie sau sfat e binevenit ! A, motorul este inca o enigma pentru mine, e rusesc si nu am mai vazut un asemenea cuplaj al celor doi cilindri
Va multumesc mult
0

#2 Useril este offline   sicone 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 26-September 05

Postat 26 September 2005 - 12:43 AM

scuze, dar nu mi-a reusit smecheria cu atasatul fisierului din prima !

Fisiere atasate


0

#3 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 26 September 2005 - 05:31 AM

ia citeste aici.
incepand cu postul ala in care scrie desert cu rosu...cam asa ceva se foloseste acum.sau direct uavuri :D
flying is my life...
0

#4 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 26 September 2005 - 07:18 AM

Motoru' cre' ca-i bulgaresc, ca si avionul! Am si eu un atm, dar e mult mai dichisit.
si e de vanzare!

uite:

Fisiere atasate


0

#5 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 26 September 2005 - 08:27 AM

La intalnirea de la brasov a fost un domn care avea un cosmar din ala de ai tu. Nu avea motor din ala avea un motor pe benzina. Am si un filmulet cu el ruland la sol si cred ca gasesti ceva poze pe aici .
DT
0

#6 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 26 September 2005 - 08:43 AM

adica poza asta
flying is my life...
0

#7 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 26 September 2005 - 09:54 AM

Motorul pare romanesc MTM . Gasesti in forum date despre el
DT
0

#8 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 26 September 2005 - 10:01 AM

ZOD, la 26 Sep 2005, 10:54, a spus:

Motorul pare romanesc MTM . Gasesti in forum date despre el

aici si aici
si aici

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 26 September 2005 - 10:07 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#9 Useril este offline   sic1 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 26-September 05

Postat 26 September 2005 - 11:03 AM

Va multumesc tuturor foarte mult pentru ajutorul acordat !
S-a facut ceva lumina in capul meu si sper sa-l pot pune la punct, chiar mi-as dori sa zbor cu hardughia asta, cred ca e fun ! Acum ca stiu ce sa caut, am mai gasit cate ceva si pe net, totusi mai am o intrebare : ce combustibil ar trebui sa-i dau? Clasicul metanol cu ulei sintetic sau ricin, cu sau fara nitro? Ce parere aveti? Am inteles ca ar fi o idee buna sa-l las intr-un cilindru, hmm... Multumesc
0

#10 Useril este offline   sic1 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 26-September 05

Postat 26 September 2005 - 11:04 AM

sic1=sicone

din pacate am mari probleme cu autentificarea si am fost nevoit sa fac cont nou
0

#11 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 26 September 2005 - 11:14 AM

Salut!
Colega daca servourile sunt bune e un mare castig , daca nu ,poti sa uiti de motor ,avem si noi unul cu doua pistoane si unul cu un piston, cel cu un piston merge, celalalt nu prea! Cat despre atm eu l-am aruncat la container intreg, nici macar balamalele nu le-am luat , e mai mult decat un cosmar!
Daca vrei sa te apuci de modelism ia legatura cu Otty tot din Timisoara! El te poate ajuta!
Cele mai bune zboruri!
MUGUREL
0

#12 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 26 September 2005 - 11:52 AM

propietarul avionului de la Brasov este Albert si il cunosc f bine. Modelul este acum in faza de finisare, dupa ce am facut teste cu el. Zboara f bine dupa ce am reparat motorul
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#13 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 26 September 2005 - 12:42 PM

sic1, la 26 Sep 2005, 12:03, a spus:

... ce combustibil ar trebui sa-i dau? Clasicul metanol cu ulei sintetic sau ricin, cu sau fara nitro? Ce parere aveti? Am inteles ca ar fi o idee buna sa-l las intr-un cilindru, hmm... Multumesc

da se mai invarte motorul ala?...ca eu am mari dubii ca mai scoti ceva din el, dupa cum arata scandura aia de sicriu dezgropat! Nu baga bani in el, pana nu te consulti cu cineva apropiat sa te indrume concret!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 26 September 2005 - 12:43 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#14 Useril este offline   sic1 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 26-September 05

Postat 26 September 2005 - 12:46 PM

are 5 servouri, din pacate abia aseara le-am demontat si nu am putut sa le testez pentru ca am un receiver GWS 8 canale cu alte mufe, imi trebuie ceva timp sa refac conectorii si chiar timpul e greu de gasit.o sa incerc cand ma intorc de la job. fuselajul e in stare buna, restul se reface, am nerv :D
de motor sunt ingrijorat, are toate piesele insa rugina ma omoara, o sa-l desfac peste vreo 2 zile cand se "moaie" si va tin la curent

e bina sa stiu ca am "colegi" prin Timisoara, chiar nu cunosc pe nimeni

Fisiere atasate


0

#15 Useril este offline   sic1 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 26-September 05

Postat 26 September 2005 - 12:48 PM

bani nu o sa bag in el, daca pot sa-l curat si sal pun in functiune doar cu reparatii e ok, altfel nu, raman la spad-uri, le-am invatat deja :D

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  spad2.jpg (80.03K)
    Number of downloads: 97

0

#16 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 26 September 2005 - 01:03 PM

Salut sic1!

Ca sa faci avionul ala sa zboare mai mult de 2 secunde, ai nevoie de cel putin 200 de euro, si/sau zeci de ore de munca. Daca vrei sa vezi si alte zburataciuni, da-mi un mesaj pe privat si iti povestesc mai multe :D
0

#17 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 26 September 2005 - 01:36 PM

sic1, la 26 Sep 2005, 12:46, a spus:

are 5 servouri, din pacate abia aseara le-am demontat si nu am putut sa le testez pentru ca am un receiver GWS 8 canale cu alte mufe, ........


Daca a stat asa mult afara ai grija la testele direct pe receptor.
NU TESTA DIRECT PE RECEIVER!
E posibil sa-l prajesti! :D

Cauta la cineva din zona un tester se servo....

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 26 September 2005 - 01:37 PM

0

#18 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 September 2005 - 01:38 PM

Sic1, sincer nu merita pierdut timpul nici cu motorul nici cu modelul, in sine.

Din motor, dupa cum arata, nu poti sa scoti nimic. O sa te convingi dupa ce-l demontezi. Daca o sa poti...

Desi fuselajul arata ceva mai bine, poti sa fi sigur ca e "copt" pe la imbinari fibra/lemn.
Nu merita atentia. Stocheaza-l daca chiar tii la el si atat.

Am avut 2 motoare de 25 in 2 cil si unul de 25 monocilindru. Am avut o "tinta" bulgareasca si una de Tg.M. Nu le-am pus in funct. pe nici una. Nu merita distractia...

Si apropos, in prima poza, elicea era pusa invers...

Tine-te de lucruri mai serioase, cum ar fi S.P.A.D.-urile, polistirenele si... KISS!
(Keep It Straight and Simple!!!)
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#19 Useril este offline   sic1 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 26-September 05

Postat 26 September 2005 - 01:55 PM

va multumesc pentru sfaturi !
Valteras, chiar am nevoie sa aud parerile voastre pentru ca am multe de invatat din experientele altora.
va multumesc inca odata, keep 'em comin' !
0

#20 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 26 September 2005 - 02:24 PM

daca rennunti la el, spune-mi si mie ca poate are nevoie Albert de ceva de la el. Al lui zboara acum f bine
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#21 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 26 September 2005 - 05:34 PM

ok acuma avionu ala chiar zbura???
ca din prima poza dupa cate vad eu aripa e scandura pusa acolo.
se vede ca exersau antiaerienele pe el....
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#22 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 26 September 2005 - 06:45 PM

Dexter,
Cred ca e o doaga.
O fi fost dotata armata cu butoaie? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
0

#23 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 26 September 2005 - 06:48 PM

Aripa era turnata dintr-o spuma...inainte de turnare, inauntrul matritei se introduceau doua foi de furnir de nuc...ce se vede coscovit e furnirul iar la mijlocul ei e spuma aia grea, de se folosea la fabrica de frigidere din Gaiesti!...restul este efectul timpului si a intemperiilor, ce si-au spus cuvantul!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 26 September 2005 - 06:50 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#24 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 26 September 2005 - 07:01 PM

sa mor io asta e bataie de joc
adica sa tii un avion pe cotetu gainilor cativa ani si sa nu fi aeromodelist dar totusi nu ai nici un pic de inima. macar sa il bagi undeva ferit de intemperii
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#25 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 September 2005 - 07:21 PM

Off topic
Sa ma lamuresca si pe mine cineva cum e cu aeromodelele astea tinta pina nu dau in infarct de miocarda http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif :D :wub:
Ca io am prins armata in Chitila imediat dupa cutremur si a trebuit sa trag tare la reconstructia Bucurestiului si la realizarea cincinalului
in patru ani pe jumatate. :D
Daca tintele actuale moderne ma refer la elicoptere si avioane de vinatoare evolueaza de la viteze de 250km/h in sus cui ii foloseste sa traga in
aceste tinte mici care evolueaza cu 150-200km/h.Si cine trage de fapt dupa ele infanteristii cu Kalasnikoavele sau aia cu tunurile.
Sau astea sint pentru incepatorii din ciclu unu si la ciclu doi se trece la tinte mai rapide.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#26 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 26 September 2005 - 07:25 PM

D3xt3r_Jr., la 26 Sep 2005, 19:01, a spus:

adica sa tii un avion pe cotetu gainilor

Care avion ?
DT
0

#27 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 26 September 2005 - 07:58 PM

Skyspy, la 26 Sep 2005, 20:21, a spus:

Daca tintele actuale moderne ma refer la elicoptere si avioane de vinatoare evolueaza de la viteze de 250km/h in sus cui ii foloseste sa traga in
aceste tinte mici care evolueaza cu 150-200km/h.Si cine trage de fapt dupa ele infanteristii cu Kalasnikoavele sau aia cu tunurile.
Sau astea sint pentru incepatorii din ciclu unu si la ciclu doi se trece la tinte mai rapide.

Se tragea cu tunurile de-a dreptul!!!...cu toate ca erau lente, nici pe astea nu le nimereau cu tehnologia de atunci...pilotul primea o sticla de bautura fina la vremea aceia si in timpul aplicatiilor, braca violent comenzile in momentul salvelor de tun iar avionul cadea "ranit de moarte". O astfel de tinta costa intre 40.000 si 70.000 lei la acea vreme (comparabil cu pretul unui autoturism Dacia de atunci). Militarii ieseau victoriosi, burtosii de la CC si din comandament se mandreau mai departe cu realizarea misiunii, si toata lumea era fericita, inclusiv producatorul de la Tg. Mures. Demn de laudat ca la acea vreme, doar servourile nu se faceau in Ro. Initial s-au folosit servouri Variprop CL, liniare, urmand ca acestea sa fie inlocuite de celebrele Simprop MM. Restul echipamentului (emitator-receptor) erau facute la Tg. Mures, complet!
Modelele erau de mai multe feluri-dimensiuni, cred...ultimele pe care le-am vazut nu mai erau dotate cu motoare pe metanol ci cu motoare de drujba romanesti, de 70 cc!
Astazi este deja altceva! Vedeti modelele construite de Mandrache.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 26 September 2005 - 08:02 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#28 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 September 2005 - 08:16 PM

@Marinaru
Insemna ca se tragea "dupa ureche" ca si in al doilea razboi mondial. :rolleyes: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
Avionele de Tg. Mures le facea cumva domnu`Otto Hints?
Domnu`Mandrache face acum ceva mai bun de ciclu doi? :D :D adica cu viteza mai mare?
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#29 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 26 September 2005 - 08:21 PM

Skyspy, la 26 Sep 2005, 21:16, a spus:

@Marinaru
Insemna ca se tragea "dupa ureche" ca si in al doilea razboi mondial. :rolleyes:  http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/laugh.gif  
Avionele de Tg. Mures le facea cumva domnu`Otto Hints?
Domnu`Mandrache face acum ceva mai bun de ciclu doi? :D  :D    adica cu viteza mai mare?

era pe aici pe forum o poza...acum are am inteles si autopilot!...o sa caut mesajele vechi!
aici si aici si aici
Suprafata aripa S=1,5 mp
-Anvergura L=3,2 m
-Greutate la dec. G=20 Kg
-Putere motor P=15 CP
Motor- zdz 160 B2
-Capacitate rez. V=2.5 L
-Profil aripa laminar
-Viteza zbor oriz. :min 200 km/h

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 26 September 2005 - 08:30 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#30 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 September 2005 - 09:30 PM

Arata cool.La incarcarea asta de greutate pe cal putere ar trebui sa zboare cu cel putin 300km/h.Ce nu inteleg e de ce a ales formula cu
aripa parasol ,cea cu aripa jos poate ar fi dat poate un randament mai bun.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu