Motor de VIDEO Alta utilizare?
#1
Postat 19 June 2005 - 09:22 AM
Am o intrebare pt. cei care au mai lucrat cu asa ceva: motorul are 4 fire! 2 pt 12Vcc si doua NU STIU!
In gol trage cam 95-100 mA si in sarcina urca pe la 300-400 mA si are si cuplu bun! RPM n-am cu ce-l masura!
Ce comenzi sau ce rol au celelalte 2 fire?
#3
Postat 19 June 2005 - 12:19 PM
Sincer sa fiu turatia lor e cam mica, dar au alte avantaje. Si la fel de sincer, cred ca motoarele de la video merg foarte bine la mici masinute de gaurit sau la orice altceva ca efectiv nu fac zgomot si nu stie nevasta ca ai pornit un motor. Asa ca peste tot unde poti folosi, baga din astea ca sunt silentioase, robuste. Dar la navo parca sunt cam slabe.
Acum daca e s-o iau pe ocolite, vezi si tu de puterea unui Speed300 si a unuia ca asta. Nu stiu daca se poate face comparatie. E drept ca sunt tot felul de nave si poate se potriveste undeva. Nu ai gasit pagina de catalog a motorului? Daca are ceva scris pe el precis gasesti si informatii pe net despre el.
Telefon: 0721 385365
#4
Postat 19 June 2005 - 04:06 PM
P.S. daca nu ai poza spune-mi ce culoare au firele.
Aceasta postare a fost editata de LuKy: 19 June 2005 - 04:14 PM
#6
Postat 19 June 2005 - 05:32 PM
redbeginer, la 19 Jun 2005, 09:22, a spus:
Am o intrebare pt. cei care au mai lucrat cu asa ceva: motorul are 4 fire! 2 pt 12Vcc si doua NU STIU!
In gol trage cam 95-100 mA si in sarcina urca pe la 300-400 mA si are si cuplu bun! RPM n-am cu ce-l masura!
Ce comenzi sau ce rol au celelalte 2 fire?
Daca era pas cu pas nu s-ar fi invartit alimentat la doua fire.
Sanse mari ca celelalte doua fire sa fie pentru masurarea turatiei si deci folosite intr-o bucla de stabilizare a ei....parerea mea :(
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 19 June 2005 - 05:32 PM
#8
Postat 19 June 2005 - 07:06 PM
LuKy, la 19 Jun 2005, 18:41, a spus:
Astept o poza sau culorile de la fire...
Culorile sunt: rosu+alb=12V, albastru+galben=? Nu am masurat daca nu cumva da ceva pe firele albastru galben. O fi ceva pt. reglaj!
Repet: merge bine la 12 V curent continuu si trage 100 mA in gol, si 300-400 mA in daca incerci sa pui frana pe ax, dar sa-i mai si lasi turatie.
Pe el scrie:
JLN4802
L9Y02C4
Are 50 mm lungime (numai corpul motorului) si 38 mm diametru.
#9
Postat 19 June 2005 - 07:10 PM
E posibil sa ai partial drepate si anume sa fi fost un motor cu comutatie statica, gen brushless. Datorita magnetilor si polilor seamana la antrenarea cu mana cu astea pas cu pas, dar nu sunt chiar identice. De exemplu motorul de antrenare a disketei la floape era unul cu comutatie statica. Si astea au intr-adevar cuplu mare ca au de multe ori rotorul mare in diametru. Poate fi si altfel, nu-s mama omida.
Spor la treaba.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 June 2005 - 07:11 PM
Telefon: 0721 385365
#10
Postat 19 June 2005 - 08:00 PM
bitex, la 19 Jun 2005, 19:10, a spus:
E posibil sa ai partial drepate si anume sa fi fost un motor cu comutatie statica, gen brushless. Datorita magnetilor si polilor seamana la antrenarea cu mana cu astea pas cu pas, dar nu sunt chiar identice. De exemplu motorul de antrenare a disketei la floape era unul cu comutatie statica. Si astea au intr-adevar cuplu mare ca au de multe ori rotorul mare in diametru.
Motorul e sigur de la banda! Ca am mai scos unul mai mic, care misca sertarul casetei. Ala nu are decat 2 fire. Altul nu mai este. Si dupa cum spunea @se poate si asa, daca ar fi pas cu pas, n-ar merge la 12 V, ca ar avea nevoie de controler, care sa dea tensiune cu mai multe faze, in functie de nr polilor, dupa cate stiu eu. Poza nu va pot face ca nu am camera digitala. Dar cred ca dimensiunile pe care le-am dat sunt elocvente. Asa cum am zis cuplul e bun la un curent de 300 de miliamperi.
#11
Postat 19 June 2005 - 09:41 PM
#12
Postat 20 June 2005 - 12:01 AM
bitex, la 19 Jun 2005, 19:10, a spus:
Spor la treaba.
Daca ar fi pas cu pas cum de se invarte alimentat la 12Vcc pe doua din fire ?
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 20 June 2005 - 12:02 AM
#13
Postat 20 June 2005 - 12:28 AM
Ai citat din mesajul scris pentru LuKy, referitor la motorul lui, nu la cel al lui redbiginer. Spuneam ca poate ce a demontat el (LuKy) candva de pe un video (dar nu motorul despre care se discuta in subiect) ar putea fi in cel mai rau caz un brushless, dar in nici un caz pas cu pas. Adica putin probabil. Si pana la urma un brushles parca seamana cu un pas cu pas cu 3 faze. Tot lui i-am scris sa revina cu poza ca eram curios.
Ce a scos redul din video stiu ce este ca am si eu motoare din alea. I-am si scris asta pe la 12.19
Telefon: 0721 385365
#14
Postat 20 June 2005 - 01:45 AM
#15
Postat 20 June 2005 - 03:26 PM
ALB-<-> ROSU-<+>| sursa de alimentare
ALBASTRU e pe post de comutator la fiecare impuls e ba ON ba OFF.
GALBEN e polaritatea| adica la un impuls e sens roatie <-| la doua |->
__________________________________________________________
In concuzie ati inteles?
<<< ATENTIE! >>> pt. motor va trebuie circuit de comanda! :)
Acum culorile de la fire pot fii dif la el dar nu inseamnaca au acelasi rol.]
P.S. @bitex motorul nu e brussles e prea slab e un MVF2003 clasa N
Aceasta postare a fost editata de LuKy: 20 June 2005 - 03:35 PM
#16
Postat 20 June 2005 - 05:41 PM
Circuitele integrate folosite la steppere au ceva asemanator pentru comanda, dar pentru sens comanda e in alt mod:
prin legare la - e un sens si prin legare la + se schimba sensul. Nu e cum ziceai tu, ca la un impuls e un sens si la doua impulsuri e sens opus.
In concluzie sunt si mai curios privind motorul sau circuitul. O sa caut pe net.
PS. Am gasit ce cautam, despre motoarele din videorecordere, spre linistea mea sufleteasca:
There may be anywhere from 2 to 6 or more motors in your VCR. Some
designs use a single motor to power all functions except the video
head drum. Others have separate motors for each function. Most
typical are 3 or 4 motors. Motors perform the following functions:
1. Cassette loading (front loaders only).
2. Tape loading (position tape around video head drum, etc.).
3. Video head drum rotation (servo controlled).
4. Capstan rotation (servo controlled).
5. Takeup reel rotation (PLAY, REC, FF, CUE).
6. Supply reel rotation (REW, REV).
The video head drum (3) always has its own motor. It is internal to
the lower cylinder or above the upper cylinder (except in the very
oldest VCRs) and directly drives the spinning upper cylinder.
Most consumer VCRs use a single motor for the capstan and the takeup
and supply reels. Some also use this same motor for cassette and/or tape
loading. Several possible types of small motors are typically used in VCRs:
1. Small brush-type permanent magnet (PM) DC motors similar to those found
in small battery operated appliances, CD and tape players, and toys
may be used for cassette loading and/or tape loading.
2. A similar but larger PM motor may provide power for the capstan and
reel rotation and possibly multiple other functions (older VCRs).
3. A single low profile or 'pancake' brushless DC motor may provide power
for a direct drive capstan, reel rotation, and possibly multiple other
functions.
4. Brushless DC or 3 phase direct drive motors are usually used for the
video head drum. Some of the very earliest VCRs used a belt drive for
the video head drum.
Scuze ca-i asa lung. Textul e luat de aici ( http://www.eio.com/repairfaq/REPAIR/whole/...html#VCRFAQ_194 ), dar era greu de gasit pe pagina aia uriasa.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 20 June 2005 - 08:22 PM
Telefon: 0721 385365
#17
Postat 23 June 2005 - 10:42 AM
Am vrut sa intreb acelasi lucru. Am unul cu o mica mandrina, pe post de bohrmasina.
E bun ca nu face zgomot. La 12V si cca 1A nu scoate decat un bazait usor.
Infasurarea "de forta" are cam 6 ohmi. Cealalta are cca. 200 ohmi, cred ca e pentru o tensiune de control.
Mare putere nu ai la el, dar ai avantajul zgomotului foarte mic.
Imagini atasate
#18
Postat 25 June 2005 - 02:35 PM
Rezistentele infasurarilor sunt:
forta = 4 ohmi
necunoscuta = 34 ohmi
Cam asta e!
Multumesc tuturor pt pareri si sugestii!
#19
Postat 29 June 2005 - 09:29 PM
degetzica: de unde ai facut rost de mandrinutza?
#20
Postat 25 July 2005 - 10:35 AM
O am cu totul, am gasit-o mai demult in targ.
Am vazut la Conex electronic mandrine penseta, dar ultima oara nu mai aveau.
Ceva in jur de 150.000. Facute de Donau.
Am vorbit acum cu ei si ziceau ca, poate, peste o luna aduc din nou.
Aceasta postare a fost editata de degetzica: 25 July 2005 - 12:44 PM
#21
Postat 25 July 2005 - 06:56 PM
Cred ca va dati seama si singuri de diferentele dintre cei de aici si cei de afara care isi fac acasa tot felul de motoare sofisticate.
Astia de pe aici nici macar nu citesc, sau sa incerce sa inteleaga macar, ce fac cei de dincolo.
La naiba, ocupati locul si pierdeti timpul degeaba !
Lansati tot felul de discutii infantile fara sa fi citit un rand macar.
Olandezul ala are o suta de ani in fata, din toate punctele de vedere.
Toata stima pentru el !
E trist, trist trist de tot, o suta de ani este putin.
#23
Postat 25 July 2005 - 09:11 PM
CITITI FRATILOR !!!!
CITITI !!!!
Nu mai vorbiti discutii !
Nu mai pierdeti timpul cu discutii din auzite !
Nu va mai faceti de ras !
Cititi si nu mai faceti discutii nedocumentate !
Consumati timpul altora ( unii trebuie sa citeasca prostiile altora ) si Net-ul degeaba !
E trist, trist , trist de tot !
Pacat !
#24
Postat 27 July 2005 - 04:40 AM
Explica cu calm si decenta si poate vom intelege :D
#26
Postat 31 July 2005 - 03:20 PM
Chiar daca ai dreptate cu Hall-ul, putea sa fie un terminal legat comun cu unul al motorului in interior. Dar nu cred, pur si simplu e vorba de terminalele unei infasurari ce genereaza impulsuri folosite la controlul turatiei, cum de altfel a mai zis cineva inaintea mea.
Sint convins ca tu te-ai gindit la un senzor Hall integrat, iar Z-mare e posibil sa se fi gindit la elementul Hall primar (propriuzis).
Aceasta postare a fost editata de navigator: 31 July 2005 - 03:51 PM
#27
Postat 31 July 2005 - 04:18 PM
navigator, la 31 Jul 2005, 15:20, a spus:
...
Oare chiar e nevoie de interventii pentru linistirea unor spirite EXTREM de ... incisive ??? :D
@ powerman , mai gandeshte-te! :D
Chiar daca pt tine un lucru este cat se poate de evident, fa-i si pe ceilalati sa proceapa asta! Ca d-aia-i forum!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#28
Postat 31 July 2005 - 05:23 PM
Iti urez bun venit printre noi! Sper sa nu te simti jignit!
Revenind la subiect, nu toti sunt asi in motoare electrice cum banuiesc ca nici tu nu esti expert in alea termice sau in construit aeromodele. Toti avem de invatat si stim asta.
S-a mai discutat pe undeva ca ne impartim in doua categorii: unii folosesc cu placere tot ce prind fara sa conteze ce-i in cutia aia neagra si altii isi mai baga nasul cand au ocazia. Nu are rost sa-i condamni ca discuta despre lucruri care tie ti se par copilaresti. Daca ai rabdare si bunavointa, explica ce stii si mai ajuta la intelegerea unor lucruri. Ai dreptate cand spui ca e necesara documentarea inainte de a discuta. Noi intai discutam si daca nu gasim o explicatie satisfacatoare, ne documentam. O facem fara nici un folos, ca informatia nu ne face mult mai priceputi in ale zborului. Folosim ce gasim, asa cum scrie pe hartie.
Sper sa nu te superi de mesajele scrise la adresa ta. Astia care habar n-au cei ala motor piloteaza aeromodele cu motoare despre care nu stiu mare lucru, ca nimeni altii. Sa mergi sa-i vezi! Se invata pe parcurs, in functie de interese!
Eu am uneori probleme cu diodele, ca nu stiu care-i anodul si care-i catodul, desi sunt marcate clar. Si n-am murit din cauza asta. E drept ca am mai ars cate o camera video, un montaj, dar traiesc bine mersi...
Unii dintre noi folosesc drept sursa de informatie netul si mai putin cartea, unii n-au ajuns inca la liceu. Nu poti sa-i bagi pe toti in aceeasi oala. Ce-i rau e ca specialistii, aia care stiu cu adevarat, nu se prea baga in discutii si rau fac. Ne-am putea ajuta reciproc. personal nu ma simt ofensat daca cineva imi spune ca sunt in urma cu 100 de ani. Oricum la varsta mea spun mereu ca vin din preistorie. Asa ca 100 de ani nu conteaza :D .
Referitor la cititul prostiilor altora, ai dreptate, nimeni nu obliga pe nimeni sa citeasca asa ceva. Daca nu-ti place, acum ca tot stii ce discutam, poti sa nu mai citesti. Dar daca ai placerea si ceva important de spus, poti s-o faci cum stii tu mai bine, ca o sa fim numai ochi si urechi! Te asteptam!
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365