Modelism - RHC Forum: Brushless motor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

Brushless motor home made

#91 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 24 August 2005 - 01:05 PM

ca sa faca 1 ohm (daca o bobina are 3 ohm , dupa cum spui ), ar trebui sa pui toate trei bobine in paralel si sa rezulte numai doua puncte de masura !!!!. In triunghi oricum ai lua , nu exista toate trei in paralel. Ar iesi 1 ohm daca o bobina ar avea 1.5 ohm ...
In ce priveste indoiala mea , eu am vrut sa spun ca la controlere nu apare si tensiune negativa la aceeasi bobina (alternativa) - adica nu exista trecere prin zero , cea ce face sa nu rezulte tensiune mai mare decat cea de alimentare pe fiecare bobina. Adica fazele sunt create pe portiunea 0 si + V si nu intre -V si +V , unde V=tensiunea de alimentare.
Cresterea puterii la motoarele trifazate apare datorita caderii mai mari de tensiune pe fiecare bobina (tensiunea de linie cade direct pe cate o bobina , la stea se imparte pe doua bobine in serie sub forma de tensiuni de faza , unde exista si o relatie Ulinie=radical din 3 ori Ufaza )

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 24 August 2005 - 01:36 PM

0

#92 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 24 August 2005 - 02:02 PM

conform calculelor (vezi fisier atasat), eu zic, ca in cazul "triunghi" curentul pe faza fiind mai mic de cat in cazul "stea" se dezvolta mai putina putere (un camp magnetic mai slab)

hm, cum e?

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1124884922.jpg

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#93 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 24 August 2005 - 02:34 PM

eu cred ca deja exista 3 opinii diferite , trebuie sa gasim totusi punctele comune....
In ce ma priveste , eu mi-am sustinut indoiala in legatura cu forma tensiunilor de iesire la controler , daca e asa cum am inteles eu atunci legatura triunghi nu este avantajoasa.
Daca povestim de retele trifazate din industrie atunci trebuie sa precizez ca legatura triunghi ofera putere mai mare decat cea in stea.
Calculele prezentate de IlPadrino sunt bune dar cu o mica omisiune care a creat probabil confuzie : Curentul total (de linie ) la care s-a raportat curentul de faza este total diferit de la legatura stea la cea triunghi !!!Faptul ca tensiunea de linie este aplicata direct pe o singura bobina va face sa rezulte un curent mai mare prin aceasta in cazul delta decat acolo unde se aplica pe doua bobine inseriate - in cazul stea.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 24 August 2005 - 02:39 PM

0

#94 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 24 August 2005 - 02:42 PM

Sir_Vaska, la 24 Aug 2005, 14:34, a spus:

....Curentul total (de linie ) la care s-a raportat curentul de faza este total diferit de la legatura stea la cea triunghi !!!

Controller-ul, care guverneaza motorul va da alt curent pe linie in functie de cum e bobinajul motorului (stea/ triunghi)?
Eu inteleg, ca daca pack-ul poate livra sa zicem 10 Amp, atunci in ambele cazuri voi avea 10 A pe linie. Sau gresesc?

Cred ca trebuie sa ne explice cineva ce face exact controllerul, sau gresesc din nou....?
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#95 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 24 August 2005 - 02:54 PM

De regula trebuie alese atat pack-uri cat si controlere care sa ofere o rezerva de curent in plus fata de cat poate lua motorul la sarcina maxima. Iar valoarea curentului va fi in functie de sarcina atasata controlerului.
0

#96 Useril este offline   albastru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 07-June 05

Postat 24 August 2005 - 03:38 PM

Pai vad ca fiecare vorbeste pe limba lui si se spun multe lucruri care nu au legatura cu subiectul. Nu cred ca ne intereseaza acum tensiuni de faza, tensiuni efective sau de varf.

Daca fiecare bobina la un motor are 3 ohm, la legarea in stea, controller-ul vede tot timpul rezistenta interna a motorului, adica 6 ohm.

La legarea in triunghi, controller-ul vede mereu 2 ohm.

Raportul de rezistente interne este de 3:1.

La exemplul de mai devreme, daca motorul este legat un stea si controller-ul vede mereu 3 ohm, atunci fiecare bobina are 1,5 ohm.
In triunghi o sa vada 1 ohm.

Oricum, la motoarele trifazice, toate marimile au legatura cu cifra 3.

Mai clar nici ca se poate...

Cu stima , albastru
0

#97 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2005 - 03:40 PM

Citeaza

IlPadrino Scris la 24 Aug 2005, 14:42
Eu inteleg, ca daca pack-ul poate livra sa zicem 10 Amp, atunci in ambele cazuri voi avea 10 A pe linie. Sau gresesc?

Din pacate, gresesti. Packul va livra el si mai mult daca tu ii ceri (bunaoara prin legarea in triunghi in cazul discutat, sau prin folosirea unui motor mai mincator de curent) dar se va strica. Daca producatorul zice ca packul lui poate da 10 A, atunci cit timp nu depasesti cu mult acest curent, o sa te bucuri de pack si ca performante si ca fiabilitate.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 24 August 2005 - 03:44 PM



0

#98 Useril este offline   albastru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 07-June 05

Postat 24 August 2005 - 03:51 PM

Ambele tipuri de legaturi ( stea, triunghi ) sunt la fel de eficiente.
Motorul are acelasi randament.
Difera puterea furnizata, la o putere mai mare apare si un consum pe
masura.
Totusi, randamentul difera putin in cele doua cazuri, cu cateva procente max.Cind motorul este spre puterea maxima, legatura in triunghi are o pirdere de randament prin caldura disipata mai mare decat la stea.
0

#99 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 24 August 2005 - 04:15 PM

Cred ca totusi @albastru are dreptate!
Si mai cred ca pentru o elucidare foarte transanta a problemei o oscilograma a tensiunii pe doua faze, eventual si a curentului, poate elucida definitiv problema. In general, cred ca cei care au notiuni de retele si echipamente trifazate, tind sa transpuna cunostiintele de teoria retelelor industriale de 50 Hz, in contextul controllere-lor de la brushless, care stim bine ca depasesc cu mult aceasta valoare.
Asa ca @albastru, daca ai posibilitatea, incearca o captura de ecran de osciloscop, daca se poate cu doua spoturi, si lucrurile se pot lamuri. O oscilograma spune mai mult decat 1000 de vorbe!

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#100 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 24 August 2005 - 04:46 PM

Salutare !
Toata stima si respectul pentru voi, asta da subiect....m-ati lasat blocat :)
Am si eu ceva cunostinte in domeniul eletromecanici si va pot spune cu certitudine un lucru.
Conexiunea in triunghi a fost "inventata" pentru motoarele ce trebuie pornite in sarcina iar dupa un anume timp (secunde) se face comutarea, de regula automat, in stea, altfel motorul s-ar arde.
Deci nu cred ca are rost sa vb de conexiune triunghi la motoarele de aero, ele pornesc aproape in sarcina 0.
toate bune
ORIGINAL SERIES
0

#101 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 24 August 2005 - 05:03 PM

@Navigator
Poate am fost un pic evaziv, dar nici tu nu ai inteles ce vroiam sa zic. Ceea ce trebuia sa rezulte din exemplul meu era ca la un curent constant de sa zicem 10 A livrat de pack, catre controller acesta cedeaza (cu pierderile de rigoare) mai departe catre fazele (bobinele) motorului.

Astfel daca inlocuiesti cei 10A de linie pt cele doua cazuri observi ca la conexiunea in triunghi ai un curent de faza la aproape jumate.

Oricum pare ca Albastru a pus punctul pe "i" cu exemplul defalcat pe rezistenta infasurarilor pt cele doua cazuri.

@Domnu Doctor
Frecventa nu intra nici in formulele mele si nici in justificarile celorlalti interlocutori. Priveam cu totii dintr-un singur punct de vedere, si anume: care este configuratia de dorit in a maximiza eficienta

bagam o derivata de ord doi? :)

Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 24 August 2005 - 05:04 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#102 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 24 August 2005 - 05:08 PM

Citeaza

Conexiunea in triunghi a fost "inventata" pentru motoarele ce trebuie pornite in sarcina iar dupa un anume timp (secunde) se face comutarea, de regula automat, in stea, altfel motorul s-ar arde.

Cred ca e invers. Pornire in stea, apoi dupa ce i-a crescut turatia si i-a scazut consumul (datorita tensiunii contraelectromotoare induse) se face comutarea in triungi ca sa "traga mai tare" (a se citi sa creasca puterea debitata). Daca pornesti in triunghi sar sigurantele. :)

Un mic amanunt. Cred ca analogia intre trifazatele de 50Hz si bruslesuri nu poate merge prea departe. Trifazatele de 50Hz (poreclite si "in colivie de veveritza" sau "cu rotor in scurt circuit") sunt motoare asicrone. Viteza unghiulara a rotorului in sc. circ. este putin mai mica decat viteza campului magnetic invartitor. Aceasta este o conditie esentiala a functionarii.

Bruslesurile de modelism sunt motoare sincrone. Comutatia tensiunii pe infasurari se face sincron cu rotorul, cu un mic avans de faza, avans care ramane constant daca turatia este constanta. De aici termenul de sincron. Cu toate astea, eu cred ca se aplica faptul ca in stea trage curent mai mic, iar in triunghi trage curent mai mare. Explicatia lui albastru mi se pare valida.

De altfel, din cate am citit, conexiunea in stea confera Kv mic (turatie mai mica) si cuplu mare. Pare intuitiv, din moment ce sunt mai multe spire, deci intensitatea campului magnetic creste datorita cresterii produsului N*I (solenatia). Conexiunea in triunghi mareste Kv (creste turatia) in defavoarea cuplului. Cresterea Kv este si ea intuitiva (zic eu). Orice motor electric incerca sa se invarteasca astfel incat prin tensiunea electromotoare autoindusa sa compenseze sursa de alimentare. Tensiunea indusa este proportionala cu viteza de rotatie (U=-dPHI/dt) si cu nr de spire. Deci un motor cu spire mai putine (triunghi) trebuie sa munceasca mai mult (turatie mai mare) ca sa egaleze sursa de alimentare. Turatia creste in detrimentul cuplului, desigur. Spire mai putine, N*I mai mic=> camp magnetic mai slab.

De asemenea, desi tensiunea bateriei este de o singura polaritate, infasurarile vad tensiune alternativa. Este treaba controlerului, prin intermediul puntii de tranzistoare, sa conecteze bobinele cand intr-un sens, cand in celalalt, astfel incat tensiunea sa aiba valoare medie (componenta de CC) nula.

Asta e opinia mea.
Stima,
Cirip

EDIT: Ref la care conexiune e mai buna, nu cred ca exista raspuns transant. In stea randamentul e mai ridicat (crt mai mic, deci pierderi mai mici pe rezisetnta sirmei), dar puterea de iesire e mai scazuta. In triunghi, puterea creste, dar randamentul scade. Cred ca aici analogia cu colivia de veverita este valabila. Probabil ca in fct de constructie, scaderea de randament este un pret tolerabil platit ptr cresterea de putere la iesire.

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 24 August 2005 - 05:13 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#103 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 24 August 2005 - 06:25 PM

IlPadrino, la 24 Aug 2005, 17:03, a spus:

@Domnu Doctor
Frecventa nu intra nici in formulele mele si nici in justificarile celorlalti interlocutori. Priveam cu totii dintr-un singur punct de vedere, si anume: care este configuratia de dorit in a maximiza eficienta

bagam o derivata de ord doi? ;)

Ma refeream la faptul ca motoarele de 50Hz sunt asincrone pe cand cele BL sunt sincrone.
Din teoria pe care o stiu eu, ideea este sa se faca o combinatie intre stea-triunghi, pentru regimurile de pornire si mers de regim (sarcina)!

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#104 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 25 August 2005 - 10:34 AM

Cirip, la 24 Aug 2005, 17:08, a spus:

Un mic amanunt. Cred ca analogia intre trifazatele de 50Hz si bruslesuri nu poate merge prea departe. Trifazatele de 50Hz (poreclite si "in colivie de veveritza" sau "cu rotor in scurt circuit") sunt motoare asicrone. Viteza unghiulara a rotorului in sc. circ. este putin mai mica decat viteza campului magnetic invartitor. Aceasta este o conditie esentiala a functionarii.

Nu cred ca are nici o treaba, se accepta orice fel de comparatie atata timp cat vb de conexiunea strea-triunghi si legile curentului electric.
Legea lui OHM e unanim valabila. I=U/R ; U=IxR ; R=U/I
toate bune
ORIGINAL SERIES
0

#105 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 25 August 2005 - 10:44 AM

Se exista totusi o mica diferenta! :D
Motoarele de 50 Hz sunt alimentate direct dintr-o retea, si motorul suge curentul de acolo cam cum vrea muschii lui! Si in functie de sarcina.
La BL, problema e ca curentul vine in motor dupa cum vrea muschii controller-ului, ceea ce diferentiaza mult de tot problemele in discutie!
Adica vreau sa spun ca curentul intr-o bobina a unui BL, vine dupa ce controller-ul a sesizat o anumita pozitie a rotorului, si asta depine de mai multi factori. Doar in felul asta se poate controla turatia lui! :D

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#106 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 25 August 2005 - 01:56 PM

domnu_doctor, la 25 Aug 2005, 10:44, a spus:

.... dupa ce controller-ul a sesizat o anumita pozitie a rotorului, si asta depine de mai multi factori. Doar in felul asta se poate controla turatia lui!....

nu stiu sigur dar cred ca asta e valabila exclusiv pt. motoare brushless cu senzori.
am zis o prostie? :lol:
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#107 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 25 August 2005 - 03:33 PM

Nu trebe sa fie cu senzori! :lol:
Da' controlleru' nu da o comanda pe o bobina, decat atunci cand rotorul se alfa in pozitia corecta, si treaba asta o face tinind cont de tensiunea care se induce in bobinele care nu sunt comandate. Ca asa stie sa regleze turatia si sa dea si sensul!

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#108 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 25 August 2005 - 03:46 PM

domnu_doctor, la 25 Aug 2005, 15:33, a spus:

Nu trebe sa fie cu senzori! :lol:
Da' controlleru' nu da o comanda pe o bobina, decat atunci cand rotorul se alfa in pozitia corecta, si treaba asta o face tinind cont de tensiunea care se induce in bobinele care nu sunt comandate. Ca asa stie sa regleze turatia si sa dea si sensul!

Stima,

Aha.... acuma m-am luminat si eu cum porneste BL-ul

Stima Domnu_doctor !
0

#109 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 25 August 2005 - 04:01 PM

znecula, la 25 Aug 2005, 15:46, a spus:

Aha.... acuma m-am luminat si eu cum porneste BL-ul

Stima Domnu_doctor !

Uneori e nevoie doar de un mic beculetz! :lol:

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#110 Useril este offline   melsoft 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 414
  • Inregistrat: 16-April 05
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 30 September 2005 - 08:34 AM

si....?

vad ca ne-am bagat in calcule tehnice si nimic altceva...vorba romanului: teoria ca teoria, da' practica ne omoara...pana la urma de unde gasim magneti in Romania???
0

#111 Useril este offline   stefanc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 12-April 04

Postat 30 September 2005 - 03:17 PM

nu gasesti
Sal'tare
Nu sunt complet inutil cel putin servesc de exemplu negativ pentru altii.
0

#112 Useril este offline   dancaragea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 31-January 03

Postat 18 October 2005 - 10:03 AM

Nu gasesti in .ro
Eu am cumparat de la engconcepts. N50 5x5x1 si 5x5x0.9.
De sarbatori o sa imi vina o ruda din state si s-ar putea sa mai comand cate ceva de la ei. Daca sunteti interesati spuneti si vedem cum facem sa va aduc si voua.
Eu sunt din Constanta
0

#113 Guest_esox_*

  • Grup: Guests

Postat 18 October 2005 - 10:09 AM

La ce pret / bucata ?
0

#114 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 19 October 2005 - 08:32 PM

Si eu vreau sa stiu un pret
0

#115 Useril este offline   dancaragea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 31-January 03

Postat 22 October 2005 - 09:46 AM

Pai...nu eu fac preturile. Uitati-va la http://www.engconcep...tor_Magnets.asp.
Nu alegeti 3 bucati ca nu se merita. Luati si voi de la 50 in sus.
0

#116 Guest_esox_*

  • Grup: Guests

Postat 24 October 2005 - 08:35 AM

Am eu disponibile cateva seturi de N40, 5 x 5 x 1.5 mm. Vedeti anuntul la vanzari.
0

#117 Useril este offline   melsoft 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 414
  • Inregistrat: 16-April 05
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

  Postat 28 November 2005 - 11:53 AM

Pentru cei care viseaza la un brushless ieftin, iaka o solutie deja experimentata de mine: magneti NdfeB 5x5x1, un motor vechi de cdrom, niscaiva Cu emailat de 0.4 si un Piper... rezultatele le vedeti aici cu poze si filmulete: www.mangalia.ro/marius

http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
0

#118 Useril este offline   Spaceone 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 14-October 05

Postat 28 November 2005 - 12:18 PM

felicitari....am vazut ca trage tare....succes in continuare


salutari
0

#119 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 28 November 2005 - 12:28 PM

motor de CD-rom am de unde face rost. mai imi trebe magneti si niste Cu emailat de o,4 de unde pot face rost?
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#120 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 28 November 2005 - 03:07 PM

Ai doua posibilitati (rapide). Ori ai in casa (in general de la un transformator casat - foarte putin probabil), ori te duci c'un Coca Cola, la un atelier de bobinat si vorbesti cu mesteru d'acolo (3-4 m acolo n'ar trebui sa-l duca'n faliment).
Cu privire la magneti as vrea sa fac urmatoarea remarca. Diversi (modelisti) recomanda inlocuirea (imbunatatirea) magnetilor de pe un brushles. Va rog (sfios) sa aveti in vedere ca aia care au facut motoru, l-au facut dupa ceva calcule. Adica n'ajunge sa schimbi magnetu, trebe ca si miezu sa permita si sa poti mari si sectiunea, altfel e ca si cum ai pune roti mai mari la masina, ca sa mearga mai iute (suunt niste limite).
0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu