Modelism - RHC Forum: Brushless motor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9

Brushless motor home made

#241 Useril este offline   figaro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 15-March 03

Postat 27 May 2006 - 08:41 AM

[QUOTE]albastru


Daca are acelas randament si la legarea in stea si la legarea in tiunghi dar consuma curenti diferiti, eu zic ca e la mintea cocosului ca va dezvolta tractiuni diferite . Nu, Domnu' Albastru?
0

#242 Useril este offline   albastru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 07-June 05

Postat 27 May 2006 - 01:25 PM

@figaro...nu stiu ce ai inteles tu si ce vrei sa zici.

Albastru
0

#243 Useril este offline   figaro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 15-March 03

Postat 27 May 2006 - 04:46 PM

albastru, la 23 May 2006, 10:56, a spus:

Citeaza

Balanta era electronica si sunt sigur precizia era suficient de buna. Vreo 100g forta am obtinut la leg. in stea. Curentul era mai mic insa. Mi-am luat alte elici mai mari si dupa probe va spun ce am obtinut,


Acum este bine, 100 grame este corect.
Cand o sa legi in triunghi, sa consume 3 amperi, tot 100 grame o sa traga, pentru ca motorul are acelasi randament in ambele moduri de legare.


Urmaresc cu interes subiectul , dar cred ca nu am inteles raspunsul tau dat lui ROBIN. Pareea ma este ca in raspunsul tau este o greseala, daca gresesc eu imi cer scuze de pe acum. Vreu sa fac aceasta interventie pentru a nu induce in eroare pe cei ce vor sa afle mai multe , ca si mine
0

#244 Useril este offline   albastru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 07-June 05

Postat 27 May 2006 - 07:00 PM

Pai spune tu care-i chestia, ce crezi ca este gresit.Eu am zis ca un motor, indiferent de modul in care este legat, la acelasi curent, in cazul nostru 3 amperi, si aceeasi elice, trage la fel, adica vreo 100 grame.Altfel...un motor in stea care consuma 3 amperi, trage 100 grame si acelasi motor in triunghi care consuma 3 amperi, trage tot 100 grame.
Acum sa-mi zici tu unde-i greseala.

Albastru
0

#245 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 28 May 2006 - 06:24 AM

Dar acelasi motor, legat in stea si apoi legat in triunghi va suge curenti diferiti din sursa.
Numai daca pack-ul nu poate da mai mult de 3A poate sa ia acelasi curent.
0

#246 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 28 May 2006 - 06:28 AM

Sau poate regulatorul BL limiteaza curentul in ambele situatii la 3A? Nu am folosit niciodata un BL.
Teoria insa zice astfel.
Normal, un motor trifazic, ia curenti diferiti, deoarece la legarea in stea ai doua infasurari inseriate alimentate intre 2 faze la un moment dat, iar la legarea in triunghi, ai o singura infasurare alimentata intre 2 faze.
Simplificand, in stea cele 2 infasurari au rezistenta R, iar la legarea in triunghi, vom avea R/2.
Aplicand legea lui Ohm, ar rezulta un curent dublu in cazul legarii in triunghi.[U]

Aceasta postare a fost editata de znecula: 28 May 2006 - 06:36 AM

0

#247 Useril este offline   kele 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 210
  • Inregistrat: 13-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Carta, HR

Postat 28 May 2006 - 07:28 AM

@ znecula
Ai uitat de un detaliu (de alfel s-a mai discutat mai sus). La legarea in delta la un moment dat trece curent printr-o bobina legata in paralel cu celelalte 2 is serie. Deci curentul va fi de 3 ori mai mare, decat in cazul conexiunii stea.
Va creste KV-ul motorului, deci si turatia la aceeasi tensiune, iar cuplul dezvoltat va scadea. Ca atare se va folosi elice cu diametru mai mic. Aceasta configurateie e mai potrivita pentru modele de viteza.
Da aripi viselor tale!
0

#248 Useril este offline   robin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 11-January 06

Postat 28 May 2006 - 09:01 AM

albastru, la 27 May 2006, 19:00, a spus:

Pai spune tu care-i chestia, ce crezi ca este gresit.Eu am zis ca un motor, indiferent de modul in care este legat, la acelasi curent, in cazul nostru 3 amperi, si aceeasi elice, trage la fel, adica vreo 100 grame.Altfel...un motor in stea care consuma 3 amperi, trage 100 grame si acelasi motor in triunghi care consuma 3 amperi, trage tot 100 grame.
Acum sa-mi zici tu unde-i greseala.

Albastru


Stabilisem anterior ca:

"Rezistenta totala e de trei ori mai mica la delta decit la stea la aceeasi tensiune, deci curentul total e de trei ori mai mare. Deci rezulta o putere de trei ori mai mare".

"Acelasi curent" este greu de impus motorului de variator. Mai degraba as spune ca la "jumatatea cursei batului" dispun de o putere mecanica mai mare la ax. O sa incerc sa explic cum:

Pmec= M x n unde M=cuplu, n=turatia. In acest caz turatia n=Kv x U, deci Pmec= M x Kv x U.

Randamentul (Eta) = Pmec / Pel.

Deci avem: eta x U x I = M x Kv x U
M depinde de elicea folosita, iar pt un motor electric in general eta e peste 95%. Pierderile prin efect Joule mai scad randamentul in cazul delta dar nu de trei ori.

Curentul depinde insa de configuratie si la un curent de trei ori mai mare si M creste si el deci ne putem permite o elice mai mare eta x I = M x Kv sau (surprinzator) M = Eta x I / Kv

"Greseala" e ca la "acelasi curent" cel mai probabil nu ai in ax aceeasi elice deci nu ai aceeasi tractiune! :wub: Cine stie sa interpreteze sa se bucure...

Eu am obtinut cu elice 9 x 5 in delta 480g forta (reamintesc am GBx dublu). Din pacate nu am putut masura curentul pentru ca suntul interior al instrumentului era prea mare...
"Oare zborul se poate realiza numai cum stim noi ca se realizeaza?" - Doru Davidovici
0

#249 Useril este offline   figaro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 15-March 03

Postat 28 May 2006 - 09:02 AM

@ Albastru Eu zic asa, daca un motor legat in triungi are rezistenta R, pentru a obtine un curent I=3A trebuie alimentat cu tensiunea U. Acelasi, motor dar legat in stea, va avea rezistenta 3R( dupa cum confirmi si tu intr-un mesaj anterior). Deci pentru a obtine un curent I=3A va trebui sa-l alimentam cu o tensiune 3U(conform Legii lui Ohm),rezulta ca in cazul legarii in stea avem o putere electrica de 3 ori mai mare, ca atare un motor legat stea/triunghi dezvolta tractiunii diferite la acelas curent consumat.

Daca geresesc, rog sa fiu corectat.
0

#250 Useril este offline   albastru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 07-June 05

Postat 28 May 2006 - 10:56 AM

In ambele tipuri de legari, reduc curentul la 3 amperi...desigur cu un controller.In mod sigur intr-unul dintre cazuri curentul va fi de trei ori mai mare si nu-i nici o problema.!!! Si ce ?! Daca ai aceeasi elice, trage la fel.Eu zic sa cititi cu atentie problema dezbatuta!
Sunt unele posturi care n-au nici o legatura cu subiectul dezbatut.De ex: cu motoarele trifazice obisnuite , cu curentul max dat de pak si alte d-astea.
Aici motorul nu merge la puterea max, ba este chiar puternic limitat de un controller.
Problema dezbatuta este in jurul randamentului, al eficientei, al fortei de tractiune.
Pai nu?Ce la voi motoarele merg la putere max totdeauna? CE...LA VOI TOT TIMPUL ESTE PRIMAVARA ?!

Albastru
0

#251 Useril este offline   degetzica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 17-February 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 3

Postat 12 June 2006 - 08:38 AM

Poate gasiti aici ceva sa va intereseze :
http://www.bavaria-d.../models/faq.htm
Ala Bala Portocala ...
0

#252 Useril este offline   robin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 11-January 06

Postat 12 June 2006 - 09:16 PM

@degetzica. De pe link-ul indicat:

Intrebare:
"I don't know if I should use a Delta or Star connection for my new motor. What is the difference?"

Raspuns:
"With both Delta and Star (Wye), it's possible to achieve practically the same results with any 3-phase motor. With a STAR connection, 1.732 less turns need to be wound to get the same power (and Kv) as with DELTA. That is maybe the reason why most guys use Star when rewinding CD-ROM motors - there are less windings (of thicker wire) to put on. Conversely, when the wire you decide on is too thick to wind easily, change to Delta. The wire will be thinner, but you'll have to put 1.732 times more turns on."

Concluzie: Pentru a obtine aceleasi rezultate cu un motor bobinat in delta sau stea bobinajele sunt diferite (de 1.732 ori spire mai putine si cu sirma mai groasa la stea).

I'm so happy... :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de robin: 12 June 2006 - 09:17 PM

"Oare zborul se poate realiza numai cum stim noi ca se realizeaza?" - Doru Davidovici
0

#253 Useril este offline   dragonfly37 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 19-May 06

Postat 13 June 2006 - 01:48 PM

am un motor cu 30 pili pot face ceva cu el avand in vedere ca am de toate necesare sal pot rebobina nu stiu ce sarma ias utea pune
0

#254 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 13 June 2006 - 02:11 PM

Corecteaza mesajul ca-mi faci orasul de ras! Aia cu "pili" se intelege, ca "o" e langa "i" si se mai scapa, dar prea multe greseli in atat de putine cuvinte!

De ce sa-l rebobinezi? Este ars? La ce-l folosesti? Schimbi destinatia motorului? Merita rebobinat (ca efort, timp...)? Poate ar fi bine sa-l rebobinezi cu acelasi fel de sarma sau apropiata ca grosime.
Poti spune ce fel de motor este? Sigur te pricepi sa-l rebobinezi bine? N-ai precizat ce fel de motor este, subiectul este pentru brushless, dar nu stiu ce ai acolo.
Poate revii cu detalii.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#255 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 05 September 2006 - 08:34 AM

pt cei ce au facut acasa conversia cd-rom->BL ... cum ati reusit sa scoateti inelul magnetic de pe rotor?nu banda aceea cauciucata..
0

#256 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 05 September 2006 - 09:22 AM

incalzesti putin carcasa aia si cade singur
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#257 Useril este offline   dancaragea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 31-January 03

Postat 05 September 2006 - 09:42 AM

Eu tin carcasa deasupra aragazului pana incepe sa iasa fum si dupa aia cu o surubelnita desfac banda magnetica - se sfarama si se desface foarte usor de pe carcasa.
0

#258 Useril este offline   dragonfly37 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 19-May 06

Postat 05 September 2006 - 04:44 PM

eu is cu motorul cu 30 poli (pili) pai lam pus bobinele in triunghi si trage mai tare dar nam ce face cu el era dintrun flopi vechii voiam asa doar sa vad ce putere maxima as putea scoate cu el ca poaet faceam o barcuta cu motorul ala dar nu merita plus ca nu e cu neodium si nu cred ca pot scoate putere destula
0

#259 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 05 September 2006 - 06:42 PM

multam fain.hai ca incerc sa vad ce iese....sper sa iasa magnetu :wub: nu ochii mei din cap
0

#260 Useril este offline   TudorAch3 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 14-March 06

Postat 06 October 2006 - 11:37 PM

dragonfly37, la 5 Sep 2006, 16:44, a spus:

am un motor cu 30 pili pot face ceva cu el avand in vedere ca am de toate necesare sal pot rebobina nu stiu ce sarma ias utea pune

eu is cu motorul cu 30 poli (pili) pai lam pus bobinele in triunghi si trage mai tare dar nam ce face cu el era dintrun flopi vechii voiam asa doar sa vad ce putere maxima as putea scoate cu el ca poaet faceam o barcuta cu motorul ala dar nu merita plus ca nu e cu neodium si nu cred ca pot scoate putere destula


Off-topic....

MOLDOVENE! cu cine ai facut limba si literatura romana?:D cu femeia de servici ? sau cu paznicul de la C.A.P


P.S moldovenii stie sa scrie si sa citeste corect romaneste......

Bafta... :) :D :D

Aceasta postare a fost editata de TudorAch3: 07 October 2006 - 12:49 AM

0

#261 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 October 2006 - 10:33 PM

TudorAch3, la 6 Oct 2006, 23:37, a spus:

Off-topic....
MOLDOVENE! cu cine ai facut limba si literatura romana?http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/ohmy.gif  :

limba romana nu se face sucevene... se studiaza :lol:

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 08 October 2006 - 10:33 PM

0

#262 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 January 2007 - 09:06 PM

Va rog sa ma ajutati sa inteleg ce nu am facut bine.
Am luat un HD defect si am demontat mototul.
L-am alimentat la un ESC Kontronik sa vad cum merge, dar....nu a vrut sa functioneze. Totul parea Ok, doar ca nu reusea sa porneasca. Am verificat rezistenta (ohmica) a bobinajului si am gasit cam 16 ohmi intre infasurari.
Mi-am zis ca probabil este rezistenta prea mare si ESC "gandeste" ca e circuit intrerupt. Asa ca m-am apucat de rebobinat.
Asa arata motorul rebobinat

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1167851172.jpg

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#263 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 January 2007 - 09:14 PM

asa ca am bobinat cate 5 spire din sarma cu diam de 0,5mm cu izolatie de plastic. Asa de proba caci alta Cu-em nu am avut. Am reusit sa "indes" cate 5 spire pe fiecare slot, si le-am legat in stea si apoi in triunghi si efectul a fost acelasi.
Nu va faceti probleme, stiu cum trebuiesc legate infasurarile (cap cu coada pentru triunghi si capete la un loc, cu cozi pe faze la stea)
Efectul este ca motorul "canta" precum zice ceaslovul de la ESC la pornirea receptorului, cand dau comanda parca vrea sa inceapa sa se roteasca dar se opreste imediat. adica misca doar cateva grade si in cel mai bun caz (foarte rar) incepe o acceleratie urmata de o franare. Scoate si un zgomot de "parait" cu fregventa de fo 500hz ( asa la oha spus nemasurat) si se opreste.

Ore acum sunt spire prea putine?

Dar si motorul de la heli (care functioneaza perfect cu ESC-ul asta) are tot 5-6 spire dar are 12 poli nu 9 ca asta.

Sa incerc cu alta sarma?
Sau magnetul (care este toroidal) este prea slab?
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#264 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 January 2007 - 10:26 PM

Am uitat sa specific. Bobinajul original al motorului avea 80 spire pe fiecare slot cu Cu-Em de 0,08mm
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#265 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 04 January 2007 - 05:07 PM

Cred ca problema este atat la magnet cat si la nr de spire.
Ca sa intre in regim ESCul are nevoie de semnalele de tensiune indusa de la infasurarea nealimentata a motorului, ca sa stie pozitia rotorului. Daca magnetul e slab sau sunt spire prea putine, tensiunea indusa e mica si ESCul nu "simte" ca motorul a inceput sa se invarteasca, zice ca e blocat si opreste comanda ca sa nu arda tranzistoarele.

Posibile solutii ar fi sa bobinezi mai multe spire, asa de incercare, dar sa si pui magneti din neodim. De asemenea, cred ca sirma izolata cu plastic nu e cea mai potrivita alegere. Plasticul are volum mare si ocupa locul in care ai fi putut adauga spire. In plus, la caldura plasticul se topeste si pot apare scurturi.

Daca nu ai sirma groasa, poti bobina multifilar ca sa ajungi la sectiunea necesara, dar foloseste sirma emailata.

Magnetul trebuie oricum schimbat. Chiar daca reusesti sa pornesti motorul, nu vei putea dezvolta suficienta putere ca sa-l folosesti.

Bafta!
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#266 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 January 2007 - 11:30 PM

Multumesc Cirip.
Tocmai l-am demontat ca am observat ca ia un curent foarte mare. Nu am putut sa masor in serie cu bateria ca nu porneste ESC. Scrie si in manualul lui ca nu suporta instrument in serie pe alimentare, si cleste nu am.
Dar am masurat tensiunea pe baterie si scade drastic cam 2V. Firele de conexiune cu motorul se incalzesc pana iese fum, deci ma gandesc ca are scurt intre spire si l-am desfacut. Dupa ce l-am desfacut am gasit scurt intre spire. S-a topit invelisul de plastic de la sarma.
Am sa caut sarma Cu-em si o sa refac bobinajul. O sa va tin la curent.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu