Brushless motor home made
#182
Postat 28 March 2006 - 02:42 PM
- 10 ture/ pol
- lita este de 22g (conform standardelor AWG - American Wire Gauge)
- magnetii sunt N50 curbati cu dimensiunile de 5x5x0.7
conversia AWG in acest tabel
Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 28 March 2006 - 02:44 PM
0728.26.93.19
#186
Postat 28 March 2006 - 04:15 PM
pavcostel, la 28 Mar 2006, 15:16, a spus:
rezultatele estimate pt configuratia motorului meu
si asta pt 10 turns si 22 AWG
zice aproximativ 499 g trust/ elice GWS9050HD/ 8cel NiMh/ 15 Amp/ reductor GWS 3:1
Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 28 March 2006 - 04:19 PM
0728.26.93.19
#187
Postat 31 March 2006 - 08:04 AM
pavcostel, la 28 Mar 2006, 15:16, a spus:
fanta de aer adica "air gap-ul" cica trebuie sa fie si mai mica de 0,1
ori pentru asta musai tb sa am un subler care sa masoare interior exterior
P.S. am incercat cu foaia si intra fortat...
0728.26.93.19
#189
Postat 10 April 2006 - 11:47 AM
figaro, la 11 Mar 2006, 15:50, a spus:
Citeaza
Vreau si eu magneti. Vad ca esti din Constanta, da-mi un MI cum putem sa ne intalnim.
pt zona Ct-Mangalia am 100 de magneti 5x5x2 si vreo 80 5x5x1 plus 2 motoare gata facute...astept oferte...
Motoarele se pot vedea pe http://s.mangalia.ro/marius/poze
0723 816 353...marius.
Aceasta postare a fost editata de melsoft: 10 April 2006 - 11:49 AM
#191
Postat 13 April 2006 - 01:42 PM
ciobelix, la 11 Apr 2006, 23:27, a spus:
brushurile???? periile? motoare cu perii? sau BRUSHLESS
nu prea am vazut brushless la navo... de ce?
pai in primul rand la navo nu ai ai asa mari probleme de greutate si poti pune un cobalt sau ceva asemanator
brushless-urile au nevoie de racire buna altfel se f*t magnetii(la temperaturi in jur de 70 de grade C le scade intensitatea campului drastic)
#192
Postat 13 April 2006 - 07:42 PM
Dexter_Jr, la 13 Apr 2006, 13:42, a spus:
brushless-urile au nevoie de racire buna altfel se f*t magnetii(la temperaturi in jur de 70 de grade C le scade intensitatea campului drastic)
oriunde, oricand ai probleme cu greutatea.....
o greutate inutila e o sarcina ineficienta....
indiferent ca e aero, navo sau masina matale plina de cucuruz...
inclusiv magnetii Cobalt (impropriu denumiti asa) se f*t la temperaturi ridicate
Sanatattee
0728.26.93.19
#193
Postat 20 April 2006 - 05:35 PM
scuze pt offtopic
pe site-ul gobrushless la metoda de plata am vazut optiunea Check/money order, stie cineva cu ce se mananca...adica cum efectuez plata....si inca o intrebare voi cei care ati mai luat de acolo...apar ceva taxe la vama?...caci vreau sa cumpar niste magneti N50 vre-o suta de bucati...si poate ne cuplam mai multi la o comanda...
#194
Postat 02 May 2006 - 09:13 PM
http://www.engconcep...tor_Magnets.asp :ph34r:
La gobrushless se poate plati prin western union, trebuie vorbit in prealabil cu nea Steve la steve@gobrushless.com . Eu am luat un kit de brushless "dublu" si mi-a placut calitatea de executie a componentelor.
Aceasta postare a fost editata de robin: 06 May 2006 - 03:41 PM
#195
Postat 06 May 2006 - 05:20 PM
IndraZnesc si eu sa apelez la priceperea voastra. Am desfacut un motor BL
de la un autoturism, care folosea la pompa de servodireCtie. Marea mea intrebare este: il pot pune in miscare fara sa fie montat la masina si cum?
In pozele urmatoare se vad componentele lui , adica placa de comanda
care contine pe o parte mufele de conexiuni (mijloc + si - st. 4pini dr. 4pini)
verso montajul electronic de comanda, motorul cu cele 3 conexiuni, cele 9
bobine si mai are si rotorul cu magnetii permanenti care nu se vede in poze.
Pot sa mai furnizez si alte detali daca este cazul.
MULTUMESC ANTICIPAT PENTRU AJUTOR.
Imagini atasate
#199
Postat 06 May 2006 - 06:36 PM
mirin, la 6 May 2006, 17:20, a spus:
de la un autoturism, care folosea la pompa de servodireCtie.
...
Marea mea intrebare este: il pot pune in miscare fara sa fie montat la masina si cum?
1. L-ai desfacut pentru ca nu mai mergea sau ... ai fost curios sa vezi ce-i acolo ? :D
2. BL-urile sunt motoare de curent continuu, cu niste controllere dedicate comenzii acelor bobine pe care le vezi tu in statorul lui. Treaba asta o face acea electronica. :D
Evident ca poti sa-l pui in miscare, daca ai controller-u' potrivit cu configuratia bobinelor motorului. :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#200
Postat 06 May 2006 - 07:46 PM
Citeaza
Motoarele brushless sunt motoare, strict, de curent alternativ.
Partea de controller, transforma curentul continuu din baterie in curent alternativ...
Daca ar fi motoare de curent continuu, s-ar alimenta direct la baterie... lucru care nu se intampla.
Controller-ul produce un curent trifazic obisnuit, cu 120 grade intre faze.
Seamana foarte mult cu curentul furnizat la unele din casele noastre.
Cine are acasa trifazic, poate sa puna 3 trafuri coboratoare de tensiunen si sa alimenteze cu cele trei faze un motor brushlees de modelism.O sa functineze in mod sigur.O sa fie, probabil o mica problema cu pornirea, trebuie invartit pentru a intra in sincronism cu reteaua...in rest, trebuie sa functioneze foarte bine.
Albastru
#201
Postat 06 May 2006 - 09:40 PM
albastru, la 6 May 2006, 19:46, a spus:
Cine are acasa trifazic, poate sa puna 3 trafuri coboratoare de tensiunen si sa alimenteze cu cele trei faze un motor brushlees de modelism.O sa functineze in mod sigur.O sa fie, probabil o mica problema cu pornirea, trebuie invartit pentru a intra in sincronism cu reteaua...in rest, trebuie sa functioneze foarte bine.
Eu am completat mai sus, @Albastre, ca e de motor de cc, cu o elctronica dedicata care face ce trebe', adica face cconversia aia de care zici !!
Da, se poate lega la o retea trifazata domestica, da' aia e de 50 Hz, si din pacate turatia o sa ramana constanta ca frecvent de la reteaua domestica nu se schimba.
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#203
Postat 07 May 2006 - 09:34 AM
Imagini atasate
#204
Postat 07 May 2006 - 12:31 PM
[/QUOTE]
Ce inseamna controlarul potrivit?
Gramada aia de piese atunci pentru ce este?
Si daca mai trebuie ceva cum s-ar numi si ce schema ar avea?
S-au poate pot s-l pun in miscare cu alta schema?
Masin a avut un accident si a fost inlocuita piesa.
Si daca nu stie nimeni nu e nici o suparare ca oameni suntem, sau poate am
gresit subietul si trebuia sa postez in alta parte problema respectiva.
ORICUM VA MULTUMESC
#205
Postat 07 May 2006 - 05:26 PM
Deci controller-u' este acea placutza electronica, :) , care stie sa faca toate astea !!!
Se gaseste si separat si o poti procura de la orice magazin de modelism cu conditia sa stii ceva despre motorash: tensiune de lucru, putere, curenti, protectii !
E posibil, ca acea placuta de care zici tu sa mai aiba ceva conditionari de functionare de la compu' masinii, daca ... are !!!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#206
Postat 07 May 2006 - 08:41 PM
Ca si principiul de functionare am inteles perfect din prima.
Piesa a functionat pina la accident, nu am desfacuto de curiozitate am desfacuto
s-ai fac poze ca altfel trebuia sa scriu un roman cu personaje necunoscute
si asa vad ca e destul de greu sa obtin ce vreau.
Pina in final intrebarea mare este: pot sa inlocuiesc cu ceva (adica montaj electronic) compu de la masina sau semnalul trimis de el la piese de genul asta
sau cum asi putea sa aflu ce trimite compu masini si cu ce aparate?
Piese de genul asta am un morman si i-mi permit sa fac tot telul de teste pe
ele chiar daca stric ceva dar vreau sa rezolv aceasta problema de care ma
lovesc tot mai des in activitatea mea. I-mi dau seama ca nu e deloc simplu
dar cred ca cineva care se joaca cu asemenea lucruri stie exact ce i-mi
trebuie. Piesa are un singur sens si sar putea sa mai aiba un variator de turetie
in finctie de sarcina la care este supusa.
VA MULTUMESC INDIFERENT DE REZULTAT
#207
Postat 08 May 2006 - 02:07 PM
mirin, la 7 May 2006, 20:41, a spus:
sau cum asi putea sa aflu ce trimite compu masini si cu ce aparate?
Poti sa inlocuiesti placuta aia cu un controller pt BL, care sa suporte curentii de sarcina ai motorului. Toata treaba e sa poti face interconditionarile de care este nevoie ca motoru' ala sa-si faca datoria, asa cum o facea inainte ! :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#208
Postat 08 May 2006 - 08:29 PM
Imagini atasate
#210
Postat 08 May 2006 - 09:07 PM