Brushless motor home made
#243
Postat 27 May 2006 - 04:46 PM
albastru, la 23 May 2006, 10:56, a spus:
Citeaza
Acum este bine, 100 grame este corect.
Cand o sa legi in triunghi, sa consume 3 amperi, tot 100 grame o sa traga, pentru ca motorul are acelasi randament in ambele moduri de legare.
Urmaresc cu interes subiectul , dar cred ca nu am inteles raspunsul tau dat lui ROBIN. Pareea ma este ca in raspunsul tau este o greseala, daca gresesc eu imi cer scuze de pe acum. Vreu sa fac aceasta interventie pentru a nu induce in eroare pe cei ce vor sa afle mai multe , ca si mine
#244
Postat 27 May 2006 - 07:00 PM
Acum sa-mi zici tu unde-i greseala.
Albastru
#246
Postat 28 May 2006 - 06:28 AM
Teoria insa zice astfel.
Normal, un motor trifazic, ia curenti diferiti, deoarece la legarea in stea ai doua infasurari inseriate alimentate intre 2 faze la un moment dat, iar la legarea in triunghi, ai o singura infasurare alimentata intre 2 faze.
Simplificand, in stea cele 2 infasurari au rezistenta R, iar la legarea in triunghi, vom avea R/2.
Aplicand legea lui Ohm, ar rezulta un curent dublu in cazul legarii in triunghi.[U]
Aceasta postare a fost editata de znecula: 28 May 2006 - 06:36 AM
#247
Postat 28 May 2006 - 07:28 AM
Ai uitat de un detaliu (de alfel s-a mai discutat mai sus). La legarea in delta la un moment dat trece curent printr-o bobina legata in paralel cu celelalte 2 is serie. Deci curentul va fi de 3 ori mai mare, decat in cazul conexiunii stea.
Va creste KV-ul motorului, deci si turatia la aceeasi tensiune, iar cuplul dezvoltat va scadea. Ca atare se va folosi elice cu diametru mai mic. Aceasta configurateie e mai potrivita pentru modele de viteza.
#248
Postat 28 May 2006 - 09:01 AM
albastru, la 27 May 2006, 19:00, a spus:
Acum sa-mi zici tu unde-i greseala.
Albastru
Stabilisem anterior ca:
"Rezistenta totala e de trei ori mai mica la delta decit la stea la aceeasi tensiune, deci curentul total e de trei ori mai mare. Deci rezulta o putere de trei ori mai mare".
"Acelasi curent" este greu de impus motorului de variator. Mai degraba as spune ca la "jumatatea cursei batului" dispun de o putere mecanica mai mare la ax. O sa incerc sa explic cum:
Pmec= M x n unde M=cuplu, n=turatia. In acest caz turatia n=Kv x U, deci Pmec= M x Kv x U.
Randamentul (Eta) = Pmec / Pel.
Deci avem: eta x U x I = M x Kv x U
M depinde de elicea folosita, iar pt un motor electric in general eta e peste 95%. Pierderile prin efect Joule mai scad randamentul in cazul delta dar nu de trei ori.
Curentul depinde insa de configuratie si la un curent de trei ori mai mare si M creste si el deci ne putem permite o elice mai mare eta x I = M x Kv sau (surprinzator) M = Eta x I / Kv
"Greseala" e ca la "acelasi curent" cel mai probabil nu ai in ax aceeasi elice deci nu ai aceeasi tractiune! :wub: Cine stie sa interpreteze sa se bucure...
Eu am obtinut cu elice 9 x 5 in delta 480g forta (reamintesc am GBx dublu). Din pacate nu am putut masura curentul pentru ca suntul interior al instrumentului era prea mare...
#249
Postat 28 May 2006 - 09:02 AM
Daca geresesc, rog sa fiu corectat.
#250
Postat 28 May 2006 - 10:56 AM
Sunt unele posturi care n-au nici o legatura cu subiectul dezbatut.De ex: cu motoarele trifazice obisnuite , cu curentul max dat de pak si alte d-astea.
Aici motorul nu merge la puterea max, ba este chiar puternic limitat de un controller.
Problema dezbatuta este in jurul randamentului, al eficientei, al fortei de tractiune.
Pai nu?Ce la voi motoarele merg la putere max totdeauna? CE...LA VOI TOT TIMPUL ESTE PRIMAVARA ?!
Albastru
#251
Postat 12 June 2006 - 08:38 AM
#252
Postat 12 June 2006 - 09:16 PM
Intrebare:
"I don't know if I should use a Delta or Star connection for my new motor. What is the difference?"
Raspuns:
"With both Delta and Star (Wye), it's possible to achieve practically the same results with any 3-phase motor. With a STAR connection, 1.732 less turns need to be wound to get the same power (and Kv) as with DELTA. That is maybe the reason why most guys use Star when rewinding CD-ROM motors - there are less windings (of thicker wire) to put on. Conversely, when the wire you decide on is too thick to wind easily, change to Delta. The wire will be thinner, but you'll have to put 1.732 times more turns on."
Concluzie: Pentru a obtine aceleasi rezultate cu un motor bobinat in delta sau stea bobinajele sunt diferite (de 1.732 ori spire mai putine si cu sirma mai groasa la stea).
I'm so happy... :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de robin: 12 June 2006 - 09:17 PM
#254
Postat 13 June 2006 - 02:11 PM
De ce sa-l rebobinezi? Este ars? La ce-l folosesti? Schimbi destinatia motorului? Merita rebobinat (ca efort, timp...)? Poate ar fi bine sa-l rebobinezi cu acelasi fel de sarma sau apropiata ca grosime.
Poti spune ce fel de motor este? Sigur te pricepi sa-l rebobinezi bine? N-ai precizat ce fel de motor este, subiectul este pentru brushless, dar nu stiu ce ai acolo.
Poate revii cu detalii.
Telefon: 0721 385365
#258
Postat 05 September 2006 - 04:44 PM
#260
Postat 06 October 2006 - 11:37 PM
dragonfly37, la 5 Sep 2006, 16:44, a spus:
eu is cu motorul cu 30 poli (pili) pai lam pus bobinele in triunghi si trage mai tare dar nam ce face cu el era dintrun flopi vechii voiam asa doar sa vad ce putere maxima as putea scoate cu el ca poaet faceam o barcuta cu motorul ala dar nu merita plus ca nu e cu neodium si nu cred ca pot scoate putere destula
Off-topic....
MOLDOVENE! cu cine ai facut limba si literatura romana?:D cu femeia de servici ? sau cu paznicul de la C.A.P
P.S moldovenii stie sa scrie si sa citeste corect romaneste......
Bafta... :) :D :D
Aceasta postare a fost editata de TudorAch3: 07 October 2006 - 12:49 AM
#261
Postat 08 October 2006 - 10:33 PM
TudorAch3, la 6 Oct 2006, 23:37, a spus:
MOLDOVENE! cu cine ai facut limba si literatura romana?http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/ohmy.gif :
limba romana nu se face sucevene... se studiaza :lol:
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 08 October 2006 - 10:33 PM
#262
Postat 03 January 2007 - 09:06 PM
Am luat un HD defect si am demontat mototul.
L-am alimentat la un ESC Kontronik sa vad cum merge, dar....nu a vrut sa functioneze. Totul parea Ok, doar ca nu reusea sa porneasca. Am verificat rezistenta (ohmica) a bobinajului si am gasit cam 16 ohmi intre infasurari.
Mi-am zis ca probabil este rezistenta prea mare si ESC "gandeste" ca e circuit intrerupt. Asa ca m-am apucat de rebobinat.
Asa arata motorul rebobinat
Imagini atasate
#263
Postat 03 January 2007 - 09:14 PM
Nu va faceti probleme, stiu cum trebuiesc legate infasurarile (cap cu coada pentru triunghi si capete la un loc, cu cozi pe faze la stea)
Efectul este ca motorul "canta" precum zice ceaslovul de la ESC la pornirea receptorului, cand dau comanda parca vrea sa inceapa sa se roteasca dar se opreste imediat. adica misca doar cateva grade si in cel mai bun caz (foarte rar) incepe o acceleratie urmata de o franare. Scoate si un zgomot de "parait" cu fregventa de fo 500hz ( asa la oha spus nemasurat) si se opreste.
Ore acum sunt spire prea putine?
Dar si motorul de la heli (care functioneaza perfect cu ESC-ul asta) are tot 5-6 spire dar are 12 poli nu 9 ca asta.
Sa incerc cu alta sarma?
Sau magnetul (care este toroidal) este prea slab?
#265
Postat 04 January 2007 - 05:07 PM
Ca sa intre in regim ESCul are nevoie de semnalele de tensiune indusa de la infasurarea nealimentata a motorului, ca sa stie pozitia rotorului. Daca magnetul e slab sau sunt spire prea putine, tensiunea indusa e mica si ESCul nu "simte" ca motorul a inceput sa se invarteasca, zice ca e blocat si opreste comanda ca sa nu arda tranzistoarele.
Posibile solutii ar fi sa bobinezi mai multe spire, asa de incercare, dar sa si pui magneti din neodim. De asemenea, cred ca sirma izolata cu plastic nu e cea mai potrivita alegere. Plasticul are volum mare si ocupa locul in care ai fi putut adauga spire. In plus, la caldura plasticul se topeste si pot apare scurturi.
Daca nu ai sirma groasa, poti bobina multifilar ca sa ajungi la sectiunea necesara, dar foloseste sirma emailata.
Magnetul trebuie oricum schimbat. Chiar daca reusesti sa pornesti motorul, nu vei putea dezvolta suficienta putere ca sa-l folosesti.
Bafta!
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#266
Postat 04 January 2007 - 11:30 PM
Tocmai l-am demontat ca am observat ca ia un curent foarte mare. Nu am putut sa masor in serie cu bateria ca nu porneste ESC. Scrie si in manualul lui ca nu suporta instrument in serie pe alimentare, si cleste nu am.
Dar am masurat tensiunea pe baterie si scade drastic cam 2V. Firele de conexiune cu motorul se incalzesc pana iese fum, deci ma gandesc ca are scurt intre spire si l-am desfacut. Dupa ce l-am desfacut am gasit scurt intre spire. S-a topit invelisul de plastic de la sarma.
Am sa caut sarma Cu-em si o sa refac bobinajul. O sa va tin la curent.