spur versus pinion
#1
Postat 27 July 2013 - 05:06 PM
#2
Postat 27 July 2013 - 05:12 PM
contact:
0748209958
#3
Postat 27 July 2013 - 05:14 PM
#4
Postat 27 July 2013 - 05:39 PM
GabiAndRHC, la 27 July 2013 - 05:14 PM, a spus:
nu e spray,e mai mult pasta,iar problema ta e cauzata de faptul ca motorul se deplaseaza (cel putin asa reiese din descriere),sau poate pinionul si spurul nu au aceasi marime la dinti.
contact:
0748209958
#5
Postat 27 July 2013 - 05:56 PM
#6
Postat 27 July 2013 - 08:36 PM
Aceasta postare a fost editata de GabiAndRHC: 27 July 2013 - 08:37 PM
#8
Postat 27 July 2013 - 09:51 PM
Ai pus un spur mai mic(cu mai putini dinti,cand vezi de ex 50t inseamna ca are 50 dinti,T-ul vine de la teeth=dinte) decat originalul.Asta inseamna ca ai schimbat raportul de transmisie(l-ai micsorat).Se traduce intr-o scadere a acceleratiei si o marire a vitezei automodelului,asta daca duce motorul.Acele scantei pe care le vezi in motor nu sunt semne bune,un motor periat nu face asa ceva.Inseamna ca un curent puternic se transfera de pe perii pe colector(perii=carbuni mici,care cu timpul se uzeaza,se rotesc pe colector,cauta pe googel cum functioneaza un motor periat si vei intelege,e mult de spus),si colectorul nu reuseste sa transfere instantaneu curentul in bobine datorita schimbarii bruste asa cum ai observat.Cu timpul se vor duce periile,e normal dar aceste bruscari sunt de evitat,uzeaza prematur(=prea devreme).
Acum,cu spurul.
Originalul avea 72T,tu ai pus de 64.Sunt multi dinti lipsa,poate prea multi si motorul nu poate sa duca atat de putini.Gandeste-te asa ca sa intelegi.Esti pe bicicleta(sper ca stii sa mergi la varsta ta).Tu esti motorul.Tu pui in miscare toata bicicleta.Ea are niste foi(cele de la pedale)si niste pinioane(cele de la roata).Foile sunt ca pinioanele de la motor,de la mici(putini T)la mari(multi T).Pinioanele bicicletei le poti vedea ca niste spururi.Multi T inseamna un pinion mare,te lasa sa pedalezi usor dar nu prinzi multa viteza.Putini T iti vor da viteza dar vei munci mult sa o prinzi si poate nu reusesti.Pe langa asta o sa pleci greu de pe loc.
Asa ca schimbi pinioanele si foile(spururi si pinioane,in cazul masinii) pana ai o viteza decenta si o acceleratie satisfacatoare,evident fara sa lasi motorul sa munceasca pe rupte.
In cazul de fata,nu are putere motorul sa invarta un spur asa de mic(nici tu nu poti sa pleci de pe loc la foaie mare si pinion mic pe bicicleta,incearca si o sa te convingi).Trebuie sa pui un pinion mai mic,sau un spur mai mare.Trebuie sa pastrezi raportul dintre pinion si spur aproape de cel original.Pentru ca nu poate sa il invarta,puterea motorului se pierde prin suruburi,care le desface si se departeaza motorul de spur.Fara diferentiale si planetare,motorul invarte doar spurul gol,nu face mare lucru,de aia poate.
Posibil sa nu se potriveasca spurul cu pinionul,sunt diverse standarde in modelism si din pacate nu stiu ce masura este pinionul tau.Poate fi si asta o cauza.Thread lock nu e chiar recomandat pana la setarile finale,ca s-ar putea sa tocesti capul suruburilor daca incerci sa le desfaci cu TL aplicat.Pune putina oja de unghii(sau lac,ce gasesti)pe surub si va sta mai bine,dar se mai poate desface ulterior.
Daca doresti sa vorbim mai pe larg,ma gasesti pe mess la ciprian_aero
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 27 July 2013 - 09:55 PM
#9
Postat 27 July 2013 - 10:26 PM
contact:
0748209958