Modelism - RHC Forum: spur versus pinion - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

spur versus pinion

#1 Useril este offline   GabiAndRHC 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male

Postat 27 July 2013 - 05:06 PM

Salutare..Am schimbat spurul pe jamara tiger, insa nu am pus unul original ca nu am gasit in Romania, am pus unul un pic mai micut care se potriveste. L-am montat, intradevar e mai gros ca cel original. Am apropiat pinionul de spur cu o foaie intre ele, am strans surubelu de la suportul motorului si am pornit masina. Masina merge, dar la cea mai mica turatie pinionul se invarte iar spurul nu... Am apropiat mai mult pinionul , dar atunci cade pinionul jos. Se destrange si cade, simplu , ca doar e cum vrea el. Deci masina se misca, dar la turatii foarte mici. Daca trebuie sa urce ceva si trebuie sa o turez gata.. Scapa ..Nu stiu ce sa fac, e de vina spurul? Spur original, repet, am vazut doar pe Jamara , cu 11 euro, iar motorul stock e 10 euro.. Mie mi se pare cam scump acel spur...Acest spur l-am pus pe masina- http://sierra.ro/Dif...-Main-Gear-(64T)-XSTAR--XSTAR-PRO--TRIBESHEAD-2--PRO-p4306p.html iar acesta e originalul http://www.neuershop...hnrad-Tiger-72T ( cred ca e originalul:) ca mai este unul cu 9 euro, acesta: http://www.neuershop...ptzahnrad-Vo-Mj )
0

#2 Useril este offline   bogdan97 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 879
  • Inregistrat: 01-January 12
  • Gender:Male
  • Location:TG Mures

Postat 27 July 2013 - 05:12 PM

Ai mai umblat la spur si motor inainte?In fabrica se pune o substanta pe suruburi numita thread lock,care tine suruburile sa nu se desfaca de la vibratii,deci trebuie sa pui din nou,pe suruburile cu care fixezi motorul ,si cel cu care fixezi pinionul.
"Studentu fara restanta e ca usa fara clanta"

contact:
0748209958
0

#3 Useril este offline   GabiAndRHC 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male

Postat 27 July 2013 - 05:14 PM

Ok, da nu asta e problema. Problema e ca pinionul nu invarte spurul.. Pinionul se invarte singur langa spur la turatii mari si face un zgomot tare neplacut. Dar oricum multumesc de informatia cu sprayul, voi cumpara unul.
0

#4 Useril este offline   bogdan97 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 879
  • Inregistrat: 01-January 12
  • Gender:Male
  • Location:TG Mures

Postat 27 July 2013 - 05:39 PM

Vezi postareaGabiAndRHC, la 27 July 2013 - 05:14 PM, a spus:

Ok, da nu asta e problema. Problema e ca pinionul nu invarte spurul.. Pinionul se invarte singur langa spur la turatii mari si face un zgomot tare neplacut. Dar oricum multumesc de informatia cu sprayul, voi cumpara unul.

nu e spray,e mai mult pasta,iar problema ta e cauzata de faptul ca motorul se deplaseaza (cel putin asa reiese din descriere),sau poate pinionul si spurul nu au aceasi marime la dinti.
"Studentu fara restanta e ca usa fara clanta"

contact:
0748209958
0

#5 Useril este offline   GabiAndRHC 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male

Postat 27 July 2013 - 05:56 PM

Mai degraba nu au aceeasi marime la dinti... Si as vrea sa iau pinionul original pentru spurul nou, dar nu stiu daca potriveste pe diametrul axului...
0

#6 Useril este offline   GabiAndRHC 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male

Postat 27 July 2013 - 08:36 PM

Am mai observat ca daca scot planetarele si arcurile telescoapele tot tot si ramane doar diferentialul si cutia de deasupra ( fara suruburi) pinionul invarte spurul foarte bine, nu scapa nu se desface pinionul sau suportul de la motor nimic. Dar daca pun totul la loc, scapa iar. Sa invarta prea greu ?Sa fie din cauza ca spurul nou are o raza mai mica ca cel original? A , si tatal meu s-a speriat cand a vazut ce scantei scurt nu stiu ce e face motorul cand ii dau frana sau ii dau comanda spate si dau dupa dintr`o data comanda fata..intradevar produce o lumina puternica care pare a fi un scurt circuit..dar nu miroase a ars ...doar cand il bruschez cu frana sau acceleratie. Ok, ramanem la intrebarea despre scapatul spurului.

Aceasta postare a fost editata de GabiAndRHC: 27 July 2013 - 08:37 PM

0

#7 Useril este offline   GabiAndRHC 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 21-April 13
  • Gender:Male

Postat 27 July 2013 - 08:52 PM

un diametru mai mic.. nu o raza..:)
0

#8 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3961
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 27 July 2013 - 09:51 PM

Gabi,
Ai pus un spur mai mic(cu mai putini dinti,cand vezi de ex 50t inseamna ca are 50 dinti,T-ul vine de la teeth=dinte) decat originalul.Asta inseamna ca ai schimbat raportul de transmisie(l-ai micsorat).Se traduce intr-o scadere a acceleratiei si o marire a vitezei automodelului,asta daca duce motorul.Acele scantei pe care le vezi in motor nu sunt semne bune,un motor periat nu face asa ceva.Inseamna ca un curent puternic se transfera de pe perii pe colector(perii=carbuni mici,care cu timpul se uzeaza,se rotesc pe colector,cauta pe googel cum functioneaza un motor periat si vei intelege,e mult de spus),si colectorul nu reuseste sa transfere instantaneu curentul in bobine datorita schimbarii bruste asa cum ai observat.Cu timpul se vor duce periile,e normal dar aceste bruscari sunt de evitat,uzeaza prematur(=prea devreme).

Acum,cu spurul.
Originalul avea 72T,tu ai pus de 64.Sunt multi dinti lipsa,poate prea multi si motorul nu poate sa duca atat de putini.Gandeste-te asa ca sa intelegi.Esti pe bicicleta(sper ca stii sa mergi la varsta ta).Tu esti motorul.Tu pui in miscare toata bicicleta.Ea are niste foi(cele de la pedale)si niste pinioane(cele de la roata).Foile sunt ca pinioanele de la motor,de la mici(putini T)la mari(multi T).Pinioanele bicicletei le poti vedea ca niste spururi.Multi T inseamna un pinion mare,te lasa sa pedalezi usor dar nu prinzi multa viteza.Putini T iti vor da viteza dar vei munci mult sa o prinzi si poate nu reusesti.Pe langa asta o sa pleci greu de pe loc.

Asa ca schimbi pinioanele si foile(spururi si pinioane,in cazul masinii) pana ai o viteza decenta si o acceleratie satisfacatoare,evident fara sa lasi motorul sa munceasca pe rupte.

In cazul de fata,nu are putere motorul sa invarta un spur asa de mic(nici tu nu poti sa pleci de pe loc la foaie mare si pinion mic pe bicicleta,incearca si o sa te convingi).Trebuie sa pui un pinion mai mic,sau un spur mai mare.Trebuie sa pastrezi raportul dintre pinion si spur aproape de cel original.Pentru ca nu poate sa il invarta,puterea motorului se pierde prin suruburi,care le desface si se departeaza motorul de spur.Fara diferentiale si planetare,motorul invarte doar spurul gol,nu face mare lucru,de aia poate.

Posibil sa nu se potriveasca spurul cu pinionul,sunt diverse standarde in modelism si din pacate nu stiu ce masura este pinionul tau.Poate fi si asta o cauza.Thread lock nu e chiar recomandat pana la setarile finale,ca s-ar putea sa tocesti capul suruburilor daca incerci sa le desfaci cu TL aplicat.Pune putina oja de unghii(sau lac,ce gasesti)pe surub si va sta mai bine,dar se mai poate desface ulterior.

Daca doresti sa vorbim mai pe larg,ma gasesti pe mess la ciprian_aero

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 27 July 2013 - 09:55 PM

0

#9 Useril este offline   bogdan97 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 879
  • Inregistrat: 01-January 12
  • Gender:Male
  • Location:TG Mures

Postat 27 July 2013 - 10:26 PM

Daca problema e cu marimea dintilor ,atunci foarte probabil nu ai spurul de modul bun,sunt mai multe marimi,cu modul 1,32 sau 48. Foarte probabil ai pinion de 48,si ti-ai cumparat spur de 32. In link-urile puse in primul post nu este specificat modulul.Daca poti sa faci o poza cu pinionul si spurul pot sa imi dau seama ce si cum,dar asa din povesti nu pot sa spun exact ce are.piniolul si spurul trebuie sa se potriveasca perfect,incearca sa le dai jos pe amandoua,si sa le pui "in pozitie",adica unul in altul,si dintii ar trebui sa intre perfect unul in altul.
"Studentu fara restanta e ca usa fara clanta"

contact:
0748209958
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu