Tractiune tank! Pls help!
#1
Postat 16 July 2005 - 10:58 PM
Nasol ca nu iese nimic din asta :)
Am o mare problema si va rog sa ma ajutati, eu nu ma pricep!
Vreau sa realizez un tanc cu motor termic.
Problema: cutia de viteze si ambreiajul!
Ma poate ajuta cineva cu o schema?
Multumesc!
#2
Postat 16 July 2005 - 11:29 PM
Uite si un link
http://www.hotbuy4u.com/catalog.cfm?do=det...ils&itemID=1186
#3
Postat 17 July 2005 - 08:54 AM
Dar tot pe la Niro se gaseste din cind in cind o magaoaie de Sherman sau mai stiu eu ce tanc mai vechi, foarte mare care cu siguranta se preteaza.
Buggy-man, stiu ca nu asta ai intrebat si imi cer scuze ca sint off-topic dar si radu a fost. :)
Daca vad ceva pe net, fi sigur ca te informez.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 17 July 2005 - 08:55 AM
#4
Postat 17 July 2005 - 04:20 PM
http://www.ares.cz/r...el/telis_uk.htm
http://www.gizmology.net/mkvstar.htm
http://www.tankzone....es/modtanks.htm
http://uktankclub.st...uk/default1.htm
ceva film ?
http://web15.server63.rhs-it.de/Tiger_Foru...oenigstiger.avi
Ca parere, cred ca poti sa folosesti un ambreiaj centrifugal imediat dupa motor si mai departe sa actionezi un diferential (actonezi pe carcasa). Pe iesirile din difential actionezi cu frane. Ce pierzi pe stanga se transfera la puntea din dreapta. Nu este ceva complicat, ar trebui sa mearga.
Cutia de viteze poate fi identica (ca idee) cu cea de auto 1/8, eventual chiar cu 3 viteze. O plasezi dupa ambreiaj si mai departe la diferential.
Deci franezi partea din stanga ---transferi puterea pe dreapta si deci virezi.
Daca actioneszi ambele frane.....franezi.
Diferentialul ar trebui sa fie cu pinioane, franele cred ca merg cu disc.
Ar mai merge in locul diferentialului cu frane sa te duci cu ax fix si 2 ambreiaje
(stanga/dreapta). Dar oricum ajungi si la frane....
Cred ca mai exista multe alte variante (actionari hidraulice, etc) Poate profesorul Bitex sa iti dea mai multe idei.
P.S. Pentru transmisii gandeste-te la lantul Gall (ala de bicle). Gasesti usor pinioane (Bogdanel.....), frane (chiar pe disc) si chiar schimbatoarele de viteze sunt interesante !!!
Bafta ! Si in limita posibilitatilor ai si ajutorul meu (CNC, strung, etc) :)
#5
Postat 17 July 2005 - 06:25 PM
Cand eram mai mic aveam in minte un proiect asemanator...Construirea unei replici MA1 Arhaham dar cu motorizare electrica.
Drept urmare am experimentat putin cu motoare electrice si cel mai bun pe care l-am gasit a fost unul de stergator de trabant pe 6V care are si reductor inclus si tin sa iti spun ca trage ca nebunul.
Sper ca daca te reorientezi cu motorizarea sa-ti fi fost de folos.
Muuulta Bafta!! :)
#6
Postat 17 July 2005 - 07:32 PM
Telefon: 0721 385365
#7
Postat 18 July 2005 - 10:35 AM
Bitex: cred ca daca tancul are doar o mansa ca de avion atunci nu ar putea sa invarta o senila intr-un sens iar pe cealalta in alt sens - cum ar trebui sa dea de mansa aia ca sa obtina rezultatul asta ? cel mult o senila sa stea pe loc iar alta sa mearga. Banui ca daca dai in fata merg in fata, la fel daca dai in spate. Intrebarea e daca tii mansa intr-o pozitie neutra (nici in fata nici in spate) si o rotesti teoretic ar trebui ca senilele sa se invarta antagonic iar tancul sa se invarta pe loc desi parca nu e asa...ce la masini daca rotesti de volan inaintezi sau dai inapoi ? trebuie sa existe si cineva care sa dea sensul...
La tractoarele cu senile e simplu: tractiunea e hidraulica, practic exista un singur motor termic dar senilele sunt antrenate de motoare hidraulice, nu tu diferential, nu tu ambreiaj nimic...
#8
Postat 18 July 2005 - 11:25 AM
Pai asa si era! Sa vezi ce confort si relaxare... Totusi, mecanicii cam obtineau tot ce doreau, fara mare disconfort pentru noi.
O sa caut prin hartii si poate gasesc ceva despre mecanica unui tanc mai nou, din ala cu mai multa hidraulica, dar nu ajuta cu nimic. Tancurile romanesti aveau un singur motor si erau putintel mai usurele.
Am caracteristicile primelor tancuri pe vremea cand se numeau TR800 (si erau in teste TR1200), difera putin caracteristicile din catalog cu ce stiu eu (am forjat cateva si cu 80 la ora pe distante scurte si cred ca mai puteau putin, asa ca aia 60 au ceva rezerva lasata si la fel si la panta maxima urca 42 grade nu doar 32 si cred ca multe sunt manarite), dar le-au schimbat denumirile si nu am mai tinut legatura cu trupa. Am fost printre primii soldati care le-au folosit (de la noi :) ). Practic pe ele am invatat la Roman, dar am prins la operativa si modele mai vechi.
Hai ca deviem de la subiect ca Buggy cauta ceva pentru modele mici, usor de aplicat, nu amintiri de-ale noastre sau notite de prin jurnale...
Ca amintire: http://tpb.traderom.ro/En/Cd/patromil/PATR...MIL/intrare.htm
In 4.1 mai pe direct, dar toate sunt interesante pentru pasionati. Doar ca aia le stiu. Parca asta e modificat din ala rusesc si era botezat "Bizonul"
PS. TR800 era asta: http://presamil.ro/Arhiva%20foto/Fortele%2...Tanc%20(58).JPG
nu ala de pe pagina traderom. Cred ca de aici apar diferentele privind caracteristicile tehnice, dar nu gasesc nici o informatie despre el pe net.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 18 July 2005 - 11:44 AM
Telefon: 0721 385365
#10
Postat 18 July 2005 - 01:24 PM
http://people.howstu...om/m1-tank2.htm
"The engine provides power to a six-speed automatic hydrokinetic transmission (that's four forward gears and two reverse gears). The transmission turns sprockets on either side of the tank. The sprockets pull the track along. "
http://auto.howstuff...e-converter.htm
#11
Postat 18 July 2005 - 01:58 PM
PS. Yo propun sa lasam mesajul cu ce trebuie si sa deschidem un subiect nou despre ce faimoase arme exista.
Buggy, daca te incalzeste cu ceva, pot cauta pagini ca astea:
http://www.gjames.co...-service-3.html
Mergi Home, apoi pe T34 si gasesti aproape totul despre el.
http://www.rctankcombat.com/order-of-battl...tle/tanks/T005/
Aceasta postare a fost editata de bitex: 18 July 2005 - 02:29 PM
Telefon: 0721 385365