Modelism - RHC Forum: Tractiune tank! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Tractiune tank! Pls help!

#1 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 July 2005 - 10:58 PM

Ma chinuie talentul, asta e!
Nasol ca nu iese nimic din asta :)

Am o mare problema si va rog sa ma ajutati, eu nu ma pricep!

Vreau sa realizez un tanc cu motor termic.
Problema: cutia de viteze si ambreiajul!
Ma poate ajuta cineva cu o schema?

Multumesc!
RHCForum - Webmaster
0

#2 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 July 2005 - 11:29 PM

cu 38.9$ plus inca vreo 30$ taxe de transport poti sa ai unul gata cu telecomanda cu tot si nu ai decat sa-l modifici dupa aia daca vrei.
Uite si un link
http://www.hotbuy4u.com/catalog.cfm?do=det...ils&itemID=1186
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#3 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 July 2005 - 08:54 AM

Exact asta se gaseste in Niro (Europa) cu cca 100 lei ,iar in Carefour cu 190 lei, dar e mic si n-ai cum sa-i pui motor (motoare) cu bujie, ci cel mult sa-i schimbi statia cu una proportionala, ca de asta duce lipsa.
Dar tot pe la Niro se gaseste din cind in cind o magaoaie de Sherman sau mai stiu eu ce tanc mai vechi, foarte mare care cu siguranta se preteaza.
Buggy-man, stiu ca nu asta ai intrebat si imi cer scuze ca sint off-topic dar si radu a fost. :)
Daca vad ceva pe net, fi sigur ca te informez.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 17 July 2005 - 08:55 AM



0

#4 Useril este offline   Picco2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 28-December 04

Postat 17 July 2005 - 04:20 PM

Poate te ajuta ceva de pe aici:

http://www.ares.cz/r...el/telis_uk.htm

http://www.gizmology.net/mkvstar.htm

http://www.tankzone....es/modtanks.htm

http://uktankclub.st...uk/default1.htm

ceva film ?
http://web15.server63.rhs-it.de/Tiger_Foru...oenigstiger.avi

Ca parere, cred ca poti sa folosesti un ambreiaj centrifugal imediat dupa motor si mai departe sa actionezi un diferential (actonezi pe carcasa). Pe iesirile din difential actionezi cu frane. Ce pierzi pe stanga se transfera la puntea din dreapta. Nu este ceva complicat, ar trebui sa mearga.
Cutia de viteze poate fi identica (ca idee) cu cea de auto 1/8, eventual chiar cu 3 viteze. O plasezi dupa ambreiaj si mai departe la diferential.
Deci franezi partea din stanga ---transferi puterea pe dreapta si deci virezi.
Daca actioneszi ambele frane.....franezi.
Diferentialul ar trebui sa fie cu pinioane, franele cred ca merg cu disc.


Ar mai merge in locul diferentialului cu frane sa te duci cu ax fix si 2 ambreiaje
(stanga/dreapta). Dar oricum ajungi si la frane....

Cred ca mai exista multe alte variante (actionari hidraulice, etc) Poate profesorul Bitex sa iti dea mai multe idei.


P.S. Pentru transmisii gandeste-te la lantul Gall (ala de bicle). Gasesti usor pinioane (Bogdanel.....), frane (chiar pe disc) si chiar schimbatoarele de viteze sunt interesante !!!

Bafta ! Si in limita posibilitatilor ai si ajutorul meu (CNC, strung, etc) :)
0

#5 Useril este offline   Andyatf 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 21-October 03

Postat 17 July 2005 - 06:25 PM

Salutare!
Cand eram mai mic aveam in minte un proiect asemanator...Construirea unei replici MA1 Arhaham dar cu motorizare electrica.
Drept urmare am experimentat putin cu motoare electrice si cel mai bun pe care l-am gasit a fost unul de stergator de trabant pe 6V care are si reductor inclus si tin sa iti spun ca trage ca nebunul.

Sper ca daca te reorientezi cu motorizarea sa-ti fi fost de folos.

Muuulta Bafta!! :)
Crash is my midlle name
0

#6 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 17 July 2005 - 07:32 PM

Am facut armata la tancuri dar nu ca mecanic. Ce stiu se potriveste cu ce a scris Picco. Pe vremurile alea eram preocupat de alcool, tigari si femei. Cu ce scule aveti pentru auto se rezolva usor si problema diferentialului si a ambreiajului si a franelor. Nu-mi mai aduc aminte daca la tancuri se poate roti o senila inainte si una inapoi (batranetea asta ma omoara). Daca raspunsul e DA, atunci se complica jucaria. Stiu ca parca se putea. Am prins tancurile TR800 si parca erau avioane inauntru, nu am beneficiat de clasicele "leviere" ci de o singura mansa ca de joystick. Nu pot ajuta cu mare lucru. Bafta oricum!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#7 Useril este offline   vio_danciu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 July 2005 - 10:35 AM

Nici eu n-am facut armata la tancuri dar parca marea majoritate a tancurilor aveau cate 2 motoare ca sa faca fata greutatii de cel putin 60 tone pe care o are un tanc "normal" asta ar simplifica mult mecanismele si manevrarea tancului. Cel putin modelele electrice sigur au 2 motoare iar la cele termice tot din simplitate ar fi bine sa aiba 2 motoare (dar n-am vazut) Ideia cu diferential si apoi frane pentru fiecare senila ar fi o varianta dar mare consumatoare de energie (zic eu) plus discomfort in cazul unui tanc real franarea unei senile inseamna franarea intregului tanc rezulta o miscare cu multe decelerari si accelerari. Mai bine ar fi scoaterea de sub sarcina a unei senile sau accelerarea celeilalte astfel incat viteza ar ramane constanta.
Bitex: cred ca daca tancul are doar o mansa ca de avion atunci nu ar putea sa invarta o senila intr-un sens iar pe cealalta in alt sens - cum ar trebui sa dea de mansa aia ca sa obtina rezultatul asta ? cel mult o senila sa stea pe loc iar alta sa mearga. Banui ca daca dai in fata merg in fata, la fel daca dai in spate. Intrebarea e daca tii mansa intr-o pozitie neutra (nici in fata nici in spate) si o rotesti teoretic ar trebui ca senilele sa se invarta antagonic iar tancul sa se invarta pe loc desi parca nu e asa...ce la masini daca rotesti de volan inaintezi sau dai inapoi ? trebuie sa existe si cineva care sa dea sensul...
La tractoarele cu senile e simplu: tractiunea e hidraulica, practic exista un singur motor termic dar senilele sunt antrenate de motoare hidraulice, nu tu diferential, nu tu ambreiaj nimic...
0

#8 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 18 July 2005 - 11:25 AM

"in cazul unui tanc real franarea unei senile inseamna franarea intregului tanc rezulta o miscare cu multe decelerari si accelerari. "
Pai asa si era! Sa vezi ce confort si relaxare... Totusi, mecanicii cam obtineau tot ce doreau, fara mare disconfort pentru noi.
O sa caut prin hartii si poate gasesc ceva despre mecanica unui tanc mai nou, din ala cu mai multa hidraulica, dar nu ajuta cu nimic. Tancurile romanesti aveau un singur motor si erau putintel mai usurele.
Am caracteristicile primelor tancuri pe vremea cand se numeau TR800 (si erau in teste TR1200), difera putin caracteristicile din catalog cu ce stiu eu (am forjat cateva si cu 80 la ora pe distante scurte si cred ca mai puteau putin, asa ca aia 60 au ceva rezerva lasata si la fel si la panta maxima urca 42 grade nu doar 32 si cred ca multe sunt manarite), dar le-au schimbat denumirile si nu am mai tinut legatura cu trupa. Am fost printre primii soldati care le-au folosit (de la noi :) ). Practic pe ele am invatat la Roman, dar am prins la operativa si modele mai vechi.
Hai ca deviem de la subiect ca Buggy cauta ceva pentru modele mici, usor de aplicat, nu amintiri de-ale noastre sau notite de prin jurnale...
Ca amintire: http://tpb.traderom.ro/En/Cd/patromil/PATR...MIL/intrare.htm
In 4.1 mai pe direct, dar toate sunt interesante pentru pasionati. Doar ca aia le stiu. Parca asta e modificat din ala rusesc si era botezat "Bizonul"

PS. TR800 era asta: http://presamil.ro/Arhiva%20foto/Fortele%2...Tanc%20(58).JPG
nu ala de pe pagina traderom. Cred ca de aici apar diferentele privind caracteristicile tehnice, dar nu gasesc nici o informatie despre el pe net.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 18 July 2005 - 11:44 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#9 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 18 July 2005 - 01:18 PM

bai nene da joystick-u ala nu putea fi conectat la un procesor care in functzie de pozitia joystick-ului sa actzioneze shenilele
PS nu shtiu cand a facut Bitex armata
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#10 Useril este offline   cmm 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 40
  • Inregistrat: 06-July 03

Postat 18 July 2005 - 01:24 PM

Un punct de plecare...

http://people.howstu...om/m1-tank2.htm
"The engine provides power to a six-speed automatic hydrokinetic transmission (that's four forward gears and two reverse gears). The transmission turns sprockets on either side of the tank. The sprockets pull the track along. "

http://auto.howstuff...e-converter.htm
0

#11 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 18 July 2005 - 01:58 PM

Am inceput-o in 1987. Pe vremea aia, TR800 (care nu-i acelasi lucru cu TR85-M1) era unul dintre cele mai moderne tancuri la clasa lui, parca al 4 in lume. Si era plin de electronica, toata din import, desi eram pe vremea lui ceasca. De la telemetrie laser pana la sistem automat de conducere a focului totul era nou. In functie de tinta ti se recomanda si proiectilul. Avea chiar si sonda meteo pe el. Odata prinsa tinta in reticul o urmarea tare fain, chiar daca luai mainile de pe luneta. De povesti pescaresti suntem toti in stare, dar era un tanc bun. Si era in probe TR1200 cu incarcator automat (echipaj din 3 membri nu 4), mult mai puternic si mai performant. Dar nu prea apare documentatie despre ele pe nicaieri. Nu stiu daca se mai produc.

PS. Yo propun sa lasam mesajul cu ce trebuie si sa deschidem un subiect nou despre ce faimoase arme exista.
Buggy, daca te incalzeste cu ceva, pot cauta pagini ca astea:
http://www.gjames.co...-service-3.html
Mergi Home, apoi pe T34 si gasesti aproape totul despre el.
http://www.rctankcombat.com/order-of-battl...tle/tanks/T005/

Aceasta postare a fost editata de bitex: 18 July 2005 - 02:29 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#12 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 July 2005 - 07:54 PM

nu stiu zau daca e indicat sa vorbim despre arme pe forumul asta.
poate doar despre machete de arme da si alea bat la ochi.
ca sa nu mai spunem despre subiectul lui buggy care e varza demult.
flying is my life...
0

#13 Useril este offline   Buggy-man 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 1804
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 July 2005 - 05:40 PM

@bitex

Exact ce am nevoie, scheme dupa care sa ma inspir!

Multumesc!
RHCForum - Webmaster
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu