In timpul incarcarii, pe masura ce acumulatorii se incalzesc, creste rezistenta interna a acestora, pe baza careia incarcatorul intrerupe sau nu incarcare. Daca sunt raciti in timpul incarcarii, deseori apare efectul de over-load, depasinduse cu mult (25% - 100%) valorile nominale, lucru care le scurteaza DRAMATIC viata. Racirea acumulatorilor se face imediat dupa "cursa".
Pentru o durata de viata cat mai lunga si performante ridicate tine cond de urmatoarele aspecte:
Nu descarca acumulatorii in cursa pana cand modelul refuza sa mai inainteze. Tensiunea minima de descarcare ar trebui sa fie in jurul valorii de 0.8 - 0.9 V/celula. Recomandabil ar fi sa faci descarcarea pana la aceste valori folosind un discharger/egalizator. Ceva de genul:
http://www.teamnovak.com/products/discharg...tray/index.html
Nu incarca acumulatorii cat sunt calzi.
Daca nu folosesti acumulatorii o perioada mai lunga de timp, incarca-i inainte de depozitare pana la o valoare de 30%-40% din valoarea nominala (15-20 minute, folosind incarcare cu 1C). Inainte de a utiliza acumulatorii nefolositi o perioada lunga de timp, descarca-i cu 8-10A pana la 0.8V, lasa-i sa se raceasca, apoi incarca-i folosind incarcare cu 2C - prima data.
Astea sunt regulile de baza pentru acumulatorii folositi in automodelism.