Acu. GP 2000mA se incing rau de tot la incarcare
#1
Postat 07 July 2005 - 08:31 AM
Mi-am luat de curant 8 acu GP 2000mA pentru emisie. Misto, numai ca aseara, dupa ce i-am descarcat complet cu ajutorul unui motoras i-am pus la incarcat la charger-u' meu piranha digital. Booon! i-am dat un curent de incarcare de 2 amperi si i-am lasat pana s-au incarcat complet, aproximativ 2 ore. Am avut surpriza sa constat, la finalul incarcarii, ca erau exagerat de incinsi, atat de incinsi incat nu puteam tine mana pe ei, cred ca depaseau 70 de grade.
Am fost atent si am reverificat toate setarile posibile ale charger-ului si totul era ok.
Nu stiu si nici nu cred ca-i normal sa se incinga chiar asa dar nici acu GP nu am mai avut pana acum ptr a putea aface o comparatie.
E normal sa se incinga asa ? Se intampla fenomenul sata numai la GP?
Astept parerile voastre si va multumesc
#2
Postat 07 July 2005 - 08:37 AM
Din cite stiu parca mergeau la incarcare cu maxim 500mah!
Daca gresesc mii de scuze.
In principiu TREBUIE RESPECTAT CURENTUL MAXIM de incarcare recomandat de producator!
Iar daca sunt pentru emisie de ce te grabesti sa-i incarci asa? :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 07 July 2005 - 08:38 AM
#3
Postat 07 July 2005 - 08:44 AM
- prima bulgareasca: pai cu 2 A la incarcare trebuiau sa se incarce intr-o ora, daca sunt celule de 2000 mA/h
- nu cunosc incarcatorul "piranha", dar esti sigur ca ai setat corect tipul de baterie (nu mentionasi daca sunt NiMh sau NiCd)
0728.26.93.19
#4
Postat 07 July 2005 - 08:49 AM
Nu ma pot uita acum ce curent de incarcare recomanda producatoru' dar o sa am in vedere ptr ca la asta chiar nu m-am uitat, am ignorat.
M-am grabit sa-i incarc in ideea de a nu ramana in priza peste noapte ca nu-mi place, me frica :rolleyes: ...e o adevarata increngatura: traf de 110, cgarger'u in el, si un ghiem de fire dezizolate.:D
Ce-i drept la inceput am setat pe auto curentu' de incarcare dar nu se misca deloc asa ca i-am dat 2 A sa rezolv prb.....bine ca n-a iesit mai rau :)
#5
Postat 07 July 2005 - 08:50 AM
Sper sa nu-ti dau o veste proasta dar ar trebui sa vezi daca nu cumva au curs acc dupa ce i-ai incins in halul ala pentru ca atunci ai niste acc compromisi numai buni de aruncat in scurt timp - in traducere i-ai fiert.
#6
Postat 07 July 2005 - 08:50 AM
Daca mai repeti incarcarea cu 2A de cateva ori, s-ar putea sa ai nevoie de alt pack.
Vorba lui Dragut. De ce fortezi asa tare?
Daca ai incarcat o data, ai alimentare pt cateva zile de zbenguiala.
Acumulatorii pt model ii mai fortam la incarcare ca nu e timp de asteptare dar la telecomanda nu merita.
#9
Postat 07 July 2005 - 08:59 AM
tipul de celula! - cum zici ca sunt pt. receptie, banuiesc, ca sunt format AA sau R6, iar astea au o rezistenta mai mare interna de cat cele SC
oricum incarcatorul asta al tau cam trebuia sa se opreasca la terminarea incarcarii....
0728.26.93.19
#11
Postat 07 July 2005 - 09:15 AM
Uncle, la 7 Jul 2005, 09:57, a spus:
Asta iar nu e recomandat: daca ii incarci rapid, scoate-i din emitator inainte...ca daca-ti bubuie vre-o celula, s-ar putea sa cauti si emitator nou, nu numai acumulatori!!!
Cu rabdare si ciocan.
#12
Postat 07 July 2005 - 09:22 AM
Chiar ! De se intampla sa plesneasca e nasol? Vi s-a intamplat ? Cat de urat face ?
Aceasta postare a fost editata de Uncle: 07 July 2005 - 09:23 AM
#13
Postat 07 July 2005 - 09:24 AM
#14
Postat 07 July 2005 - 09:31 AM
Fisiere atasate
-
caract_GP1.pdf (42.43K)
Number of downloads: 125
#16
Postat 07 July 2005 - 10:03 AM
#17
Postat 07 July 2005 - 10:17 AM
#18
Postat 07 July 2005 - 10:27 AM
Imagini atasate
#20
Postat 07 July 2005 - 10:52 PM
As face si eu cateva comentarii.
In primul rand, chargerul ar fi trebuit "sa simta" ca acumulatorii sunt incarcati si sa nu continue incarcarea. Terminarea incarcarii este simtita de charger prin doua metode: prin detectarea unei usoare scaderi de tensiune la bornele acumulatorilor si/sau cresterea temperaturii acumulatorilor.
Chargerele mai simple se bazeaza numai pe scaderea usoara a tensiunii. Metoda se numeste "deltaV" in limbajul specialistilor. Problema este ca scaderea de tensiune la sfarsitul incarcarii este mai redusa la NiMH decat la NiCd. In acest sens, am observat in manualul chargerului ca "peak detection sensitivity" este ajustabila intre 3 si 20mV. Daca pragul este la 20mV, este posibil ca scaderea sa nu fi fost suficienta, iar chargerul nu s-a prins ca bateriile sunt incarcate. De aceea a continuat sa le incarce.
Atunci cand incarcarea s-a incheiat bateriile incep sa se incalzeasca mai pronuntat. Explicatia este urmatoarea. Procesul de incarcare in sine este endoterm, adica bateriile au o usoara tendinta sa se raceasca. In realitate racirea nu se produce datorita faptului ca este compensata de caldura produsa de efectul termic al curentului electric; bateria se comporta ca o sarcina rezistiva in timpul incarcarii. Cand incarcarea a luat sfarsit, temperatura incepe sa creasca ptr ca nu mai este compensata de efectul endoterm. Energia care ar fi fost consumata pentru transformarea electrochimica este acum eliberata sub forma de caldura. Un charger mai bengos ar trebui sa aiba un senzor care sa detecteze cresterea de temperatura. Criteriul acesta de terminare a incarcarii este cunoscut sub numele de "deltaT". Asa ii zic meseriasii.
In concluzie, din moment ce nu am vazut detectie deltaT in manualul chargerului mentionat, probabil ca trebuie ajustat pragul deltaV pentru a fi potrivit pentru acumulatoarele NiMH. De asemenea, din cate am citit, incarcarea la curent mare scurteaza viata acumulatoarelor.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#21
Postat 08 July 2005 - 12:48 AM
IlPadrino, la 7 Jul 2005, 08:59, a spus:
Sunt pentru emisie !!! Nu trebuie fortati asa ca fratii lor amarati ce invart motoare.
Incarca-i asa cum scrie in fituica....parerea mea.
#22
Postat 08 July 2005 - 08:33 AM
Apoi si la descarcarea initiala cu motorasul (cine te-a sfatuit?) ai gresit. Daca i-ai descarcat sub 7 sau chiar 6V si o celula sau doua au ajuns pe 0 V sau mai rau, pe negativ (se incarcau de la celelalte)? Ai masurat cu un instrument? Acumulatorii noi nouti nu se descarca prima oara ci doar se incarca la curent mic (1/10 din cit scrie ca au capacitatea si timp de 16 ore), apoi se folosesc (fara excese de curent), apoi se reincarca tot la curent mic si tot asa de 3-4 ori in total. De abia atunci se cheama ca s-au format (sau formatat ca nici eu nu mai stiu cum se zice) si apoi ii folosesti din plin.
Cind ii incarci in statie, scoate capacul ca sa se mai ventileze si ei un pic. Orice incalzire peste 40 grade Celsius, deterioreaza Nimh ireversibil (proportional cu temperatura si durata). Si nu te increde intotdeauna in charger ca daca scrie pe el sau in prospect ca face ceva nu-i obligatoriu sa si faca.
O ultima rugaminte: nu-i oferi la vinzare ca te incarci cu un pacat.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 08 July 2005 - 08:34 AM
#23
Postat 08 July 2005 - 08:35 AM
Aseara am citit pe acu curentul de incarcare recomandat de GP: 190 mA :D :D :D :D
Era sa dau pe spate, AM FOST GASCA la faza asta.......nu citisem curentul de incarcare recomandat ( nu stiam ca si parametru' asta tre' bagat in seama) iar dupa cum am zis am bagat in ei la incarcare 2A, exagerat de mult, mu mai zic de delta V ...era la maxim; 20mV
Cred ca e suficient de clara cauza incalzirii exagerate in timpul incarcarii.
Va multumesc tare mult de sfaturi.
Aceasta postare a fost editata de Uncle: 08 July 2005 - 02:02 PM
#25
Postat 08 July 2005 - 01:48 PM
Daca descarcarea foarte rapida prin scurt cu un fir iese din discutie (va spun si de ce: cand eram mai mic am pus un acc in scurt cu un fir care in urmatoarea secunda s-a transformat intr-un fir rosu si m-am pirogravat pe degete de am scapat "dispozitivul" din mana iar scurtul a disparut...) descaracarea sub anumite limite e mai greu de evitat mai ales cand uiti sa folosesti "jucariile" iar acc se descarca cu trecerea timpului.
Intr-un cuvant acc nefolositi regulat si mai tot timpul se strica din diverse motive enumerate mai sus de mine si de colegii de forum.
M-am uitat si eu pe caracteristicile date de GP si am vazut ca la incarcare rapida de 1 ora da un curent de 2A asa ca teoretic ar trebuisa se incarce si asa.
#26
Postat 08 July 2005 - 02:59 PM
La statie folosesc tot GP de 2000 dar ii incarc la 200 - 300 mAh (depinde de cat de tare ma grabesc) dar am si un pack de 8 la 1050 mAh pentru aero pentru cazul ca raman pe camp fara curent. Asta il pot incarca repede.
#28
Postat 08 July 2005 - 04:02 PM
ATENTIE! Daca celulele sunt noi si se afla la prima, a doua, sau a treia incarcare, incearca sa-i descarci incet si sa-i incarci cu cel mult 200mAh de vreo 2-3 ori. Testul de mai sus este valabil pentru mai mult de primele trei incarcari cand oricum celulele "nu dau" ce-i mai bun in ele pentru ca nu sunt inca formate. Deci in primele trei incarcari la astfel de accu. pot aparea diferente mari intre celule iar dupa aceea pot functiona relativ corect.
#29
Postat 08 July 2005 - 04:56 PM
Oricum ar fi nu-i nici o tragedie. Am invatat si eu acum care-i spiru si o sa am grija pe viitor.
.....rabdare si curent putin la incarcare :)
Aceasta postare a fost editata de Uncle: 08 July 2005 - 04:56 PM