Modelism - RHC Forum: condensatori esc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

condensatori esc ce sa aleg

#1 Useril este offline   Dinu Gabriel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 22-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2013 - 12:39 AM

am si eu o intrebare pentru cei care cunosc electronica
ce condensatori low esr sa pun la esc pentru auto

am nevoie de sfaturi sa aleg producator
capacitate
si voltaj in functie de acumulator in cazul meu 7,4volti(ma gandesc ca un condensator de 10 volti e de ajuns)
0

#2 Useril este offline   alex_dya 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 01-August 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Valcea
  • Interests:Auto Rally

Postat 02 February 2013 - 07:36 AM

Vezi postareaDinu Gabriel, la 02 February 2013 - 12:39 AM, a spus:

am si eu o intrebare pentru cei care cunosc electronica
ce condensatori low esr sa pun la esc pentru auto

am nevoie de sfaturi sa aleg producator
capacitate
si voltaj in functie de acumulator in cazul meu 7,4volti(ma gandesc ca un condensator de 10 volti e de ajuns)

la condensatori trebuie sa ai o plaja pe voltaj aproape dubla (gen folosesti 2 s pui cu 16V si la nF este in functie de ce stie si regulatorul ca nu poti sa pui orice)! tekinul are de exemplu 330nF cu 16V (RS si RS PRO).

Atata stiu atata scriu! (cauta pe net regulatorul respectiv si in fisa tehnica iti da condensatorii de filtraj!)

Multumesc,
Alexandru
Club Sportiv: C.S.T.A. Bucuresti

Club Hobby: MDT (Militari Durango Team)

Nume: Alexandru
Tel:
0768076023
0

#3 Useril este offline   Dinu Gabriel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 22-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2013 - 10:34 AM

dar o intrebare
daca pun mai mult nu are nimic?
nF sunt nanofarazi si stiu ca sunt mai mici decat uF adica microfarazi
am mai multe variatore

1 variator duratrax brushed 16t care nu are exterior
2 LRP SPX stockspec care are unul dar nu stiu de cat
3 Mamba max pro care nu vad exterior si ma gandeam sa pun eu si exterior
4 Castle sidewider 70A Are interni dat ziceam sa le imbunatatesc un pic daca se poate

in general ma intereseaza voltajul si capacitatea si ceva producatori mai buni

ar trebui sa fie un topic foarte cautat pt ca am citi prin afara ca prin adaugarea de condensatori reduci caldura degajata de variator si protejezi si bateriile de socuri
0

#4 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 02 February 2013 - 11:48 AM

Si sa vezi ce fain se vind in rc condensatori luati cu 1 leu bucata, puse doua fire, pictat un nume pe ei si hopa costa 10 dolari bucata

Tu unde vrei sa pui condensatorii aia, la intrarea de la baterie a esc-ului sau la tensiunea scoasa de bec?

Oricum e vorba de sute/mii de uF (microfarazi) (stiu, e greu cu unitatile de masura)

Daca vorbim de primii, esc-urile care au nevoie de asa ceva vin cu ei gata montati. Probleme pe auto pot apare daca ai niste legaturi foarte lungi pina la baterie, gen motorul pe fata si bateria in remorca

In schimb daca ai un servo mai nervos bec-ul nu face fata si vorbim de a doua categorie, numiti in rc glitch buster
USER BANNED BY ADMIN
0

#5 Useril este offline   Dinu Gabriel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 22-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2013 - 12:28 PM

1 nu doresc condensatori de 1 leu am vazut firme gen rubycon panasonic samxon samwha si alte cateva care costa undeva la 5-10 lei

2 ma refeream la cei de la baterie dar nu e exclus si cel de la receptor

3 ma gandesc de cei de la baterie daca ajuta cu ceva daca ai sa zic pe variator 400uF si ii mai pui 1000 chiar daca e prea mult dar importand e daca ajuta in vreun fel orice pe masina(baterie variator motor)

Aceasta postare a fost editata de Dinu Gabriel: 02 February 2013 - 12:29 PM

0

#6 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 02 February 2013 - 01:01 PM

Ca sa-ti dau un exemplu, 1000u/16v/105grC samwha sau samxon pot lua la 1 leu (la bucata, fabrica ii face probabil cu 10 bani bucata). Da panasonic costa 3 lei. Dar tu poti sa dai cit vrei pe ei, intermediarul e intotdeauna bucuros sa bage diferenta la el in buzunar.

Nu stiu daca pe auto te ajuta cu ceva cel de pe baterie (nu cred ca o sa simti ceva) dar daca dormi mai linistit pune. Mare atentie cind ii legi, trebe pusi la intrarea in esc, se lasa cu lipituri in zone nasoale.

Eu pe receptor pun intotdeauna ca bec-ul nu face fata la servo (chiar si un bec extern de 3A cont / 5A peak e dat jos de _un_ servo de directie rapid), ceva de gen 4700u/16V
USER BANNED BY ADMIN
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 February 2013 - 03:22 PM

Condensatorii de pe ESC au un rol foarte bine determinat acolo, si capacitatea lor nu este intamplatoare, calculata in functie de curent si lungimea firelor ESC catre baterie, care este recomandabil sa nu se modifice, nici alungire, nici scurtare.

Daca platforma si amplasarea componentelor iti impune lungirea firelor intre baterie si ESC, se adauga cate 220uF pentru fiecare 10 inch = 25 cm si 10A consumati. E o valoare empirica, dar calculata de firmele serioase care fac ESC-uri. Dar ar fi preferabil sa nu ajungi la asta, mai bine prelungesti firele spre motor.

Sa pui la baterie un condensator este inutil, orice acumulator este un condensator urias. De exemplu 1Ah Lipo poate fi echivalat cu un condensator de 1800 Farazi.

Daca insa te referi la condensatorii pusi chiar la bornele receptorului, asta e alta poveste... Acelea sunt ca sa absoarba socurile de curent produse de momentele scurte de stall ale servo-ului, mai ales la auto cel de directie, cand roata ia un soc. Acel condensator nu trebuie sa fie low ESR, numai cel de la ESC este low ESR. Poate fi oricat de mare, depinde cat este curentul absorbit de servo la un soc si pentru cat timp.
De exemplu, pe un condensator de 1000uF la un curent de 1A iti va cobori tensiunea pe receptor 1V intr-o milisecunda, de la 5V la 4V.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 02 February 2013 - 03:59 PM

Eu zic totusi la rx sa folosesti unul low esr - de ce pentru ca un daca ai un bec mai puternic de 1-2A inseamna ca ai unul in comutatie si atunci chiar trebe un condensator low-esr de 105grC. Da, in cazul unui bec cu stabilizator liniar poti sa pui ce vrei.

Cit despre capacitate, eu am 6600uF si totusi cind dau din servo pe loc, cu roti de drift, daca ma uit pe osciloscop imi scade tensiunea de la 6V la putin peste 4V, noroc ca receptia nu se reseteaza. Nu e nevoie nici de socuri, servo-ul la virf poate sa-mi consume 7A, peste cei 5A de virf care ii scoate bec-ul extern.
USER BANNED BY ADMIN
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 February 2013 - 04:10 PM

Si ce daca e bec-ul in comutatie? Chiar nu are nici o legatura...
Nu cred ca la 1-2A este BEC in comutatie, mai ales la auto unde se merge pe 2s si caderea de tensiune e mica, de la 7-8V la 5V, nu ca dintr-un 3s. La aero avem si de 3A BEC-uri liniare.

La intrarea in ESC acei condensatori formeaza o linie acordata cu inductanta cablului de la baterie, a carei constanta de timp trebuie sa bata cu timpul de comutatie al FET-urilor folosite. De asta se foloseste low ESR, care inseamna cu inductanta interna mica, care sa nu influenteze in acest acord.

La receptor... care ar fi necesitatea ? Servo-ul cere, condensatorul da... nu sunt sunt timpii de la ESC-uri.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 February 2013 - 04:11 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 02 February 2013 - 04:19 PM

Am reparat esc cu bec de 1A, era un LM7805 inauntru. Deci comutatie din parti, liniar cit incape. E mai ieftin.

Asa. Mai departe. rx-ul e alimentat din bec (fie cel din esc, fie unul extern). Cind pui condensator pe rx, el de fapt filtreaza tensiunea de iesire a bec-ului. Bun. Daca e in comutatie, nu se pun la iesirea surselor in comutatie condensatori de 85C sau cu esr mare. De ce? Pen' ca una e cind filtrezi curent continuu (iesirea unui bec liniar) si cu totul alta e la iesirea unei surse in comutatie, unde riplul e la 50-100kHz (kilohertzi) si un condensator cu esr mare nu filtreaza (pin' se prinde el ca vine tensiune, a ratat momentul).

Oricum nu are rost sa economisesti cit, 50 de bani? ca sa pui un condensator inferior.

De ce sa-l pui? Pai tocmai ti-am zis, cu 6600uF imi scade tensiunea aproape de 4V cind dau din colac, ce viteza crezi ca are servo-ul la 4V cit o fi el de high speed (drift, vrei raspuns instant la directie) ? Ca sa nu zic ca unele receptoare (spektrum parca din cite am citit) la 4V se opresc. Fara condensator cind dau din volan imi pilpiie vizibil luminile de pe masina, asta cu bec de 3A, nu de 1A.

Dureaza mai mult de 1mS sa virez (dureaza cam 80-100 as zice) asa ca 6600uF nici nu-s multi.

Aceasta postare a fost editata de DanB: 02 February 2013 - 04:23 PM

USER BANNED BY ADMIN
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu