Salut.
Cred ca e o informatie utila pentru incepatori, mai ales pentru cei care isi construiesc sau tuneaza masinile "la ochi" sau din sfaturi incomplete.
Tinand cont cam am vazut la varul meu cum si-a prajit ESC si motor si tot nu intelegeam ce s-a intamplat, am tot cautat pe net pana m-am lamurit.
Un ERevo cu EZRUN care a fost forjat cu 2 cauciucuri dezlipite prin noroi pana a inceput sa iasa fum din el.
Banuiam ca de la suprasarcina s-a ars, dar nu am inteles ce s-a intamplat initial.
La repornire dupa racire, motorul nu mai tragea aproape deloc, iar esc-ul si motorul se infierbantau instant de nu mai puteai sa pui mana pe ele.
Racire insuficienta si suprasarcina (rotile dezlipite si noroiul).... incalzire excesiva..... demagnetizare magnet rotor....
In mod normal temperatura de functionare trebuie sa fie pe la un maxim de 70-80 grade, depinde un pic de producator si specificatii.. ideal e sa fie cat mai joasa posibil.
Si aici intervine ceea ce nu stiam... cand rotorul la un brushless fara senzor se demagnetizeaza, nu mai trimite pulsuri EMF inapoi catre ESC (ca si sensorlessul trimite un feedback catre ESC chiar daca nu are senzori Hall), iar ESCul trimite curent nelimitat in motor, contribuind si mai mult la supraincalzire si topire... motor si ESC. La unii pe net am vazut ca le-a umflat si LiPo.
In momentul asta deja vorbesti de achizitia unui nou combo si probabil baterii.
Intotdeauna cand faci o noua combinatie ESC-Motor-Pinion-Spur... si orice ar influenta viteza , cuplul masinii sau regimul de mers, trebuie supravegheata temperatura foarte des pentru a vedea daca se incinge ceva la componentele electrice.
La al meu buggy din semnatura, care merge stock cu 4S LiPo (si zboara, nu merge), dupa 2-3 seturi de baterii rulate in offroad abia de e putin caldut motorul, si nu are radiator si cooler pe el.
Si ma simt foarte fericit din cauza asta. Nici ca vreau alt pinion, spur, sau tuninguri la el.
Un mic ghid despre cum sa simti temparatura la mana si ce inseamna in linkul de mai jos, doar ca e in engleza:
http://snappyrc.com/motorgearing.html
Bafta si verificati-va temperatura !
Pagina 1 din 1
temperatura motor si ESC util
#1
Postat 30 January 2013 - 11:48 PM
Airtronics MX-3X
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)
Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18
Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)
Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18
Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
#2
Postat 31 January 2013 - 08:57 AM
Nu cred ca ezrun-ul a fost cea mai buna alegere de motor pentru un e-revo. Mi se pare un motor foarte bun raportat la cit costa, dar totusi e un motor 380 in carcasa 540 si e-revo (daca vorbim de cel 1/10) e de fapt 1/8 si vine din fabrica cu alta clasa de motorizare (dupa specificatii pare doar de vreo 3 ori mai puternica decit ezrun-ul)
Inca ceva, trebuie sa verifici fara motor sa se invirta usor totul, sa nu ai surprize pe transmisie
Inca ceva, trebuie sa verifici fara motor sa se invirta usor totul, sa nu ai surprize pe transmisie
USER BANNED BY ADMIN
#3
Postat 31 January 2013 - 12:15 PM
Foarte bun ghidul atasat, multumim :drinks:
Robbe SZD-54
O aripa otravita de 1m
Radjet 800
Yak 55 Telink
Ansmann Virus 4.1cc
Thunder Tiger E-MTA
Aeroclub Fagaras
O aripa otravita de 1m
Radjet 800
Yak 55 Telink
Ansmann Virus 4.1cc
Thunder Tiger E-MTA
Aeroclub Fagaras
Arata acest topic
Pagina 1 din 1