Modelism - RHC Forum: Motoare termice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motoare termice Temperatura de lucru

#1 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 24 March 2003 - 10:24 PM

Intrebare ptr avansati :
Care este temperatura de lucru a motoarelor de aeromodele? Probabil ca si la motoarele mari , motoarele de aeromodele sunt proiectate ca in regim de lucru optim sa atinga si sa mentina o anumita temperatura ( spre exemplu la auto se ia in considerare ca temperatura de lucru sa fie in jurul valorii de 95 *C, pentru calculul dilatarilor si deci al alezajelor ) .Pentru aero cam cat ar fi in mod teoretic? Sau cel putin cat estimati a fi practic ?
Iulian
0

#2 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 24 March 2003 - 10:36 PM

Din cate stiu undedva la 60-70 de grade Celsius, caci deca esti calit la cald poti sa ti o perioada mana pe el. Dar stiu ca rezista si la 120-130 de grade. La un concurs un aeromodel a luat contact cu solul usor astfel incat s-au rupt toate palele si motorul a continuat sa fuctipnede inca vrea 20 ded secunde pana ce nu a mai avut combustibil. Iti dai seama ca temperatura a crscut proportional cu rotatiile. Eu unul am crezut ca o sa sara chiuloasa ded pa motor sau o sa se sudeze in interior.
In orice caz motorul functioneazaz si acum, cu un usor joc la biela si cu o compresie de dai o data la pala si face doua ture. Cred ca a depasit 130 dee grade.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#3 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 25 March 2003 - 08:34 AM

...gazele evacuate din motoarele ce merg cu metanol au injurul a 350-400 grd Celsius...la cele cu eter etilic este undeva intr-un domeniu mai coborat. Masurarea temperaturii pe radiatoarele chiulaselor nu este relevanta si este chiar generica, deoarece poate sa difere de la un tip de motor la altul, in functie de arhitectura acestuia. Fireste ca e mult mai simplu sa masori un reper sub 100 grd fata de altul la 400, motiv pentru care (parerea mea) s-a optat pentru masurarea temperaturii exterioare a motorului.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#4 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 25 March 2003 - 10:29 AM

Merci de raspunsuri.
Am pus aceasta itrebere vis a vis de motoarele OS cu electronica de comanda ce are doua intrari : turatie si temperatura carter si o iesire : injectorul de combustibil.Ma gandeam la o "copiere " a unui asemenea sistem si incerc sa plec de la ceva date concrete cat de cat.
Iulian
0

#5 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 25 March 2003 - 09:13 PM

Marinare, merci de informatii. Dupa cum ai vazut am vorbit despre temperatura de pe radiator. Oricum, era logic ca metanulul nu ar fi ars la 70 grd.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu