Modelism - RHC Forum: Reglaj HK 450 Pro TT FBL - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Reglaj HK 450 Pro TT FBL Va rog un sfat/o indrumare catre drumul cel bun

#1 Useril este offline   eellaa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Elicoptere, Avioane & Planoare

Postat 10 September 2012 - 11:08 PM

Salut,

Am urmatoara problema cu un HK450 Pro TT FBL (cred ca acesta este modelul - nu l-am comandat eu).

Am inceput sa il montez , dar cum este primul elicopter de acest fel am inceput sa montez piesele mai mult de forma sa inteleg intai ce si cum.
M-am oprit la FBL(mecanica) deoarece nu reusesc sa fac ca unghiul palelor sa fie 0 cu stick la jumatate (am facut un filmulet sa intelegeti despre ce este vorba) .

Am montat servo si am pornit statia .Cand am observat in ce pozitie stau , am montat bratele pe acestea astfel sa am un unghi de 90 cu linkurile de swash in momentul in care sticul de throttle sta la jumatate .
Problema este ca nu reusesc sa fac ca unghiul palelor sa fie 0 cand mansa de gaz este la jumatate , bratele de la servo fac un unghi de 90 si swash aproximativ la jumatate din cursa pe care o poate face .

Am incercat tot ce mi-a trecut prin cap dar nu am reusit decat sa reduc prin strangerea la maxim a linkurilor ce fac legatura intre swash si pale . Singura idee momentan este ca linkurile care fac legatura intre swash si pale sunt prea lungi si trebuie sa le mai scurtez cumva . Imi e frica sa nu gresesc asa ca apelez la voi (desi piesele sunt ieftine , dureaza mult pana sa le primesti :) ).

Cum nu ma pricep sa ma exprim prea bine va rog sa urmariti filmuletul si o sa va dati seama imediat care este problema :

https://www.youtube....h?v=SeUoeCW-SA4

Irinel

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: dsc03884.jpg

0

#2 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 11 September 2012 - 09:25 AM

Cu toate ca nu mi se pare normal,trebuie scurtate linkurile care duc la pale.Oricum,ca prima lucrare ai facut treaba buna.
0

#3 Useril este offline   eellaa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Elicoptere, Avioane & Planoare

Postat 11 September 2012 - 07:08 PM

Ok.Multumesc.

Asta parea sa fie singura solutie ...dar din lipsa de experienta/ cunostinte , prefer sa intreb . Ma apuc de treaba si anunt ce a iesit.

:yahoo:
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 September 2012 - 07:27 PM

Poti sa scurtezi in mod egal si cele 3 linkuri de la servo la swash.
0

#5 Useril este offline   eellaa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Elicoptere, Avioane & Planoare

Postat 11 September 2012 - 07:55 PM

M-am gandit la asta dar nu merge.Daca le scurtez mai mult de atat , cand dau de Throttle in jos , sa ii dau pas negativ si incep sa ma joc cu stickul din dreapta se inclina swash si atinge de gulerul acela de pe ax .
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 September 2012 - 08:09 PM

Nu cunosc modelul asta dar PRO-ul adevarat (si clona HK) nu are gulerul acela (opritorul) pe ax.

Are ax cu o buza foarte subtire (toate heliurile au acum asa). La axul original cu buza poti sa cobori swash-ul mai jos.


Vezi postareaeellaa, la 11 September 2012 - 07:55 PM, a spus:

M-am gandit la asta dar nu merge.Daca le scurtez mai mult de atat , cand dau de Throttle in jos , sa ii dau pas negativ si incep sa ma joc cu stickul din dreapta se inclina swash si atinge de gulerul acela de pe ax .

0

#7 Useril este offline   mihai3d 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 10-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 September 2012 - 08:11 PM

sal !

1 ai consultat manualul, nu mi prea vine sa cred ca ALIGN ( dc e align) da chiftele la chestii de astea ( cit scrie in manual ca trebuie sa fie linkurile si cit sunt ale tale ?)

2. poti sa mai misti un pic ( maxim 10 grade ) pozitia orizontala a bratelor de servo

3. trebuie sa aliniezi swashul cu piesa aia speciala ca sa fie orizontal sus jos si la mijloc si dupa aia sa vezi cum stai cu unghiul palelor

da repet ceva nu e in regula la montaj prea e mare diferenta trebuie sa ti l vada cineva care stie

.... acu vad ca e clona si poate apare orice problema de constructie - fa ti rost de 2 linkuri corecte ai tone de producatori

Aceasta postare a fost editata de mihai3d: 11 September 2012 - 08:16 PM

0

#8 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 11 September 2012 - 08:40 PM

Te-ai gandit sa intorci servourile?
Pui servourile invers cu susul in jos si o sa iti cada linkurile la fix.Bafta.

Aceasta postare a fost editata de furios: 11 September 2012 - 08:45 PM

T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#9 Useril este offline   eellaa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Elicoptere, Avioane & Planoare

Postat 11 September 2012 - 09:34 PM

Multumesc pentru raspunsuri .

@stiganas - pe ax are un colier cu 2 surubele pe imbus pt fixare exact ca cea de pe mainshaft la mcpx ( daca te uiti atent la poza , o sa o vezi intre swash si frame).Am reglat cele 3 linkuri de la swash astfel incat cu throttle la minim sa ramana macar 1 -2 mm intre swash si acea piesa , incat sa nu se atinga intre ele .

@furios - ma bucur sa ne mai auzim , si inca tin sa va multumesc pt RR 2012 ( tie si lui Florin) .Daca intorc servo am aceasi problema ca cea semnalata lui stiganas .

Oricum , problema s-a rezolvat prin scurtarea la minim ( putin fortat, sper sa nu cedeze plasticul :unsure: ) a linkurilor dintre Head si Swash .Maine sper sa il termin de montat fara alte incidente .

Probabil o sa mai cer ajutorul pentru unitatea zyx .
0

#10 Useril este offline   eellaa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Elicoptere, Avioane & Planoare

Postat 14 September 2012 - 04:07 PM

Am avut probleme si cu setarea unitatii zyx cum era de asteptat , dar citind de n ori manualu+ catuta pe net + experimente si aproximativ 12 ore de chin : Am reusit! :good: :clapping:

Mai am de echilibrat + unghi pale . Este cineva din Ploiesti care are si poate sa imprumute pentru o seara dispozitivul de echilibrat + rigla unghi pale?

Irinel
0

#11 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 14 September 2012 - 07:22 PM

Cred ca dumitale ai alt mainshaft,pentru ca axul de pro are guler FIX pe el,cel de V2 are inel de fixare...schimbal cu originalul,cred ca e mai lung decat ce ai tu si automat iti vin linkurile bine(iti poti regla bine pichul).Bafta


http://phoenixmodels.ro/shop/images/ah45022.jpg
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#12 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2012 - 08:23 PM

Bingo, asta trebuia sa fie.

Vezi postareafurios, la 14 September 2012 - 07:22 PM, a spus:

Cred ca dumitale ai alt mainshaft,pentru ca axul de pro are guler FIX pe el,cel de V2 are inel de fixare...schimbal cu originalul,cred ca e mai lung decat ce ai tu si automat iti vin linkurile bine(iti poti regla bine pichul).Bafta

0

#13 Useril este offline   eellaa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Elicoptere, Avioane & Planoare

Postat 14 September 2012 - 10:20 PM

Il zbor asa cam 30 de secunde :huh: ( cred ca atat o sa dureze pana la primul crash ...pana si mcpx il mai pierd la circuit ...pe asta sigur) si la prima comanda de piese comand si mainshaft .

PS: Elicopteru a fost achizitionat ca piese ( nu kit) de la hk ....ma gandesc ca de aceea nu se potriveste perfect ( fbl a venit cu tot cu mainshaft montat).

Sper sa gasesc un ajutor cu rigla de pale ...altfel mai am destul de mult de asteptat pana la salariu urmator :yahoo:.

Daca trec de etapa in care orice iesire se lasa cu reparatii las clonele deoparte :) .

Multumesc de ajutor.
0

#14 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2012 - 11:00 PM

Nu ai nevoie de nici o rigla de pale.

Importat e sa ai pas zero la mijlocul stickului.

Heli este asa conceput ca in rest, fara sa faci nimic o sa ai cat trebuie.

Orice intre 10 si 14 grade e OK, oricum nu faci decat hover si circuite.

Vezi postareaeellaa, la 14 September 2012 - 10:20 PM, a spus:

Il zbor asa cam 30 de secunde :yahoo: ( cred ca atat o sa dureze pana la primul crash ...pana si mcpx il mai pierd la circuit ...pe asta sigur) si la prima comanda de piese comand si mainshaft .

PS: Elicopteru a fost achizitionat ca piese ( nu kit) de la hk ....ma gandesc ca de aceea nu se potriveste perfect ( fbl a venit cu tot cu mainshaft montat).

Sper sa gasesc un ajutor cu rigla de pale ...altfel mai am destul de mult de asteptat pana la salariu urmator :(.

Daca trec de etapa in care orice iesire se lasa cu reparatii las clonele deoparte :) .

Multumesc de ajutor.

0

#15 Useril este offline   eellaa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Elicoptere, Avioane & Planoare

Postat 03 April 2013 - 10:58 PM

Sunt nevoit sa aduc la viata acest topic desi a trecut ceva timp.

La prima incercare pe la 50% throttle a tras brusc dreapa pana ce palele au atins asfaltu.M-am gandit ca de emotii am dat eu gresit de stickuri. Am mai incercat si la fel - miscarea a fost atat de rapida incat nu am apucat nici macar sa incerc sa compensez.

Pauza cateva luni pana cand saptamana trecuta am avut o zi libera si m-am apucat iar de el :

Dat pale jos, facut update la unitatea zyx, refacut toate setarile pe modul " beginer", pus pale noi, verificat unghi pale, verificat compensare swash si coada. L- am dus la aer si la teste iar trage dreapta- ceva mai usor dar nu pare sa tina cont de comenzile tale...el tot in dreapta se duce pana ating palele solu.

Am uitat sa mentionez ca l-am testat pe masa fara pale rotor principal si merge perfect.

Sunt sigur ca e din unitatea zyx ...probabil nu am facut ceva setari corect. Daca aveti idei....
Daca nu ii dau de cap incerc sa ma inarmez cu multe piese de schimb si ne ocupam de el la RR2013.
0

#16 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 04 April 2013 - 12:14 AM

O unitate FBL nu poate fi setata de un incepator,asta e clar.
Explicatia e simpla,nu stie ce fac toate functiile si cel mai important...ce trebuie facut in cazul diferitelor probleme.
Raman la parerea ca unitatile FBL sunt foarte complexe si pretentioase la reglaje si asta doar un ochi ager o poate face.Pe langa toate astea si primul zbor e important,acolo se vad reglajele facute si se ajusteaza dupa caz.
Nu esti primul caz cu optimizarea piruietei pe invers,compensare gresita a cozi sau platoului(sunt cele mai des intalnite)se intampla si la case mari greseli dinastea...
Mai ales FBL nu prea se rezolva intreband pe forum sau la telefon,punete in locul celui pe care il intrebi de ce se lasa heli pe dreapta si o sa iti dea 10 raspunsuri posibile cu rezolvari insa 5 din ele o sa vezi nu doar ca nu iti rezolva problema ba chiar ti-o agraveaza....Eu personal evit sa dau solutii de reglaje fara sa vad concret ce se intampla(detalii)

Ps.Daca vrei sa mai primest raspunsuri la problemele tale spunene si la ce rezultate ai ajuns,pentru ca daca ne spui de ax si ne lasi in ceata luandune cu alta problema fara sa termini cu prima...nu ramanem prieteni,pare ca ti-ai facut treaba cu prosti si fara mersi :angry2:

Aceasta postare a fost editata de furios: 04 April 2013 - 12:18 AM

T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#17 Useril este offline   eellaa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Elicoptere, Avioane & Planoare

Postat 04 April 2013 - 06:54 AM

"Oricum , problema s-a rezolvat prin scurtarea la minim ( putin fortat, sper sa nu cedeze plasticul ) a linkurilor dintre Head si Swash .Maine sper sa il termin de montat fara alte incidente ."


"Il zbor asa cam 30 de secunde ( cred ca atat o sa dureze pana la primul crash ...pana si mcpx il mai pierd la circuit ...pe asta sigur) si la prima comanda de piese comand si mainshaft .

PS: Elicopteru a fost achizitionat ca piese ( nu kit) de la hk ....ma gandesc ca de aceea nu se potriveste perfect ( fbl a venit cu tot cu mainshaft montat)."

Din cele de mai sus am considerat ca am raspuns la prima problema pentru care am cerut ajutor. Urmeaza sa cumpar un Mainshaft ca cel pus de tine in acea poza, dar mi-am spus sa fac acest lucru in momentul in care reusesc sa il deteriorez pe cel existent.

Legat de unitate, daca vrei si poti ma gandesc la cateva solutii skype, atasez eu un filmulet + setarile unitatii sau il las asa pana la RR2013 si se uita cineva la el.

(PS: Speram sa il ridic de cateva ori pana la RR -acolo o sa imi fie mai greu cu atatia in jurul meu.)
0

#18 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2013 - 08:38 PM

Eu sunt de alta parere. Setarea unei unitati FBL cat sa nu se faca bucati heli-ul la decolare e joaca de copil.

Singurul motiv de crash instant e compensarea pusa gresit.

De asta e bun Align 3g, setarea tine 10 secunde si e imposibil sa gresesti - ca uneori zboara naspa e altceva.

La tine eu cred ca pot fi doua motive:

- compensarea platoului gresita;
- vibratii care zapacesc senzorul care se duce duce aiurea platoul intr-o parte (pare mai probabila)

Incearca si cu alte pale.

Alta chestie e ca platoul trebuie sa fie cat mai orizontal (asta se face la setup). Girourile care compenseaza platoul lucreaza cumva in modul rate - daca platoul e intr-o parte heliul o ia in partea aceea.
0

#19 Useril este offline   eellaa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Elicoptere, Avioane & Planoare

Postat 04 April 2013 - 09:08 PM

Azi am dat comanda de piese Align pt acest heli. (2xBoom,2xMainShaft,2xFeathering Sahft ...etc ...aprox 600Ron)

Partea cu vibratii este probabila - mi s-a parut ca vibra destul de rau pana pe la 30% throttle dar se stabiliza de la 30% in sus. Il desfac si verific tot (mai ales Main Shaft).

Posibil si compensarea dar imi vine greu sa cred...la teste a compensat correct. Fara palele principale s-a comportat exact cum trebuia, fara sa compenseze brusc dreapta cum face cu pale, comenzi ok , coada ok (testata cu pale - sunt mici si nu exercita forte asa de mari incat sa nu il pot tine).

Daca cineva se ofera sa piarda 1h cu mine intr-o seara, ma gandesc la un Skype (camera am pe laptop/tableta, net bun, eventual si o conexiune remote sa seteze cu mana lui unitatea).

Weekendurile sunt compromise (renovez apartamentul si din motive legate de costuri eu sunt meseriasul :( ), Pot sa vin si in Bucuresti pe la ora 19:00 in timpul saptamanii .


Irinel
0

#20 Useril este offline   eellaa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Elicoptere, Avioane & Planoare

Postat 06 April 2013 - 11:38 AM

Azi s-a ridicat de la sol (vroiam sa spun ca a zburat ...dar nu ar fi prea corect :) ). L-am ridicat aproximativ 1 metru sa vad daca totul e ok :yahoo: . Se pare ca inca mai am probleme cu Gain pe rotorul principal ( o sa micsorez putin Gain si sper sa fie totul ok) dar in mare parte este ok (urmeaza reglaje de finete).

Problema era cum a spus Stiganas in ultima postare "- compensarea platoului gresita;".

Multumesc mult de tot lui Florin care a pierdut 2h ieri cu mine sa ma ajute/invete. :drinks:

Pentru cei care vor sa vada cat de rau intra in Wobble cu gain actual se pot uita la filmuletele postate azi de mine : Intalniri la zbor pentru Ploiesteni si nu numai Urleta,Tariceni.

Tinand cont ca este prima oara cand incerc ceva mai mare decat MCPX si ca batea vantul rau eu sunt multumit. Reglez Gain si cand totul este ok ii dau drumu la un circuit.

Multumesc celor care au venit in ajutor (Probabil o sa mai fie nevoie :), acum incepe schimbul des de pale/piese :D, pana invat sa il aduc intreg la sol :D )
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu