salutare , sunt nou si tocmai am topit un motor :D reely rockhard 4wd
#1
Postat 06 June 2012 - 07:11 PM
Merci anticipat, astept un raspuns k mi-o iau de la fimiu :))
#2
Postat 06 June 2012 - 09:25 PM
Un motor ieftin bun e venti 600 hs bb de pe sierra. E vreo 40 lei. Eu am unul si e mai puternic decat unul 540 echivalent, are mult mai mult cuplu si tot 22.000rot/min. La gauri de prindere e la fel ca 540, in caz de te intrebi, doar ca e cu 1 cm mai lung si cu 30-40 de grame mai greu. S-ar putea totusi sa incalzeasca variatorul putin. La un variator cu limita de 15T merge foarte bine, fara incalzire exagerata.
Aceasta postare a fost editata de Tudor Daniel: 06 June 2012 - 09:26 PM
#3
Postat 06 June 2012 - 09:38 PM
Aceasta postare a fost editata de sixfeetunder: 06 June 2012 - 09:42 PM
#4
Postat 06 June 2012 - 09:52 PM
sixfeetunder, la 06 June 2012 - 09:38 PM, a spus:
da avea tinea 7.2 V
http://www.conrad.de...earchDetail=005 :clapping:
#5
Postat 06 June 2012 - 11:15 PM
sixfeetunder, la 06 June 2012 - 09:52 PM, a spus:
Mai in general toate variatoarele si motoarele sunt facute sa tina 7.4v, pana si receptorul la termice este alimentat cu 4.8v dar poate pana la 6v. Ai avut ghinion :clapping:
#6
Postat 07 June 2012 - 06:47 AM
Eu cu motoarele brushed SH m-am cam lamurit. Mai bine dau un ban in plus si stiu ca are periile noi. Apropo, la un motor nou, nu uita rodajul cateva ore. La motorul venti scrie in manual ca trebuie rodat cel putin 8 ore.
Legat de pitch, pinion cu pitch metric de 0.6 gasesti ca piesa de schimb LRP. Buggy-urile lor folosesc pitch de ala. Sunt de alama, daca nu ma insel. Iar daca e 48 pitch, gasesti peste tot.
Numai bine.
Aceasta postare a fost editata de Tudor Daniel: 07 June 2012 - 06:50 AM
#7
Postat 07 June 2012 - 08:56 AM
Tudor Daniel, la 07 June 2012 - 06:47 AM, a spus:
Apropo, la un motor nou, nu uita rodajul cateva ore. La motorul venti scrie in manual ca trebuie rodat cel putin 8 ore.
"ba esti nebun"
#8
Postat 07 June 2012 - 10:21 AM
lamav4, la 07 June 2012 - 08:56 AM, a spus:
Si mie mi s-a parut mult, dar asa scrie in manual. Mai ales ca in manual scria minim 8 ore. :)) Banuiesc ca inginerii care l-au proiectat stiu mai bine.
Eu n-am mai avut rabdare si dupa vreo 4-5 ore l-am scos de la rodat.
Aceasta postare a fost editata de Tudor Daniel: 07 June 2012 - 10:22 AM
#9
Postat 07 June 2012 - 10:27 AM
Acum serios pune pe cineva Daniele sa te trozneasca peste fata, cum sa stai bre cateva ore, chiar 8 la venti, la un rodaj, pai nu are motorul durata de viata 8 ore dar sa faci rodaj atat, ne lasam toti de modelism.
Uite niste informatii noi, cu aproximatie:
- 15 minute rodajul
- 15 ore durata de viata a motorului
in functie de producator si de materialele folosite
#10
Postat 07 June 2012 - 10:37 AM
Sfat, venti este bun, e bun si pentru esc-ul tau, consuma k, nu se incalzeste tare, deci poti achizitiona asa ceva, sau mergi pe ce are naf. La pinion e mai complicat, sunt sanse sa nu poti pune sub 16t, nu permite locasul motorului.
Motorul l-ai ars pt ca ai folosit lipo, si ai avut un motor de proasta calitate.
#11
Postat 07 June 2012 - 10:44 AM
Rodajul la ce capacitate il faci?
#12
Postat 07 June 2012 - 11:34 AM
Zeus, la 07 June 2012 - 10:44 AM, a spus:
Rodajul la ce capacitate il faci?
man ce rodaj?? in 2 vorbela elecritce imi poate spune cineva? merg pe motorul 20t al lui NAF, am vorbit. Voi incerca asa cu pinionul meu, isr daca se incalzeste iar tare voi incerca un pinion mai mic. Un 15t spre exemplu nu ar fi ok? diferenta e mare? de la 16 la 15 sau chiar 14? in utilizare normala (fimiu are 7 ani).
Merci de raspunsuri
#13
Postat 07 June 2012 - 12:29 PM
Zeus, la 07 June 2012 - 10:44 AM, a spus:
Rodajul la ce capacitate il faci?
0.5V, parca, in apa distilata si 15 ore in regim de concurs. E bine ?
#14
Postat 07 June 2012 - 03:52 PM
Tudor Daniel, la 07 June 2012 - 06:47 AM, a spus:
Eu cu motoarele brushed SH m-am cam lamurit. Mai bine dau un ban in plus si stiu ca are periile noi. Apropo, la un motor nou, nu uita rodajul cateva ore. La motorul venti scrie in manual ca trebuie rodat cel putin 8 ore.
Legat de pitch, pinion cu pitch metric de 0.6 gasesti ca piesa de schimb LRP. Buggy-urile lor folosesc pitch de ala. Sunt de alama, daca nu ma insel. Iar daca e 48 pitch, gasesti peste tot.
Numai bine.
ok si ventiul 600 HS BB cati "t" are? ca nu am gasit pe nicaieri
merci
lamav4 , raspunsul este pe bune sau... haba haba !
#15
Postat 07 June 2012 - 06:47 PM
lamav4, la 07 June 2012 - 10:27 AM, a spus:
Acum serios pune pe cineva Daniele sa te trozneasca peste fata, cum sa stai bre cateva ore, chiar 8 la venti, la un rodaj, pai nu are motorul durata de viata 8 ore dar sa faci rodaj atat, ne lasam toti de modelism.
Uite niste informatii noi, cu aproximatie:
- 15 minute rodajul
- 15 ore durata de viata a motorului
in functie de producator si de materialele folosite
Mai omule, iti traduc din germana acum manualul. :rofl:) "Lassen Sie den Motor mit ca. 2-4 Spannung acht Stunden laufen.", care inseamna lasati motorul sa mearga la tensiune de circa 2-4V timp de 8 ore. Durata de viata e data de cat de bune sunt periile, si crede-ma ca dupa 4-5 ore de rulat la 2 volti, periile erau ca noi si pe capul colector se vedeau doar 2 urme fine, asa cum si trebuia. Periile si-au facut canalele lor pe colector si asta in principiu ar trebui sa aduca doar avantaje: acceleratie mai buna, temperaturi mai scazute etc.
Apropo, motoarele electrice au viata aproape nelimitata, atata timp cat le schimbi periile si le cureti capul colector. De aia lumea isi desface motoarele (daca se poate, la cele sigilate,daca se ard periile, iti iei altul) si le curata, le schimba periile si sunt ca noi.
Sper ca nu credeati ca am facut un rodaj-"forjaj" la 7-8V sa se invarta de il lua dracu. La 2 volti abia se misca. Poti opri axul fara pinion cu mana goala, fara probleme. Sa stiti ca indiferent ce o sa spuneti, NU a daunat motorului. Mergea zvarluga cand l-am pus pe masina. Rodajul l-am facut din throttle trim, la cea mai mica setare posibila. Nu stiu cum faceti voi, dar eu l-am rodat pe uscat. Motoare electrice si apa nu se prea plac.
Aceasta postare a fost editata de Tudor Daniel: 07 June 2012 - 06:52 PM
#16
Postat 07 June 2012 - 06:52 PM
Aceasta postare a fost editata de Tudor Daniel: 07 June 2012 - 06:53 PM
#17
Postat 07 June 2012 - 06:58 PM
P.S. Cel mai mare dusman pentru un motor deschis, care are ventilator integrat este praful, nisipul si murdaria in general, nu rodajul mai lung. Daca intra mizerie inauntru murdareste periile si capul colector, nu se mai face transferul de curent bine, se supraincalzeste si se ard periile.
Aceasta postare a fost editata de Tudor Daniel: 07 June 2012 - 07:01 PM
#18
Postat 08 June 2012 - 10:06 PM
Aceasta postare a fost editata de sixfeetunder: 08 June 2012 - 10:10 PM
#19
Postat 09 June 2012 - 07:24 AM
#20
Postat 09 June 2012 - 08:19 AM
#22
Postat 09 June 2012 - 08:30 AM
Tudor Daniel, la 09 June 2012 - 08:22 AM, a spus:
Intradevar, este mai bun, dar este o investitie simtitor mai mare.
De la 70 lei cat costa periatul la 200 lei brushless este diferenta mare...... Atunci renuntati la acest hobby. Bicicletele va plac ? 1500 lei - 8000 euro, e bine asa ?
#23
Postat 09 June 2012 - 10:01 AM
Vrei mai mult, platesti mai mult, e clar. Asta este valabil la ORICE. Nu ai pe Logan optiuni de Mercedes.
Daca ai bani, esti liber sa iti iei ce vrei. Omul vroia un inlocuitor ieftin pentru un motor ars. L-a gasit. Venti-ul e vreo 50 de lei cu tot cu transport. Daca o sa creada ca nu il mai satisface si va dispune de resurse financiare, poate isi va lua brushless.
Apropo, am spus cel mai ieftin combo, iar cu variator de 35 amperi, pe un monster truck, cum are el, nu prea ai ce face. Deja trebuie combo-ul mai scump si creste pretul cu 100 de lei. In final, de la 50 lei, la 300 e o diferenta mare. Cel putin asa imi pare mine. Pentru cineva cu "punga mai larga" poate nu e asa mare chestie. Totul este relativ la urma urmei.
Hai sa nu deschidem o polemica inutila acum in topic si sa asteptam o parere a lui sixfeetunder despre motor. Eu unul sunt multumit de el. Cerintelor mele, cel putin, se preteaza foarte bine.
#24
Postat 09 June 2012 - 11:56 AM
1.. cand am montat motorul pe suport am strans unul dintre suruburile de prindere (pe cel fix), in asa fel incat nu l-am mai putut desface, si am bushit capatul surubului definitivment :rolleyes:, am scos motorul cu tot cu suport si am purces in piata sa imi mesteresasca axul. Nu a reusit. A luat din ax doar o bucata mica, pe varful axului, m-am chinuit acasa cu pila sa il scot cat de cat. Am montat motorul cu suport cu tot am aliniat cu hartie pinionul cu spurul si am scos masina afara, cand s-a intamplat cea de a doua problema
2.. cred ca a alunecat pinionul de la locul sau pe tesitura facuta de meseriash, si... si... am barbierit spurul :unknw:. Am mai scos motorul inca o data, am mai pilit, dar degeaba, motorul merge in sarcina mare din cauza spurului tocit si se cam incalzeste.
Acu ce sa zic, motorul este super ca inlocuitor, pare oricum mult mai serios decat ce am avut. De acum, am doua lucruri de facut : va trebui cumparat un spur si un pinion pentru ca am fortat si pinonul si acum strange in gol (este din aluminiu). Noua intrebare este: ce pinion si spur sa imi iau? (daca tot cumpar) Sa iau tot ca acestea? sau sa iau pinion mai mic? sau spur mai mare?
Astept raspunsuri constructive.
#25
Postat 09 June 2012 - 01:54 PM
Pinion ar trebui sa iti iei unul din otel, asta e clar, doar sa gasesti pitch cum iti trebuie din otel. Problema ta ar putea veni de la suportul motor, care e din plastic. Asa am inteles de la un tip pe un forum, unde spune ca a incercat si de spur de aluminiu si tot i se tocea. Tocitul spurului venea din cauza ca motorul, pentru ca nu statea intr-un suport destul de rigid, tot se misca, iar alinierea pinionului cu spurul se tot schimba.
#26
Postat 09 June 2012 - 02:35 PM
#27
Postat 09 June 2012 - 07:37 PM
lamav4, la 09 June 2012 - 02:35 PM, a spus:
Sincer chiar daca reely sunt facute in Germania, asta nu inseamna ca tot ce fac sunt bune. Sunt bune masinile dar sa mergi cu ele fara sa astepti mari performante. Daca vrei ceva care sa reziste brusless ia-ti ceva cu diferentiale centrale din metal, nu plastic, singurul dif central si care rezista sunt cele de la TRaxxas de exemplu E-Revo, care dupa mine sunt cei mai tari in plastice.
Daca vrea cineva poate sa arunce o privire la Hpi Cyberul 10b al meu(de la vanzare),care rezista brusless pe el fara probleme.
#28
Postat 10 June 2012 - 03:49 PM
Tudor Daniel, la 09 June 2012 - 01:54 PM, a spus:
Pinion ar trebui sa iti iei unul din otel, asta e clar, doar sa gasesti pitch cum iti trebuie din otel. Problema ta ar putea veni de la suportul motor, care e din plastic. Asa am inteles de la un tip pe un forum, unde spune ca a incercat si de spur de aluminiu si tot i se tocea. Tocitul spurului venea din cauza ca motorul, pentru ca nu statea intr-un suport destul de rigid, tot se misca, iar alinierea pinionului cu spurul se tot schimba.
Suportul de motor e nou, ca si masina. Am observat ca motorul fiind mai mare nu intra bine in locas si statea foarte putin inclinat inspre pinion, poate si de aici problemele enumerate mai sus. Am rezolvat problema, am decupat foarte purin din locasul esc-ului si acum e ok. Trebuie sa iau spur si pinion. Am vazut pe la magazinele de hobby ceva spururi din delrin, am gasit si marimea mea , dar si mai mari, as incerca un spur mai mare si un pinion mai mare astfel incat sa pastrez ratia de 76:16 pe care o am eu, spre exemplu un 86:18 sau 19. Ce ziceti?
In principiu spurul si pinionul trebuie sa aiba acel DP la fel nu?
Merci
Aceasta postare a fost editata de sixfeetunder: 10 June 2012 - 03:52 PM
#30
Postat 24 June 2012 - 09:16 AM