incepator primul aeromodel
#1
Postat 19 April 2005 - 04:34 PM
#2
Postat 19 April 2005 - 04:46 PM
urshi, la 19 Apr 2005, 16:34, a spus:
nu
citeste ca mai sunt posturi deschise pe tema asta vezi subiectul "un sfat va rog"
#3
Postat 19 April 2005 - 10:09 PM
#4
Postat 20 April 2005 - 07:32 AM
Eu primul meu zbor l-am facut cu avionul asta. Si a fost un succes total.
Si unde mai pui ca am fost singur la zbor, doar cu un prieten care habar nu are nimic de avioane si care doar ma ajutat sa pornesc etc.
Dar trebuie sa stii ca inainte de a ridica avionul in aer, am stat fo 3 saptamani cam o ora pe zi pe simulator
Aceasta postare a fost editata de Ady13: 20 April 2005 - 07:35 AM
#5
Postat 20 April 2005 - 07:35 AM
urshi, la 19 Apr 2005, 17:34, a spus:
Poti incepe DIRECT cu termicele, daca cumperi ce trebuie pentru debut!
Trecerea de la electric la termic este dureroasa deoarece necesita o noua investitie substantiala!
Deci, sfatul meu, cumpara un aeromodel de debut, cu motor termic...piatza e plina!
Cu rabdare si ciocan.
#6
Postat 20 April 2005 - 08:16 AM
Uite, eu am facut primele 600 zboruri cu planoare (Silence-aripi-Cirus). Trecerea la electro propulsat (Piper Cub - Multiplex) a fost extrem de usoara (practic a venit de la sine). Cu asta am facut multe, foarte multe zboruri si inca zboara (in 2005 am 4 zile iesite cu el, in medie cu 4 zboruri/zi). In schimb trecerea de la electric la termic este alta calimera. Din septembrie (2004) am mincat cam 7 litri de combustibil cu un Fuego, il pilotez usor si cu placere cam o ora pe zi (4-5 zboruri), te asigur ca am gustat destul. Daca poti asculta un sfat NU TRECE DIRECT LA TERMIC. Pilotarea unui aeromodel prin RC trebuie sa-ti ofere un set de satisfactii si sa-ti creeze un pachet de reactii care este puternic denaturat la termice. Eu pilotez termic cu placere, si-ti spun electricul e mai simplu si mai usor.
#7
Postat 20 April 2005 - 08:28 AM
vlad1, la 20 Apr 2005, 08:16, a spus:
Pachet de reactii denaturat la termice? Satisfactii minime la termice? DISCUTABIL
De cand clasificam modelele dpdv al simplitatii si usurintei in pilotare dupa tipul motorizarii?
Un trainer termic reusit este mai "simplu" si mai "usor" de pilotat decat o aripa electrica!
Credeti voi electricii ca daca cfr-ul si ratb-ul are trenuri respectiv autobuze care consuma curent electric, inseamna ca sunt mai usor de "condus"?
Desi suna obscen, eu sunt de parere ca electricele fata de termice sunt ca o masturbare fata de sex.
Mersi.
#8
Postat 20 April 2005 - 09:45 PM
si scuze daca era alt subiect asemanator peste care am sarit; nu am mai umblat pina acum pe forumuri
Am gasit undeva un kit complet (model+motor+acumulatori+rc) CESSNA 182 Anvergura: 875 mm Gata de zbor - Set ARTF ; ce parere aveti?
#9
Postat 20 April 2005 - 04:22 PM
Ca de la incepator la incepator, eu ti-as sugera sa ramai pe ideea electric.
Un NU hotarat (a-la-@SILVIU)nu cred ca e cazul, totusi termicul induce o serie de mari probleme mai mult de ordin tehnic decat de pilotaj.
In principiu un avionas din categoria SlowFly in stil neoclasic( polistiren sau combinatie p/balsa) ar putea sa fie suficient.
Referitor la trecerea la termice, asta ar putea sa fie chiar de interes si pentru mine.
@Marinaru "o noua investitie substantiala!"- oare despre ce ar putea fi vorba?..., caci din arsenalul de electric doar controlerul de motor si motorul in sine raman pe dinafara, restul se poate refolosi. Si daca pui ca motorul+controller pentru o prima jucarie electrica e sub 20Euro(in majoritatea cazurilor motorul este inclus in chit), nu cred ca e cazul de faliment. Adica avionul in sine poate fi diferenta, insa upgrade-ul in sine ar putea fi o justificare pentru ceva mai scump( nu spun mai performant).
Aloleu' ce facui?! am contrazis cuvantul unui MODERATOR de marca? Au fost doi chiar?
Sorry...mod's!
Uita-te si pe-aici Forum RHC "Tips & Tricks la Easy Star", sunt multe informatii foarte bune si modelul chiar mi-a fost recomandat.
Spor la cautat...
#10
Postat 20 April 2005 - 06:00 PM
urshi, la 20 Apr 2005, 21:45, a spus:
Cine alearga dupa mai multi iepuri nu prinde nici unu
Vrei avion sau nu?
Ai avut destule sugestii pana acuma
Hotaraste-te si tu la unu
#11
Postat 20 April 2005 - 06:02 PM
Am citat pe cineva si raspunsu a intrat inaintea celui citat :D
#12
Postat 20 April 2005 - 06:17 PM
@Mobi
din pacate trebuie sa te contrez la aluzia cu motorul. Orice usa de hangar zboara bine daca are un motor mare. Dar maiestria se vede la motoare mici, sau la planoare, fie ca e vorba de conceptie/executie fie ca e vorba de pilotaj.
Si ca sa pun un capac vesel: era un studiu cum ca barbatii dotati modest prefera masinile mari, si vice-versa ;-)
Big
#13
Postat 20 April 2005 - 06:35 PM
Citeaza
Total gresit!
Vlade (1), sint intr-u totul de acord cu Mobi in chestiunea asta. Nici macar nu e ''discutabil''.
Cu scuzele de rigoare pt o adaugare de comentariu la obscenitate:
Daca nu ai facut sex (a se citii 'termic'), zici ca e buna si masturbarea (electricu').
E adevarat ca recomand un electric mai ''moale'' pt inceput, dar numai din cauza busiturilor pe care un ''polistiren zburator'' le suporta destul de bine. Chiar daca se rupe, se lipeste. cu un termic daca dai de pamint, se face lemn de foc ( :D ). Daca un incepator da cu modelul de pamint si il face praf, mai mult ca sigur ca se va descuraja si se va lasa de modelism.
Eu i-mi scot la vinzare la Ripa' toate electricele, printre care si o aripa pe care daca nu se vinde o fac bucati chiar eu. Nu mi-au placut niciodata aripile dar am facut una doar asa, sa vad totusi cum e. M-am convins: *&^%$ :D - mai bine ma abtin ca ma taie Zozo cind ma prinde :D no offence!
Ar mai fi modelele supradotate cu brushless-uri care nu-s chiar asa de rele, dar...
#14
Postat 20 April 2005 - 06:41 PM
Big-ule, nu vazusi ca postai inaintea mea...
Acuma io ce sa mai inteleg? Ca tie vad ca-ti plac motoarele mici si planoarele mari :D
No offense to you, too :D
#15
Postat 20 April 2005 - 07:24 PM
Ce vrei tu acolo e bine ca e trainer si e electric si nu trebe multa experienta . Dar daca e ARTR cu statie inclusa la urmatorul model o sa trebuiasca sa iti iei alta statie. Poate gresesc dar vezi ce e cu statia, in ce frecventa e daca gasesti si alte receptoare pt ea..
#16
Postat 20 April 2005 - 07:49 PM
Big, la 20 Apr 2005, 18:17, a spus:
din pacate trebuie sa te contrez la aluzia cu motorul. Orice usa de hangar zboara bine daca are un motor mare. Dar maiestria se vede la motoare mici, sau la planoare, fie ca e vorba de conceptie/executie fie ca e vorba de pilotaj.
Si ca sa pun un capac vesel: era un studiu cum ca barbatii dotati modest prefera masinile mari, si vice-versa ;-)
Big
Nu era vorba de maiestrie, ci doar de usurinta in pilotare.
Cred totusi ca maiestria se vede la orice model, asa cum poti conduce sportiv si un tico si un camion.
#17
Postat 21 April 2005 - 08:39 AM
Acutz, la 20 Apr 2005, 17:22, a spus:
Pretul este mai mult decat cel descris de tine...treci pe tusa motorase electrice, incarcatoare scumpe (un simplu incarcator pentru acumulatorii statiei costa mult mai putin decat un incarcator fast cu soft, pentru pachetele de acumulatori folosite la alimentarea electromotoarelor), pachete de acumulatori si poate chiar o statie folosita pentru jucariile initiale care nu mai e compatibila cu ce trebuie pentru un termic decat daca se investeste de la bun inceput in ea...dar cel mai mult, se pierde o gramada de timp pe care eu il consider pretios...oricum, parerile vor ramane impartite!
Cineva mai sus spunea ca electricele din polistiren se repara mai usor pe cand termicele din lemn nu...irelevant...stim cu totii ca exista si electrice din lemn si termice din polistiren!
Parerea mea este ca cel mai relevant este ajutorul unui aeromodelist cu mai multa experienta (un prieten-instructor)...tipul modelului tine de buzunar!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 21 April 2005 - 08:42 AM
Cu rabdare si ciocan.
#18
Postat 23 April 2005 - 08:07 AM