Modelism - RHC Forum: piston motor nitro - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

piston motor nitro

#1 Useril este offline   efti 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 18-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa

Postat 10 May 2012 - 09:59 PM

salut am si eu o intrebare, se poate face un piston pentru motoare nitro, am un motor care e uzat si as vrea sa stiu daca a incercat cineva sa faca asa ceva? motorul e de 3,5,
0

#2 Useril este offline   Stuffy 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 430
  • Inregistrat: 06-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Onesti
  • Interests:Automodelism
    Sporturi de Iarna

Postat 10 May 2012 - 10:58 PM

Vezi postareaefti, la 10 May 2012 - 09:59 PM, a spus:

salut am si eu o intrebare, se poate face un piston pentru motoare nitro, am un motor care e uzat si as vrea sa stiu daca a incercat cineva sa faca asa ceva? motorul e de 3,5,

Am avut si eu dilema asta acum ceva vreme, iar doi ingineri mi-au spus ca e imposibil sa faci un piston la strung. Sunt de cumparat seturi piston-camasa dar costa vre-o 2-3 milioane iar la banii astia iti cumperi un motor aproape nou SH. Ai putea incerca sa il turtesti la o presa dar nu am incarcat si mi se pare riscant..
I reject your reality and substitute my own.
0

#3 Useril este offline   efti 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 18-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa

Postat 11 May 2012 - 07:37 AM

Pai daca se respecta cotele si greutatea
0

#4 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 11 May 2012 - 11:49 AM

se poate face un piston dar sunt cateva cerinte ,...strungul sa faca astfel de lucrari delicate , materialul pt. piston sa fie cat mai asemanator cu cel vechi , si strungarul sa aiba experienta , etc , dar este complicat , mai bine da cu vorba de " Marinaru " si cumpara unul SH sau nou , te indruma el !
0

#5 Useril este offline   efti 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 18-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa

Postat 11 May 2012 - 07:03 PM

deci se poate face asa ceva? ma gandeam sa incerc, daca e cineva cu experienta si care a incercat asa ceva il rog sa imi dea cateva sfaturi

Aceasta postare a fost editata de efti: 11 May 2012 - 07:04 PM

0

#6 Useril este offline   MarinMircea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 20-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:Automodelism
    Ciclism (in portii moderate)

Postat 11 May 2012 - 10:44 PM

normal ca se poate face... , aia in fabrica cum il fac? , problema este ca nu la strung :drinks: , ei il toarna cel mai probabil, sau la strung , dar dupa aceea "detaliat" cu laser...
Firestorm 10t - la vanzare
Traxxas slash ultimate 4x4 VXL
0

#7 Useril este offline   Stuffy 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 430
  • Inregistrat: 06-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Onesti
  • Interests:Automodelism
    Sporturi de Iarna

Postat 11 May 2012 - 10:57 PM

Este dificil de facut pentru ca ai nevoie de precizie, il faci mai mare si nu intra in camasa, il faci mai mic si zdrangane prin motor, si pe langa asta mai trebuie frezat.. e mult de munca. Ai putea incerca sa il turtesti putin la o presa dar ar putea crapa.. Eu zic sa cumperi altul. Pistoanele nu sunt facute dupa ochi. Cineva a proiectat piesa astfel incat sa aiba o anumita greutate si o anumita forma. Nu sunt sigur dar cred ca gaura boltului care prinde biela nu e data chiar in mijlocul pistonului, astfel incat motorul sa nu porneasca decat intr-un sens.
Daca am gresit sau am spus prostii, nu m-as supara ca cineva sa ma corecteze.
Bafta!
I reject your reality and substitute my own.
0

#8 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 12 May 2012 - 12:55 AM

am zis ca este complicat, complicat , .........sunt motoare facute de "meseriasi" , dar au cunostiinte temeinice, experienta , materiale testate , utilaje de "brici" , etc , cand poti cumpara un piston cu 8-10 euro ! sau SH !

Aceasta postare a fost editata de ARU: 12 May 2012 - 12:56 AM

0

#9 Useril este offline   florinelu07 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 15-April 12
  • Gender:Male

Postat 14 May 2012 - 03:25 PM

Vezi postareaStuffy, la 11 May 2012 - 10:57 PM, a spus:

Este dificil de facut pentru ca ai nevoie de precizie, il faci mai mare si nu intra in camasa, il faci mai mic si zdrangane prin motor, si pe langa asta mai trebuie frezat.. e mult de munca. Ai putea incerca sa il turtesti putin la o presa dar ar putea crapa.. Eu zic sa cumperi altul. Pistoanele nu sunt facute dupa ochi. Cineva a proiectat piesa astfel incat sa aiba o anumita greutate si o anumita forma. Nu sunt sigur dar cred ca gaura boltului care prinde biela nu e data chiar in mijlocul pistonului, astfel incat motorul sa nu porneasca decat intr-un sens.
Daca am gresit sau am spus prostii, nu m-as supara ca cineva sa ma corecteze.
Bafta!


-gaura boltului nu este centrala - pentru a evita pornirea in sens opus (cu toate ca mai raman sanse)
-prelucrarea finala a pistonului se face prin rectificare
-greutatea pistonului este importanta pentru durata de viata a motorului si este in general calculata in funtie de arborele cotit (pentru echilibrare)

Vezi postareaMarinMircea, la 11 May 2012 - 10:44 PM, a spus:

normal ca se poate face... , aia in fabrica cum il fac? , problema este ca nu la strung :) , ei il toarna cel mai probabil, sau la strung , dar dupa aceea "detaliat" cu laser...


:)

Vezi postareaARU, la 11 May 2012 - 11:49 AM, a spus:

se poate face un piston dar sunt cateva cerinte ,...strungul sa faca astfel de lucrari delicate , materialul pt. piston sa fie cat mai asemanator cu cel vechi , si strungarul sa aiba experienta , etc , dar este complicat , mai bine da cu vorba de " Marinaru " si cumpara unul SH sau nou , te indruma el !


:drinks:
0

#10 Useril este offline   Stuffy 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 430
  • Inregistrat: 06-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Onesti
  • Interests:Automodelism
    Sporturi de Iarna

Postat 14 May 2012 - 10:28 PM

Vezi postareaMarinMircea, la 11 May 2012 - 10:44 PM, a spus:

normal ca se poate face... , aia in fabrica cum il fac? , problema este ca nu la strung :drinks: , ei il toarna cel mai probabil, sau la strung , dar dupa aceea "detaliat" cu laser...

Acum 20 de ani era laser? (motoare termice exista de mai bine de 20 de ani..)

Eu zic ca Florinel a clarificat situatia.. daca n-ai rude la Traxxas nu poti face un piston care sa fie exact ca si cel vechi. De ce crezi ca si la automodele, cat si la automobile nu se vand pistoane separat? Se vand la pachet cu camasa, pentru ca cotele sunt foarte exacte astfel incat nu ramane loc de greseala.
Cumpara alt set piston - camasa, asta daca vrei sa mai folosesti motorul vechi. Daca nu, alt motor.
Bafta!
I reject your reality and substitute my own.
0

#11 Useril este offline   Mischu LTB 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 May 2012 - 06:44 AM

Un piston pentru a putea fi copiat ai nevoie de:
1 analiza metalografica ( pentru a cunoaste exact aliajul din care este turnat pistonul original, alt aliaj alta dilatare termica, alta rezistenta la uzura .....).
2 Tolerante prelucrare piston (necesar ca in functionare sa nu te trezesti ca se blocheaza pistonul sau se misca ca o piatra scapata intr-o teava).
3 Rugozitati acceptate de proiectant.
4 Greutatea proiectata a pistonului +/- X gr.
5 Dezaxarea axei boltului fata de axul pistonului are considerente strict mecanice si de studiul uzurii in functionare.

Deci o forma geometrica cit ar fi de complicata se poate reproduce, dar ce nu vede omul cu ochiul liber (aliaj, tolerante) afli destul de greu pentru a obtine rezultatul dorit.
Nu este imposibil de reprodus pistonul dar nu merita banii si timpul consumat.

Aceasta postare a fost editata de Mischu LTB: 15 May 2012 - 06:46 AM

0

#12 Useril este offline   florinelu07 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 15-April 12
  • Gender:Male

Postat 15 May 2012 - 11:44 AM

Vezi postareaMischu LTB, la 15 May 2012 - 06:44 AM, a spus:

Un piston pentru a putea fi copiat ai nevoie de:
1 analiza metalografica ( pentru a cunoaste exact aliajul din care este turnat pistonul original, alt aliaj alta dilatare termica, alta rezistenta la uzura .....).
2 Tolerante prelucrare piston (necesar ca in functionare sa nu te trezesti ca se blocheaza pistonul sau se misca ca o piatra scapata intr-o teava).
3 Rugozitati acceptate de proiectant.
4 Greutatea proiectata a pistonului +/- X gr.
5 Dezaxarea axei boltului fata de axul pistonului are considerente strict mecanice si de studiul uzurii in functionare.

Deci o forma geometrica cit ar fi de complicata se poate reproduce, dar ce nu vede omul cu ochiul liber (aliaj, tolerante) afli destul de greu pentru a obtine rezultatul dorit.
Nu este imposibil de reprodus pistonul dar nu merita banii si timpul consumat.


Bingo
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu