piston motor nitro
#2
Postat 10 May 2012 - 10:58 PM
efti, la 10 May 2012 - 09:59 PM, a spus:
Am avut si eu dilema asta acum ceva vreme, iar doi ingineri mi-au spus ca e imposibil sa faci un piston la strung. Sunt de cumparat seturi piston-camasa dar costa vre-o 2-3 milioane iar la banii astia iti cumperi un motor aproape nou SH. Ai putea incerca sa il turtesti la o presa dar nu am incarcat si mi se pare riscant..
#4
Postat 11 May 2012 - 11:49 AM
#7
Postat 11 May 2012 - 10:57 PM
Daca am gresit sau am spus prostii, nu m-as supara ca cineva sa ma corecteze.
Bafta!
#8
Postat 12 May 2012 - 12:55 AM
Aceasta postare a fost editata de ARU: 12 May 2012 - 12:56 AM
#9
Postat 14 May 2012 - 03:25 PM
Stuffy, la 11 May 2012 - 10:57 PM, a spus:
Daca am gresit sau am spus prostii, nu m-as supara ca cineva sa ma corecteze.
Bafta!
-gaura boltului nu este centrala - pentru a evita pornirea in sens opus (cu toate ca mai raman sanse)
-prelucrarea finala a pistonului se face prin rectificare
-greutatea pistonului este importanta pentru durata de viata a motorului si este in general calculata in funtie de arborele cotit (pentru echilibrare)
MarinMircea, la 11 May 2012 - 10:44 PM, a spus:
:)
ARU, la 11 May 2012 - 11:49 AM, a spus:
:drinks:
#10
Postat 14 May 2012 - 10:28 PM
MarinMircea, la 11 May 2012 - 10:44 PM, a spus:
Acum 20 de ani era laser? (motoare termice exista de mai bine de 20 de ani..)
Eu zic ca Florinel a clarificat situatia.. daca n-ai rude la Traxxas nu poti face un piston care sa fie exact ca si cel vechi. De ce crezi ca si la automodele, cat si la automobile nu se vand pistoane separat? Se vand la pachet cu camasa, pentru ca cotele sunt foarte exacte astfel incat nu ramane loc de greseala.
Cumpara alt set piston - camasa, asta daca vrei sa mai folosesti motorul vechi. Daca nu, alt motor.
Bafta!
#11
Postat 15 May 2012 - 06:44 AM
1 analiza metalografica ( pentru a cunoaste exact aliajul din care este turnat pistonul original, alt aliaj alta dilatare termica, alta rezistenta la uzura .....).
2 Tolerante prelucrare piston (necesar ca in functionare sa nu te trezesti ca se blocheaza pistonul sau se misca ca o piatra scapata intr-o teava).
3 Rugozitati acceptate de proiectant.
4 Greutatea proiectata a pistonului +/- X gr.
5 Dezaxarea axei boltului fata de axul pistonului are considerente strict mecanice si de studiul uzurii in functionare.
Deci o forma geometrica cit ar fi de complicata se poate reproduce, dar ce nu vede omul cu ochiul liber (aliaj, tolerante) afli destul de greu pentru a obtine rezultatul dorit.
Nu este imposibil de reprodus pistonul dar nu merita banii si timpul consumat.
Aceasta postare a fost editata de Mischu LTB: 15 May 2012 - 06:46 AM
#12
Postat 15 May 2012 - 11:44 AM
Mischu LTB, la 15 May 2012 - 06:44 AM, a spus:
1 analiza metalografica ( pentru a cunoaste exact aliajul din care este turnat pistonul original, alt aliaj alta dilatare termica, alta rezistenta la uzura .....).
2 Tolerante prelucrare piston (necesar ca in functionare sa nu te trezesti ca se blocheaza pistonul sau se misca ca o piatra scapata intr-o teava).
3 Rugozitati acceptate de proiectant.
4 Greutatea proiectata a pistonului +/- X gr.
5 Dezaxarea axei boltului fata de axul pistonului are considerente strict mecanice si de studiul uzurii in functionare.
Deci o forma geometrica cit ar fi de complicata se poate reproduce, dar ce nu vede omul cu ochiul liber (aliaj, tolerante) afli destul de greu pentru a obtine rezultatul dorit.
Nu este imposibil de reprodus pistonul dar nu merita banii si timpul consumat.
Bingo