Scheme utile Valabile in modelism
#1
Postat 09 April 2005 - 10:30 AM
#2
Postat 09 April 2005 - 12:13 PM
Fisiere atasate
-
simple_ESC.zip (91.77K)
Number of downloads: 679
#3
Postat 09 April 2005 - 12:18 PM
Fisiere atasate
-
CHARGER.PDF (7.2K)
Number of downloads: 550
Aceasta postare a fost editata de _Gerad_: 09 April 2005 - 12:22 PM
#4
Postat 18 April 2005 - 10:23 PM
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 18 April 2005 - 10:30 PM
#6
Postat 19 April 2005 - 10:09 PM
PS Aceste tranzistoare se pot verifica foarte usor cu un simplu aparat de masura digital.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 19 April 2005 - 10:28 PM
#8
Postat 21 April 2005 - 06:15 PM
Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 22 April 2005 - 12:09 AM
#9
Postat 02 May 2005 - 11:22 AM
_Gerad_, la 9 Apr 2005, 12:18, a spus:
Destept si simplu.Imi place!
#10
Postat 02 May 2005 - 04:42 PM
ipsihi, la 21 Apr 2005, 18:15, a spus:
cu 300 mii am cumparat 3 PIC-uri de la vitacom. Mie mi se pare mult mai simpla schema cu acestea ,
fiindca nu necesita tare multe componente in jurul lor.
Problema e pentru cei care nu au cu ce le programa , dar www.adelaida.ro ofera solutii ... .
Avantajul este ca nu trebuie facut un cablaj imprimat complicat ,
datorita simplitatii schemei se poate realiza si fara corodare.
Ma gandesc ca teoretic o schema cu PIC-uri ofera foarte multe posibilitati ,
cu unu singur se pot face variatoare duble , si chiar cu ceva mixaje. Toata chestia e din soft...
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 02 May 2005 - 09:13 PM
#11
Postat 02 May 2005 - 05:56 PM
#13
Postat 02 May 2005 - 08:21 PM
Plus ca se protejeaza motorul, iar riscul de a porni brusc motorul la pornirea statiei nu exista.
Si Gabaritul, foarte mic. Regulatoarele Rondo sunt cu Atmel, iar majoritatea Jamara cu 12C509.
Deci, PIC-uri la greu!
Cu stima,
Costel
Alt avantaj: daca vrei 60A, trebuie sa pui doar mai multe MOS-FET - uri.
Poti face frana, revers doar din soft
#15
Postat 02 May 2005 - 09:26 PM
Sir_Vaska, la 2 May 2005, 21:24, a spus:
Mai este nevoie de un assembler , care se gaseste tot pe net
Da-mi te rog un hex de variator de turatie functional pentru un revers cu pic de orice fel.
#16
Postat 02 May 2005 - 09:51 PM
ipsihi, la 2 May 2005, 21:26, a spus:
Sir_Vaska, la 2 May 2005, 21:24, a spus:
Mai este nevoie de un assembler , care se gaseste tot pe net
Da-mi te rog un hex de variator de turatie functional pentru un revers cu pic de orice fel.
in acest moment nu am , dar negociem dupa sarbatori ....
Dar daca te grabesti , la acest link gasesti un exemplu in format hex , cat si sursa acestuia in assembler pentru un motor din seria 400. Umbli putin la codurile sursa pentru a adapta cerintelor si dupa compilare poti testa hex'u mult ravnit. Atentie , daca testezi pe un motoras de 'imeseu' folosit la stergator parbriz, trebuie sa tii cont de faptul ca acesta este mai slab ca unul din seria 300 !!
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 02 May 2005 - 11:11 PM
#18
Postat 03 May 2005 - 12:08 PM
Cu axu blocat , motorasu de la stergator alimentat la 12V 'manca' un curent de 1,5 A . Cred ca asta sugereaza si puterea lui , nu ? Unu din seria 300 ia 25 A
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 03 May 2005 - 12:31 PM
#21
Postat 03 May 2005 - 12:50 PM
Telefon: 0721 385365
#23
Postat 03 May 2005 - 02:59 PM
Motorul de stergator e mare ca gabarit, e facut sa functioneze asa cum se stie, pe cand din Speed se scoate untul...
Eu zic ca daca tot suntem la Tehnice si vorbim de scheme utile sa nu ne limitam doar la ce-i legat de modelism. O schema buna poate actiona un motor de masina de spalat, de aspirator, de stergator de parbriz, de ridicat geamul (la unele auto 1:1) si tot asa. Vorbim de aplicatii generale, bune la casa omului.
Parca n-as putea sa actionez jaluzelele cu o telecomanda ieftina si un motor cu reductor, sau sa-mi fac tot felul de reglaje pentru pompa de aer la pestisori sau la scula cu care "impanzesc" aripa? De ce n-am discuta si despre un automat de hranit pestisorii pe perioada vacantei? Va cramponati in tabele si caracteristici de prin carti scoase. E bine, ca e argument puternic, dar lasati cate ceva de la voi ca nu moare celalalt, si daca moare e spre bucuria comunitatii (un modelist mai putin, un canal liber in plus!). Ete ca am zis-o!
Se folosesc motoarele pe care le gasim mai usor sau mai ieftin si e greu sa recunoastem ca nu totdeauna sunt cele mai bune. Problema asta cu motorul e relativa, ca daca schema face ce face, e OK, indiferent de motorul aluia de-o foloseste.
De cele mai multe ori avem acces la motoare prevazute cu reductor de neam prost si orice am spune despre motoare, datorita reductorului se rezolva toate problemele. Adica pot ridica o masina de 2 tone si cu un motoras slab daca are reductorul potrivit in cap. Foarte bine. La fel si cum Speed face ce face in aer daca are tona de acumulatori si reductorul de rigoare. Nimic rau. Dar va rog yo, nu pierdeti vremea cu argumente gen "ete un tabel smecher", ca am mult de treaba la modelul cu care vreau sa merg la RR si n-am timp sa impac pe toata lumea! Unul zice ca-i mai slab ca 300 altul ca nu-i mai bun ca unul din seria 300 si altul ca poate ar fi cam ca ala din 1000. Mare diferenta, ca tot la Speed facem referire, adica fix pixul. Daca era un brushless dormeam cu capul pe tastatura asteptand detalii, dar asa... Eu am masina de gaurit cablaje din Speed si parca mi-e indiferent daca ala de parbriz e mai tare sau mai moale ca al meu (ca am si cu din d-ala de parbriz http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif dar nu vreau sa spui). Hai bafta. Veniti la RR? Intrebare de 2 puncte!
Telefon: 0721 385365
#25
Postat 04 May 2005 - 07:55 AM
Sir_Vaska, la 3 May 2005, 12:08, a spus:
Cu axu blocat , motorasu de la stergator alimentat la 12V 'manca' un curent de 1,5 A . Cred ca asta sugereaza si puterea lui , nu ? Unu din seria 300 ia 25 A
Cred totusi ca nu vorbim despre acelasi tip de motor.In poza alaturata pentru exemplificare ai trei tipuri de motoare:unul de 380,unul de 600/19 si celalalt este de stergator.Cel cu elica navo de 90mm pe el este acelasi motor pus intr-o carcasa etansa cu ajutorul caruia ma deplasez la pescuit cu barca mea pneumatica lunga de 2m,care incarcata cantareste vreo 150kg si cu care ma plimb linistit pe dunare ,alimentat cu o bat auto de 55A. cum vei vedea din cealalta poza.Pentru stiinta ta motorul cu axul blocat consuma in jur de 35 A,alimentat fiind cu 12V.Nu stiu daca motorul de 300 cu care faci comparatia poate face acelasi lucru,dar baiat bun cum sunt iti urez succes si sa ma chemi si pe mine cand vei propulsa o barca ca cea din poza cu motorul de 300...Fara resentimente.
Imagini atasate
#27
Postat 04 May 2005 - 09:18 AM
Ce sa zic mai departe decat , spor la pescuit !!!
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 04 May 2005 - 09:31 AM
#28
Postat 04 May 2005 - 09:25 AM
vio_danciu, la 4 May 2005, 07:43, a spus:
am dat un link mai sus , este regulator si are si frana dinamica. In loc de franare se poate comanda revers'u. Postez si schema cu frana pentru cei care nu s-au obosit sa analizeze cu atentie link'u ....