Modelism - RHC Forum: ORARUL VINTULUI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

ORARUL VINTULUI Cind si cum bate!

#1 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

  Postat 13 March 2005 - 09:37 AM

O observatie pe care am facut-o si anul trecut si vad ca anul asta se repeta!
E primavara!
Dimineata in general ora mea de trezire e 6 .... cafea ... tigara.... si LA BUCATARIE PE GEAM se studiaza vreemea! DE ZBOR BINEINTELES! :lol:
Cel putin Primvara intre 6 si 8... 8_30 NU ADIE BOARE de vint dupa 8_30 se porneste uraganu!
Totul se calmeaza intre 12_30 .....si 14 dupa care iar incepe
Dupa ora 18 din nou PACE!
Observatia a fost facuta ZILE LA RIND!
Sa fie vorba de dif de temperatura intre zi NOAPTE ... sol AER?
Macar sa stiu cu imi fac programu de zbor anu asta!
1 ora dimineata si 1 seara! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
ROG VETERANII sau ZBURATORI 1:1 egzplicatiuni!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#2 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 13 March 2005 - 01:03 PM

Picatot, la 13 Mar 2005, 09:37, a spus:

1. intre 6 si 8... 8_30 NU ADIE BOARE de vint

2. dupa 8_30 se porneste uraganu!

3.Totul se calmeaza intre 12_30 .....

4.si 14 dupa care iar incepe

5.Dupa ora 18 din nou PACE!

1 . merge un shockflyer de 200 g cu lipo si brushless

2 . termice la greu

3. pe la 12.30 incepe termika deci planor la greu

4.aripi si termice motorizate

5.termika la greu ,deci (moto)planor pana se intuneca.



:lol:


in rest e fizica si meteorologie!

capisci?

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 13 March 2005 - 01:05 PM

flying is my life...
0

#3 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 13 March 2005 - 06:09 PM

YAP
Da s-o stim si noi!
Ca echiparea cu toate alea sufera!
BAFTA e ca abia incepe sezonul deci treaba e corijabila! :lol:
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#4 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 March 2005 - 10:27 AM

...si un pic de off topic, pentru care imi cer scuze anticipat, da' sa-mi spuneti daca nu am dreptate: ori de cate ori conditiile meteo sunt ideale, suna ori nevasta sa te cheme acasa, ori tocmai constati ca ai un defect major, ori tocmai ai rupt modelul...

acum, revenind la oile noaste mulga, spun si eu cu cuvintele mele: e normal ca dimineata si seara, cand soarele incalzeste mai putin sa fie mai putin vant; contrar, cand soarele incalzeste se creeaza diferente de temperatura, deci de densitate (asa o fi insemnand si presiune?!) care tind sa se echilibreze, dand nastere vantului.
Uite ce am gasit in Manualul Pilotului Planorist, Dumitru Popovici, Aeroclubul Romaniei:
Încălzirea atmosferei
Încălzirea atmosferei se realizează de la pământul încălzit de soare prin conducţie la limita de contact cu aerul atmosferic şi prin convecţie pentru straturile îndepărtate. De la soare aerul primeşte o cantitate foarte mică de căldură deoarece este un mediu transparent
........
Variaţiile temperaturii aerului
A. Considerând acelaşi loc de pe glob vom avea următoarele variaţii de temperatură:
a. periodice: diurnă şi sezonieră;
În cazul variaţiei diurne temperatura prezintă un maxim la cca. 2-3 ore după ce soarele a trecut la meridian (la verticala locului) şi un minim după ce a răsărit soarele.
În cadrul variaţiei sezoniere temperatura prezintă un maxim vara şi un minim iarna;
...........
Variaţiile presiunii atmosferice
a. variaţia diurnă reprezintă două maxime şi două minime pentru 24 de ore astfel:
- maxime în jurul orelor 10 şi 24 şi
- minime în jurul orelor 04 şi 16.
...........
Vântul
Datorită fluidităţii sale aerul poate avea mişcări orizontale, verticale sau înclinate.
Mişcarea orizontală a aerului se numeşte vânt.
Mişcările verticale şi înclinate se numesc curenţi.
Vântul este provocat de diferenţa de presiune (pe orizontală) de la loc la loc. Aceste diferenţe pe orizontală există atât la nivelul solului cât şi la înălţime. Cauza principală a acestor diferenţe o constituie încălzirea inegală a suprafeţei terestre deci şi a maselor de aer din vecinătatea acestora.
...............
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#5 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 15 March 2005 - 11:18 AM

SILVIU66, la 13 Mar 2005, 13:03, a spus:

5.Dupa ora 18 din nou PACE!


5.termika la greu ,deci (moto)planor pana se intuneca.



:D


in rest e fizica si meteorologie!

capisci?

a naibii fizica si meteorologie!Dupa ora 18 poti sa cauti termica doar de la ""vanturi sau gaze""!
lasand glumele, termica apare datorita caldurii emanate de pamant incalzit de razele soarelui. Soarele incalzeste pamantul zonal, acesta acumuleaza caldura si la un moment dat stratul cald de la sol se rupe si pleaca in sus si se creaza astfel un curent vertical.Pe vreme intunecata, seara sau dimineata nu functioneaza fenomenul.
Ce spui tu dupa ora 18 , sau dimineata pana in ora 8-9, se numeste ACALMIE, adica acea stare a atmosferei in care nu bate vantul, intradevar buna de zburat. Asta nu inseamna ca nu se zboara si pe vant, el poate fi folositor de multe ori. dau exemplu la decolare si aterizare cand avionul pus cu vant de fatza isi dubleaza viteza relativa(vitezele se aduna) si acesta urca mai repede sau vine mai incet la aterizare!
Regulamentul FAI da ca parametru de concurs o viteza a vantului mai mica sau egala cu 10 m/sec(36 km/h). Peste aceasta valoare se opreste concursul.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#6 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 March 2005 - 04:27 PM

am zis asa pentru ca am vazut cu ochii mei planoare in termika la ora 1800. la calugareni in mijlocul verii.si chiar si la sanpetru.tot in mijlocul verii.

dar daca a-ti remarcat am zis :" (MOTO)planor la greu."
adica daca nu merge fara moto e planor cu motor si merge la fel de bine.
flying is my life...
0

#7 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 15 March 2005 - 04:50 PM

Ei dragii mosului, mai este si termica de seara, aia de o gasesti chiar inainte sa intre briza de seara (adica miscarea aia descendenta a aerului ce s-a racit de pe dealuri inspre depresiuni). Si mai este si termica de noapte, care se face pe lacuri unde inertia termica a apei fiind mare, in contrast cu pamantul mai rece din jur poate genera o termica . Si mai este si termica de iarna... Insa toate acestea sunt termici de energie mica, uneori stai pe un zero acolo, dar pt ca exista totusi o miscare ascendenta generata de contrastul de temperatura, se cheama totusi termica. Despre subiectul in cauza se poate discuta muuult de tot si poate ca nu ar fi lipsit de interes. daca doriti putem dezvolta subiectul, care mie totdeauna mi s-a parut fascinant. Cine a zburat la termica, cu aermodel sau cu altceva, stie de ce!

Big
FROGS CAN FLY!
0

#8 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 March 2005 - 04:59 PM

Norii aia negrii care "sug" tot ce e sub ei cum se numesc ?
DT
0

#9 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 March 2005 - 05:05 PM

cumulonimbus
flying is my life...
0

#10 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 21 March 2005 - 09:01 AM

SILVIU66, la 15 Mar 2005, 18:05, a spus:

cumulonimbus

Cunilingus sunt albi-castelati, nu negri!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#11 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 March 2005 - 06:12 PM

Big, la 15 Mar 2005, 17:50, a spus:

Ei dragii mosului, ... Despre subiectul in cauza se poate discuta muuult de tot si poate ca nu ar fi lipsit de interes. daca doriti putem dezvolta subiectul, care mie totdeauna mi s-a parut fascinant.

zii, Loredana! dezvolta, ca scrii ca nimeni altul de frumos, parca te si vad cum explici, de ti se face si foame de la o explicatie de-asta; ...si pun pariu ca ar fi multi interesati. Eu stiu unul!
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#12 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 30 March 2005 - 07:18 PM

Big, la 15 Mar 2005, 16:50, a spus:

Ei dragii mosului, mai este si termica de seara, aia de o gasesti chiar inainte sa intre briza de seara (adica miscarea aia descendenta a aerului ce s-a racit de pe dealuri inspre depresiuni). Si mai este si termica de noapte, care se face pe lacuri unde inertia termica a apei fiind mare, in contrast cu pamantul mai rece din jur poate genera o termica . Si mai este si termica de iarna... Insa toate acestea sunt termici de energie mica, uneori stai pe un zero acolo, dar pt ca exista totusi o miscare ascendenta generata de contrastul de temperatura, se cheama totusi termica. Despre subiectul in cauza se poate discuta muuult de tot si poate ca nu ar fi lipsit de interes. daca doriti putem dezvolta subiectul, care mie totdeauna mi s-a parut fascinant. Cine a zburat la termica, cu aermodel sau cu altceva, stie de ce!

Big

Bigule, eram intr-o vara pe dealurile de la Turda (Bogata) in timpul unui mondial de magnetice.....startul era pe o culme de pe care vedeai la nord Transilvania, iar la sud....tot Transilvania...:-)....chestia e ca la al nu-stiu-catelea start, se porneste o ploaie cu bulbuci, de nu vedeai la 100m....dar cum nu era vint deloc, s-a dat semnalul de start si spre uimirea tuturor, urcau planoarele in termica(!!!!-aia cred ca era_!!!)ca turbatele....imi aduc aminte ca peste 90% din concurenti au facut maxime......aia ce drac de termica e???...
No brain, no headache.....
0

#13 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 30 March 2005 - 09:55 PM

@pitts:
la inceputurile planorismului, primele zboruri in afara poantelor cu curenti dinamici, s-au facut in fata fronturilor de furtuna. Aerul rece intra ca o pana sub cel stationar si mai cald. Masa de aer cald va fi fortata sa urce deasupra celei mai reci. Pe acei curenti, printr-un fel de patrulare in fata frontului astfel generat, se poate urca si zbura destul de mult.

BiG

Aceasta postare a fost editata de Big: 30 March 2005 - 09:57 PM

FROGS CAN FLY!
0

#14 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 30 March 2005 - 10:12 PM

Sambata 26 martie. Cum aveam aripa in masina, pe la ora 12:3o dau o fuga de la serviciu o jumatate de ora pe un teren descoperit de curand, undeva in spate la casa scanteii, in fata la petrom, cam pe unde era restaurantul Viena. Camp superb, mare, in fundal lacul Baneasa. Primul zbor, cu pacul cel mai bun , reusesc o bazaiala de 15 minute. La al doilea zbor vad deasupra lacului un nor de pescarusi care spiralau de mama focului in termica, luand inaltime. Arunc aripa repede si o fortzez sa atinga zona. Nu va spun ce senzatie si efect superb a avut loc. Cum a inceput sa se apropie de pescarusi a inceput sa urce in curent ascendent. Am inceput si eu spiralarea, cu motorul redus de tot. Am facut aripa un punct minuscul pe cer, de cateva ori a trebuit sa dau vrie sa mai coboare sau sa-mi dau seama pe ce parte este. Am stat cam 35 de minute si cred ca asi mai fi stat dar telefonul mobil suna ca la alarma. Am aterizat si am plecat repede sa nu observe cineva ca am disparut.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#15 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 02 April 2005 - 09:46 AM

In Baragan vintul NU ARE ORAR! :D
O spun din proprie experienta... Cit am stat o saptamina linga Tandarei a BATUT INCONTINUUUUUUUUUU....
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu