ORARUL VINTULUI Cind si cum bate!
#1
Postat 13 March 2005 - 09:37 AM
E primavara!
Dimineata in general ora mea de trezire e 6 .... cafea ... tigara.... si LA BUCATARIE PE GEAM se studiaza vreemea! DE ZBOR BINEINTELES! :lol:
Cel putin Primvara intre 6 si 8... 8_30 NU ADIE BOARE de vint dupa 8_30 se porneste uraganu!
Totul se calmeaza intre 12_30 .....si 14 dupa care iar incepe
Dupa ora 18 din nou PACE!
Observatia a fost facuta ZILE LA RIND!
Sa fie vorba de dif de temperatura intre zi NOAPTE ... sol AER?
Macar sa stiu cu imi fac programu de zbor anu asta!
1 ora dimineata si 1 seara! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
ROG VETERANII sau ZBURATORI 1:1 egzplicatiuni!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#2
Postat 13 March 2005 - 01:03 PM
Picatot, la 13 Mar 2005, 09:37, a spus:
2. dupa 8_30 se porneste uraganu!
3.Totul se calmeaza intre 12_30 .....
4.si 14 dupa care iar incepe
5.Dupa ora 18 din nou PACE!
1 . merge un shockflyer de 200 g cu lipo si brushless
2 . termice la greu
3. pe la 12.30 incepe termika deci planor la greu
4.aripi si termice motorizate
5.termika la greu ,deci (moto)planor pana se intuneca.
:lol:
in rest e fizica si meteorologie!
capisci?
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 13 March 2005 - 01:05 PM
#3
Postat 13 March 2005 - 06:09 PM
Da s-o stim si noi!
Ca echiparea cu toate alea sufera!
BAFTA e ca abia incepe sezonul deci treaba e corijabila! :lol:
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#4
Postat 15 March 2005 - 10:27 AM
acum, revenind la oile noaste mulga, spun si eu cu cuvintele mele: e normal ca dimineata si seara, cand soarele incalzeste mai putin sa fie mai putin vant; contrar, cand soarele incalzeste se creeaza diferente de temperatura, deci de densitate (asa o fi insemnand si presiune?!) care tind sa se echilibreze, dand nastere vantului.
Uite ce am gasit in Manualul Pilotului Planorist, Dumitru Popovici, Aeroclubul Romaniei:
Încălzirea atmosferei
Încălzirea atmosferei se realizează de la pământul încălzit de soare prin conducţie la limita de contact cu aerul atmosferic şi prin convecţie pentru straturile îndepărtate. De la soare aerul primeşte o cantitate foarte mică de căldură deoarece este un mediu transparent
........
Variaţiile temperaturii aerului
A. Considerând acelaşi loc de pe glob vom avea următoarele variaţii de temperatură:
a. periodice: diurnă şi sezonieră;
În cazul variaţiei diurne temperatura prezintă un maxim la cca. 2-3 ore după ce soarele a trecut la meridian (la verticala locului) şi un minim după ce a răsărit soarele.
În cadrul variaţiei sezoniere temperatura prezintă un maxim vara şi un minim iarna;
...........
Variaţiile presiunii atmosferice
a. variaţia diurnă reprezintă două maxime şi două minime pentru 24 de ore astfel:
- maxime în jurul orelor 10 şi 24 şi
- minime în jurul orelor 04 şi 16.
...........
Vântul
Datorită fluidităţii sale aerul poate avea mişcări orizontale, verticale sau înclinate.
Mişcarea orizontală a aerului se numeşte vânt.
Mişcările verticale şi înclinate se numesc curenţi.
Vântul este provocat de diferenţa de presiune (pe orizontală) de la loc la loc. Aceste diferenţe pe orizontală există atât la nivelul solului cât şi la înălţime. Cauza principală a acestor diferenţe o constituie încălzirea inegală a suprafeţei terestre deci şi a maselor de aer din vecinătatea acestora.
...............
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#5
Postat 15 March 2005 - 11:18 AM
SILVIU66, la 13 Mar 2005, 13:03, a spus:
5.termika la greu ,deci (moto)planor pana se intuneca.
:D
in rest e fizica si meteorologie!
capisci?
a naibii fizica si meteorologie!Dupa ora 18 poti sa cauti termica doar de la ""vanturi sau gaze""!
lasand glumele, termica apare datorita caldurii emanate de pamant incalzit de razele soarelui. Soarele incalzeste pamantul zonal, acesta acumuleaza caldura si la un moment dat stratul cald de la sol se rupe si pleaca in sus si se creaza astfel un curent vertical.Pe vreme intunecata, seara sau dimineata nu functioneaza fenomenul.
Ce spui tu dupa ora 18 , sau dimineata pana in ora 8-9, se numeste ACALMIE, adica acea stare a atmosferei in care nu bate vantul, intradevar buna de zburat. Asta nu inseamna ca nu se zboara si pe vant, el poate fi folositor de multe ori. dau exemplu la decolare si aterizare cand avionul pus cu vant de fatza isi dubleaza viteza relativa(vitezele se aduna) si acesta urca mai repede sau vine mai incet la aterizare!
Regulamentul FAI da ca parametru de concurs o viteza a vantului mai mica sau egala cu 10 m/sec(36 km/h). Peste aceasta valoare se opreste concursul.
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#6
Postat 15 March 2005 - 04:27 PM
dar daca a-ti remarcat am zis :" (MOTO)planor la greu."
adica daca nu merge fara moto e planor cu motor si merge la fel de bine.
#7
Postat 15 March 2005 - 04:50 PM
Big
#10
Postat 21 March 2005 - 09:01 AM
SILVIU66, la 15 Mar 2005, 18:05, a spus:
Cunilingus sunt albi-castelati, nu negri!
Cu rabdare si ciocan.
#11
Postat 21 March 2005 - 06:12 PM
Big, la 15 Mar 2005, 17:50, a spus:
zii, Loredana! dezvolta, ca scrii ca nimeni altul de frumos, parca te si vad cum explici, de ti se face si foame de la o explicatie de-asta; ...si pun pariu ca ar fi multi interesati. Eu stiu unul!
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#12
Postat 30 March 2005 - 07:18 PM
Big, la 15 Mar 2005, 16:50, a spus:
Big
Bigule, eram intr-o vara pe dealurile de la Turda (Bogata) in timpul unui mondial de magnetice.....startul era pe o culme de pe care vedeai la nord Transilvania, iar la sud....tot Transilvania...:-)....chestia e ca la al nu-stiu-catelea start, se porneste o ploaie cu bulbuci, de nu vedeai la 100m....dar cum nu era vint deloc, s-a dat semnalul de start si spre uimirea tuturor, urcau planoarele in termica(!!!!-aia cred ca era_!!!)ca turbatele....imi aduc aminte ca peste 90% din concurenti au facut maxime......aia ce drac de termica e???...
#13
Postat 30 March 2005 - 09:55 PM
la inceputurile planorismului, primele zboruri in afara poantelor cu curenti dinamici, s-au facut in fata fronturilor de furtuna. Aerul rece intra ca o pana sub cel stationar si mai cald. Masa de aer cald va fi fortata sa urce deasupra celei mai reci. Pe acei curenti, printr-un fel de patrulare in fata frontului astfel generat, se poate urca si zbura destul de mult.
BiG
Aceasta postare a fost editata de Big: 30 March 2005 - 09:57 PM
#14
Postat 30 March 2005 - 10:12 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#15
Postat 02 April 2005 - 09:46 AM
O spun din proprie experienta... Cit am stat o saptamina linga Tandarei a BATUT INCONTINUUUUUUUUUU....