Modelism - RHC Forum: SPEED CONTROLER NAVO - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

SPEED CONTROLER NAVO pentru cei care vor sa invete

#1 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 09 December 2006 - 05:01 PM

Pentru toti cei care vor sa invete sa-si faca propriul speed controler, pentru barcuta lor, constructie proprie, deschid in continuare acest subiect in care am sa incerc sa descriu cat mai amanuntit pentru cei care nu au acasa un laborator de electronica dar care au ceva cunostinte si vor sa-si largeasac orizontul.
Mai intai va propun o schema care este suficient de simpla si ieftina din puct de vedere a costului.

Aceasta postare a fost editata de OldMann: 09 December 2006 - 05:03 PM

If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#2 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 09 December 2006 - 05:04 PM

si schema ....
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#3 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 09 December 2006 - 05:08 PM

din aceasta schema v-om elimina D1, C4, R11, si tranzistorul p-mos Q6 intrucat la navo nu e necesara frana.
De retinut ca acest regulator este numai pentru "inainte" nu schimba sensul de rotatie a mototrului.
Efectuam cablajul prin tehnici pe care fiecare si le poate alege dupa pricepere si posibilitati, tehnici care au fost descrise in alte subiecte.
Desenul cablajului care trebuie de realizat
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#4 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 09 December 2006 - 05:10 PM

cablajul efectuat si corodat pe o placuta de sticlotextolit simplu placat acoperit antioxidare
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#5 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 09 December 2006 - 05:12 PM

pentru rezistente si tranzistori am ales varianta smd

Aceasta postare a fost editata de OldMann: 09 December 2006 - 05:12 PM

If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#6 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 09 December 2006 - 05:13 PM

dispunerea pieselor (dar nu in varianta smd)
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#7 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 09 December 2006 - 05:18 PM

incepem a monta piesele alese dupa valorile din schema si incercam pe cat posibil sa respectam acele valori in special daca nu posedam un osciloscop. se trece efectiv la realizarea oscilatorului format din 1/2 din capsula lui LM393 si grupul de rezistente R4,R6,R5,R7,R8 si condensatorul C3. Numai acestea montate incercam sa alimentam si sa vedem daca oscilatorul functioneaza. Alimentarea poate fi facuta din receptorul statiei sau separat dintr-o sursa stabilizata si bine filtrata.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#8 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 09 December 2006 - 06:19 PM

.....alimentarea oscilatorului din receptor. Repet, pentru cei ce nu poseda osciloscop sa vizualizeze forma de senal pe pinul 2 respectiv pe 6 al integratului , cu un aparat de masura digital sau analogic se masoara tensiunea pe acet pin. Ea trebuie sa varieze intre 0,3V si 2V variabil din semireglabilul R8. Pe un capat trebuie sa avem 0,3V sui pe celalalt 2V.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#9 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 09 December 2006 - 06:27 PM

Regulatorul partial montat

Aceasta postare a fost editata de OldMann: 09 December 2006 - 06:27 PM

If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#10 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 09 December 2006 - 06:28 PM

si partea cablata
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#11 Useril este offline   benz 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 307
  • Inregistrat: 30-August 06

Postat 09 December 2006 - 07:35 PM

OldMann, la 9 Dec 2006, 18:28, a spus:

si partea cablata

una peste alta, la cati bani iese? componentele, vreau sa spun. cred ca mai trebuie lucrat la cablaj, daca pui smd-uri si mai elimini din trasee.
pamant, apa, foc si mult, mult aer!
0

#12 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 10 December 2006 - 08:37 AM

pai calculul ti-l poti face singur in baza schemei, cel putin pana la fet-uri, ca acolo in functie de ce curet vrei sa duca pretul urca pe masura.
Eu folosesc patru feturi de 80A pe buc.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#13 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 10 December 2006 - 11:29 AM

Detalii aici:
http://www.stefanv.c...tronics/esc.htm

Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 10 December 2006 - 11:31 AM

...tabula crasa, mortua est!
0

#14 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 10 December 2006 - 12:32 PM

...in schema originala autorul a folosit IRFZ40 tranzistor mosfet canal N - 35A/50V, tranzistoare care eu nu le-am putut procura, dar am inlocuit cu altele de putere mai mare 60N03P 60A/30V. Am renuntat la cele de 80A deoarece nu se justifica pentru consum.
Am considerat ca o baterie de 3 Buc ofera un curent suficient chiar si pentru cei mai pretentiosi.
Montati pe un radiator din aluminiu care va fi racit cu apa, acesta nu va suferii din punct de vedere termic, nici chiar la viteze mici cand trecerea de fluid este mai mica, implicit racire mai deficitara.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#15 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 10 December 2006 - 12:39 PM

..puse cap la cap se trece la reglajul efectiv.
In locul mototrului se pozitioneaza un bec de 12V pe care in paralel v-om pune o dioda care sa suporte cel putin 5A, dioda care va ramane si cu motorul pornit avand rolul de a taia autoinductia produsa de infasurarea rotorului. Se alimenteaza cu 12V din pak-ul de accu, se cupleaza pe receptor si cu statia pornita, se regleaza din semireglabil pana becul se stinge daca este aprins si invers daca este stins. Se cauta pragul la limita. Apoi actionand mansa acesta trebuie sa lumineze progresiv cu actionarea mansei.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#16 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 10 December 2006 - 12:42 PM

...personal pentru incercari am eliminat intrerupatorul din schema , dar atentie cand receptorul este oprit portile mos-urilor vor trece spre 12V ceea ce va duce la turarea motorului. Folosirea obligatorie a torurilor de ferita pentru conexiunile care "plimba" semnale, cele de la receptor spre regulator si cel spre servo, pentru inlaturarea pe cat posibil a perturbatiilor de natura electrica.




Multumesc pentru trimiteri dar acest subiect se areseaza celor mai putin expermentati.

Aceasta postare a fost editata de OldMann: 10 December 2006 - 12:50 PM

If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#17 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 21 March 2007 - 05:28 PM

speed controler cu revers in varianta smd cu pic 12F629
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#18 Useril este offline   Everest 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 30-January 07
  • Gender:Male
  • Location:SIBIU

Postat 21 March 2007 - 11:30 PM

OldMann, la 21 Mar 2007, 17:28, a spus:

speed controler cu revers in varianta smd cu pic 12F629

Asta este interesant si as vrea sa stiu mai multe despre el.
Sper sa mai continui ...... ca si cu precedentul.

Aceasta postare a fost editata de Everest: 21 March 2007 - 11:31 PM

Vand ESC cu revers home-made : http://www.rhcforum....si-switch-navo/
0

#19 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 22 March 2007 - 07:20 AM

prea multe detalii nu sunt , l-am gasit pe acest site si am incercat sa-l fac. A iesit si merge bine.
http://homepages.par...ott/bridge.html
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#20 Useril este offline   Everest 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 30-January 07
  • Gender:Male
  • Location:SIBIU

Postat 22 March 2007 - 08:32 AM

Merci.
Astept cu interes alte proiecte realizate de tine !!!
Vand ESC cu revers home-made : http://www.rhcforum....si-switch-navo/
0

#21 Useril este offline   ovi_m 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 20-November 06

Postat 23 March 2007 - 10:41 AM

OldMann, la 22 Mar 2007, 07:20, a spus:


Salut,

Sper sa nu fie stupida intrebarea mea...
Probabil in cazul controllerelor navo nu este cazul, dar in cazul celor auto schemele cu punte completa ca cea din link sunt facute pentru functionarea in patru cadrane a motorului? adica au si diode in paralel cu tranzistoarele de putere?

Ovi
0

#22 Useril este offline   ovi_m 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 20-November 06

Postat 23 March 2007 - 11:57 AM

M-am mai gandit si am ajuns la concluzia ca cele patru diode sunt utile in orice situatie, chiar daca nu se doreste functionarea in cadranele II si IV. Prin ele se inchid curentii aparuti datorita tensiunii autoinduse in inductanta motorului.
0

#23 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 23 March 2007 - 01:29 PM

Nu conteaza ca e aero sau navo sau auto comanda motorului e aceeasi , numai ca diodele alea de care vorbesti exista si in schema, numai ca sunt in interiorul FET-urilor, si nu sunt in "paralel", sunt in sensul de conductie.
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf.../SI4410BDY.html
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#24 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 23 March 2007 - 01:58 PM

OldMann, la 23 Mar 2007, 13:29, a spus:

Nu conteaza ca e aero sau navo sau auto comanda motorului e aceeasi , numai ca diodele alea de care vorbesti exista si in schema, numai ca sunt in interiorul FET-urilor, si nu sunt in "paralel", sunt in sensul de conductie.
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf.../SI4410BDY.html

Esti sigur pe ceea ce spui?
...tabula crasa, mortua est!
0

#25 Useril este offline   ovi_m 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 20-November 06

Postat 23 March 2007 - 02:31 PM

OldMann, la 23 Mar 2007, 13:29, a spus:

Nu conteaza ca e aero sau navo sau auto comanda motorului e aceeasi , numai ca diodele alea de care vorbesti exista si in schema, numai ca sunt in interiorul FET-urilor, si nu sunt in "paralel", sunt in sensul de conductie.
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf.../SI4410BDY.html

Intr-adevar, in fisa tehnica a tranzistoarelor figureaza diodele de freewheeling. De ce nu apar si in schema, ma rog, e alegerea celui care a desenat schema. Daca cineva fara experienta alege sa construiasca schema cu pricina si se gandeste sa puna alte tranzistoare, fara diode incorporate (fara sa stie ce rol au diodele), s-ar putea sa aiba o surpriza.
Dar ca montaj sunt de-a dreptul in paralel pe FET-uri si conduc in sens invers.

Ovi
0

#26 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 19 August 2011 - 10:49 AM

Dupa mai bine de 4 ani readucem la viata subiectul :). Am facut pentru cineva esc-ul care il prezinta @Oldman in primul post si surpriza, nu vrea sa functioneze. Esc-ul l-am mai realizat o data si mergea struna din prima, acum nu stiu ce are. Diferentele sunt in loc de LM393 am folosit LM358, am pus IRFZ44N ( 49A) , ca si Q6 am pus un IRF9640 iar ca si tranzisotr am pus un BC556. Am schimbat de vreo 2 ori integratul, nimic, mortus. Citisem undeva ca mosfeturile sunt sensibile la lipit si daca le lipesti cu un pistol de lipit( din acela romanesc ) e posibil sa le ardzi datorila campului magnetic furnizat de acesta. Tot cu un pistol de lipit le-am lipit si eu insa am facut scurt intre picioruse deci nu ar fi o problema insa nu stiu ce sa zic. Ceva idei ? :unsure:
0

#27 Useril este offline   ovi_m 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 20-November 06

Postat 19 August 2011 - 02:46 PM

Vezi postareaBogdan B, la 19 August 2011 - 10:49 AM, a spus:

Dupa mai bine de 4 ani readucem la viata subiectul :D. Am facut pentru cineva esc-ul care il prezinta @Oldman in primul post si surpriza, nu vrea sa functioneze. Esc-ul l-am mai realizat o data si mergea struna din prima, acum nu stiu ce are. Diferentele sunt in loc de LM393 am folosit LM358, am pus IRFZ44N ( 49A) , ca si Q6 am pus un IRF9640 iar ca si tranzisotr am pus un BC556. Am schimbat de vreo 2 ori integratul, nimic, mortus. Citisem undeva ca mosfeturile sunt sensibile la lipit si daca le lipesti cu un pistol de lipit( din acela romanesc ) e posibil sa le ardzi datorila campului magnetic furnizat de acesta. Tot cu un pistol de lipit le-am lipit si eu insa am facut scurt intre picioruse deci nu ar fi o problema insa nu stiu ce sa zic. Ceva idei ? :unsure:


Am eu o idee. Posibil sa fie din cauza ca BC556 este PNP, iar in schema postata e folosit un NPN. Sau ma insel eu?

Aceasta postare a fost editata de ovi_m: 19 August 2011 - 02:46 PM

0

#28 Useril este offline   Hurloi Grigore 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 10-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti Dr.Taberei 0723371102

Postat 06 March 2012 - 12:14 AM

Vezi postareaOldMann, la 09 December 2006 - 05:04 PM, a spus:

si schema ....


Am facut si eu acest esc dar cu IRFZ34A alimentat la 9,6 v NI-CD si merge bine pe un motor 400.( pentru masinutele nepotelului meu ) Inainte am incercat cu esc din servo insa nu eram multumit pentru viteza mica in casa.
Am observat ca atunci cand tiue motorul la inceputul cursei mansei TX ,FET-urile se incalzesc destul de tare ( 2-3 v pe grila MOS ).La turatie maxima cand am pe grila Mos cam 9 v,acestia nu se incalzesc aproape de loc,chiar cu motorul la efort maxim.(masinuta are cam 2 kg si urca panta de 45 de grade)
E normal ? sau terbuia sa pun si diode paralel pe Mos-uri ???

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SP_A0077.JPG
  • Imagine atasata: SP_A0079.JPG

0

#29 Useril este offline   DigitAll 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 23-January 09
  • Gender:Male
  • Location:ARAD

Postat 06 March 2012 - 12:26 AM

Vezi postareaHurloi Grigore, la 06 March 2012 - 12:14 AM, a spus:

Am facut si eu acest esc dar cu IRFZ34A alimentat la 9,6 v NI-CD si merge bine pe un motor 400.( pentru masinutele nepotelului meu ) Inainte am incercat cu esc din servo insa nu eram multumit pentru viteza mica in casa.
Am observat ca atunci cand tiue motorul la inceputul cursei mansei TX ,FET-urile se incalzesc destul de tare ( 2-3 v pe grila MOS ).La turatie maxima cand am pe grila Mos cam 9 v,acestia nu se incalzesc aproape de loc,chiar cu motorul la efort maxim.(masinuta are cam 2 kg si urca panta de 45 de grade)
E normal ? sau terbuia sa pun si diode paralel pe Mos-uri ???

IRFZ34 are dioda incorporata in el . La valoarea de 2-3 V a grilei, se incalzeste si pe revers?
Tel : 0768080180
0

#30 Useril este offline   Hurloi Grigore 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 10-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti Dr.Taberei 0723371102

Postat 06 March 2012 - 01:12 AM

Vezi postareaDigitAll, la 06 March 2012 - 12:26 AM, a spus:

IRFZ34 are dioda incorporata in el . La valoarea de 2-3 V a grilei, se incalzeste si pe revers?


Ce am facut eu nu are revers, e cel postst in prima parte.Am eliminat frana.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu