un fel de stabilizator pentru aeroplan astept pareri si sfaturi
#1
Postat 06 February 2012 - 09:32 PM
la elicoptere so numeste giroscop ce am desenat eu nu stiu cum sai zic si daca reusesc sa o pun in plan dar cred ca totusi poate stabiliza profundorul ce credeti sunt tampit sau am prea multa imaginatie
#3
Postat 06 February 2012 - 09:57 PM
#5
Postat 06 February 2012 - 10:05 PM
#6
Postat 06 February 2012 - 10:24 PM
PS dar as putea sal blochez in timpul decolari si sal las sasi faca treba cand planeaza la o anumita turatie cred ca as putea sal controlez pe 2 axe
#8
Postat 06 February 2012 - 11:15 PM
PS: Pune si tu litere mari, virgule si puncte propozitiilor ca esti mai greu de citit decat Vanghelie!
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 06 February 2012 - 11:17 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#9
Postat 07 February 2012 - 12:37 AM
Din ce inteleg eu rolul lui este sa tina profundorul in plan paralel cu Terra... caz in care sa presupunem ca avionul are tendinta sa o ia de bot in jos, profundorul mentinandu-se in plan paralel cu solul va accentua miscarea tot spre in jos.
Undeva trebuie sa inversezi miscarea parghiilor. Cea mai simpla rezolvare ar fi sa muti echia profundorului deasupra profundorului (pe albastru).

Nici nu ai nevoie de acel ansamblu de greutati, poti folosi un pendul

E un pic mai mult de calculat decat pare la prima vedere, gen de ce greutate/greutati ai nevoie ca sa poata actiona suprafata profundorului la diferite viteze (la o viteza mai mare ai nevoie de o greutate mai mare)
Asta daca am inteles bine desenul initial
Oricum succes cu piticii. Daca iese ceva functional fa video si arata-ne si noua utilitatea.
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#11
Postat 07 February 2012 - 12:44 PM
MLGore, la 06 February 2012 - 11:15 PM, a spus:
Ba da, va intra in oscilatie http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif
Cat despre varianta cu pendulul, da, este posibil, am avut si eu ideea asta mai demult. Nu am avut timp sa o testez si nu stiu cat de eficace ar fi, dar merita incercat.
#12
Postat 07 February 2012 - 02:00 PM
Este mult mai simplu, elegant, ieftin, etc, sa inveti sa pilotezi, zic si eu.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 February 2012 - 02:01 PM
#14
Postat 07 February 2012 - 02:55 PM
#15
Postat 07 February 2012 - 03:01 PM
Cand incepi constructia trebuie sa aproximezi greutatea la cre va iesi modelul si in functie de asta alegi motorizarea.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#16
Postat 07 February 2012 - 04:10 PM
alege de aici planuri, mai sunt si altele dar nu gasesc acum. Dupa ce alegi planul, te putem sfatui ca sa mai achizitionezi
#17
Postat 07 February 2012 - 04:56 PM
#18
Postat 07 February 2012 - 04:59 PM
imi cer scuze greutatea aeroplanului
am vrut sa zic
#19
Postat 07 February 2012 - 05:19 PM
Anvergura: 1820 mm
Lungime: 1410 mm
Masa: aprox. 2120 grame
Suprafata: 50 dmp
este echipat electric
#21
Postat 07 February 2012 - 05:30 PM
flaviu p, la 07 February 2012 - 05:29 PM, a spus:
BALSA, scuzati
#22
Postat 07 February 2012 - 06:07 PM
#23
Postat 07 February 2012 - 06:15 PM
Al doilea model este mult mai greu, cam 1200g la 1265mm anvergura. Cu 11,1V 1800mAh zboara spre 20-25 minute. Este mult mai stabil si mai previzibil in zbor si este foarte bun si el pentru inceput.
Zboara putin mai repede decat pico, dar este mult mai stabil. Ambele modele decoleaza si de la sol, dar le poti lansa si la mana, in functie de "aeroport"
Modelele mari au nevoie de un teren cat de cat neted pentru decolari si aterizari.
Decizia iti apartine.
Bafta multa
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#24
Postat 07 February 2012 - 06:17 PM
Anvergura 1120
CADOU dar nu ma pune sa-l ambalez si sa umblu dupa curieri
Aceasta postare a fost editata de flaviu p: 07 February 2012 - 06:19 PM
#26
Postat 07 February 2012 - 11:09 PM
dan_mitea, la 07 February 2012 - 02:00 PM, a spus:
Este mult mai simplu, elegant, ieftin, etc, sa inveti sa pilotezi, zic si eu.
Multa, multa bafta.
Evident aia e cea mai ieftina si frumoasa cale, dar care ar mai fi farmecul daca nu ai incerca sa reinventezi gaura in macaroana cand abia te-ai apucat de zburat.. :clapping:
Parerea mea este ca ai nevoie de un pendul suficient de greu ca sa functioneze corect, adica sa actioneze suprafata de comanda la nivelul dorit (asta dupa ce elimini cumva oscilatiile nedorite..). Evident pentru un pendul "destul de greu" agatat de model ar trebui o viteza mai mare a modelului pt a asigura portanta in aer, viteza mai mare care creaza o forta si mai mare de apasare a aerului pe suprafata de control, care ar trebui compensata printr-un pendul si mai greu... si uite asa inchizi cercul si nu ajungi nicaieri. Si asta ar fi unul dintre cele mai superficiale moduri de a trata o problema de fizica suficient de complicata. :)
Dar intentia este onorabila.. are sustinerea mea, mai stii ce descoperire face sau perfecteaza :) Practica nu a omorat pe nimeni si experimentele te invata de obicei aproape la fel de multe ca teoria.
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#30
Postat 08 February 2012 - 12:57 PM